Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Alt man skal bry seg om og henge seg opp i altså 😄 

Kanskje mannen ikke liker innsyn eller har lyst på privatliv fra nysgjerrige naboer som deg, ts 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke de som har åpne gardiner eller persienner hele tiden jeg. Vi var hos en venninne av meg nå nettopp og hun bor i en slik fancy dyr blokk med gigantiske vinduer og når vi satt på terrassen og så vi en fyr med kikkert som sto å glodde. Altså tviler på at det var oss han var interessert i for vi passer ikke inn i den A4 malen men det er sikker godt utvalg når man har en buffet av åpne vinduer foran seg. Creepy fyr,.

Anonymkode: e17ee...b55

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

Og hvordan mener du at vi på kvinneguiden skal hjelpe deg til å komme fram til et svar? Bank på døra hans å spør 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke de som har åpne gardiner eller persienner hele tiden jeg. Vi var hos en venninne av meg nå nettopp og hun bor i en slik fancy dyr blokk med gigantiske vinduer og når vi satt på terrassen og så vi en fyr med kikkert som sto å glodde. Altså tviler på at det var oss han var interessert i for vi passer ikke inn i den A4 malen men det er sikker godt utvalg når man har en buffet av åpne vinduer foran seg. Creepy fyr,.

Anonymkode: e17ee...b55

Naboen opplevde at det hang en drone utenfor vinduene hennes i vår når det var varmt. Hun sa hun aldri kom til å ha gardinene trukket fra igjen. 

Anonymkode: 6a94d...214

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det samme hvis så mange naboer legger merke til det er det innsyn så det holder og når det i tillegg sladres såpass så skjønner jeg han. Folk er forskjellige. Hadde en nabo som hadde mørke gardiner nede i 20 år. Likte å sitte å lese på den måten.  

Anonymkode: 3e4b8...c02

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre… 

Anonymkode: 0c1a2...e06

Beklager å måtte skuffe deg, men jeg er bare lyssensitiv

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er da lov av TS å lure på dette😅

Selv så hadde vi en gammel dame i gata som hadde persiennene lukket 24/7, og jeg forsto aldri hvorfor hun ville ha det slik. Eneboligene våre ligger så folk kan se inn.. men så lenge det er dagslys så ser man jo ikke en dritt. Så hvorfor ikke opne opp litt innimellom👍 Jeg lukker forresten aldri gardinene. Passer bare på å ikke sprade naken😆

Anonymkode: fb6be...903

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rar ting å henge seg opp i. Dere høres ikke helt gode ut, ts. 

Som flere andre her har jeg også gardinene mine trukket for. Liker ikke sterkt dagslys rett inn i leiligheten, og jeg ønsker ikke at naboer skal se inn hit. 

La folk få leve slik de vil. 

Anonymkode: e1bfa...3bd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du tuller? 

Anonymkode: 2ee8f...a44

Sannsynligvis ikke. I enkelte land er det til og med straffbart. I Singapore, f.eks. plikter man å sørge for at ingen kan se "upassende" nakenhet. Selv om det er en liten sprekk i gardinen og noen derfor kan se at du gikk naken fra badet til soverommet bare fordi de anstrengte seg for å kikke og stirre, har man brutt loven ved å være naken i egen bolig uten å sørge for at det er umulig å se det utenfra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud forby at noen lurer på noe på kg…

jeg skjønner ikke at man orker å hs gardiner nede hele tiden, godt jeg ikke bor der.

Anonymkode: 250dd...586

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg passer min egne saker men det er ikke bare jeg som lurer på dette, men omtrent alle i bygården og det tror jeg er helt normalt.

Ts

Du vet at "omtrent alle i bygarden" snakker om dette, og så mener du at du passer dine egne saker?! Sladrekjerringer hele gjengen, høres ut som et bedritent sted å bo, skjønner godt at denne mannen har behov for å holde en viss avstand til dere.

