exictence Skrevet 12. juli 2024 #41 Del Skrevet 12. juli 2024 (endret) Det er jo bare hyggelig. Jeg hadde da svart: Så hyggelig at du liker huset så godt. Det er dessverre ikke til salgs. Lykke til med å finne noe annet. Endret 13. juli 2024 av exictence 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #42 Del Skrevet 12. juli 2024 Mine foreldre opplevde å bli kontaktet med spørsmål om salg, og syns det hele var svært ubehagelig. Det var rett før pandemien, og de husker godt navnet på den som henvende seg, og sier selv at de ikke vil selge til vedkommende når huset skal for salg (blir sannsynligvis neste år eller året etter) for "hvem vet hva de er i stand til som holder på sånn". Så de har ødelagt sjansen sin, og det er ekstremt sjelden eneboliger til salgs der den boligen er, så det er jo syns for dem om de fremdeles er på husjakt. Naboen her har solgt etter tilbud fra en fremmed. De kjøpte for ett år siden til godt over takst, og for en liten stund siden var det en som kontaktet en megler, ba megleren gjøre fremstøt ovenfor naboen min og spørre hvor mye de skulle ha for å selge. De hadde ikke lyst å selge, men gjorde det for å bli kvitt annen gjeld, og ba om godt over millionen mer enn de hadde kjøpt for å fjor, som gjorde at leiligheten steg over 20% i pris på ett år. Mange av de andre naboene her har uttrykt skepsis ovenfor den måten å gjøre det på, så tror ikke særlig mange andre ville solgt. Anonymkode: e8c78...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 12. juli 2024 #43 Del Skrevet 12. juli 2024 Selvsagt er det helt greit å å meddele at en ønsker å kjøpe et hus selv om det ikke er lagt ut til salgs. Det er også helt greit å by hva en vill for det, det som ikke er greit er å ikke ta nei for et nei, men det er en helt annen diskusjon. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #44 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg ville skrevet et hyggelig kort og lagt i postkassen. På kortet ville jeg skrevet noe i retning av: «Deres hus er vårt drømmehus. Dersom dere noen gang vurderer å selge ønsker vi å bli kontaktet.» Anonymkode: e2f62...e92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #45 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mine foreldre opplevde å bli kontaktet med spørsmål om salg, og syns det hele var svært ubehagelig. Det var rett før pandemien, og de husker godt navnet på den som henvende seg, og sier selv at de ikke vil selge til vedkommende når huset skal for salg (blir sannsynligvis neste år eller året etter) for "hvem vet hva de er i stand til som holder på sånn". Så de har ødelagt sjansen sin, og det er ekstremt sjelden eneboliger til salgs der den boligen er, så det er jo syns for dem om de fremdeles er på husjakt. Naboen her har solgt etter tilbud fra en fremmed. De kjøpte for ett år siden til godt over takst, og for en liten stund siden var det en som kontaktet en megler, ba megleren gjøre fremstøt ovenfor naboen min og spørre hvor mye de skulle ha for å selge. De hadde ikke lyst å selge, men gjorde det for å bli kvitt annen gjeld, og ba om godt over millionen mer enn de hadde kjøpt for å fjor, som gjorde at leiligheten steg over 20% i pris på ett år. Mange av de andre naboene her har uttrykt skepsis ovenfor den måten å gjøre det på, så tror ikke særlig mange andre ville solgt. Anonymkode: e8c78...401 Sære, paranoide folk.. Anonymkode: e2f62...e92 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #46 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg synes det er veldig spesielt med de som legger folk som spør pent, for hat. "Skal aldri selge til dem!", hva i alle dager? Skal det ikke mer til, så tenker jeg det er en selv som har problemer! Jeg tenker det må være lov til å spørre, så lenge man: - er seriøs og villig til å betale godt over markedspris. Folk flytter ikke fra huset sitt for å være greie med fremmede, og skal det være verdt å flytte når man i utgangspunktet ikke tenker/trenger å flytte et annet sted, så må prisen opp. - går frem forsiktig og spør på en vennlig måte - tar et nei for et nei, og gir seg umiddelbart (ikke maser), gjerne med en heads-up om å gi beskjed dersom situasjonen endrer seg/det likevel blir aktuelt med salg. Noen jeg kjenner var på vei til å skulle selge huset sitt (ikke lagt ut for salg enda), og ble kontaktet av en bekjent som sa at vedkommendes barn m/partner var interesserte