Gå til innhold

Hvorfor vil en eks ta kontakt når han vet jeg ikke er singel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg bryr meg nada nix om han

Hadde dette vært sant hadde ikke denne tråden eksistert...

Anonymkode: 55467...bc8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne. 

Jeg opplever at en jeg har datet fra flere år tilbake, sender meg melding. Det er ikke direkte flørting, forslag til å møtes eller noe jeg kan avvise direkte. Men det er tydelig at han ønsker kontakt gjennom å fortsette samtalen om jeg svarer. Han spør om "uskyldige," ting/tema for å holde samtalen i gang. Det ender alltid med at jeg slutter å svare selv om jeg svarer på en måte som bør sørge for at samtalen avsluttes. Jeg stiller aldri spørsmål tilbake feks. Det er det han som gjør. 

Han vet jeg ikke er singel, og jeg svarer også "vi" i svarene mine, og gjør det tydelig at det er ingenting å hente hos meg...

Samboer får innsyn i slike meldinger, da jeg ikke vil holde det skjult for han at eks tar kontakt. Han synes også det er rart han følger opp utifra svarene mine, og sier han aldri ville gjort dette mot en tidligere flamme han vet er i forhold - selv om han fortsatt var interessert i henne. Det er jo egentlig respektløst.

Hva er grunnen til at menn gjør dette? 

Det var ikke noe dramatisk brudd, vi var ikke sammen lenge, og det er over 3 år siden jeg avsluttet. Det skal sies at han aktivt har prøvd å starte relasjonen på nytt når jeg har vært singel. 

Han er heller ikke noen type som var påtrengende, pushy eller noe "utover normalen" på det området når vi datet. Heller det motsatte, jeg synes faktisk han var alt for passiv når han faktisk hadde sjans på meg. 

Men hva er det han vil med dette? Han vet at jeg er svært trofast og monogam og at det ikke finnes et håp i verden. Jeg avviste han også når jeg var singel, når han ønsket å prøve på nytt... 

Bør jeg faktisk bare spørre han rett ut for å finne ut hvorfor han sender meg melding og for å få han til å slutte? Eller bare slutte å svare slik jeg bruker å gjøre? 

Anonymkode: d07fc...9e3

Han er desperat etter oppmerksomhet og har ikke særlig napp blant single jenter akkurat nå. Så han forsøker med å gå tilbake til andre som var interessert i han før. 

Anonymkode: ac643...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår, er hvorfor du tenker så mye på dette at du skriver et langt innlegg på kg.

Da dette skjedde meg, forsøkte jeg ikke å tenke meg frem til motivasjonen hans. Jeg klødde meg i hodet, laget en "eh, weird" grimase, også unnlot jeg å svare og gikk videre med livet mitt.

Motivasjonen hans spiller jo ingen rolle. Han er ikke en del av livet ditt, og du burde jo heller ikke ønske han som en del av livet ditt. Men med tanke på at du både svarer OG prøver å finne ut hva han vil her på kg, forteller meg at du liker idéen om å bli begjært av en tidligere flørt.

 

 

Anonymkode: 4bc37...395

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er ensom og vil være venn med dere?

Anonymkode: 383a4...4c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg ikke forstår, er hvorfor du tenker så mye på dette at du skriver et langt innlegg på kg.

Da dette skjedde meg, forsøkte jeg ikke å tenke meg frem til motivasjonen hans. Jeg klødde meg i hodet, laget en "eh, weird" grimase, også unnlot jeg å svare og gikk videre med livet mitt.

Motivasjonen hans spiller jo ingen rolle. Han er ikke en del av livet ditt, og du burde jo heller ikke ønske han som en del av livet ditt. Men med tanke på at du både svarer OG prøver å finne ut hva han vil her på kg, forteller meg at du liker idéen om å bli begjært av en tidligere flørt.

 

 

Anonymkode: 4bc37...395

Ok, les gjerne de andre svarene mine på dette da... 

Hjelper jo tydeligvis ikke hva jeg skriver uansett kanskje, for alle andre vet jo akkurat hva jeg føler bortsett fra meg selv 😆 

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, les gjerne de andre svarene mine på dette da... 

Hjelper jo tydeligvis ikke hva jeg skriver uansett kanskje, for alle andre vet jo akkurat hva jeg føler bortsett fra meg selv 😆 

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

Spiller ingen rolle. At du tok deg tid og energi til å skrive et langt innlegg på kg om det, forteller meg nok. 

Anonymkode: 4bc37...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spiller ingen rolle. At du tok deg tid og energi til å skrive et langt innlegg på kg om det, forteller meg nok. 

Anonymkode: 4bc37...395

Javel, Fru Allvitende 👍

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt ifra dramatisk å blokkere noen. Mer dramatisk å lage en tråd om dette her. Tydelig at han fremdeles er interessert i et eller annet med deg. Kanskje håper du at dere kan prøve igjen en gang i fremtiden som single hvis du skulle føle for det. Kan hvertfall være han tenker det, ettersom du fremdeles svarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje han er ensom og vil være venn med dere?

Anonymkode: 383a4...4c4

👆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo en helt annen situasjon. 

Jeg har aldri hatt behov for å være venn med denne eksen, eller andre ekser forsåvidt. Og jeg har aldri uttrykt ønske om det til han heller. 

Det er absolutt et alternativ, og jeg hadde absolutt gjort det om han var pågående. Har blokket en annen eks. 

Føler dog i dette tilfellet det blir litt dramatisk å blokkere? 

Han her sender melding kanskje hver 5-6 mnd, med uskyldige tema - men jeg har jo selvsagt et ønske om at han slutter. 

Og da er det kanskje bedre å bare spørre rett ut og forklare at så lenge jeg er i forhold, har jeg ingen interesse av å motta meldinger? 

Ja, det må jo være noe sånt? Jeg bare finner det så merkelig. Han får jo egentlig ingenting ut av samtalen... Mener jeg. Har nevnt svigerforeldre i samtaler liksom... 

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

For meg høres det bare ut som du finner unnskyldinger for å spørre fordi du vil ha bekreftelse på at han er interessert i deg fortsatt. 

Jeg hadde aldri brukt min energi på å finne ut av om hvorfor en eks kontakter meg når jeg er i et forhold, heller ikke om jeg hadde vært singel.

Høres mer desperat ut i mine ører.

 En eks er en eks for en grunn.

 Har du respekt for typen din så blokk eksen din du😉

Anonymkode: 0fed0...613

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er det dramatisk å blokkere noen. Det gjør du med folk som plager deg eller er ufine. Men du trenger ikke oppfordre til lange samtaler. Det er lov å svare kort, eller ikke svare i det hele tatt. Og så trenger du ikke tenke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du liker oppmerksomheten hans, og det merker han (sannsynligvis holdt dere på slik etter du sa du ikke ville være sammen med han, og det husker han). Eller, du liker ikke direkte at han tekster, men å vite at han er interessert. Dette gir deg en boost. Bare vær ærlig med deg selv

Anonymkode: d4932...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hjelper ikke uansett hva jeg skriver nå skjønner jeg ;)

Jeg har brukt det gode forslaget en av dere foreslo til svar og han har tatt beskjeden og sagt han skal la være å sende meg flere meldinger :)

Takk til alle brukere som faktisk leser det jeg skriver og som ikke dikter opp ting som ikke stemmer på vegne av meg selv 👍

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplever at en jeg har datet fra flere år tilbake, sender meg melding. Det er ikke direkte flørting, forslag til å møtes eller noe jeg kan avvise direkte. Men det er tydelig at han ønsker kontakt gjennom å fortsette samtalen om jeg svarer. Han spør om "uskyldige," ting/tema for å holde samtalen i gang. Det ender alltid med at jeg slutter å svare selv om jeg svarer på en måte som bør sørge for at samtalen avsluttes. Jeg stiller aldri spørsmål tilbake feks. Det er det han som gjør. 

Skjønner ikke hvorfor du svarer. Hvorfor bare ikke skriv at han ikke trenger å kontakte deg noe mer. Du har gått videre i livet, og han er ikke en du ønsker å ha med i det. Ferdig. 

Anonymkode: 28896...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du svarer. Hvorfor bare ikke skriv at han ikke trenger å kontakte deg noe mer. Du har gått videre i livet, og han er ikke en du ønsker å ha med i det. Ferdig. 

Anonymkode: 28896...ee1

Om du leser tråden så ser du at jeg nettopp har gjort det...

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, det hjelper ikke uansett hva jeg skriver nå skjønner jeg ;)

Jeg har brukt det gode forslaget en av dere foreslo til svar og han har tatt beskjeden og sagt han skal la være å sende meg flere meldinger :)

Takk til alle brukere som faktisk leser det jeg skriver og som ikke dikter opp ting som ikke stemmer på vegne av meg selv 👍

Ts 

Anonymkode: d07fc...9e3

Dette her er passivt aggressivt, så tydelig at folk traff på det ømme punkt som du ikke ville høre

Anonymkode: d4932...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette her er passivt aggressivt, så tydelig at folk traff på det ømme punkt som du ikke ville høre

Anonymkode: d4932...718

Ja, uansett hva jeg skriver så er visst alt et ømt punkt for meg nå 😂😂

Ts

Anonymkode: d07fc...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever jeg at en tidligere x tar kontakt, svarer jeg noe bla bla som svar til det han spør om, og så svarer jeg at jeg føler det beste er at vi ikke har kontakt siden jeg har kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i et forhold og tidligere dater, flørter eller ekser tekster meg, så svarer jeg ikke. De skjønner jo fort hvorfor. De er også hyggelig folk jeg har hatt det hyggelig med tidligere, og kan fint svare dem og catch up når man er singel, men lar de være på read når jeg har kjæreste. Trodde det var helt vanlig. 

Anonymkode: df822...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...