Anonymkode: 144e1...7e3

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Selv så hadde vi en gammel dame i gata som hadde persiennene lukket 24/7, og jeg forsto aldri hvorfor hun ville ha det slik. Eneboligene våre ligger så folk kan se inn.. men så lenge det er dagslys så ser man jo ikke en dritt. Så hvorfor ikke opne opp litt innimellom👍 Jeg lukker forresten aldri gardinene. Passer bare på å ikke sprade naken😆

Klart man kan undre seg, men det er dårlig gjort å sladre med naboer og spekulere i om naboen holder på med noe ulovlig. Slike rykter kan fort spre seg, og ødelegge mer for folk enn man tror. Det er lov å lure, det er naturlig å være nysgjerrige men man trenger ikke å være giftig.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.51):

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Jeg lurer ikke på sånt. Men så liker jeg å ha gardinene for 24/7 selv, hater å bli beglodd. Har til tross for dette meget god boevne, god hygiene og ingenting å skjule. Sist, men ikke minst, elsker jeg å vandre utendørs i flommende solskinn når været tillater det.

Anonymkode: 5f833...1e0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Selv så hadde vi en gammel dame i gata som hadde persiennene lukket 24/7, og jeg forsto aldri hvorfor hun ville ha det slik. Eneboligene våre ligger så folk kan se inn.. men så lenge det er dagslys så ser man jo ikke en dritt. Så hvorfor ikke opne opp litt innimellom👍

Hvorfor åpne opp hvis man ikke har lyst? Jeg kikker ut hvis jeg får lyst, og så lukker jeg gardinen igjen. 

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.42):

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre… 

Anonymkode: 0c1a2...e06

Jeg har det etter jeg fikk migrene. 

Før det skjedde var det innmari greit å ikke ha innsyn til meg som skulle hente noe naken på kjøkkenet eller ha sex i rom X. 

Så NOE ble skjult ja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvendige persienner.  Nede hele sommerhalvåret pga flomlys inn. Lydisolerer godt mot naboens  j...lyder. Samt unødvendig slitasje om jeg skal ta dem opp og ned hele tiden Bryr meg katta om hva hvermansen mener 

Anonymkode: 68ffb...4b3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje han liker å gå naken rundt hjemme? Jeg skjønner ikke at dette er noe å lure på, snakk om å være nysgjerrig nabo..

Anonymkode: f4302...385

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 4 stk (barn 12 og 14) og vi har gardinene igjen hele døgnet. Vi er ikke noe glad i å ha de oppe fordi vi liker bedre lyset fra taket. Svigerfar har kommentert at "det ser ikke ut som det er folk hjemme her", men det driter jo vi i. Hvordan har du registert at naboen ikke er lyssky?😂 Dette er noe av det rareste jeg har lest på lenge.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bablemeg skrev (Akkurat nå):

Vi er en familie på 4 stk (barn 12 og 14) og vi har gardinene igjen hele døgnet. Vi er ikke noe glad i å ha de oppe fordi vi liker bedre lyset fra taket. Svigerfar har kommentert at "det ser ikke ut som det er folk hjemme her", men det driter jo vi i. Hvordan har du registert at naboen ikke er lyssky?😂 Dette er noe av det rareste jeg har lest på lenge.

Fordi han ikke bruker solbriller når han er ute i solen.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 18.01):

Ts her

Jeg er en person som bryr meg om mine medmennesker, både ukjente og kjente.

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt. Jeg jobber gratis i en bitteliten butikk annenhver lördag fordi eieren ikke har økonomi til å ansette noen, og jeg ikke ønsker at butikken skal gå konkurs, jeg er ofte på Dyrebeskyttelsen å vasker og rensker kattedoer, jeg kildesorterer, kjøper veldig mye brukte møbler og klær, og er Plan fadder til to barn og har overtatt katten til en fremmed nabo, som plutselig bare flyttet tilbake til Polen og lot katten være igjen i en tom leilighet.

Det er  mange mennesker som blir funnet døde i sin leilighet, etter at de har ligget der i 10 måneder uten at naboer har reagert, eller folk som blir drept eller voldtatt selvom naboen vegg i vegg hørte skrikene, men gadd ikke å bry seg.

For en  helgen du er da :ironi:

Det virker som om du går og leter etter ting du kan blande deg inn i.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...