Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han vil vel ikke se at behovet for vindusvask er stor. 
Han har dyre malerier på veggene som han ikke vil skal få dagslys.

Kanskje han går rundt og lurer med seg hjemløse inn i leiligheten sin for å drepe og partere de der. 
Han har oppdaget kvinneguiden på Internett, og har ventet på at en av naboene skal opprette tråd om det.

Anonymkode: 00e5a...77e

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor også i 1. etg., pg har plisségardiner med utsyn men ikke innsyn. Var ikke billig, men verdt det for å slippe nysgjerrige naboer, som det tydeligvis finnes mange av.

Anonymkode: 44b25...f4e

Hvor får man tak i det? Gjerne link, takk 🤗

Anonymkode: 630d8...306

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han vil vel ikke se at behovet for vindusvask er stor. 
Han har dyre malerier på veggene som han ikke vil skal få dagslys.

Kanskje han går rundt og lurer med seg hjemløse inn i leiligheten sin for å drepe og partere de der. 
Han har oppdaget kvinneguiden på Internett, og har ventet på at en av naboene skal opprette tråd om det.

Anonymkode: 00e5a...77e

Der var du spot on👌

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han bor i høy første med vinduer nesten to og en halv meter opp på veggen, så det er helt umulig at noen ser inn, og det er heller ikke bygårder på andre siden, kun utsikt mot sjøen.

Ts

Om det hadde vært plent umulig å se inn i leiligheten om det hadde vært innsyn / ingen gardiner, hvorfor tror du at han har noe å skjule da? DU SKRIVER JO AT DET IKKE HADDE GÅTT AN Å SE INN? DET GÅR DA IKKE AN Å SKJULE NOE OM DET IKKE GÅR AN Å SE INN. Dette henger ikke på greip. 

Det du skriver er: Når du går forbi, så ser du at han ikke har innsyn / gardiner igjen. Du lurer på..skjuler han noe. 

Og så sier du nå etterpå, at uansett om gardinene HADDE vært åpne, så hadde det ikke vært mulig å se inn. 

Så hvorfor lurer du i det hele tatt på, om han skjuler noe for deg? 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nesten alle vinduene i leilighetene våre er på fremsiden, så når vi kommer gående mot bygården ser vi rett mot vinduene, og hans vindu er i høy første, men det er helt umulig å se inn til han.

Det må jo føles som å bo i en bunker

Ts

Det er nok mer som å føle seg overvåket av nysgjerrige, giftige, kvinneguideskrivende trollkjerringer av noen naboer. Jeg tipper de fleste, om ikke alle disse trådene om "rar nabo gjør normale ting" er skrevet av den samme. 

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Kan tenkes han har nysgjerrig nabo i etasjen over.

Anonymkode: 27ba5...f65

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid gardinene for. Hvorfor bryr det deg?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge han er i jobb,og politiet ikke er en gjenganger på døra hans - så kan du ta det helt med ro. 

Anonymkode: 34b3d...0b0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lenge han er i jobb,og politiet ikke er en gjenganger på døra hans - så kan du ta det helt med ro. 

Så en pensjonist kan ikke ha gardinene trukket for?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan vel alltid spørre han hvorfor han har gardinene for hele tiden?

Eller føler du at det blir for rart? Du føler det er bedre og lettere om du og dine naboer bare småsnakker og sladrer om det?

Anonymkode: 6f24a...82c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren har jeg alltid gardiner igjen. Det er fordi det går folk forbi og ser inn, selv om det ikke alltid er så godt innsyn. 

Men jeg vil anta at han har det sånn fordi han ikke vil ha solsteika inn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

😂😂😂 Fordi han har naboer som tydeligvis bryr seg om hva som foregår i hans hjem til enhver tid siden de går og stirrer på vinduet hans 😂

Kanskje han er nudist og ikke ønsker å bli beglodd av rullgardinmafiaen?? 

Kanskje han er en farlig øksemorder, med alle ofrene på utstillingen i leiligheten?? 

Kanskje det ikke er noen andres sak enn hans egen, og han har gardinene nede mens han sparer opp midler til å flytte et sted naboene har annet p diskutere enn om hans rullgardiner er oppe eller nede?? 

Det faktum at dere har snakket om dette, vitner om at han bør komme seg vekk og inn i et skikkelig nabolag asap! Stakkars fyr.

Anonymkode: 1ca53...0e6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker said:

så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Jeg forstår derimot ikke dette behovet du har for å se på naboen din, samt å forstå alle vedkommendes valg. Vi er alle ulike. 

Anonymkode: e5126...fbf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det samme har jeg tenkt jeg også og litt for meg selv, får man vet jo aldri..

Han kan umulig ha besøk, for hvem orker å sitte inne i en mörk leilighet eller leilighet uten dagslys?

Ts

Eh lamper?

Anonymkode: 5f85d...6f0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det samme har jeg tenkt jeg også og litt for meg selv, får man vet jo aldri..

Han kan umulig ha besøk, for hvem orker å sitte inne i en mörk leilighet eller leilighet uten dagslys?

Ts

Nå må du gi deg. Kanskje han har en kjæreste som liker å gå naken? Kanskje han har sett at hver gang du/ dere går forbi så prøver du/dere å få et glimt av han inne i leiligheten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så en pensjonist kan ikke ha gardinene trukket for?

Så absolutt,så lenge politiet ikke banker på døra 2 ganger i året 🙃😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, det virker veldig rart. Har du noen gang sett at det har gått noen andre inn i leiligheten i løpet av de fem årene? Og har du noen gang sett han med noen kjæreste eller familiemedlem?

Det kan jo virke som han lever isolert og vil skjule seg, eventuelt skjule noen andre. Hvis han virker normal ellers, så er det ikke rart at man undrer seg. Synes egentlig det er riktig å følge litt med som naboer. Tenk på denne familien i Bergen, hvor en gutt er vokst opp sperret inne i hjemmet hele barndommen, er underernært, blitt delvis invalid, og ingen har reagert. Det er en skam.

Anonymkode: ccbd7...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden har vi sett før, finn på noe nytt. Veldig dårlig trollesessong i år.

Anonymkode: cbda2...58a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for seriemorder eller russisk spion.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillevill skrev (18 minutter siden):

Om det hadde vært plent umulig å se inn i leiligheten om det hadde vært innsyn / ingen gardiner, hvorfor tror du at han har noe å skjule da? DU SKRIVER JO AT DET IKKE HADDE GÅTT AN Å SE INN? DET GÅR DA IKKE AN Å SKJULE NOE OM DET IKKE GÅR AN Å SE INN. Dette henger ikke på greip. 

Det du skriver er: Når du går forbi, så ser du at han ikke har innsyn / gardiner igjen. Du lurer på..skjuler han noe. 

Og så sier du nå etterpå, at uansett om gardinene HADDE vært åpne, så hadde det ikke vært mulig å se inn. 

Så hvorfor lurer du i det hele tatt på, om han skjuler noe for deg? 

Hadde han ikke hatt rullegardiner og man hadde kommet gående mot bygården, så hadde man bare sett taket i leiligheten hans hvis det var kveld og lysene var på.

På dagtid blir det jo bare gjenskinn.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...