AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Del Skrevet 13. juli 2024 Følger animals lover på TikTok. Veldig mye fra fattige land. Små valper som sitter forlatt i en sølepytt helt forvirret. Så fint å se mennesker som stopper opp, tar de med seg hjem og bader de og gir de mat. Det er veldig mye løshunder i enkelte land. Var selv på ferie i Bulgaria og hadde lyst å ta med meg de fine hundene å vaske de og gi de mat og kjærlighet. Det er jo løshunder som får valper ute. Så glad vi ikke har dette problemet i Norge, men vi har jo løskatter her. alle dyr fortjener et godt hjem med mat og kjørlighet og varme Anonymkode: 5f4fd...edb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Følger animals lover på TikTok. Veldig mye fra fattige land. Små valper som sitter forlatt i en sølepytt helt forvirret. Så fint å se mennesker som stopper opp, tar de med seg hjem og bader de og gir de mat. Det er veldig mye løshunder i enkelte land. Var selv på ferie i Bulgaria og hadde lyst å ta med meg de fine hundene å vaske de og gi de mat og kjærlighet. Det er jo løshunder som får valper ute. Så glad vi ikke har dette problemet i Norge, men vi har jo løskatter her. alle dyr fortjener et godt hjem med mat og kjørlighet og varme Anonymkode: 5f4fd...edb Dyr og barn er forsvarsløse og uskyldige. Derfor kjenner vi på ekstra hjertesmerte når de har det vondt. En mann kan tortureres til døde og vi syns det er vondt og fælt. Skjer det med en hund er det ubeskrivelig vondt og man kan være trist og uvell i dagevis etter å bare ha hørt om det. Slik er det bare. Det finnes mange filmgrøssere der mennesker slaktes på verste vis. Men Merk deg at dyr og barn oftest slepper unna. Det er et ikke tema i slike filmer. Det blir for sterk kost for folk flest. Anonymkode: 5f3a8...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dyr og barn er forsvarsløse og uskyldige. Derfor kjenner vi på ekstra hjertesmerte når de har det vondt. En mann kan tortureres til døde og vi syns det er vondt og fælt. Skjer det med en hund er det ubeskrivelig vondt og man kan være trist og uvell i dagevis etter å bare ha hørt om det. Slik er det bare. Det finnes mange filmgrøssere der mennesker slaktes på verste vis. Men Merk deg at dyr og barn oftest slepper unna. Det er et ikke tema i slike filmer. Det blir for sterk kost for folk flest. Anonymkode: 5f3a8...371 Enig. De fleste hjelper en valp som sitter alene og skjelver, fremfor et voksent menneske som ligger der. ene videoen viste en hund som ikke hadde ører. Mennesker som hadde gjort det. Forstår ikke at folk kan skade dyr. Jeg fatter det ikke. Dyr er helt hjelpesløs og forstår ikke hva som skjer. Anonymkode: 5f4fd...edb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #4 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg så en video av en hund som ble kastet ut av bilen, og forlatt. Hunden prøvde desperat å løpe etter bilen til eieren, det kjente jeg reiv skikkelig i hjerterota. Anonymkode: 6a1db...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Del Skrevet 13. juli 2024 Vær obs på at det er en del folk som konstruerer slike filmer for inntekt. De sulter og plager dyr, og så filmer de at de redder dyrene. Stort marked for dette, folk går rett på limpinnen og liker og deler slike filmer🙈 Anonymkode: 77fda...0fd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #6 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær obs på at det er en del folk som konstruerer slike filmer for inntekt. De sulter og plager dyr, og så filmer de at de redder dyrene. Stort marked for dette, folk går rett på limpinnen og liker og deler slike filmer🙈 Anonymkode: 77fda...0fd I tillegg gjør det jo også noe med humøret, og på sikt den mentale helsa, om man forsyner seg med slike hjerteskjærende videoer hver dag. Det er jo forskning på at mennesker blir mer kyniske og humørsyke jo mer de følger med på for eksempel nyhetene (som gjerne serverer dårlige nyheter, da det trekker større publikum), og at man vil se en merkbart endring i humør og livsglede i mennesker som slutter å følge med på nyhetene. Det er viktig at man som voksen tar gode valg for deg selv. Det gjør deg ikke noe godt å sitte og se på slike videoer. Det gjør ikke dyrene noe godt heller; som den over sier, så er det mange som piner dyr for så å "redde" de nettopp så de kan få betalt