Gå til innhold

Sønnen min blir ødelagt av kjæresten sin, jeg er rådvill!


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Politiet.

Krisesenteret.

Psykolog.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (5 timer siden):

Det tenker jeg også. 
Ts må for all del hindre at jenta blir gravid her. 
Jeg har sett sånne forhold fra sidelinjen. Og det blir ikke bedre. Sykelig sjalu folk med skjørt ego og trust-issues er likedan til de blir 90. 

Ikke nødvendigvis. Jeg var som den jenta som

16-åring.
 

Utrygg, og med en kjæreste som var populær blant jentene og han visste å benytte seg av det, som å ligge med flere av de mens vi var sammen.

Han fikk låne leiligheten min som han delvis bodde i, mens jeg måtte være med foreldrene på ferie. Vi kom ikke lenger enn til Frankrike før vi måtte snu pga noe uforutsett, kom hjem til leiligheten min med han i senga sammen med det som var min venninne… Da hadde han vært utro med fire stk i vårt toårige forhold, og den utroskapen gjorde meg mistenksom og utrygg. 
 

I dag er jeg ikke sånn, og har et trygt og godt forhold med en trygg mann, og han har jentevenner og kan reise på guttetur til syden og gjøre det han vil uten problemer fordi jeg stoler på han. Så det kan endre seg, for meg var det nok pga vi var unge og han var utro. 

Anonymkode: 36ba6...880

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts, du er en god mamma, gutten er heldig som har deg og stefar ❤️ Hvis du ikke får hjulpet på noen annen måte, så vær der med åpne armer og forståelse både nå og når han kræsjer. Det er ikke sikkert han klarer å sette pris på det midt i situasjonen, men det kommer når han blir eldre. Han trenger en trygg mamma som stiller opp uansett, særlig nå når det er tøft.

Jeg ville personlig ikke ha gått så hardt ut mot denne jenta som andre foreslår. Nekte kontakt? Anmelde? Nei. Du risikerer at det eksploderer, at han tar hennes side og begynner å holde ting for seg selv, eller i verste fall at hun tar hevn og anklager din sønn for noe som aldri har skjedd.

Fram til din sønn selv bestemmer seg for at han har fått nok, så er din rolle å hjelpe ham. Snakk så mye som mulig med sønnen din for å få ham til å forstå at dette ikke er verken normalt eller sunt. Hva tenker han selv om å ha henne på telefonen mens dere spiser, har besøk og gjennom hele natta? Det er åpenbart for alle andre at dette er unormalt og usunt, men for en tenåring med alt av tanker og følelser og hormoner i sving som sitter midt oppi situasjonen så er det vanskelig å innse og/eller akseptere det.

Er det noen måte de begge kan være med på å finne en bedre løsning?

Anonymkode: 05280...ffa

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at sønnen din ikke setter grenser for seg selv. Han kan kun påvirke sin egen oppførsel. Han sitter med all makt når det gjelder sin egen oppførsel.

Du som forelder må lære ham å sette grenser. Du må lære ham egenverd. Du må lære ham hva normale relasjoner er. Hva som er usunne relasjoner og hvordan man håndterer det.
Alt dette burde du lært ham for flere år siden. Det er faktisk uvanlig sent å begynne med dette i en alder av 16.

 

Anonymkode: 8e596...76e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (2 timer siden):

Jeg er helt sjokkert over alle som mener at ET BARN selv må finne ut av hvordan komme seg ut av et forhold med psykisk mishandling?!? 

Unnskyld meg men hva faen? 

Vi vet da meget godt at det finnes mange voksne som ikke en gang greier å komme seg ut av slike forhold, og vi vet at mennesker blir DREPT av partnere som har utsatt de for psykisk mishandling. Men så forventer man altså at et barn bare skal finne ut av dette på egenhånd og lære av det? 

Ville dere sagt det samme om en 16 pr gammel jente som ble utsatt for mishandling av kjæresten sin? 

Jeg ville satt himmel og jord i bevegelse her. Kanskje kontaktet krisesenter for råd om hvor man kan henvende seg, eller barnehuset. Denne kjæresten har også behov for at noen stanser denne destruktive atferden og ikke lar den utvikle seg. 

Ville kontaktet barnevernet også - selv om de allerede har vært involvert er all ny informasjon relevant, og også de bør kunne gi råd om hvor man henvender seg. 

Så hadde jeg begynt å kontrollere tilgang på Internett og telefon. Kanskje stukket på hyttetur en plass uten nettilgang og la ungdommen kjenne litt på følelsen av fred. 

Jeg er så enig med deg - det er dypt sjokkerende at så mange mener at dette er noe et barn selv må finne ut av!

Gutten til Ts var 15 år da de ble sammen, og han har nå - i en avgjørende periode i egen utvikling, inkl. hjernefunksjon som går på det kognitive, mentale og ikke minst emosjonelle! - i et helt år nå levd i et alvorlig voldelig forhold med ekstrem kontroll og manipulasjon og nedpsyking. Og så sitter voksne personer og anbefaler mor å ikke gjøre noe... det er på grensen til et lovbrudd!

 

Ts, det denne jenta har utsatt din gutt for det siste året, det er så alvorlig psykisk vold at det faktisk har bikket over grensen til en form for psykisk mishandling og psykisk tortur!

Det at han må ha henne på tråden også på natten, det gjør at det har bikket over i tortur. Samme med det at han må ha henne på tråden når dere spiser middag og han er med kompiser.

Dette er langt, LANGT forbi "vanlig" psykisk vold, TS!

Dette er EKSTREMT!

 

Jeg ville kontaktet disse samtidig: Barnevern, Politi, Krisesenter og psykolog!

Siden denne jentas familie har vært under barnevernet så er det åpenbart at noe har feilet helt i jentas liv, og at hun og familien får hjelp og behandling er avgjørende. Men skal hun kunne bli bedre (så ekstrem hun er kan hun trolig aldri bli frisk), så kan hun ikke få lov til å omgås de hun mishandler - altså din sønn (og ev. andre søsken eller andre).

Jeg ville levert en anmeldelse for grov psykisk vold til politiet, da vil Barnevernet også få en henvendelse fra politiet, som kanskje kan få BV til å ta det enda mer på alvor.

Krisesenter ville jeg kontaktet for å høre om det er tilbud til menn i nærheten, ev. psykologer som har mer kompetanse på så ekstrem psykisk vold som det din sønn er utsatt for.

Og så latt gutten få gå i behandling så lenge det er nødvendig.

 

Det er helt avgjørende at dere tar tak i dette umiddelbart og med disse etatene, Ts. Dette kan ikke vente, for din sønn kan allerede ha blitt skadet for livet. Fremdeles kan han kanskje reddes ut av dette forholdet og reparere de psykiske skadene dette har påført ham, men dere har ikke tid til å drøye.

For å gi ham umiddelbar mer frihet, så kan du, TS, gi beskjed til jenta om at nå er dere på hytta og har ferie, han kan få prate med henne en gang om dagen, maks en halv time, meldinger avgrenses til samme tid, men ellers har du bestemt at dere skal fra nå av skal ha familietid og mobilfri ferie. Sett gjerne et tidspunkt for den samtalen, og skru av telefonen hans resten av tiden. Få kompisen til å gå med på samme ordning, det virker det som om kompisen er villig til, da kompisen også er alvorlig bekymret for din sønn. Da gir du gutten din litt pustepause inntil de rette instanser har kommet på banen!

 

Barnevern, Politi, Krisesenter og psykolog! Mandag!

Anonymkode: 85781...aed

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som ikke hekt skjønner ting, det hjelper ikke hva foreldrene  sier, dette må han finne ut av selv.  Begynner du å nekte de å snakke, ta fra han tlf osv vil det bare bli verre.

Anonymkode: 22708...e97

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (3 timer siden):

Jeg er helt sjokkert over alle som mener at ET BARN selv må finne ut av hvordan komme seg ut av et forhold med psykisk mishandling?!? 

Unnskyld meg men hva faen? 

Vi vet da meget godt at det finnes mange voksne som ikke en gang greier å komme seg ut av slike forhold, og vi vet at mennesker blir DREPT av partnere som har utsatt de for psykisk mishandling. Men så forventer man altså at et barn bare skal finne ut av dette på egenhånd og lære av det? 

Ville dere sagt det samme om en 16 pr gammel jente som ble utsatt for mishandling av kjæresten sin? 

Jeg ville satt himmel og jord i bevegelse her. Kanskje kontaktet krisesenter for råd om hvor man kan henvende seg, eller barnehuset. Denne kjæresten har også behov for at noen stanser denne destruktive atferden og ikke lar den utvikle seg. 

Ville kontaktet barnevernet også - selv om de allerede har vært involvert er all ny informasjon relevant, og også de bør kunne gi råd om hvor man henvender seg. 

Så hadde jeg begynt å kontrollere tilgang på Internett og telefon. Kanskje stukket på hyttetur en plass uten nettilgang og la ungdommen kjenne litt på følelsen av fred. 

Å jeg blir sjokkert over de son tror man kan bestemme forhold for barna sine

Anonymkode: 22708...e97

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts! Du fremstår som en trygg, god og omsorgsfull mamma! Gutten din er heldig som har deg. Kan du vise han denne tråden? Kanskje han da innser at han må gjøre det slutt med denne jenta? Det beste er kanskje å få det til å fremstå som hennes idé? 
 

Det er mulig hun blir vill og gal og kommer med trusler, men dette får foreldrene hennes håndtere. Det er iallfall ikke gutten din sitt ansvar.

Anonymkode: 4d5af...f30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kjære ts, du er en god mamma, gutten er heldig som har deg og stefar ❤️ Hvis du ikke får hjulpet på noen annen måte, så vær der med åpne armer og forståelse både nå og når han kræsjer. Det er ikke sikkert han klarer å sette pris på det midt i situasjonen, men det kommer når han blir eldre. Han trenger en trygg mamma som stiller opp uansett, særlig nå når det er tøft.

Jeg ville personlig ikke ha gått så hardt ut mot denne jenta som andre foreslår. Nekte kontakt? Anmelde? Nei. Du risikerer at det eksploderer, at han tar hennes side og begynner å holde ting for seg selv, eller i verste fall at hun tar hevn og anklager din sønn for noe som aldri har skjedd.

Fram til din sønn selv bestemmer seg for at han har fått nok, så er din rolle å hjelpe ham. Snakk så mye som mulig med sønnen din for å få ham til å forstå at dette ikke er verken normalt eller sunt. Hva tenker han selv om å ha henne på telefonen mens dere spiser, har besøk og gjennom hele natta? Det er åpenbart for alle andre at dette er unormalt og usunt, men for en tenåring med alt av tanker og følelser og hormoner i sving som sitter midt oppi situasjonen så er det vanskelig å innse og/eller akseptere det.

Er det noen måte de begge kan være med på å finne en bedre løsning?

Anonymkode: 05280...ffa

Beste innlegget i denne trpden 

Anonymkode: 22708...e97

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis at problemene er på plass når man mangler en ordentlig farsfigur i livet sitt. Ser at gutten har stefar, så da er mangel på farsfigur på plass. Og så har vi ei mor som ikke vet om hun skal snu seg til venstre eller høyre. 

Enten så bestemmer du deg brutalt for å skille sønnen vekk fra det feministiske femi-nazi kreket han er sammen med, eller så kommer han til å klikke og begynne å hate kvinnfolk, tilbe Andrew Tate, og stemmer muligens høyreradikalt politisk sett. Så jo før du får henne ut av livet hans, jo mindre sjanse for at sønnen din klikker beyond repair siden de feministiske krekene er veldig gode på å gaslighte, terrorisere psykisk, trykke en ned og ellers få en del menn til å tro at alt er "deres skyld". Det ser vi også her på KG når man diskuterer diverse temaer.  

Den giftige tunga er kvinnfolka sitt største våpen. Så enten så må du gå inn i rollen som en "far" og være ekstra tøff og få henne vekk fra han ordentlig. Lag avstand - brutality style. Her trengs det ikke noe kose kos piss. 

Forbud mot mobil, osv. Alt dette hadde en far fikset lett om det var en far inne i bildet. 

Anonymkode: b1691...308

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sønnen min fikk for eksempel ikke lov av hun å bli med en kamerat og morra hans på vg lista konsert, for der var det mange tusen jenter. Det tar helt av. 

Jeg er redd hun skal ødelegge livet hans, og jeg kjenner snart ikke sønnen min igjen. Han er blitt mutt, inneslutta og er mye lei seg. Han er så stor at jeg kan ikke bestemme at han ikke kan være med hun lengre, jeg har bare gitt gode råd og sagt hva jeg mener. Jeg har hørt fra flere andre også at denne jenta er kjent for å lage drama over alt. 

Hva gjør jeg? Jeg er så fortvilt, min nydelige sønn lider i et forhold han ikke klarer å komme seg ut av. 

Anonymkode: a0698...ef3

Hva skjer dersom han ved et uhell gjør noe hun virkelig ikke liker? Eller noen rundt han gjør henne irritert. Dette høres ut som ei som virkelig kan bite fra seg og er helt urasjonell. Ikke bli overrasket om at din sønn vil få en anmeldelse mot seg hvis hun blir sur for noe.  I verste tilfelle blir han anmeldt for voldtekt. 

Anonymkode: 88c01...d2a

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tydeligvis at problemene er på plass når man mangler en ordentlig farsfigur i livet sitt. Ser at gutten har stefar, så da er mangel på farsfigur på plass. Og så har vi ei mor som ikke vet om hun skal snu seg til venstre eller høyre. 

Enten så bestemmer du deg brutalt for å skille sønnen vekk fra det feministiske femi-nazi kreket han er sammen med, eller så kommer han til å klikke og begynne å hate kvinnfolk, tilbe Andrew Tate, og stemmer muligens høyreradikalt politisk sett. Så jo før du får henne ut av livet hans, jo mindre sjanse for at sønnen din klikker beyond repair siden de feministiske krekene er veldig gode på å gaslighte, terrorisere psykisk, trykke en ned og ellers få en del menn til å tro at alt er "deres skyld". Det ser vi også her på KG når man diskuterer diverse temaer.  

Den giftige tunga er kvinnfolka sitt største våpen. Så enten så må du gå inn i rollen som en "far" og være ekstra tøff og få henne vekk fra han ordentlig. Lag avstand - brutality style. Her trengs det ikke noe kose kos piss. 

Forbud mot mobil, osv. Alt dette hadde en far fikset lett om det var en far inne i bildet. 

Anonymkode: b1691...308

Feministisk krek? Hjelpes. Håper ikke du får tenåringsbarn (jeg forstår jo at du ikke har erfaring ut fra innlegget…)

Anonymkode: f3817...6f2

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tydeligvis at problemene er på plass når man mangler en ordentlig farsfigur i livet sitt. Ser at gutten har stefar, så da er mangel på farsfigur på plass. Og så har vi ei mor som ikke vet om hun skal snu seg til venstre eller høyre. 

Enten så bestemmer du deg brutalt for å skille sønnen vekk fra det feministiske femi-nazi kreket han er sammen med, eller så kommer han til å klikke og begynne å hate kvinnfolk, tilbe Andrew Tate, og stemmer muligens høyreradikalt politisk sett. Så jo før du får henne ut av livet hans, jo mindre sjanse for at sønnen din klikker beyond repair siden de feministiske krekene er veldig gode på å gaslighte, terrorisere psykisk, trykke en ned og ellers få en del menn til å tro at alt er "deres skyld". Det ser vi også her på KG når man diskuterer diverse temaer.  

Den giftige tunga er kvinnfolka sitt største våpen. Så enten så må du gå inn i rollen som en "far" og være ekstra tøff og få henne vekk fra han ordentlig. Lag avstand - brutality style. Her trengs det ikke noe kose kos piss. 

Forbud mot mobil, osv. Alt dette hadde en far fikset lett om det var en far inne i bildet. 

Anonymkode: b1691...308

Noe så dumt, herregud!

Anonymkode: 22708...e97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skjer dersom han ved et uhell gjør noe hun virkelig ikke liker? Eller noen rundt han gjør henne irritert. Dette høres ut som ei som virkelig kan bite fra seg og er helt urasjonell. Ikke bli overrasket om at din sønn vil få en anmeldelse mot seg hvis hun blir sur for noe.  I verste tilfelle blir han anmeldt for voldtekt. 

Anonymkode: 88c01...d2a

Jeg skrev rett over her, glemte å skrive dette, men jeg tenker også at det er en stor og reell fare for at hun kan finne på å anmelde ham for voldtekt.

Det er en av flere grunner til at det er SÅ viktig at Ts leverer en anmeldelse jo før jo heller for den ekstreme psykiske volden hun i et år har utøvd mot Ts' sønn!

I verste fall er jenta på Kg og kjenner seg igjen... Så det haster virkelig for TS å ta saken videre til Politiet og Barnevernet!

Anonymkode: 85781...aed

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den giftige tunga er kvinnfolka sitt største våpen. Så enten så må du gå inn i rollen som en "far" og være ekstra tøff og få henne vekk fra han ordentlig.

Anonymkode: b1691...308

Jeg ville heller hatt en listig mor til å ta seg av en urasjonell tenåringsjente enn en tøff far 😄

Anonymkode: 88c01...d2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at han får noen å prate med? Min hadde litt ting som veide veldig tungt en periode, og slike lavterskel-tilbud hjalp veldig her. Rus og psykiatri i kommunen din.❤️

han må jo ikke fortelle henne at han drar ditt.

jeg tenker at han trenger at noen, (helst en mann og helst ikke noen han kjenner), setter seg ned med han og prater litt om følelser og reflektere litt over hva kjærlighet er. Lykke til..!

Anonymkode: 14f9d...b09

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tar jeg som anonym:

Jeg var i et lignende forhold i 16-17-års alderen. Det var til tider ganske jævlig, men ung og naiv som jeg var trodde jeg dette var normalt. Det ble bare verre og verre. Volden hennes ble også fysisk etter hvert og om jeg prøvde å forsvare meg fortalte hun foreldre og venner at jeg banket henne, noe som førte til at jeg ble truet av vennene hennes også. På det drøyeste ble jeg slått i hodet med en spade og truet med kniv. Jeg var så redd henne til slutt at jeg måtte flytte for å gjøre det slutt med henne da jeg ble 18 år. Jeg fortalte aldri dette til noen, men jeg tror nok mange rundt oss måtte ha merket det.

Mer enn noe har jeg i ettertid tenkt at jeg skulle ønske jeg hadde en voksenperson der som kun si til meg "dette er ikke normalt, dette er psykisk vold. Du bør komme deg ut av dette for din egen del, men vi skal støtte deg på veien".

Anonymkode: d7b38...d0d

  • Liker 1
  • Hjerte 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ville innkalt til familiemøte. Med jenta og hennes familie. Vært ekstremt tydelig på at dette ikke bare er ugreit, men også ulovlig. Slike jenter må forstå i ung alder at den oppførselen ikke er normal. Hun hadde fått klar beskjed om at hun ville blitt anmeldt om hun ikke ga seg. Også ville jeg som mor forklart endringen du ser i din sønn. 
 

Det vil bli et spetakkel. Men dette kan du ikke sitte stille og se på at skjer med din sønn. 

Anonymkode: 0b2b5...275

Det hadde jeg også gjort! 

Anonymkode: 7c451...92c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som andre sier tydelig at barn som vokser opp med stefar er ekstra sårbare for å få problemer i ungdomstiden. Jeg ser stadig vekk tråder hvor det er en ungdom som sliter og så kommer det frem at mor og stefar mener ditt og datt. Mor og stefar er redd, mor og stefar er uenig om grenser.

Det å skille seg er ikke så greit som folk skal ha det til. Ofte kommer sårbarheten og barnas traumer frem i ungdomstiden og gjør dem disponert for å velge feil kjæreste og få psyksike vansleigheter, rus og andre ting.

Anonymkode: 1aae6...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser ikke problemet, dette er hverdagen til gutter og menn flest. 

Hvorfor skal gutten din ha det så mye bedre enn oss andre? 

Tror det er en kvinnes privilegium å behandle menn slik med påskudd om at det er slik de føler, og må handle ut fra disse følelsene. De ser ikke at de bedriver negativ sosial kontroll, som igjen er en form for vold. 

Anonymkode: ea19b...be5

Kryp tilbake under steinen din. 

Endret av Dannon
Endret ord
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...