Gå til innhold

Sønnen min blir ødelagt av kjæresten sin, jeg er rådvill!


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gjør alt du kan for å få hun vekk fra ham TS, men pass på at du ikke skyver gutten din vekk og nærmere jenta. Lettere sagt enn gjort, men det er så viktig for sønnen din ❤️ Han blir utsatt for vold og et slikt forhold er ikke lett å komme seg ut av.

Jeg hadde så vidt blitt 18 år da jeg selv ble i et slikt forhold som din sønn er i nå. Det tok meg 10 år å komme meg ut av. Jeg sitter nå med store traumer. At du ser situasjonen til sønnen din og ønsker å hjelpe han ut er en veldig god start!

Anonymkode: 9f547...ed0

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg håper sønnen din kommer seg ut av dette forholdet, hvis ikke er veien til Fontenehuset kort. 

- Veiled han til å avslutte forholdet, samt gi informasjon om psykisk vold.
- Ha regler for bruk av mobil, for eksempel at den ikke skal brukes under måltider og om natta. Når han har kompiser på besøk bør han begrense mobilbruk. 
- Ta kontakt med barnevernet og politiet, sånn at de får informasjon om jentas oppførsel. 
- Sørg for at han omgås med gode venner og har minst en hobby å gå til. Oppmuntre til det regelmessig. 
- Har sønnen din en liten deltidsjobb? En jobb kan hjelpe han med å få bedre selvtillit og at han fyller livet sitt med noe konstruktivt. Det gjør også at han får mindre tid til å snakke med kjæresten sin. 
- Snakk om skole, jobb og fremtidige forhold. Et kjæresteforhold preget av psykisk vold kan ødelegge for skole, jobb og fremtidige kjæresteforhold. 
- Du bør gi beskjed til kjæresten hans om at hennes oppførsel ikke er tillatt i huset ditt. Hvis hun ikke skjerper seg til det bedre, blir hun nekta adgang. 

Jeg ser at kjæresten hans er under barnevernet. Det er tvilsomt det hjelper å snakke med foreldrene, men jeg tenker at barnevernet og politiet bør få beskjed uansett. 

Dette må være en grusom situasjon å stå i. Jeg får vondt når jeg leser om kjærestens oppførsel. Ingen fortjener å være i et voldelig forhold.

Anonymkode: 16383...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste råd er å være et motstykke til alt det devaluerende kjæresten han sier. Fokuser nesten utelukkende på å fortelle han hva som er bra med han. Gi han ros, komplimenter, gode utfordringer og oppmuntringer.slt som gir mestring og selvtillit når en annen forsøker å gjøre det motsatte. Kanskje forstår han sin egenverdi igjen, kanskje gir det mot og innsikt i hva han egentlig ønsker ut av et forhold. 

Å fokusere på negativitet når han får nok fra andre holdet vil jeg tro bare driver han ned i et mørkt hull. Gjennom sin relasjon med deg vil han lære å forstå verden og se seg selv

Anonymkode: 7ee17...908

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig i det å begrense mobilbruken hans. Forstår at det er godt ment, men erfaring tilsier at det å ikke være tilgjengelig øker mishandlingen. Svarer han henne, så kanskje volden reduseres noe. "Forsvinner" han fordi han skal spise, være sosial ol., så fører det fort til at kjæresten "straffer han" for fraværet,  han slik at det blir enda verre for han når han er ledig igjen enn om han bare hadde hatt henne på tråden hele tiden.

Det er sannelig ikke lett å vite hva som er rett her annet enn at politiet bør kontaktes.

Endret av Paneera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt beste råd er å være et motstykke til alt det devaluerende kjæresten han sier. Fokuser nesten utelukkende på å fortelle han hva som er bra med han. Gi han ros, komplimenter, gode utfordringer og oppmuntringer.slt som gir mestring og selvtillit når en annen forsøker å gjøre det motsatte. Kanskje forstår han sin egenverdi igjen, kanskje gir det mot og innsikt i hva han egentlig ønsker ut av et forhold. 

Å fokusere på negativitet når han får nok fra andre holdet vil jeg tro bare driver han ned i et mørkt hull. Gjennom sin relasjon med deg vil han lære å forstå verden og se seg selv

Anonymkode: 7ee17...908

Bra med han? 

Faren er fraværende og en annen mann vil ta hans plass, og en mor som altså syns det er greit. 

Det er sånn barn kan følerde betyr lite, og på den måten blir avhengige av de dem tror bryr seg mer, som kjærester. Men det betyr ikke at kjærestene bryr seg mer, eller viser mer respekt og omtanke enn det foreldrene gjør. 

Anonymkode: a0547...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært med hun et helt år. Det er tydelig at han sitter fast i et traumebånd. Det er nærmest fysisk umulig å bryte, og helt helt umulig for en 16 åring. 

Jeg ble sammen med en covert narsissist som 15åring. Jeg vet at min mor ikke fullt ut aksepterte han, men greien er at dette eskalerer. Det begynner gradvis, men nå har jo din sønns forhold eksplodert. Hva i alle dager blir det neste ?

Jeg kom meg ikke ut. Jeg var 28år når jeg klarte det. Da hadde han vært fysisk i 4år, likevel tok det meg FIRE år som voksen å bryte. Det måtte slag og spark til før jeg i det hele tatt var i stand til å se hvor psykisk mishandlet jeg hadde vært i alle forhenværende år. 

Jeg skulle ønske min mor sa klart ifra og hjalp meg. Hva hun så bodde i han. Da jeg fortsatt bodde hjemme. Men hun døde. Og jeg ble samboer med han. Men hun tenkte som flere av dere, at vi finner ut av det selv. Ungdomskjæreste. Men ett år er helt sinnsykt lenge i den alderen, det kan jo sammenlignes med 5år som voksen. Da er man praktisk talt gift. Han vil ikke klare å bryte. Han er fanget i et traumebånd. Han må ha hjelpen din. Ikke råd. 

Snap han ut av det. Politi. Krisesenter. Bup. Hva som helst. Jeg satt fast i 13år. Er idag ufør. Har store fysiske psykosomatiske smerter. Jeg var venneløs i et tiår. Hadde fullstendig lojalitet til voldsutøver. Han sitter fast. Men roper om hjelp, han vil nok ikke tilgi deg når du vet alt du allerede vet og bare lar det eskalere. En dag blir han en voksen mann og vil huske dette. På den ene eller andre måten. 

Anonymkode: 0d80c...465

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva hadde du gjort om dette var en mobber på skolen? En som han ikke var kjæreste med. Men som invaderte, kontrollerte og trakasserte sønnen din i like stor grad? En som krevde og krevde all tid. Det går utover skole og fritid og privatliv. Hun er der konstant som en styggenpåryggen. Du hadde slått ned alle dører i kommunen, skole, barnevern, ordfører, foreldre og avis til det ga seg. Han hadde jo hatt krav på erstatning i en fremtidig rettsak!

Nå er du en passiv tilskuer til vold. 

Beklager sterke ord, jeg vet du bryr deg. Men gjør noe!

Anonymkode: 0d80c...465

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ts?

Anonymkode: 15070...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi. Så denne nå. 
 

Denne jenta trenger HJELP. Hun har det over hode ikke bra med seg selv, og trenger tydelige grenser. Hvorfor kan ikke mor ta en prat med henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har lyst til å være sammen med denne dama resten av livet? Med stresshormoner skyllende gjennom kroppen hver dag? Hjerteinfarkt før 55 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er utsatt for manipulering på høyt nivå, og bør absolutt snakke med en profesjonell som kan sette ting i perspektiv for han. 
 

Tenk om han gjør denne jenta gravid? 
 

Nei, som mamma hadde jeg dratt sønnen min etter ørene inn til en terapeut og sagt fem minutter til terapeuten om min bekymring/oppfatning før jeg lot han være igjen med terapeuten alene uten å kreve noe som helst annet. 
 

Dette er ikke en situasjon hvor man bare lar det gå seg til selv fordi de kommer til å slå opp. Noen mennesker er svært manipulative, også i ung alder. Plutselig skal han bli far og resten av livet hans er ødelagt fordi han er fastlåst til denne jenta… Jeg hadde i det minste prøvd hardt! Og sagt mitt….. på en kjærlig og forståelsesfull måte selvfølgelig. 

Anonymkode: 03984...5e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...