i å kjøpe huset fordi de synes det var så fint, ville ha privatvisning så raskt som mulig, og så videre. Det var hyggelig helt til det kom fram at de ville betale et par millioner under markedspris, og da ble det hele bare veldig frekt 😂 Anonymkode: 2d394...abf 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 12. juli 2024 #47 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg hadde følt det som veldig ubehagelig om noen hadde kontaktet meg og ville kjøpe huset uten at det skal selges. Vi trives her, ungene har skolen og venner i nærheten, kommer ikke til å flytte på mange år. Hvis dere kontakter eier av huset og de sier nei så respekter svaret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #48 Del Skrevet 12. juli 2024 Hjemplassen min har flott natur og jeg har betalt i blod, svette og tårer for å pusse opp gammel bolig og betale ut andre arvtakere . Om noen faktisk kontaktet meg på dem måten så ville kun takst pluss minimum 2 millioner vært akseptabel ved bare spørsmålet, kanskje enda mer. Måtte ha lang betenkningstid og mulighet til å bare ta med tannbørste, absolutt alt annet skulle vært flyttet ,montert og på plass i en ny bolig uten noe vedlikehold på tomt jeg velger selv. Anonymkode: 0b438...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #49 Del Skrevet 12. juli 2024 Gi meg to-tre mill mer enn huset er verdt og jeg selger på flekken. Never gonna happen🤭 En kjøper og selger jo som oftest i samme marked. skal jeg ha et anna sted å bo med tilsvarende kvaliteter som vi har nå, koster det peng. Skal en gidde å flytte må det lønne seg Anonymkode: ee13e...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #50 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjemplassen min har flott natur og jeg har betalt i blod, svette og tårer for å pusse opp gammel bolig og betale ut andre arvtakere . Om noen faktisk kontaktet meg på dem måten så ville kun takst pluss minimum 2 millioner vært akseptabel ved bare spørsmålet, kanskje enda mer. Måtte ha lang betenkningstid og mulighet til å bare ta med tannbørste, absolutt alt annet skulle vært flyttet ,montert og på plass i en ny bolig uten noe vedlikehold på tomt jeg velger selv. Anonymkode: 0b438...ed4 Så interessant er neppe huset ditt. Du tok jo helt av.. Anonymkode: 88d67...3e2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #51 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg hadde ikke likt det,og dessverre ikke vært så ivrig på å godta bud fra deg hvis jeg engang skal selge. Anonymkode: 1cbd8...a19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #52 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her: Takk for mange fornuftige svar. Jeg er veldig redd for å gjøre noen redde eller paranoide. Ble litt usikker her nå🤣 Det er umulig å vite hva boligen er estimert til. Såå å legge inn et bud vil være veldig vanskelig. Vi får se hva jeg gjør, vanskelig situasjon! Anonymkode: d351d...07a Du kan se på prishistorikken på boligen og kanskje se hva ting i området ligger på. Det kan gi deg en pekepinn. Evt så kan du spørre eierne hva de skal ha for å selge det. Jeg hadde vurdert et salg om prisen var rett. Men da uten megler. Kan ta alt via advokat evt propr til en billig penge. Anonymkode: 49dd7...d1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #53 Del Skrevet 12. juli 2024 Foreldrene mine fikk et slikt tilbud via lapp i postkassen en gang. De syntes det var helt greit, men ga aldri noen respons. Tror de har blitt ringt en gang og, takket høflig nei. Jeg hadde foretrukket lapp i postkassen hvis noen var interessert, men hadde ikke solgt. Knapt for noen sum. Vi trives så godt og har det så bra her at noe tilsvarende knapt kan kjøpes for penger. Anonymkode: e3d07...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkgjjgjhgfdj Skrevet 12. juli 2024 #54 Del Skrevet 12. juli 2024 Det hadde vært min store glede å bli kvitt min nåværende bolig. Jeg hadde gjort det idag hvis jeg kunne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 12. juli 2024 #55 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Vi har lenge sett et drømmehus vi veldig gjerne skulle ønske var til salgs. Kan man kontakte eier av huset for å vise interesse, selvom huset ikke er til salgs? Eller er dette frekt og IKKE innafor? Anonymkode: d351d...07a Jeg fikk meldig av en ukjent fyr som lurte på om jeg ville selge. Det er uaktuelt for meg, så svarte enkelt og greit det. Samtidig var jeg da akkurat i prosessen med å skifte leietakere (den lå ikke ute for leie), så det kunne jo vært at jeg ville selge. En hyggelig forespørsel er aldri feil! Hvis det ikke er aktuelt da, kan det være det senere, og ikke alle vil selge på det åpne markedet. Gjør det 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #56 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mine foreldre opplevde å bli kontaktet med spørsmål om salg, og syns det hele var svært ubehagelig. Det var rett før pandemien, og de husker godt navnet på den som henvende seg, og sier selv at de ikke vil selge til vedkommende når huset skal for salg (blir sannsynligvis neste år eller året etter) for "hvem vet hva de er i stand til som holder på sånn". Så de har ødelagt sjansen sin, og det er ekstremt sjelden eneboliger til salgs der den boligen er, så det er jo syns for dem om de fremdeles er på husjakt. Naboen her har solgt etter tilbud fra en fremmed. De kjøpte for ett år siden til godt over takst, og for en liten stund siden var det en som kontaktet en megler, ba megleren gjøre fremstøt ovenfor naboen min og spørre hvor mye de skulle ha for å selge. De hadde ikke lyst å selge, men gjorde det for å bli kvitt annen gjeld, og ba om godt over millionen mer enn de hadde kjøpt for å fjor, som gjorde at leiligheten steg over 20% i pris på ett år. Mange av de andre naboene her har uttrykt skepsis ovenfor den måten å gjøre det på, så tror ikke særlig mange andre ville solgt. Anonymkode: e8c78...401 Hvorfor så skeptiske dersom hussslget går redelig for seg? De som solgte leiligheten tjente jo en million på et år? Anonymkode: 68d98...d64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 12. juli 2024 #57 Del Skrevet 12. juli 2024 Eg ringte og spurte om å få kjøpe en hyttetomt. Kjente ikke familien. Vi kjøpte tomten. Vi ble faktisk venner og eg besøker de ofte.Var litt rart å ringe men er så glad for at eg tok mot til meg. Elsker plassen og hytta. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 12. juli 2024 #58 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hjemplassen min har flott natur og jeg har betalt i blod, svette og tårer for å pusse opp gammel bolig og betale ut andre arvtakere . Om noen faktisk kontaktet meg på dem måten så ville kun takst pluss minimum 2 millioner vært akseptabel ved bare spørsmålet, kanskje enda mer. Måtte ha lang betenkningstid og mulighet til å bare ta med tannbørste, absolutt alt annet skulle vært flyttet ,montert og på plass i en ny bolig uten noe vedlikehold på tomt jeg velger selv. Anonymkode: 0b438...ed4 Dette skjer ikke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 12. juli 2024 #59 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes det er veldig spesielt med de som legger folk som spør pent, for hat. "Skal aldri selge til dem!", hva i alle dager? Skal det ikke mer til, så tenker jeg det er en selv som har problemer! Jeg tenker det må være lov til å spørre, så lenge man: - er seriøs og villig til å betale godt over markedspris. Folk flytter ikke fra huset sitt for å være greie med fremmede, og skal det være verdt å flytte når man i utgangspunktet ikke tenker/trenger å flytte et annet sted, så må prisen opp. - går frem forsiktig og spør på en vennlig måte - tar et nei for et nei, og gir seg umiddelbart (ikke maser), gjerne med en heads-up om å gi beskjed dersom situasjonen endrer seg/det likevel blir aktuelt med salg. Noen jeg kjenner var på vei til å skulle selge huset sitt (ikke lagt ut for salg enda), og ble kontaktet av en bekjent som sa at vedkommendes barn m/partner var interesserte i å kjøpe huset fordi de synes det var så fint, ville ha privatvisning så raskt som mulig, og så videre. Det var hyggelig helt til det kom fram at de ville betale et par millioner under markedspris, og da ble det hele bare veldig frekt 😂 Anonymkode: 2d394...abf Så enig med deg. man må no tåle eit spørsmål som dette . 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #60 Del Skrevet 12. juli 2024 Bestefaren min opplevde det. Han er godt oppi 80-årene, og opplevde det som frekt. Følte at de bare ventet på at han skulle stryke med. Hadde noen kontaktet meg hadde jeg blitt interessert, men det er fordi jeg ikke trives her. Ellers hadde jeg nok blitt irritert Anonymkode: c0186...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå