MissSkog Skrevet 13. juli 2024 #21 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bidrag? Må man betale det hvis man tar 50-50? spør for jeg ikke vet ts Anonymkode: ae646...a85 Om du tjener mye mer enn henne, og det kan jo virke sånn utifra hvor lite hun har i fødselspenger, så vil du mest sannsynlig måtte betale henne noe i bidrag selv om dere deler 50/50. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 13. juli 2024 #22 Del Skrevet 13. juli 2024 Skal hun ut i jobb eller studier når barnet starter i barnehage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #23 Del Skrevet 13. juli 2024 Gå i parterapi. Begynn å krev betaling for å bo og hobby. Eier dere i sammen? Hvis ikke kan du be hun flytte. Bestill time på fvk og jobb på for 50/50. Og beregn bidrag i gjennom nav. Da er det bare det bidraget du er forpliktet til å betale, hvis hun prøver seg med å spørre etter mere penger til diverse ting til barnet, må du ikke betale. Anonymkode: 2a434...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #24 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gå i parterapi. Begynn å krev betaling for å bo og hobby. Eier dere i sammen? Hvis ikke kan du be hun flytte. Bestill time på fvk og jobb på for 50/50. Og beregn bidrag i gjennom nav. Da er det bare det bidraget du er forpliktet til å betale, hvis hun prøver seg med å spørre etter mere penger til diverse ting til barnet, må du ikke betale. Anonymkode: 2a434...73e Skal forslå familie terapi vet at det ikke blir godt mottat…. hu har nok bestemt ser for å dra… vi har vært borte nå i flere dager og hun svarer bare på bilder av vær datter. spør jeg om dagen har vært fin svarer hun « bra» spør ikke tilbake mer så sjukt psykisk krevende Anonymkode: ae646...a85 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #25 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal forslå familie terapi vet at det ikke blir godt mottat…. hu har nok bestemt ser for å dra… vi har vært borte nå i flere dager og hun svarer bare på bilder av vær datter. spør jeg om dagen har vært fin svarer hun « bra» spør ikke tilbake mer så sjukt psykisk krevende Anonymkode: ae646...a85 Men da tenker jeg at du må forbrede deg på brudd. Pass på deg selv og sørg for at hun ikke har enerett på barnet deres. Bestill time hos fvk og krev 50% er hun vanskelig så kontakt en advokat. Pass på penga dine... Anonymkode: 2a434...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #26 Del Skrevet 23. august 2024 Takk for alle svar Vi bor fortsatt sammen… 2 uker etter bruddet var der plutselig sex igjen 3 dager på rad med 2 runder hver kveld henne sender hjerter igjen sier elsker deg tilbake når jeg sier det men nå har det ikke vært noe sex siste 3 ukene.. merkelig men snakker om neste år og kjøper inn masse til huset spørte henne rett ut. Er vi kjærester eller hva er vi? Fikk til svar. Ja vi er vel det, er vi ikke det. har ikke spørt eller pressa noe på henne i det hele tatt men virker nå som henne blir men jeg skal ha svar av henne må bare ha mere tid på meg… hva tenker dere om alt dette? Anonymkode: ae646...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #27 Del Skrevet 23. august 2024 Nå vil hun ha et barn til. Anonymkode: 64bcd...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #28 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå vil hun ha et barn til. Anonymkode: 64bcd...7be Tviler på det ts Anonymkode: ae646...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #29 Del Skrevet 23. august 2024 Løp. Hun bruker deg. Anonymkode: 88c48...d32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #30 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for alle svar Vi bor fortsatt sammen… 2 uker etter bruddet var der plutselig sex igjen 3 dager på rad med 2 runder hver kveld henne sender hjerter igjen sier elsker deg tilbake når jeg sier det men nå har det ikke vært noe sex siste 3 ukene.. merkelig men snakker om neste år og kjøper inn masse til huset spørte henne rett ut. Er vi kjærester eller hva er vi? Fikk til svar. Ja vi er vel det, er vi ikke det. har ikke spørt eller pressa noe på henne i det hele tatt men virker nå som henne blir men jeg skal ha svar av henne må bare ha mere tid på meg… hva tenker dere om alt dette? Anonymkode: ae646...a85 Jeg tenker at hun plutselig oppdaget at hun må forsørge seg selv, at hun ikke vil ha råd eller tid til å drive med hobbyen sin 7 dager i uken. Hun oppdaget at hun hadde gitt slipp på lommeboka di, og hun fant ut at hun ikke vil gå ned i levestandard. Hennes planer om å kjøpe inn mye til huset neste år er en del av dette. Jeg antar at hun ikke har noen veldig god plan for å finansiere alle disse innkjøpene hun ønsker å gjøre? Så brukte hun sex for å manipulere deg tilbake - før hun går tilbake til det som har vært normalen i over et år, nemlig at hun egentlig ikke ønsker å være sammen med deg. Du blir manipulert emosjonelt, og det ganske stygt. Hadde jeg vært deg ville jeg gått ned til 100 % jobb noen måneder fremover, og hatt mer tid sammen med barnet ditt. Og sagt til henne at hun må skaffe seg jobb, for du ønsker å være mer hjemme. (Det vil også ha den effekten at når det blir slutt mellom dere - noe jeg antar at det blir igjen - så vil du slippe å betale altfor høyt bidrag.) Du må også gjøre det helt klart at skal hun fortsette med sin dyre hobby, så må hun finne måter å finansiere dette selv. Jeg antar at hun kommer til å vise sine sannere sider når du begynner å sette grenser. Men det du bør gjøre er å bare få avsluttet dette, for jo lenger du blir i et forhold hvor du blir så kraftig manipulert, jo mer ødelagt vil du bli psykisk, og jo vanskeligere vil det bli for deg å gå. Dessverre så tror jeg også at det er veldig stor sannsynlighet for at hun hadde sex med deg for å bli gravid. Så hyppig sex så kortvarig kan tyde på at hun timet det til sin eggløsning. (Alternativt at hun har hatt sex med en annen og vil sikre seg at du tror det er ditt, om hun er gravid... så tenk farskapstest, om hun allerede er blitt gravid.) IKKE ha ubeskyttet sex med henne, du må bruke kondom om dere skal ha sex. Men du bør helst ikke ha sex, og heller bare komme deg ut av dette forholdet. For du blir manipulert! Anonymkode: ccca4...c29 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #31 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tenker at hun plutselig oppdaget at hun må forsørge seg selv, at hun ikke vil ha råd eller tid til å drive med hobbyen sin 7 dager i uken. Hun oppdaget at hun hadde gitt slipp på lommeboka di, og hun fant ut at hun ikke vil gå ned i levestandard. Hennes planer om å kjøpe inn mye til huset neste år er en del av dette. Jeg antar at hun ikke har noen veldig god plan for å finansiere alle disse innkjøpene hun ønsker å gjøre? Så brukte hun sex for å manipulere deg tilbake - før hun går tilbake til det som har vært normalen i over et år, nemlig at hun egentlig ikke ønsker å være sammen med deg. Du blir manipulert emosjonelt, og det ganske stygt. Hadde jeg vært deg ville jeg gått ned til 100 % jobb noen måneder fremover, og hatt mer tid sammen med barnet ditt. Og sagt til henne at hun må skaffe seg jobb, for du ønsker å være mer hjemme. (Det vil også ha den effekten at når det blir slutt mellom dere - noe jeg antar at det blir igjen - så vil du slippe å betale altfor høyt bidrag.) Du må også gjøre det helt klart at skal hun fortsette med sin dyre hobby, så må hun finne måter å finansiere dette selv. Jeg antar at hun kommer til å vise sine sannere sider når du begynner å sette grenser. Men det du bør gjøre er å bare få avsluttet dette, for jo lenger du blir i et forhold hvor du blir så kraftig manipulert, jo mer ødelagt vil du bli psykisk, og jo vanskeligere vil det bli for deg å gå. Dessverre så tror jeg også at det er veldig stor sannsynlighet for at hun hadde sex med deg for å bli gravid. Så hyppig sex så kortvarig kan tyde på at hun timet det til sin eggløsning. (Alternativt at hun har hatt sex med en annen og vil sikre seg at du tror det er ditt, om hun er gravid... så tenk farskapstest, om hun allerede er blitt gravid.) IKKE ha ubeskyttet sex med henne, du må bruke kondom om dere skal ha sex. Men du bør helst ikke ha sex, og heller bare komme deg ut av dette forholdet. For du blir manipulert! Anonymkode: ccca4...c29 Hei takk for svar Vi brukte kondom og nå har henne startet på p piller henne handler inn til huset nå pynte ting og møbler Anonymkode: ae646...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #32 Del Skrevet 24. august 2024 Skilsmisse, hun forbereder seg allerede på å finne ny mann eller har funnet seg ny allerede.Kom henne i forkjøpet og sikre verdiene dine/kvitt deg med verdier. Overfør til dine foreldre så hun ikke får klørne i lommeboka. Når en dame sier slikt har hun allerede vært mentalt over forholdet i 6 måneder minimum. Anonymkode: 6bee2...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #33 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): hva tenker dere om alt dette? Anonymkode: ae646...a85 Det har gått opp for henne at hun ikke har råd til hobbyen uten deg. Så nå gir hun litt for å fortsatt få. Lur dame. Anonymkode: 28c4f...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #34 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har gått opp for henne at hun ikke har råd til hobbyen uten deg. Så nå gir hun litt for å fortsatt få. Lur dame. Anonymkode: 28c4f...0ea hmm Okey samt skal sies at det er veldig god stemning hjemme henne kysser meg før henne drar på jobb jeg sier elsker deg før vi legger oss og henne svarer elsker deg tilbake men henne sier det aldri først… sender hjerter på melding og alt nå merkelig å skjønne seg på denne dama… kan a plutselig ha fått tilbake følelsene da? jeg spør henne ikke eller presser noe på henne da hennes mor og flere nære mener det må gå over av seg selv…. Anonymkode: ae646...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #35 Del Skrevet 24. august 2024 TS, hvor i landet kommer du fra? Hvilken dialekt har du? Bare undrer meg veldig over at du ikke skiller på "hun" og "henne" Anonymkode: 79405...2d6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #36 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): TS, hvor i landet kommer du fra? Hvilken dialekt har du? Bare undrer meg veldig over at du ikke skiller på "hun" og "henne" Anonymkode: 79405...2d6 Kristiansand 😅 prøver å skrive mest mulig forståelig Anonymkode: ae646...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 24. august 2024 #37 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kristiansand 😅 prøver å skrive mest mulig forståelig Anonymkode: ae646...a85 Hun -> subjekt, altså den som gjør noe i en setning, den aktive Henne -> objekt, altså den som er "mottakeren," ofte den passive. Hun (subjekt) gir en gave til henne (objekt). Som en enkel huskeregel, så kan du tenke at subjektet (hun) som regel kommer tidlig i en setning, mens objektet (henne) ofte kommer til slutt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #38 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 13.25): Jeg er en mann på 27 år og samboer er dame på 26 år vi har enn datter på 1 år Forrige uke så spurte jeg samboer om vi kunne bli flinkere til å være snillere med hverandre og kanskje begynne å ha litt sex igjen noe vi ikke har hatt siste året…. Da fikk jeg til svar at henne hadde egentlig ikke følelser igjen for meg.. henne hadde følt siden fødselen at vi bare var venner og at det ikke var noen følelser igjen, henne visste ikke om dette kanskje var på grunn av at henne ga all sin kjærlighet til vår datter. Henne begynte med å gå rett på om det beste var ar vi tok pause og kanskje flyttet fra hverandre.. Jeg fikk avverget det og sa at vi må prøve å holde ut og se hvordan hverdagen blir Så vi ble enige om å bo sammen til datteren vårs starter i barnehagen Jeg knakk sammen… og spurte hadde du tenkt til å si noe siden du har følt på dette i ett helt år? Da svarte hun at ja jeg hadde tenkt etterhvert men vet ikke om det er forde hverdagen ikke har startet enda forde datteren våres ikke går i barnehage enda at henne ville vente til vi hadde prøvd å sett hvordan det blir da… Henne sa også at henne følte at henne ikke hadde hatt noe alene tid… Men hun er å gjør sin hobby hverdag 7 dager i uken.. både med og uten våres datter Henne er mere interisert i å være der med sin mor enn å tilbringe tid med meg Føler meg så sinnsykt såret Henne har ikke hatt følelser for meg på ett helt år og ikke sakt noe Jeg betaler for alt hus, mat , forsikringer, strøm jeg jobber bein hardt for at henne skal kunne drive med sin hobby og ta vare på vår datter og dette er takka.. Ja jeg har jobbet mye men det er forde henne har en dyr hobby som henne elsker og som jeg vet at henne ikke vil gi slipp på… Henne fikk 12 000 i permisjons penger… Jeg tok med datteren våres på 2 dagers tur noen dager etter på… før vi dro så ga jeg samboeren blomster og en liten gave og sa datteren våres trenger 2 foreldre og vi må faktisk være 2 om dette og gi 100% vi kan ikke bare gi opp nå.. Fikk da til svar at datteren våres får uansett 2 foreldre… Jeg gikk inn for et kyss og det fikk jeg jeg sa elsker deg og henne sa elsker deg tilbake.. Også hulket jeg litt og da svarte hun skjerp deg.. Etter samtalen våres når henne la alt fram har jeg prøvd å være mere på… kyss på kinnet kose litt men blir bare møtt med en kald skulder… Er som henne ikke gidder å prøve idet hele tatt Når jeg og datter var på 2 dagers tur så er samboer bare «care» på Facebook meldinger Vi bor i Trondheim jeg er ikke herfra og har ikke familie her… Er så skuffet over at henne ikke legger litt interesse i dette da skal jeg sitte igjen alene i en by jeg ikke er fra for de henne ikke gidder? Kan jo ikke tvinge henne til å elske meg men vi har vært sammen i 9 år og siste året fikk vi barn… Hva faen skal jeg gjøre. Siste ukene har vært et mareritt følelser opp og ned Føler at jeg ikke er urimelig Hva tenker dere og hva skal jeg gjøre? Anonymkode: ae646...a85 Dette var sårt å lese. Føler med deg. Kan nesten virke som hun er kynisk og planlagt dette? At hun skal leve på bidrag fremover🤫 Er det slik å forstå at din samboer ikke gidder å jobbe til vanlig? Du kan være utradisjonell å kreve 100 prosent samvær med din datter, og sørge for at hun ikke får en krone. Da får pipa en annen lyd! Anonymkode: d61d2...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #39 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hmm Okey samt skal sies at det er veldig god stemning hjemme henne kysser meg før henne drar på jobb jeg sier elsker deg før vi legger oss og henne svarer elsker deg tilbake men henne sier det aldri først… sender hjerter på melding og alt nå merkelig å skjønne seg på denne dama… kan a plutselig ha fått tilbake følelsene da? jeg spør henne ikke eller presser noe på henne da hennes mor og flere nære mener det må gå over av seg selv…. Anonymkode: ae646...a85 Hun kan jo det. Kjenne på mer følelser. Hun er vel ikke så gammel hun heller. Vi vet ikke hva som har skjedd siden du sier at " dere skal være snillere med hverandre". Det høres ut som dere har hatt et litt dårlig år på mange måter. Kanskje det at du tok tak og ville gjøre noe mer positivt med forholdet, det at hun fikk avstand og fikk tenkt seg om, gjorde at hun fikk kjenne på at hun egentlig ikke vil miste deg. Dette med at hun hadde mistet følelser kan jo være en reaksjon på å føle seg såret?? Det kan være normalt å miste både seg selv og følelser når man får barn. Alt handler om barn, og man blir litt lost i endret kropp og litt mas fra hverandre. Jeg tenker vel at dere må prøve litt, snakke sammen, bygge opp under det gode, få rutiner og være snille med hverandre. Dere kan alltid gå fra hverandre en gang, men et nytt forhold vil by på samme problemer. Anonymkode: 0c9bc...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #40 Del Skrevet 8. november 2024 Hei ts her.. vi bor fortsatt sammen og er «kjærester» nå utifra det jeg forstår men da mener jeg at det er på tide at henne begynner å batale for seg.. hva er rimelig at henne betaler? jeg har lån på boligen 13900.- i måneden strøm,vann kommunale avgifter og internett alt dette har jeg betalt alene fram til nå Anonymkode: ae646...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå