Gå til innhold

Lat medarbeider som lager kjipt miljø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber på lager med mye løft av tunge varer. Har en kollega som alltid sniker seg unna dette, og heller tar de letteste løftene eller pakker ut lette varer. Begynner å få vondt i rygg nå da det føles ut som å gå med en person mindre. I tillegg irriterende! Sjefen tar ikke dette seriøst.
 

Har spurt vedkommende på en hyggelig måte om kanskje han kan ta de store vareleveringene da jeg kjenner jeg har stått med det hver dag, flere ganger. Vedkommende har da gått til sjef og sagt jeg hakker på han. Sjefen kan si til meg at det er irriterende å flere har klaget, men når vi snakker sammen med personen sier sjefen mye motsigende eller smisker med både meg og kollega uten å ta opp problemet 

Anonymkode: a01ae...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager denne skulle på karriere..

Anonymkode: a01ae...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen å få en legeattest på at du faktisk har vondt i ryggen pga tunge løft, og krev tilrettelegging, enten hjelpemidler, eller at dere skal være to når det kommer store varelevering, ta det opp med tillitsvalgt, Verneombud og HMS ansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mange har vel kjent på å ha en arbeidskollega med dårligere arbeidsmoral 

Går det ann å foreslå en bedre arbeidsfordeling eller rotasjon på de tunge løftene. Forklare på en saklig måte hvordan du føler situasjonen

Alternativt så må du begynne å dokumentere at han sniker seg unna, det er gjerne vanskelig for de er gjerne eksperter på å snike seg unna, når de ikke klarer det, så er de plutselig sykemeldt

Ville fokusert på deg selv og din situasjon du har mye tunge løft og ønsker hjelp

Anonymkode: b83f4...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...