Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du kan gjenta dette tullet til krampa tar deg, det blir aldri sant.

De fleste menn får ikke matcher i det hele tatt!

Dette er et udiskutabelt og dokumenterbart faktum. Og absolutt alt av dating-eksperter forteller nøyaktig samme historien: Et flertall av menn har ingenting på appene å gjøre, for de får ganske enkelt ikke et eneste napp.

De mennene du snakker om er det kjekkeste mindretallet, som lykkes. Og det du forteller med det du skriver er ikke annet enn at du går etter menn du ikke kan få.

Det er masse andre menn tilgjengelig, men de vil du ikke ha.

Og dette er og blir et deg-problem, uansett hvor tverr og vanskelig du er i forsøk på å skylde på "menn".

Anonymkode: 6cede...1e9

Det var fra USA, men det er aldri kommet noe tall ut fra Norge😊 du kan snakke om disse tallene så lenge du vil, men de har ingen sammenheng med hvordan det fungerer i Norge. 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da jeg var ung, på 80-tallet, da internett ikke fantes, og det var uvanlig å reise noe særlig, fant man gjerne partneren sin i nærmiljøet eller på studiestedet.

I dag kan man bruke datingapper, og potensielt ha et datingmarked over hele verden. Det blir mye å velge i, og "hva om man finner noe bedre rundt neste hjørne"? Da blir det vanskeligere å slå seg til ro med noe i det hele tatt. Man har en forestilling om at man skal kunne velge fra øverste hylle.

Folk er uten tvil mer selvsentrerte i dag, noe som gjør at de er mindre villige til å kompromisse for en partner. Alt skal være perfekt.

Folk er mye mer utsatt for uheldig påvirkning når det gjelder utseende i dag, og dermed også mer fokusert på det. Dessverre fører det til at flere potensielle partnere "diskvalifiseres", selv om de kanskje er utmerkete mennesker med flotte egenskaper som livspartnere og evt foreldre.

Det evige lykkejaget: Det kan synes som om mange tror at de skal kunne kjenne seg like forelsket i den samme partneren gjennom hele livet. At selve forelskelsen for oss mennesker gjennomsnittlig varer i kun 2 år, og deretter erstattes av andre følelser - som dessuten går i bølgedaler - synes vanskelig for mange å håndtere. Så når det uunngåelige skjer, og følelsene endrer seg, blir man gjerne utilfreds. Man synes man fortjener det beste, dumper partneren og går videre. 

Jeg er så glad for at jeg ikke er ung i dag. 

Anonymkode: eb8f5...259

Kan være sannt. Jeg som aldri har vært på app vet også at verden er en østers full av muligheter. Så om jeg ikke finner noen som passer her, kan jeg finne han hvor som helst. Men leter ikke her, tar det som det kommer. Kanskje vil jeg møte han på en reise, i en samtale om noe tilfeldig på nett osv. 

Møter ikke mennene som passer meg her, føler jeg bor på feil sted. 

Anonymkode: 0baa0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror de mindre kjekke også vil pule rundt. Å om de får muligheten, gjør mange det samme..grunnen til det er at det er de som evig maser om å pule rundt. 

En kjekkas, kan også hende han ligger rundt mens han er på let. 

Jeg vil ikke ha en av de uatraktive mennene som har brukt mye tid på å klage over at han ikke får ligge, og da i desperasjon skulle tatt til takke med meg eller noe. Jeg vil ha en mann som velger meg, utav valg og kjærlighet, ikke ønske om sex. 

Anonymkode: 0baa0...fff

Ja, mange av dem gjør det. Det er derfor man ikke burde gi seg på kravene sine :) 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, mange av dem gjør det. Det er derfor man ikke burde gi seg på kravene sine :) 

Anonymkode: a9712...7aa

Enig. Det er et valg vi må være nøye på. Det må føles riktig og godt å møte mannen, å han må være en som behandler oss bra. Å vi han selvsagt. 

