Gå til innhold

Anne ma starter salong i alanya

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Hufsetrollet skrev (2 minutter siden):

Mener å ha lest ett sted at hun har fått noen til å starte en Spleis for å få dekket utgiftene til advokater

Joda, søk på Annema og Spleis så kommer det opp

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forhold til det om hun tjener penger i Alanya eller ikke….. (med eller uten oppholdstillatelse) 

IMG_1806.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsetrollet skrev (7 minutter siden):

I forhold til det om hun tjener penger i Alanya eller ikke….. (med eller uten oppholdstillatelse) 

IMG_1806.jpeg

Jeg håper både tyrkiske myndigheter og NAV er på saken… Hun må vel melde inn inntekt til NAV for evt avkortning av trygd. Og hun må ha arbeidstillatelse for å jobbe i Tyrkia.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda skrev (5 timer siden):

Synes ikke noe særlig synd på AnneMa, men det er ganske utrolig hvordan hun klarer å ignorere ting som at Dundar frir etter 18 minutter og spør om hvordan han kan få oppholdstillatelse, og hun finner 180+ polske damer på facebook kontoen hans.

Selvbedrag er vel en fin ting, antar jeg… Enklere å gå ut fra at mannen elsker henne enn å gå ut fra at hun blir utnyttet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (5 minutter siden):

Jeg håper både tyrkiske myndigheter og NAV er på saken… Hun må vel melde inn inntekt til NAV for evt avkortning av trygd. Og hun må ha arbeidstillatelse for å jobbe i Tyrkia.

Det kan vel hende at den tyrkiske mannen hun er gift med og som bor i landet, har hjulpet henne i god tid og sørget for å få levert inn papirer der de skal osv? Han sitter vel ikke der som en amøbe og ser henne stresse rundt uten å hjelpe henne, når hun forsøker å forsørge dem i hans hjemland?

Han kan ha tatt mange telefoner og snakket på tyrkisk med de som styrer med dette, og evt levert papirer her og der for henne eller blitt med henne rundt og levere det på de riktige kontorene (noen i tråden her som sa man måtte innom en drøss ulike kontorer for dette i Tyrkia, og mye fremdeles er papirbasert, ikke elektronisk, i det landet)

Endret av Million
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (16 minutter siden):

Det kan vel hende at den tyrkiske mannen hun er gift med og som bor i landet, har hjulpet henne i god tid og sørget for å få levert inn papirer der de skal osv? Han sitter vel ikke der som en amøbe og ser henne stresse rundt uten å hjelpe henne, når hun forsøker å forsørge dem i hans hjemland?

Han kan ha tatt mange telefoner og snakket på tyrkisk med de som styrer med dette, og evt levert papirer her og der for henne eller blitt med henne rundt og levere det på de riktige kontorene (noen i tråden her som sa man måtte innom en drøss ulike kontorer for dette i Tyrkia, og mye fremdeles er papirbasert, ikke elektronisk, i det landet)

Arbeidstillatelse må søkes fra Norge før innreise i Tyrkia hvertfall 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (46 minutter siden):

Arbeidstillatelse må søkes fra Norge før innreise i Tyrkia hvertfall 

Det har han sikkert fått beskjed om, om han har hjulpet henne med tyrkiske myndigheter o.l. Det håper jeg i hvert fall. Men hva vet jeg om hva han har peiling på.  Han har vel bare grunnskole fra landsbygda i Tyrkia og kan lese og skrive, men ikke noe mer?

EDIT: 

Dette står i en artikkel i Dagbladet 13/7-24 , og er hva Anne Ma har fortalt journalisten i avisen:

"- Vi har det alle tiders. Vi har det veldig bra. Vi har en salong på det ene soverommet i leiligheten her, og det er Dündar som driver og eier den. Jeg lager press-ons (løsnegler man fester midlertidig på sine egne negler, red.anm.), og hjelper til. Vi holder oss til loven, så jeg må ordne meg oppholdstillatelse før jeg kan jobbe ordentlig, men jeg har med meg alle papirer jeg trenger."

Endret av Million
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (7 timer siden):

Reglene til UDI er rare og ikke rettferdige. En bekjent er også gift med en tyrker - nå på 15 året ca. De kjempet i åresvis om å få han til Norge og oppfylte vel kravene om inntekt osv. Han har også en utdannelse som vil gjøre det ganske enkelt for han å få jobb her. Han jobber og gjør det bra i Tyrkia, grunnen til at de vil hit er at hun vil bo nære sin familie.

Til slutt ga de opp og nå bor de sammen i Tyrkia og har gjort det i mange år. Tror knapt han har fått turistvisum hit. Begge jobber der nede og klarer seg helt fint.

Mon tro om han hadde fått kommet dersom de hadde hatt barn? Grunnen til at de ikke har barn er at ingen av dem ønsker 🤷‍♀️

Har også en bekjent som kjempet i flere år om å få sin Australske samboer til Norge. Han hadde også en god utdannelse og en god jobb, så ingen «lykkejeger». Han fikk opphold tilslutt og de har nå flere barn og lever i Norge.

Det var vel problematisk stor innvandring fra Tyrkia noen år tilbake. Derfor er Tyrkia sett på som risikoland. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (52 minutter siden):

Hun kommenterte i en video at hun IKKE hadde søkt om arbeidstillatelse og ergo ikke jobbet. Men at hun skulle søke før de 90 dagers oppholdstillatelse gikk ut

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsetrollet skrev (2 minutter siden):

Hun kommenterte i en video at hun IKKE hadde søkt om arbeidstillatelse og ergo ikke jobbet. Men at hun skulle søke før de 90 dagers oppholdstillatelse gikk ut

Det var jo noen som la ut et skjermbilde fra henne her i tråden der hun skriver i sosiale medier noe om at "er du i Alanya, kom og få negler her hos meg" med et kart over hvor hun holdt til der, eller noe lignende? Så er dette enda et "Anne Ma gjør som Anne Ma vil" opplegg, og hun jobber svart og uregistrert i Tyrkia med dette negleopplegget sitt?

Virket på meg som at hun sikter seg inn på norske turister i Alanya som vil stelle neglene sine i ferien? Det sto på norsk, ikke på engelsk eller noe annet språk.

Endret av Million
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Det var jo noen som la ut et skjermbilde fra henne her i tråden der hun skriver i sosiale medier noe om at "er du i Alanya, kom og få negler her hos meg" med et kart over hvor hun holdt til der, eller noe lignende? Så er dette enda et "Anne Ma gjør som Anne Ma vil" opplegg, og hun jobber svart og uregistrert i Tyrkia med dette negleopplegget sitt?

Skal du ikke se bort i fra

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Det var jeg som la ut det bildet. Og ja, hun tror tydeligvis at hun  kan gjøre hva hun vil

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kanal og hvilket klokkeslett er det dette går på tv? Jeg har kun sett noen få episoder når jeg tilfeldigvis har zappet mellom kanaler og sett at det programmet går. Har ikke merket meg kanal og klokkeslett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med de giftet seg i Tyrkia?

Isåfall har Annema flere fordeler bare der. Men, hvis de skal søke skilsmisse i Tyrkia, så koster dette mye penger og kan ta opptil 1 år fordi en advokat må kjøre saken for retten. En venn av meg gjorde dette i 2021 og advokaten måtte kjøre saken for 2 forskjellige steder og jeg mener å huske at det var ca 25.000 nok han måtte ut med, ja dette var en mann (norsk/tyrkisk). Dundar kan ikke gifte seg på nytt eller flyttet til et annet land med ei annen dame så lenge han er gift med Annema. 

Det er ikke som i Norge hvor man kan søke selv og det ikke koster noe. 

Om arbeidstillatelse er jeg ikke sikker, men hun kan søke om dette hos ikamet etter at hun har flyttet dit, hun har flere fordeler dersom ekteskapet er inngått i Tyrkia. 

Og det var jeg som skrev om at man må innom uendelig mange kontorer bare for å søke om oppholdstillatelse og alt må gjøres i riktig rekkefølge og de snakker ikke engelsk der, så der må dundar hjelpe til eller de må betale noen for å hjelpe dem. Det skal stemples i riktig rekkefølge og hos både den ene og den andre og søke om oppholdstillatelse og ikamet koster også veldig mye penger nå. Tyrkia ligger veldig langt etter når det gjelder digitalisering. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (9 timer siden):

Ingen som har prøvd å sjekke opp Dundar for bare å lage litt drama for å se om han går på limpinnen?

Hadde bare vært såååå utrolig morsomt! 😈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsetrollet skrev (9 minutter siden):

Hadde bare vært såååå utrolig morsomt! 😈

Sikkert noen som prøver seg, men hun selv sitter vell i et hjørne å passe litt på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anneisabell skrev (18 minutter siden):

Sikkert noen som prøver seg, men hun selv sitter vell i et hjørne å passe litt på.

Sikkert. Stakkars eierne av den restauranten, begge de der drar vel ned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 timer siden):

Det var vel problematisk stor innvandring fra Tyrkia noen år tilbake. Derfor er Tyrkia sett på som risikoland. 

Ja godt poeng.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro skrev (På 13.7.2024 den 12.23):

De ser også på skilsmissestatistikk for de ulike land. Mange unge menn fra Tyrkia gift med eldre norsk dame, skiller seg når de kan bli i Norge. Det gjør i liten grad thailandske damer.

Er det mange unge menn fra Tyrkia som er gift med eldre norske damer, da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 time siden):

Er det mange unge menn fra Tyrkia som er gift med eldre norske damer, da?

Det var det for noen år siden. Udi fant ut at veldig mange menn fra samme landsby hadde giftet seg med norske eldre kvinner. Med en gang de fikk norsk pass skilte de seg og søkte familiegjennforening med kurdisk kone. Flere fikk trekt tilbake statsborgerskapet. Var mye i media om dette. Etter dette er det så og si umulig for unge menn fra dette området som forsøker komme seg til Norge ved å gifte seg med eldre norske damer. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...