Gå til innhold

Ting smaker annerledes etter sukkerstopp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sluttet å spise sukker for noen uker siden og etter det synes jeg mat og drikke smaker annerledes. Pepsi Max har feks fått en veldig sterk og nesten litt kjemisk smak, det smaker ikke godt lenger. 

Andre med samme erfaring? 

Anonymkode: cd6b7...1ed

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oi, kult at det ikke tar lenger tid for å merke effekt. Smaksløkene har justert seg?

Anonymkode: 66bbb...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg og.

Dersom det bare er litt av sukker, går det helt fint

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 7.05):

Jeg sluttet å spise sukker for noen uker siden og etter det synes jeg mat og drikke smaker annerledes. Pepsi Max har feks fått en veldig sterk og nesten litt kjemisk smak, det smaker ikke godt lenger. 

Dette er ikke noe svar på spm ditt. Men skal kutte sukker selv nå, og lurer på om du kuttet det tvert? Og hvordan de første dagene/ uken var.

Anonymkode: 2d2b3...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke noe svar på spm ditt. Men skal kutte sukker selv nå, og lurer på om du kuttet det tvert? Og hvordan de første dagene/ uken var.

Anonymkode: 2d2b3...eb1

Ja, kuttet tvert. Jeg synes det gikk bra, men merker at smakssansen er endret og magen virker mer sensitiv. 

Jeg craver fortsatt sjokolade, kake og potetgull, og tror det bare er noe jeg må leve med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Og godt jobba med å kutte tvert! Skal gjøre som deg, så spent på hvordan smakssansen endrer seg!

Ja, jeg elsker alt som er søtt, så tror jeg også kommer til å crave det en periode, men du er flink som står imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, kuttet tvert. Jeg synes det gikk bra, men merker at smakssansen er endret og magen virker mer sensitiv. 

Jeg craver fortsatt sjokolade, kake og potetgull, og tror det bare er noe jeg må leve med. 

Bra jobbet av deg 💪 

Anonymkode: dd87d...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja samme erfaring med salt

Anonymkode: 9543c...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merket det veldig godt. Frukt og bær smakte veldig søtt etter noen uker uten sukker. 

Anonymkode: 23297...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp! Paprika og frukt smaker himmelsk uten sukker.

Anonymkode: ff1ca...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sukkerstopp, men for mitt barn sitt skyld så spiser jeg mindre sukker (ønsker å være godt eksempel) - har vært slik i ca 5 år nå. Mange ting er da enda søtere enn det virket som før. F.eks var det reklame for "se hva du kan gjøre med brioche - putt noen kuler is og sjokolade mellom dem!" og jeg kaster litt opp innvendig når jeg ser det. Det er bare kvalmende mye sukker for meg å se! Samme når jeg ser en dessert med masse sjokoladesaus, kvikklunsj-pinner stikkende ut mellom kulene med is - synes der bare ser fryktelig ekkelt ut...

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke hatt sukkerstopp som sådan, men jeg har kuttet ned på alt som er ultraprosessert.

Etter en stund var alt jeg likte før for søtt eller for salt. Jeg craver mer salt enn sukker, men om jeg kjøper en pose Superchips blir det fort kjedelig. Jeg har sjelden drukket brus, og når jeg har gjort det har det vært sukkerbrus. Pepsi Max smaker helt forferdelig.

Min nye greie er ovnsbakte/grillede grønnsaker. Jeg har oppdaget at jeg foretrekker umami fremfor søtt, så nå blir jeg ganske tilfredsstilt med ett godt tilberedt måltid. Om jeg får søtsug etter maten, så har jeg en proteinpudding e.l. i bakhånd.

Anonymkode: 5fc8c...5b1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke hatt sukkerstopp som sådan, men jeg har kuttet ned på alt som er ultraprosessert.

Etter en stund var alt jeg likte før for søtt eller for salt. Jeg craver mer salt enn sukker, men om jeg kjøper en pose Superchips blir det fort kjedelig. Jeg har sjelden drukket brus, og når jeg har gjort det har det vært sukkerbrus. Pepsi Max smaker helt forferdelig.

Min nye greie er ovnsbakte/grillede grønnsaker. Jeg har oppdaget at jeg foretrekker umami fremfor søtt, så nå blir jeg ganske tilfredsstilt med ett godt tilberedt måltid. Om jeg får søtsug etter maten, så har jeg en proteinpudding e.l. i bakhånd.

Anonymkode: 5fc8c...5b1

Samme her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...