Jeg har ikke lyst på noe mindre enn kjærlighet.

Anonymkode: 0baa0...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Enig. Det er et valg vi må være nøye på. Det må føles riktig og godt å møte mannen, å han må være en som behandler oss bra. Å vi han selvsagt. 

Jeg har ikke lyst på noe mindre enn kjærlighet.

Anonymkode: 0baa0...fff

Ja. Samme her :)  Det handler om god kjemi, om å være trygge på hverandre, bygge et godt liv. 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var fra USA, men det er aldri kommet noe tall ut fra Norge😊 du kan snakke om disse tallene så lenge du vil, men de har ingen sammenheng med hvordan det fungerer i Norge. 

Anonymkode: a9712...7aa

Du tar feil en undersøkelse fra NTNU viser akkurat det samme her i Norge.

Sitat

80 prosent oppnår ingenting

Rundt 20 prosent av brukerne hadde opplevd one-night-stands etter å ha brukt Tinder. De aller fleste av dem igjen hadde bare opplevd dette én gang. 8 av 10 oppnår altså aldri sex etter bruk av appen.

– Tinder kan nok by på nye, seksuelle muligheter, men disse ser ut til å være svært begrenset, sier Kennair.

https://www.forskning.no/ntnu-partner-sex/tinder-er-bortkastet-tid-for-de-fleste/1600397

Anonymkode: c46cc...107

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder både kvinner og menn. Tinder er ubrukelig.

Anonymkode: c46cc...107

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Tinder også egentlig bygget opp for å beholde brukerne, og ikke primært for å matche dem? Jeg har i hvertfall blitt fortalt det.

Anonymkode: eb8f5...259

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er ikke Tinder også egentlig bygget opp for å beholde brukerne, og ikke primært for å matche dem? Jeg har i hvertfall blitt fortalt det.

Anonymkode: eb8f5...259

Tinder er laget for å gjøre deg avhengig ja. Så Tinder fungerer kun som sex app for de heldige som når opp på utseende. Og for alle andre er det kun en bildekarusell.

Anonymkode: c46cc...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er stadig flere som ser de gode sidene ved singellivet, det er bra. Nå mangler bare en god singelpolitikk, politikerne snakker nesten bare om barnefamilier. Single må snart være en stor nok gruppe til å bli prioritert de også.

Anonymkode: bcc04...d03

Men det er jo barnefamilier som er viktig for fremtiden etc. Klart de snakker om de.

Anonymkode: df3aa...4b6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo barnefamilier som er viktig for fremtiden etc. Klart de snakker om de.

Anonymkode: df3aa...4b6

Å prioritere samme gode politikk for single som barnefamilier vil rasere velferdsstaten.

1 vi får ikke nye barn som blir voksne og betaler skatt

2 det vil være dobbelt så mange å betale støtte til om alle er single kontra par i en husholdning

3 å være singel er kun mulig i rike land som norge

Det er ikke bærekraftig.

 

Anonymkode: c46cc...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, mange av dem gjør det. Det er derfor man ikke burde gi seg på kravene sine :) 

Anonymkode: a9712...7aa

Så lenge du får sove om natten.
Bare husk å ikke ligg med kjekkasene på første date hvis du ikke vil bli brukt for sex, som er så vanskelig for noen kvinner å skjønne

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan gjenta dette tullet til krampa tar deg, det blir aldri sant.

De fleste menn får ikke matcher i det hele tatt!

Dette er et udiskutabelt og dokumenterbart faktum. Og absolutt alt av dating-eksperter forteller nøyaktig samme historien: Et flertall av menn har ingenting på appene å gjøre, for de får ganske enkelt ikke et eneste napp.

De mennene du snakker om er det kjekkeste mindretallet, som lykkes. Og det du forteller med det du skriver er ikke annet enn at du går etter menn du ikke kan få.

Det er masse andre menn tilgjengelig, men de vil du ikke ha.

Og dette er og blir et deg-problem, uansett hvor tverr og vanskelig du er i forsøk på å skylde på "menn".

