Gå til innhold

Hvorfor føler jeg meg tryggere og bedre når folk ikke liker meg og er sinte på meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg rett og slett utrygg med mindre jeg er upopulær. Blir jeg kjeftet på da føler jeg meg sterkest. 

Merket med en gang folk ble sur på meg et skift til en bedre følelse. 

Når folk likermeg klarer jeg ikke stole på de of å beholde de som mennesker som liker meg føler jeg krever mye energi. 

Anonymkode: 8d905...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler meg rett og slett utrygg med mindre jeg er upopulær. Blir jeg kjeftet på da føler jeg meg sterkest. 

Merket med en gang folk ble sur på meg et skift til en bedre følelse. 

Når folk likermeg klarer jeg ikke stole på de of å beholde de som mennesker som liker meg føler jeg krever mye energi. 

Er dette noe du kjenner igjen fra oppveksten din også? Tenker da på forholdet ditt til dine nærmeste/foreldrene dine.

Anonymkode: 9f0c4...cd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er dette noe du kjenner igjen fra oppveksten din også? Tenker da på forholdet ditt til dine nærmeste/foreldrene dine.

Anonymkode: 9f0c4...cd0

Nææ ikke i stor grad. Men jeg har ptsd fra mobbing da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er fordi dette er kjent/normalt for deg. Du har antageligvis blitt behandlet slik av noen når du var barn, fått dårlig selvtillit som følge av det, og er nå mest komfortabel med å bli behandlet på en måte som samsvarer med selvbildet ditt. Kan hende jeg bommer her, men det var det første som slo meg. Er det slik at hvis noen behandler deg bra, går du nesten og venter på at det skal snu?

Endret av Mayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper personen over er inne på noe.

Og så blir det jo slik at hvis noen liker deg, har du plutselig noe å tape om de skulle endre mening. Hvis de ikke liker deg uansett blir det jo ikke verre. Det er enklere på et vis, og ikke like skummelt som når du risikerer å oppleve noe hyggelig for så å risikere å miste det igjen.

Kanskje du har et stort behov for å beskytte deg selv? Noe som trolig var en god og rett strategi når du ble mobbet som barn, men som er en strategi som holder deg tilbake nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden noen faker at de ikke liker deg. Derfor kan du være ganske trygg på at de folkene er ærlig mot deg. Når noen liker deg kan du hele tiden gå å lure å om de er ærlig eller faker det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...