Gå til innhold

Sommerjobb på sykehjem. Tristeste jeg har sett..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt observert av deg, og ja dessverre er det slik. Bare trist 

Anonymkode: 0c46b...11f

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg var vikar på sykehjem og det var helt tragisk å oppleve. Jeg hadde jobbet på ett sykehjem hvor vi fant på litt tull og tøys med de gamle, ting som var gratis og ikke gikk ut over stell (eller vi tøysa gjerne litt da og) og alle som hadde kontroll på blære og tarm fikk gå på do når de hadde behov for det pluss vi lagde ofte litt ekstra mat som å koke egg ol. Så flyttet jeg til hjembyen min og der var alt grav alvor, ingen satte seg ned med de gamle og alle hadde faste tømmedager hver 14 dag og måtte bruke bleier og hvis noen hadde avføring utenom tømmedagen sin så ble det klaging. Fy f..

Anonymkode: 8582e...18a

  • Liker 5
  • Hjerte 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mange år siden jeg var vikar på sykehjem og det var helt tragisk å oppleve. Jeg hadde jobbet på ett sykehjem hvor vi fant på litt tull og tøys med de gamle, ting som var gratis og ikke gikk ut over stell (eller vi tøysa gjerne litt da og) og alle som hadde kontroll på blære og tarm fikk gå på do når de hadde behov for det pluss vi lagde ofte litt ekstra mat som å koke egg ol. Så flyttet jeg til hjembyen min og der var alt grav alvor, ingen satte seg ned med de gamle og alle hadde faste tømmedager hver 14 dag og måtte bruke bleier og hvis noen hadde avføring utenom tømmedagen sin så ble det klaging. Fy f..

Anonymkode: 8582e...18a

Tømmedag? Hva er det? 

Anonymkode: 45110...cec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forbanna av å lese slikt. Hvordan kan vi sende hundrevis av millarder til andre land og vindkraftutbygging, men ikke ansette nok personell til å ta vare på våre eldre i livets siste dager? Begynner å forstå at mange vil ned i stilling eller bli tradwives, da får jo man tatt seg av foreldrene sine selv, og i det minste gitt de en verdig avslutning på livet. ♥️

Anonymkode: 765bb...70b

  • Liker 17
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke på hjem, det er nå helt sikkert. Grusomme forhold! De blir færre og færre ansatte, og bare mer og mer oppgaver. Dette vil bare bli verre. 

Det er viktigere at de rike pampene forblir rike, enn at gamle Olga og Per skal få en verdig alderdom. 

Anonymkode: 38939...315

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og verre skal det bli.

Anonymkode: 6ff16...8aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig illevarslende ut. Dere som har peiling her. Hvordan unngå at mine foreldre en gang havner på slike skrekksykehjem? Finnes det private sykehjem i Norge? Andre løsninger istedet for slike triste sykehjem? 

Anonymkode: 257a5...400

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært trist hvordan dette har utviklet seg.

Er mange år til, men jeg har ingen planer om å avslutte livet mitt på et sykehjem . Norge bør åpne for aktiv dødshjelp slik at man selv kan velge å avslutte livet under verdige forhold slik man kan i blant annet Sveits.

Anonymkode: ff36d...22a

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre mye min erfaring også. Det kommer dessverre aldri til å bli bedre heller, fordi arbeidsmiljøet på alle sykehjem hvor jeg har jobbet domineres av gamle, bittre kjerringer som blokkerer ethvert forsøk på å prøve og gjøre ting anerledes eller bedre. Det eneste det er lov å snakke om på jobb er hvor fælt alt er. Jeg har satt unge, entusiastiske sykepleiere og helsefagarbeidere bukke under etter bare noen måneder. Som mann kan du bare glemme å bli tatt seriøst.

Selv droppet jeg en karriere som sykepleier etter å ha jobbet på sykehjem og priser meg selv lykkelig for det hver eneste dag.

Anonymkode: 8af43...b64

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen kutter og kutter i eldre omsorgen her vi bor. Vi får hele tiden beskjed om å spare inn der vi kan. Ikke bland så sterk saft, ikke gi twist når ikke det er lørdag osv. osv. Så betaler de gamle nesten hele pensjonen sin for å bo der...

Anonymkode: 5cf86...c61

  • Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tømmedag? Hva er det? 

Anonymkode: 45110...cec

Den dagen i uka som det er din tur til å få klyster👍🏼 Du har en dusjdag og en tømmedag i uka…..🫠🫠

Anonymkode: 69a2b...c3a

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkk lei. Alt ansvar faller på oss fast ansatte fordi ledelsen ikke har planlagt sommeren godt nok og gitt de nyansatte god nok opplæring. Når vi blir utbrente og sykemeldte blir ledelsen misfornøyde med at vi er borte. 

Anonymkode: 91fac...b4c

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte det samme da jeg var på sykehjem. De sykepleierene som hadde jobbet der lengst var de som brydde seg minst om pasientene.. De som brydde seg mest var de som ikke kunne språket så godt. 

Anonymkode: 423f7...2cd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du lett kan få deg venner i Trondheim. Få deg en hobby, kom deg ut litt. Men følg tiden du er satt opp med barnet nøye. 

Trondheim er stor nok by til å ha opplegg for mangee hobbyer: Jakt, pistolklubb, sykling, håndball, fotball, spilling, kom og dans, fiske og mye mer. 

Anonymkode: 5396d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det høres veldig illevarslende ut. Dere som har peiling her. Hvordan unngå at mine foreldre en gang havner på slike skrekksykehjem? Finnes det private sykehjem i Norge? Andre løsninger istedet for slike triste sykehjem? 

Anonymkode: 257a5...400

Det finnes noen gode private, men selv der er det noen ansatte man bare må klage på. 

Anonymkode: 6d387...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men så MÅ vi og få fram all den gode omsorgen mange sykehjem gir,for det er nok det som er flertallet. Bare det at det er det negative som kommer fram. Har hatt mamma på hjem og der var det så mye varme og godhet at jeg følte meg 100 prosent trygg på at mamma fikk det beste i sine siste år ❤️

Anonymkode: 174db...b70

  • Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den dagen i uka som det er din tur til å få klyster👍🏼 Du har en dusjdag og en tømmedag i uka…..🫠🫠

Anonymkode: 69a2b...c3a

En ting er å belyse om det som ikke er bra, en annen ting er å dikte opp ting for å fremstille situasjonen som enda mer i krise enn den er. Tømmedag har de fleste 3-4 dager i uka, og det vurderes etter behov. 

Om vi skal få noen forståelse og gi andre korrekt innsikt i manglene så er det jævla viktig at slike som deg ikke lyver.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror du lett kan få deg venner i Trondheim. Få deg en hobby, kom deg ut litt. Men følg tiden du er satt opp med barnet nøye. 

Trondheim er stor nok by til å ha opplegg for mangee hobbyer: Jakt, pistolklubb, sykling, håndball, fotball, spilling, kom og dans, fiske og mye mer. 

Anonymkode: 5396d...fa9

Hva i alle dager har dette med trådens tema?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt sommerjobb på sykehjem en gang i tiden og jeg er hundre prosent enig med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...