Anonymkode: 6cede...1e9

Det er langt flere menn enn kvinner på tinder, så da er det ikke så rart om de fleste mennene ikke får napp. Tinder og slikt er mest for uforpliktende sex nå for tiden, og det er et faktum at kvinner er mindre interessert i dette enn menn.

Anonymkode: 44884...a60

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Helt samme opplevelse her! Enten overvektige eller alenemødre, ofte begge deler, blant de single jeg møter... Jeg vil ha noen lik meg selv, og vil heller ligge en gang iblant enn å satse på disse.

Det tror jeg også. Blir stadig forundret over hvor kjekke menn må være for at mine single venninner skal gidde å date dem. Skikkelig turn-off å observere, på samme måte som jeg vet de syns det er turn-off at jeg ikke vil date overvektige eller alenemødre.

Anonymkode: 42fd2...d7f

Samma her. Man vil jo finne en likeverdig partner, men når valget er å enten bli stefar eller bli sammen med en tjukk dame (ofte begge deler) så frister det ikke å satse eller date med intensjon. Da finner man bare noe midlertidlig for å lette på trykket til man finner noen man kan satse på. 
 

 

Anonymkode: 8794e...95e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tar feil en undersøkelse fra NTNU viser akkurat det samme her i Norge.

https://www.forskning.no/ntnu-partner-sex/tinder-er-bortkastet-tid-for-de-fleste/1600397

Anonymkode: c46cc...107

80 % av folk dvs kvinner og menn, ergo så er det ikke noe som kan påropes at gjelder bare menn som syns Tinder er slitsomt og bortkastet. 😊 men jeg er enig at det er bortkastet tid for folk flest. 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Og ufrivillig single kvinner 

Anonymkode: 4ce49...f46

Så i ditt hode kan ingen kvinne velge bevisst å være singel? Hvis så er tilfelle har ikke du mye kunnskap om kvinner.

Anonymkode: 5412c...268

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du får sove om natten.
Bare husk å ikke ligg med kjekkasene på første date hvis du ikke vil bli brukt for sex, som er så vanskelig for noen kvinner å skjønne

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Jeg er heller singel enn å fire på kravene. :) Og kjenner mange kvinner som tenker det samme! 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så lenge du får sove om natten.
Bare husk å ikke ligg med kjekkasene på første date hvis du ikke vil bli brukt for sex, som er så vanskelig for noen kvinner å skjønne

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Jeg har ikke hatt sex på en stund, så jeg kunne tenkt meg å hatt sex på første date med en kjekkas om det er spennede, selv om det ikke skall bli mer og begge er klar over det.

Men bare om han er normal og skjønner at jeg har en hjerne som har like mye å forholde meg til når det kommer til livet og behandler meg med respekt nok til å forstå at han ikke bruker meg, men at vi har vanlig sex på like premisser å det er det.

Noen av dere oppfører dere som at dere tror vi er komplett dumme og går hjelpeløse rundt og blir forelsket i noen kun på grunn av utsendet og at livet/meninger/følelser aldri kan endre seg for oss. 

Anonymkode: 0baa0...fff

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Samma her. Man vil jo finne en likeverdig partner, men når valget er å enten bli stefar eller bli sammen med en tjukk dame (ofte begge deler) så frister det ikke å satse eller date med intensjon. Da finner man bare noe midlertidlig for å lette på trykket til man finner noen man kan satse på. 
 

 

Anonymkode: 8794e...95e

Så lenge du er ærlig om intensjonene dine, så de kan velge :)  Men dette er vel også et godt eksempel på hvorfor man må være forsiktig :) 

Anonymkode: a9712...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er heller singel enn å fire på kravene. :) Og kjenner mange kvinner som tenker det samme! 

Anonymkode: a9712...7aa

Samme her. Nei takk til damer over 60 kg. Jeg er stolt av kravet mitt. Know your worth kings 💪

Anonymkode: 2fc1a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...