Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det å ligge med mange kjekkaser i håp om at en av de vil i forhold fører til psykisk nedbryting fordi kvinner knytter seg til mannen langt mer enn mannen gjør til kvinnen etter sex 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Det er tydelig at du ikke kjenner til kvinners tenningsmønster. De fleste kvinner nyter ikke sex hvis hun ikke føler seg begjært eller attraktiv nok. Mulig hun gjør feilen en gang i livet ved å ha sex med en som kun er ute etter nettopp kun det. Men ikke mer. Det gir ingenting av nytelse. Slik er menn og kvinner forskjellig. Sex er så mye mer enn selve akten oftest for en kvinne. En kjekkas som ikke gjengjelder attraksjonen spotter vi fort og gir oss null. 

Anonymkode: 4d26d...7dc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjompenisse skrev (2 minutter siden):

Man kan gjerne generalisere på populasjonsnivå, men her er det så mange nyanser at det å hevde at kvinner knytter seg til en mann etter sex, blir for enkelt.

Du (og sikkert flere kvinner med deg) blir pyskisk nedbrutt av tilfeldig sex, men dette er det deg-problem og ikke et allment problem.

Dette er et problem som dating eksperter tar opp ofte. Du lever visst under en stein 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (34 minutter siden):

Handler i stor grad om hva man føler selv. Om du føler at dere er jevnbyrdige, så dater du ikke nødvendigvis nedover, du trenger ikke å forholde deg til hva andre mener om de du liker/dater.

Men noen menn vil nok føle at de dater nedover, som er et dårlig utgangspunkt, at man egentlig føler at man er bedre. Jeg vet ikke hvor vanlig det er å date nedover bevisst, men å prøve å få ligget nedover er nok veldig utbredt.

Det er ikke vanlig for menn å date nedover. 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det å ligge med mange kjekkaser i håp om at en av de vil i forhold fører til psykisk nedbryting fordi kvinner knytter seg til mannen langt mer enn mannen gjør til kvinnen etter sex 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Er det bedre å ligge med mange stygge menn? Ikke kom her og påstå at alle stygge menn ønsker forhold. Min erfaring er at også stygge menn ønsker seg pene damer, og går gjerne videre etter et ligg med jevnbyrdige damer. Mine lite attraktive kompiser anså aldri meg som "damemateriale", for eksempel, men klaget gjerne masse over at "ingen damer ville ha dem".

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er et problem som dating eksperter tar opp ofte. Du lever visst under en stein 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Lever ikke under en stein, men har utfordringer med folk som hevder sine synspunkter, fra sitt ståsted, som universelle sannheter som gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av boomers generasjonen endte opp som alenemødre. Kortvarige forhold så sånn som jeg tenker det er det generasjonstraumer som går i arv og barn av boomers generasjonen som er millenials er mer kritisk og bevisst på seg selv, spesielt dette med romantiske forhold.

Å bli aleneforeldre kan gjøre ting mye vanskeligere spesielt i forhold til dagens boligmarked som er et CRACK...

Anonymkode: 03740...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke kjenner til kvinners tenningsmønster. De fleste kvinner nyter ikke sex hvis hun ikke føler seg begjært eller attraktiv nok. Mulig hun gjør feilen en gang i livet ved å ha sex med en som kun er ute etter nettopp kun det. Men ikke mer. Det gir ingenting av nytelse. Slik er menn og kvinner forskjellig. Sex er så mye mer enn selve akten oftest for en kvinne. En kjekkas som ikke gjengjelder attraksjonen spotter vi fort og gir oss null. 

Anonymkode: 4d26d...7dc

Du må ikke tro at kjekkasene er emosjonelt investert når de forfører kvinner. De vet akkurat hvordan få en kvinne til sengs og kvinner faller trill rundt hver gang. Du kan lese massevis av det på dette forumet 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange av boomers generasjonen endte opp som alenemødre. Kortvarige forhold så sånn som jeg tenker det er det generasjonstraumer som går i arv og barn av boomers generasjonen som er millenials er mer kritisk og bevisst på seg selv, spesielt dette med romantiske forhold.

Å bli aleneforeldre kan gjøre ting mye vanskeligere spesielt i forhold til dagens boligmarked som er et CRACK...

Anonymkode: 03740...a84

Det er direkte feil. Boomers er i mye større grad gifte enn de påfølgende generasjonene.

Anonymkode: c46cc...107

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For å være helt ærlig tenker jeg at dette er en veldig, veldig liten gruppe, spesielt i aldersgruppen som er fruktbare.

Anonymkode: 1e7c0...b94

Tuller du? Jeg vet om mange ufrivillig single kvinner. Hvis de ikke fantes,  ville det ikke være en eneste kvinne på datingapper f eks…

Anonymkode: 92e20...804

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det bedre å ligge med mange stygge menn? Ikke kom her og påstå at alle stygge menn ønsker forhold. Min erfaring er at også stygge menn ønsker seg pene damer, og går gjerne videre etter et ligg med jevnbyrdige damer. Mine lite attraktive kompiser anså aldri meg som "damemateriale", for eksempel, men klaget gjerne masse over at "ingen damer ville ha dem".

Anonymkode: 26a05...bd2

Kjekkaser på Tinder er den gruppen du må være mest kritisk til. Å gå til sengs med en på første date er neppe en god ide

Anonymkode: 2fc1a...6c1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange av boomers generasjonen endte opp som alenemødre. Kortvarige forhold så sånn som jeg tenker det er det generasjonstraumer som går i arv og barn av boomers generasjonen som er millenials er mer kritisk og bevisst på seg selv, spesielt dette med romantiske forhold.

Å bli aleneforeldre kan gjøre ting mye vanskeligere spesielt i forhold til dagens boligmarked som er et CRACK...

Anonymkode: 03740...a84

AleneFORELDRE. Det er vanlig i 2024 å ha barn halve tiden. Stigma mot alenemødre er ikke lenger gangbar når far har barna like mye. 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjekkaser på Tinder er den gruppen du må være mest kritisk til. Å gå til sengs med en på første date er neppe en god ide

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Likevel så funket det på meg. Det som derimot IKKE funket, var mine to lite pene ekser, som ALLTID var på leit etter noe bedre. 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (4 minutter siden):

Lever ikke under en stein, men har utfordringer med folk som hevder sine synspunkter, fra sitt ståsted, som universelle sannheter som gjelder alle.

Du legger ord i munnen på meg. Ikke har jeg skrevet at det er en universell sannhet for alle. Men at det er en gjenganger i dagens dating marked? Ja definitivt. Du må gjerne være uenig, men da er du også uenig med mange forskere 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er et problem som dating eksperter tar opp ofte. Du lever visst under en stein 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Hvor?

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må ikke tro at kjekkasene er emosjonelt investert når de forfører kvinner. De vet akkurat hvordan få en kvinne til sengs og kvinner faller trill rundt hver gang. Du kan lese massevis av det på dette forumet 

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Forumet er ikke det virkelige livet. De fleste kvinner er ikke dumme. De blir ikke lurt som du sier, utallige ganger. Kvinner er flinke til å sense hva en mann er ute etter. 

Anonymkode: 4d26d...7dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er direkte feil. Boomers er i mye større grad gifte enn de påfølgende generasjonene.

Anonymkode: c46cc...107

Nå kan jeg bare tale for min egen erfaring, men min mor er en mishandler og overgriper. Min far har stått i det i alle år og jeg skulle virkelig ønske at han valgte å gå, men han er så kuet nå, etter å ha vært i det forholdet i over 40 år. Det var nok høyere toleranse for å skille seg før, men samtidig så skulle jeg virkelig ønske at min far hadde tatt steget og hatt den friheten nå til at han faktisk kunne ha gått og skilt seg, for å ha levd et lykkelig liv og funnet seg faktisk en som setter pris på han. 

Anonymkode: a9712...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Likevel så funket det på meg. Det som derimot IKKE funket, var mine to lite pene ekser, som ALLTID var på leit etter noe bedre. 

Anonymkode: 26a05...bd2

Å date noen handler om kjemi, to mennesker som er sammen, ser hverandre og setter pris på hverandre, verdsetter hverandre. 

Anonymkode: a9712...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke sant. Mine ekser var langt fra de mest attraktive. Likevel gikk de halvhjertet inn i forholdet, prøvde å lure seg unna forpliktelser og behandlet meg som dritt. 

Anonymkode: 26a05...bd2

Mange menn prøver intenst på å fortelle oss kvinner at vi går for attraktive menn som ikke behandler oss godt istedenfor mindre attraktive menn som behandler oss godt, men lytter overhodet ikke til hva vi kvinner helt faktisk erfarer angående dette. 

Det er absolutt ingen sammenheng mellom å være attraktiv og ha dårligere oppførsel og å være mindre attraktiv og ha veldig god oppførsel. Ofte er det faktisk helt motsatt. Menn som ikke har hatt mye sjanser hos kvinner har ofte lite sjanser på grunn av at de mangler kvaliteter angående å være god partner, og oppfører seg absolutt ikke godt mot kvinner som gir dem en sjanse. Da haglet heller deres bitterhet og usikkerhet over de kvinner som gir dem en sjanse. Bitterhet og usikkerhet normalt attraktive menn ikke har tilsvarende i bagasjen, og som derfor gir BEDRE oppførsel oftest. 

Jevnt over er det de minst attraktive menn som har blitt de verste kjærester. Noe veldig god ivaretakelse av kvinnen som omsider falt for dem er det absolutt ikke. Mer at da skal nærmest den kvinnen betale for tort og svie.  Har mannen bare tatt til takke med en kvinne, fordi hun var "eneste som ville ha han" blir dette også tragedie for kvinnen. Det er ingen ekte kjærlighet, og derfor ingen ekte omsorg og lojalitet heller. Tvert imot ofte forakt mot kvinnen han tok til takke med for å ikke være så fin som han kunne tenkt seg. 

Men blås i hva vi kvinner faktisk erfarer og lever med. Menn vet best! 🙄

Anonymkode: 1a702...846

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke vanlig for menn å date nedover. 

Anonymkode: 26a05...bd2

Vanskelig å si sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjekkaser på Tinder er den gruppen du må være mest kritisk til. Å gå til sengs med en på første date er neppe en god ide

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Hvis man ønsker å gå til sengs, på første date, så er det et valg to parter gjør. De ønsker å ha sex, de vil nyte øyeblikket. Sex er spennende, deilig og befriende, har man god kjemi så er det bare supert. 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...