AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #61 Del Skrevet 12. juli 2024 cafflatte skrev (5 timer siden): Jeg hadde følt det som veldig ubehagelig om noen hadde kontaktet meg og ville kjøpe huset uten at det skal selges. Vi trives her, ungene har skolen og venner i nærheten, kommer ikke til å flytte på mange år. Hvis dere kontakter eier av huset og de sier nei så respekter svaret. Hvorfor er det veldig ubehagelig? Føler du et press til å selge ettersom du trenger en forsvarstale? Hva med å bare ta det for hva det er ? En forespørsel? Hvis dette er «veldig ubehagelig», så håper jeg du slipper dørselgere da det må være skjellsettende.. Anonymkode: e2f62...e92 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #62 Del Skrevet 12. juli 2024 Leser at flere hadde blitt redde og nervøse. Av hva?? At folk liker huset ditt??? Dette er noe av det rareste jeg har lest her. Anonymkode: e2f62...e92 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #63 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg solgte det forrige huset mitt slik, hadde ingen plan om å selge men samme uke var det 2 forskjellige som spirte om å få kjøpe det. Fikk da tatt takst som jeg syns var for lav til at jeg ville selge. Den ene ville da betale ca 25% over takst, og da solgte jeg. Så langt er dette det eneste jeg har angret på i livet, ikke for at huset var spesielt fint men en slik tomt kan en bare drømme om å få tak i igjen. 😞 Anonymkode: 646ae...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #64 Del Skrevet 12. juli 2024 Gregarious skrev (6 timer siden): Selvsagt er det helt greit å å meddele at en ønsker å kjøpe et hus selv om det ikke er lagt ut til salgs. Det er også helt greit å by hva en vill for det, det som ikke er greit er å ikke ta nei for et nei, men det er en helt annen diskusjon. Signerer denne. Folk som blir dypt fornærmet, redde og engstelige over å få en hyggelig henvendelse om at noen har stor interesse for huset og lurer på om det kan være til salgs, altså makan til skjelvende aspeløv! 😳 Anonymkode: 887b1...a5a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 12. juli 2024 #65 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bestefaren min opplevde det. Han er godt oppi 80-årene, og opplevde det som frekt. Følte at de bare ventet på at han skulle stryke med. Hadde noen kontaktet meg hadde jeg blitt interessert, men det er fordi jeg ikke trives her. Ellers hadde jeg nok blitt irritert Anonymkode: c0186...32a Korfor gidde å bli irritert på eit spørsmål?Er nå berre å sei nei om du ikkje er interessert. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #66 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leser at flere hadde blitt redde og nervøse. Av hva?? At folk liker huset ditt??? Dette er noe av det rareste jeg har lest her. Anonymkode: e2f62...e92 Jeg vet veldig godt at folk kan se på hagen vår, se på fasaden vår, kikke inn vinduene våre. Men jeg glemmer det i hverdagen. Huset vårt er vårt. Hvis jeg hadde fått en slik forespørsel hadde jeg følt meg beglodd og invadert. For å like et hus så mye at man tar kontakt om det uten at det er på markedet har man sett på det en del, jeg hadde begynt å tenke på at i min private sfære så er det noen som lusker rundt. Det er nok rart, samtidig ikke helt uvanlig. Særlig ikke for oss som er veldig private av oss. Anonymkode: 8a1ed...b4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #67 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Vi har lenge sett et drømmehus vi veldig gjerne skulle ønske var til salgs. Kan man kontakte eier av huset for å vise interesse, selvom huset ikke er til salgs? Eller er dette frekt og IKKE innafor? Anonymkode: d351d...07a I vår kapitalistiske verden kan ALT kjøpes fr penger🤑 Men fra spøk til alvor. Jeg ville blir utrolig smigret om noen henvendte seg og var interessert i boligen vår. Ville blitt stolt og følt litt som å vinne i Lotto. «Er den SÅ populær altså». Ikke minst fordi det lunter mot brudd med samboer og da er det greit å vite vi har noen interesserte som er villige til å gi en god pris om bruddet blir et faktum Anonymkode: c5b98...b88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #68 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg hadde en nervøs dame på døra i vår som spurte veldig forsiktig om jeg hadde tenkt å selge. Jeg bor på et lite sted hvor de fleste (av få) boliger som kommer for salg ligger i byggefelt. Mitt hus ligger i spredt bebyggelse med relativt stor hage og utsikt over store jorder og skog. Jeg ble enke for noen år siden og sa nok da til noen av naboene at jeg kanskje ville flytte "hjem" der jeg har familie og venner og til en mindre bolig, så det har nok gått rykter om det. Hun godtok svaret og vi hadde en hyggelig liten prat. Anonymkode: 6724c...063 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #69 Del Skrevet 13. juli 2024 Det ville vært forferdelig ubehagelig! Jeg trives i området her, men skulle gjerne flytta til et nabolag nærmere skolen. Jeg ville uansett ikke likt det. Jeg ville begynt å låse døra (og det gjør jeg knapt, verken når jeg er hjemme eller ute), og jeg ville nok følt meg litt "betrakta" i eget hjem, for når man liker noe, så vel... folk gjør jo så mye rart. For alt jeg vet, har de dratt hjem og kommer ikke tilbake. For alt jeg vet, dukker de jevnlig opp for å titte videre på huset. Jeg ville vært mindre betenkt om noen ringte på og spurte ut om nabolaget og om jeg visste om noen hadde tenkt å selge, fordi vedkommende likte området og boligene så godt. Altså ikke spesifisert min bolig. Det ville ikke vært kjempegøy å fått en slik henvendelse på døra, men jeg ville tolerert det, og muligens tenkt at nabolaget snart fikk nytt/nye tilskudd - og sannsynligvis ville tanken på å flytte streifa meg, om jeg visste noen var interessert i området. Naboen solgte nettopp, helt likt hus som oss, på første visning. Vi har det finere/nyere inne, større hage, generelt bedre vedlikeholdt, så nå tenker jeg jo på at vårt muligens er like lettsolgt. Jeg vil likevel ikke ha nysgjerrige-på-mitt-hus-folk på døra! Anonymkode: 36bfc...295 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærrips Skrevet 13. juli 2024 #70 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg hadde ikke blitt sur. Men hadde kun solgt om du bydde over takst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #71 Del Skrevet 13. juli 2024 Klart det hadde vært hyggelig! Å bli redd og låse døra for at noen normale og høflige folk vil kjøpe huset ditt kan da umulig være noe å bli redd for! Selv hadde jeg blitt smigret og ikke solgt huset mitt Får spørsmål om både min bil og motorsykkel er til salgs minst et par ganger i året, legger meg ikke ned og griner av den grunn. Anonymkode: a096a...c0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #72 Del Skrevet 13. juli 2024 Er virkelig folk kommet dit at de blir støtt av at noen liker huset deres? Hvorfor i all verden er det forferdelig ubehagelig? Skylde på naboen, bli redd, låse dører, trekke for gardiner…. Hvorfor reagere så sterkt? Det er jo bare et kompliment? Er det ikke bare å si nei? Jeg har en hest, og har fått kommentarer fra fremmede av typen «åh, så vakker, skal du selge? Gi beskjed hvis du skal selge!» Jeg smiler jo bare og takker, jeg går ikke rundt og tenker at vedkommende kommer til å stjele hesten min? Er det ikke lov til å uttrykke beundring for noe noen andre eier uten at eieren skal bli krenket? Jeg skal ikke selge, men om jeg fikk en lapp i postkassa hadde jeg nok spart den i en skuff eller noe. I ditt tilfelle hadde jeg ikke kommet med et konkret bud, da det er umulig å vite hva som er markedspris på akkurat det huset. Jeg hadde lagt en nøytral og hyggelig lapp i postkassa. Håper du får napp! Anonymkode: 15c4f...585 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #73 Del Skrevet 13. juli 2024 Veldig VELDIG FREKT!!! Anonymkode: a25c9...0a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 13. juli 2024 #74 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei. Vi har lenge sett et drømmehus vi veldig gjerne skulle ønske var til salgs. Kan man kontakte eier av huset for å vise interesse, selvom huset ikke er til salgs? Eller er dette frekt og IKKE innafor? Anonymkode: d351d...07a Send en hyggelig melding. I verste fall syns dem at det er hyggelig at noen liker boligen dems, i beste fall så kan dere få kjøpt den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #75 Del Skrevet 13. juli 2024 Må gjerne spørre for det er lov å prøve seg. Men jeg har ingen tanker om å selge nå. Kanskje om 10 år når ungene er flyttet hjemmefra Anonymkode: 0df28...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #76 Del Skrevet 13. juli 2024 Sjokkert over at mange mener det er så frekt. Vet om flere hus som er solgt på denne måten Folk finner et område de liker/taper budrunde i et område de vil bo, ringer å spør folk tilsvarende hus om å kjøpe til god pris. Kan ikke forstå at det skal være frekt, er jo bare å si nei om man ikke er interessert? Høres ut som sære folk om man ikke tåler det.. Anonymkode: 98678...5ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #77 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Signerer denne. Folk som blir dypt fornærmet, redde og engstelige over å få en hyggelig henvendelse om at noen har stor interesse for huset og lurer på om det kan være til salgs, altså makan til skjelvende aspeløv! 😳 Anonymkode: 887b1...a5a Her er jeg ikke noe aspeløv akkurat,men de hadde fint måtte vente til huset eventuelt hadde kommet til salgs på det åpne markedet via megler. Her er det uaktuelt å selge privat. Anonymkode: 1cbd8...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #78 Del Skrevet 13. juli 2024 Ts igjen her: Har funnet e-mail adressen til en av de som bor i huset. Kan jeg sende en mail om interessen? Eller føles det mer invaderende enn å legge en lapp i postkassen? Anonymkode: 424da...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #79 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts igjen her: Har funnet e-mail adressen til en av de som bor i huset. Kan jeg sende en mail om interessen? Eller føles det mer invaderende enn å legge en lapp i postkassen? Anonymkode: 424da...c6e Jeg hadde ikke skrevet noen Mail, jeg hadde tenkt det var søppelpost. Anonymkode: 68d98...d64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #80 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke skrevet noen Mail, jeg hadde tenkt det var søppelpost. Anonymkode: 68d98...d64 Dette var en jobbmail altså:) Anonymkode: 424da...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå