Gå til innhold

Ville dere vært misfornøyd med klinikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første forsøk: 12 follikler, 2 egg ut, begge umodne 

Andre forsøk: 13 follikler, 3 egg ut, alle umodne.

Jeg er relativt ung og har ingen problemer. Nedsatt sædkvalitet er problemet, men vi kommer jo ikke så langt fordi vi ikke får ut egg :( Vi går privat og har betalt 65 000 pr forsøk nå.. Legen sa at de "burde nok ha gitt oss flere eggløsningssprøyter".... Vi har fått samme medisin og en lav dose med Ovitrelle begge gangene. Det har ikke blitt gjort noen endringer og vi er så skuffa.. Er dette vanlig eller å forvente? :( Dette er vårt første møte med IVF og vi ønsket å gå privat for å få riktig behandling men dette har overhodet ikke stått til forventningene... :( 

Anonymkode: e06e2...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Første forsøk: 12 follikler, 2 egg ut, begge umodne 

Andre forsøk: 13 follikler, 3 egg ut, alle umodne.

Jeg er relativt ung og har ingen problemer. Nedsatt sædkvalitet er problemet, men vi kommer jo ikke så langt fordi vi ikke får ut egg :( Vi går privat og har betalt 65 000 pr forsøk nå.. Legen sa at de "burde nok ha gitt oss flere eggløsningssprøyter".... Vi har fått samme medisin og en lav dose med Ovitrelle begge gangene. Det har ikke blitt gjort noen endringer og vi er så skuffa.. Er dette vanlig eller å forvente? :( Dette er vårt første møte med IVF og vi ønsket å gå privat for å få riktig behandling men dette har overhodet ikke stått til forventningene... :( 

Problemet med IVF er at man kan reagere veldig ulikt på medisinene man får fra gang til gang. Dessverre.

Så det var ikke garantert at du skulle få så få egg ut andre gangen selv om det skjedde første gang. Det kan til og med være tilfeldig begge gangene og at dosen du har fått er riktig for deg.

Men jeg forstår deg VELDIG godt! Man betaler i dyre dommer for dette og så står man igjen med ingenting. Det er vondt, sårt, trist og knusende i tillegg til dyrt.

Har selv opplevd veldig dårlig uttelling privat og nå sist fikk vi ikke innsett vi heller. 70k rett i dass.

Håper dere finner ut av det ved neste runde. Du kan foreslå mer eggløsningshormoner neste gang?

Anonymkode: 4922c...c87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg vært, for de sjekker vel om de er modne før de tar ut? 

Jeg er 38 og ved sist uttak fikk jeg ut 12 modne egg. 

Nå vet jeg ikke hvor dere bor, men kan dere prøve noen andre / det offentlige samtidig? Syns også det var en stiv pris. Privat har vi gått til Medicus i Oslo, og det er 50tusen forsøket. 

Anonymkode: cf6eb...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er misfornøyd med to forsøk som endte relativt likt når du betaler så mye for det. 

Men samtidig så tenker jeg også som AB over meg at ett forsøk er litt for lite data til å vite om medisineringen er feil eller ikke for ditt vedkommende. Som du skriver selv så har jo dere mannlig faktor, altså ingen indikasjon på at du trenger et visst forløp i utgangspunktet. 

Tenker at det er bra at klinikken anerkjenner at det nå trengs en endring i dosene. Be om å få en konkret plan på hva som skal gjøres annerledes før neste forsøk, og ikke godta samme løp igjen. 

Anonymkode: 1e4e2...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen ❤️‍🩹.. Skjønner at det dessverre er mye flaks og uflaks her også. Men det er så bittert at klinikken nevnte dobbel eggløsningssprøyte og andre medisiner allerede etter første dårlige forsøk som noe de vil gjøre neste gang. Og glemte de det nok litt, så etter enda ett helt likt så var de sånn "ja nei vi skulle helt klart gjort den endringen".... Altså, ikke si det til meg som sitter her med tom sparekonto og 0 embryo liksom :( 

ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er misfornøyd - men det er ikke alt de kan styre. Men ja - de burde nok endret noe i forhold til medisineringen ved andre runde. Mye med ivf er ren flaks og tilfeldighet. Absolutt ikke unormalt at iallefall første forsøk går dårligere enn man gjerne håper og tror. 

Ivf og stimulering er ingen eksakt fasit. Alle responderer ulikt. Det å gå privat gir heller ingen større sjanse for å lykkes enn å gå offentlig. Det er like mye variabler uansett. 

Greit å ha i bakhodet også at selv om at er ok og tipp topp hos deg - så gir ikke det noe garanti for modne egg. 

Anonymkode: fb46e...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...