gjennom views. Om du ønsker å hjelpe dyr men ikke har kapasitet/mulighet til å gjøre det en del av livet ditt, så setter du opp en liten månedlig donasjon til en dyrevelferdsgruppe, også slutter du å fråtse på disse videoene. Legg vekk mobilen, slutt å oppsøke innhold som forsurer humøret ditt, også går du ut og nyter sommeren. Anonymkode: e3073...6b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #7 Del Skrevet 13. juli 2024 Husk at mye av desse videoene er scam! Det er gjerne de som filmer som har forlatt dyret, teipet dem fast, kastet dem på sjøen osv bare for å redde dem. De gjør dette for views og likes = penger. Anonymkode: 185fd...a11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melinnna Skrevet 13. juli 2024 #8 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husk at mye av desse videoene er scam! Det er gjerne de som filmer som har forlatt dyret, teipet dem fast, kastet dem på sjøen osv bare for å redde dem. De gjør dette for views og likes = penger. Anonymkode: 185fd...a11 BS. Du må være rimelig lettlurt om du ikke tror og kan fatte hvor JÆVLIG mennesker er mot dyr og hvor mange hunder,katter m.m som lider løse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melinnna Skrevet 13. juli 2024 #9 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg finner det provoserende og latterlig de som prøver å lure seg selv til at det "sikkert er scam". Selvfølgelig er det noe scam men det er absolutt ikke representativt for lidelsen løshunder / katter( = katter også i Norge!) går igjennom verden over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #10 Del Skrevet 13. juli 2024 melinnna skrev (1 time siden): Jeg finner det provoserende og latterlig de som prøver å lure seg selv til at det "sikkert er scam". Selvfølgelig er det noe scam men det er absolutt ikke representativt for lidelsen løshunder / katter( = katter også i Norge!) går igjennom verden over. Det er latterlig å være klar over at noen av disse videoene er laget av pengegriske, empatiløse folk? Hva i all verden er latterlig med det? Ingen her har sagt at ALLE disse videoene er ren scam, og at dyr ikke lider rundt om i verden. De har sagt at NOEN av de er scam, og at de piner dyr med overlegg for å tjene penger på folk som sitter og ser på alle disse videoene. Alle normalt oppegående folk vet at dyr lider rundt om i verden. Jeg har ikke spist kjøtt og melk på over 20 år fordi jeg er klar over lidelsene det påfører dyr og miljø, og jeg donerer en sum til dyrevelferdsorganisasjoner hver mnd. Jeg gjør mitt fra mitt lille hjørne av Norge for å gjøre livet til dyr litt bedre, og likevel er jeg også fullstendig inneforstått med at noen av disse videoene er produsert av griske sosiopater som skader dyr så de kan "redde" de, og tjene penger på det gjennom, views. Anonymkode: e3073...6b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg jobber mye i Thailand og det skjærer i hjertet å se alle løshundene som går rundt der, noen med svære jur for de har hatt så mange valpekull. De søker skygge og leter etter vann i varmen 😢😢😢 Anonymkode: f7f16...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Del Skrevet 14. juli 2024 melinnna skrev (12 timer siden): BS. Du må være rimelig lettlurt om du ikke tror og kan fatte hvor JÆVLIG mennesker er mot dyr og hvor mange hunder,katter m.m som lider løse. Det at du ikke tror på at desse menneskene som filmer selv har satt dyrene i denne situasjonen, beviser jo bare hvor naiv du er. Anonymkode: 185fd...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 14. juli 2024 #13 Del Skrevet 14. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vær obs på at det er en del folk som konstruerer slike filmer for inntekt. De sulter og plager dyr, og så filmer de at de redder dyrene. Stort marked for dette, folk går rett på limpinnen og liker og deler slike filmer🙈 Anonymkode: 77fda...0fd Dette er forferdelig, og det gjøres dessverre også med mennesker. Det er ikke ukjent i enkelte land at gatebarn lemlestes for å bli mer innbringende tiggere. Vår arts talent for manipulering, og vår likegyldighet med hva dette medfører for andre, uskyldige, er enorm. Sigøyner-tiggere som later som de er funksjonshemmede er kun en liten og uskyldigere variant av dette. Endret 14. juli 2024 av Supermerry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå