Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts her

Jeg er en person som bryr meg om mine medmennesker, både ukjente og kjente.

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt. Jeg jobber gratis i en bitteliten butikk annenhver lördag fordi eieren ikke har økonomi til å ansette noen, og jeg ikke ønsker at butikken skal gå konkurs, jeg er ofte på Dyrebeskyttelsen å vasker og rensker kattedoer, jeg kildesorterer, kjøper veldig mye brukte møbler og klær, og er Plan fadder til to barn og har overtatt katten til en fremmed nabo, som plutselig bare flyttet tilbake til Polen og lot katten være igjen i en tom leilighet.

Det er  mange mennesker som blir funnet døde i sin leilighet, etter at de har ligget der i 10 måneder uten at naboer har reagert, eller folk som blir drept eller voldtatt selvom naboen vegg i vegg hørte skrikene, men gadd ikke å bry seg.

Anonymkode: dd498...2e3

Hvis du faktisk bryr deg om naboen din viser du han respekt, lar han være i fred og baksnakker han ikke med resten av bygården.

Jeg har alltid trukket for gardinene hjemme. Jeg synes ikke jeg skylder noe å verken forsvare eller forklare hvorfor.

Anonymkode: 8bdab...a25

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du faktisk bryr deg om naboen din viser du han respekt, lar han være i fred og baksnakker han ikke med resten av bygården.

Jeg har alltid trukket for gardinene hjemme. Jeg synes ikke jeg skylder noe å verken forsvare eller forklare hvorfor.

* noen

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte gardiner og rullegardiner nede, pga innsyn. Orker ikke at naboer skal stå og glane inn til meg. Tydeligvis må din nabo gjøre det sammen, hvis ikke hadde du glanet inn til han..

Anonymkode: fea78...632

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt.

Da har du sannsynligvis begynt å se deg om etter tegn til at folk har problemer, selv der ingen finnes. 

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ts her

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt. Jeg jobber gratis i en bitteliten butikk annenhver lördag fordi eieren ikke har økonomi til å ansette noen, og jeg ikke ønsker at butikken skal gå konkurs, jeg er ofte på Dyrebeskyttelsen å vasker og rensker kattedoer, jeg kildesorterer, kjøper veldig mye brukte møbler og klær, og er Plan fadder til to barn og har overtatt katten til en fremmed nabo, som plutselig bare flyttet tilbake til Polen og lot katten være igjen i en tom leilighet.

Det er  mange mennesker som blir funnet døde i sin leilighet, etter at de har ligget der i 10 måneder uten at naboer har reagert, eller folk som blir drept eller voldtatt selvom naboen vegg i vegg hørte skrikene, men gadd ikke å bry seg.

Du er da ingen helgen du som mistenker at han er en morder bare fordi du ikke fått sett inn? Han vet dere titter når dere går forbi, derfor er det ikke innsyn.  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på måte som han. Kanskje ikke like ekstrem men jeg liker å ha det mørkt pluss at jeg synes det er ubehagelig at folk kan se inn i leiligheten min. Er veldig privat av meg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i USA, stort sett var det "hoarders" som levde slik. Helt normale mennesker utad, men uten kontroll på innsiden av huset de bor i..

Anonymkode: 2200b...b03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel en stor sexhusle midt i stua da, men det vel ingen andre noe med 

Anonymkode: b04e8...b12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Vi har rullegardina på stuen nede 24/7. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får du ikke svar på så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tid på det engang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene naboen min har også rullegardinen nede døgnet rundt. Bryr meg ikke om det. Eneste jeg synes er rart er å ha rullegardiner i stua, på ett soverom er det greit.

Jeg for min del har kun vinduet tildekket på soverommet for å ha det mørkt. Om jeg så dropper det, så vil ingen ha innsyn på soverommet mitt.

Slutt å vær så nysgjerrige, det plager ingen at han vil dekke for vinduene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han er av de som har TV stående på 24/7?

Anonymkode: 1220d...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er hemmelig agent for CIA. :enig:
Han må dekke vinduene pga droner som kan finne han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg er hjemme så sitter jeg for det meste på TVn eller PCn, eller går jeg rundt naken etter en dusj. Derfor er rullgardinene mine nede.

Om jeg ikke vil se på TV eller data (og ikke vil ha solskinnet rett på skjermen, dermed gardinene nede), så sitter jeg jo ikke inne og koper, hva annet skal jeg liksom gjøre inne? Da stikker jeg ut av huset..

Også av og til driver jeg med amfetaminkoking og seriemording ala. Dexter da men det trenger vi ikke å prate om... Serr, hva tror du naboen din gjør hjemme..?

Anonymkode: 822a1...5a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Med tanke på hvor nysgjerrige naboer han har så er det ikke så rart.

Anonymkode: bdb59...50e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer min egne saker men det er ikke bare jeg som lurer på dette, men omtrent alle i bygården og det tror jeg er helt normalt.

Ts

Dette er jo motsatt av definisjonen passer sine egne saker.

Anonymkode: bdb59...50e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre… 

Anonymkode: 0c1a2...e06

Åja så jeg som er lysky har lav boevne. Greit å vite....

Anonymkode: bf032...d5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...