Gå til innhold

Ødelagt oppvaskmaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem kontakter jeg for å se på den? Elkjøp sa jeg skulle kontakte forsikring. Forsikring sier de dekker, fint det. Men de sender jo ikke noen for å fikse. Hvem kontakter jeg egentlig? Mulig den kan fikses og ikke må byttes, den er egentlig helt ny. 

Anonymkode: 10e88...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ny er den?

Innenfor 5 år er det antakelig en garantisak, og EL-kjøp som må fikse/erstatte. Om dere ikke har hatt et uhell/brukerfeil som har ødelagt den.

Anonymkode: f127a...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ny er den?

Innenfor 5 år er det antakelig en garantisak, og EL-kjøp som må fikse/erstatte. Om dere ikke har hatt et uhell/brukerfeil som har ødelagt den.

Anonymkode: f127a...234

Under 1 år. Det er uhell og ikke garantisak. 

Anonymkode: 10e88...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et uhell, og du har ødelagt maskinen selv, har ikke Elkjøp noe ansvar.

Hvis du har veldig høy egenandel på forsikringen, og oppvaskmaskinen var veldig billig kan det være gunstig å heller kjøpe ny. 

Anonymkode: 850d4...589

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis det er et uhell, og du har ødelagt maskinen selv, har ikke Elkjøp noe ansvar.

Hvis du har veldig høy egenandel på forsikringen, og oppvaskmaskinen var veldig billig kan det være gunstig å heller kjøpe ny. 

Anonymkode: 850d4...589

Ja det skjønner jeg. Men siden jeg har kjøpt på elkjøp, tenkte jeg det var naturlig at de har noen som kan komme og se på den? Forsikringen betaler, egenandel 2000 kr så tjener på det. 

Anonymkode: 10e88...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det skjønner jeg. Men siden jeg har kjøpt på elkjøp, tenkte jeg det var naturlig at de har noen som kan komme og se på den? Forsikringen betaler, egenandel 2000 kr så tjener på det. 

Anonymkode: 10e88...d55

Da vi hadde problemer med vår vaskemaskin, ba Elkjøp oss kontakte et firma som drev med reparasjoner. Elkjøp hadde ikke egne folk som drev med dette, men samarbeidet med et firma som reparerte. De kom,  fikset,  og vi slapp å betale.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kontakter firmaet som har produsert oppvaskmaskinen og får de til å sende ut en reparatør. 

Anonymkode: 67251...525

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig svar fra Elkjøp. De burde gi deg telefon til produsent i Norge sånn at de kan sende ut reperatør i området ditt. Da kan de avgjør om dette er en garantisak, husk og ha kvitteringen. Når du får bekrefta det så skal du få beskjed hvordan du går videre med saken.  Hvis den ikke kan fikses så skulle jeg tro dere får ny. Hvis den kan fikses der og da og er garanti så betaler dere ingenting. 

Anonymkode: 500cd...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...