Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kjøttkaker skrev (7 timer siden):

Studier sier jo også at mange kvinner er lykkelige single, det samme gjelder ikke menn. Og menn forstår ikke hvorfor kvinner vil være single, fordi de ikke takler det selv. Den der "crazy single cat lady" greia deres er gjennomskua - det er de som redde for å bli alene. Vi kan gjerne ende opp singel med mange katter uten at vi lider noen nød. Menn får det som oftest bedre i forhold, det samme gjelder ikke kvinner. I tillegg får vi ofte mer jobb også (mer rydding vasking organisering og logistikk i hjemmet)

Du kan godt si at ‘mange’ kvinner (og menn) er lykkelige single, de fleste ønsker seg likevel en partner, og å godte seg over at enslige menn kommer dårligere ut enn kvinner på noen statistikker eller gjenfortelle de samme mytene gavner antagelig ingen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du tror det er en vesentlig overlapp mellom menn som har trekant på fredag og blir sugd av ei deilig jente på lørdag, og ufrivillig single menn?

De fleste menn vil ha forhold, men kun med en jente som er "bra nok". Problemet er at så mange av dem går på rundgang med en slik du beskriver og ikke skjønner hvorfor "ingen" menn vil ha forhold.

Kvinner har en lei tendens til å forveksle "kan ligge med i nøden" med "forholdsmateriale", siden menn har så lav terskel for førstnevnte.

Anonymkode: 9bba8...4bc

Hvordan greier man å sile ut "kan ligge med i nøden"-gutta fra forholdsmateriale-gutta da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Ikke menn flest. Mennene dere går etter.

Resten er usynlige for dere.

Anonymkode: d3e20...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Var selv hovedsaklig ute etter forhold, vet at det finnes mangle single kvinner der ute, men en veldig stor del av de single er overvektige alenemødre. Blant de unge barnløse er det veldig få single virker det som. 
 

Da er det egentlig bedre å være alene, med ett ons iblant..

Anonymkode: 8794e...95e

Helt samme opplevelse her! Enten overvektige eller alenemødre, ofte begge deler, blant de single jeg møter... Jeg vil ha noen lik meg selv, og vil heller ligge en gang iblant enn å satse på disse.

5 hours ago, norw said:

Menn vil nok helst få seg kjæreste, men markedet er så ubalansert og ødelagt at det heller blir sex med damer på en lavere hylle. Menn ville vært mer innstilt på fast forhold om man fikk napp hos jevnbyrdige damer og ikke bare må date nedover.

Det tror jeg også. Blir stadig forundret over hvor kjekke menn må være for at mine single venninner skal gidde å date dem. Skikkelig turn-off å observere, på samme måte som jeg vet de syns det er turn-off at jeg ikke vil date overvektige eller alenemødre.

Anonymkode: 42fd2...d7f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var selv hovedsaklig ute etter forhold, vet at det finnes mangle single kvinner der ute, men en veldig stor del av de single er overvektige alenemødre. Blant de unge barnløse er det veldig få single virker det som. 
 

Da er det egentlig bedre å være alene, med ett ons iblant..

Anonymkode: 8794e...95e

Hvordan vet du det? 

Anonymkode: 0baa0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ihvertfall to single i 2021 som fant hverandre.

Savner overhodet ikke å være singel.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (8 timer siden):

Joda, mange vil være i forhold. Men det er de kjekkeste mennene med høyest status som naturlig nok vil pule rundt siden de kan velge og vrake. Og det er disse mennene kvinner vil ha.

Jeg tror de mindre kjekke også vil pule rundt. Å om de får muligheten, gjør mange det samme..grunnen til det er at det er de som evig maser om å pule rundt. 

En kjekkas, kan også hende han ligger rundt mens han er på let. 

Jeg vil ikke ha en av de uatraktive mennene som har brukt mye tid på å klage over at han ikke får ligge, og da i desperasjon skulle tatt til takke med meg eller noe. Jeg vil ha en mann som velger meg, utav valg og kjærlighet, ikke ønske om sex. 

Anonymkode: 0baa0...fff

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke siktet for høyt, ikke ligget med mange. Alltid siktet på noen litt under, ingen mann har noen gang vært ordentlig forelsket i meg. Eksene og nåværende samboer har tatt til takke.

Anonymkode: 26a05...bd2

Ikke sikt utifra at de er under deg. Da elsker du jo ikke dem heller. Prøv å vær vågal og let etter kjærlighet denne gangen. 

Det er mange menn jeg ikke har vært tiltrukket, som heller ikke har vært tiltrukket meg. Det er vanlig og bra. Men det betyr ikke at jeg ikke har elsket eller blitt elsket, du stopper kun på feil fyr. 

Anonymkode: 0baa0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (41 minutter siden):

Hvordan greier man å sile ut "kan ligge med i nøden"-gutta fra forholdsmateriale-gutta da?

Svært mange siler en bort ved å ikke ligge med dem ‘i nøden’. 
 

Jeg tror det rundt slike tema er nyttig å minne om at de aller fleste kvinner finner kjærester og de aller fleste kvinner har ensiffret antall sexpartnere. Både påstander om at kvinner flest ‘ligger rundt med mer attraktive menn’ og at det er så vanskelig å sile ut menn som kun vil ha sex virker dermed beviselig feil. Det tror jeg er et oppløftende budskap til både kvinner og menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Svært mange siler en bort ved å ikke ligge med dem ‘i nøden’. 
 

Jeg tror det rundt slike tema er nyttig å minne om at de aller fleste kvinner finner kjærester og de aller fleste kvinner har ensiffret antall sexpartnere. Både påstander om at kvinner flest ‘ligger rundt med mer attraktive menn’ og at det er så vanskelig å sile ut menn som kun vil ha sex virker dermed beviselig feil. Det tror jeg er et oppløftende budskap til både kvinner og menn.

Kvinner som ligger rundt finner også noen. Dere tar det for gitt at det alltid er mannen som sier nei.

Men det er vel fordi de kvinnene som opplever det er de som deler om det. 

Anonymkode: 0baa0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Tviler på at de fleste menn bare er ute etter å tømme seg. Det stemmer i alle fall ikke med hva single menn selv sier. Kan jo ha noe å gjøre med hvilke arenaer man møter menn på og hvilke menn man møter også.

Alder er selvsagt også en faktor. Nå er ikke det et problem lenger i dag, men da jeg var yngre prøvde jeg som regel å unngå yngre kvinner fordi de som regel ikke var ute etter noe seriøst.

Anonymkode: 03f03...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Menn skylder på kvinner for at det er så mange single, men hallo det er jo menn som velger å multidate, multipule og kaste bort tid på tull. Hvis man vil ha et seriøst forhold så kan man ikke ha trekant med Eli, Kari og Irina ene dagen og bli sugd av Henriette dagen derpå. For å sette det på spissen.

Og før noen menn blir krenket, JA jeg vet at det finnes damer som sikkert multidater og ligger med flere menn. Men merkelig nok kjenner jeg ingen damer som holder på sånn, kjenner kun til damer som er ordentlige og vil ha kjæreste! 

Anonymkode: c6a85...6fa

Du kan gjenta dette tullet til krampa tar deg, det blir aldri sant.

De fleste menn får ikke matcher i det hele tatt!

Dette er et udiskutabelt og dokumenterbart faktum. Og absolutt alt av dating-eksperter forteller nøyaktig samme historien: Et flertall av menn har ingenting på appene å gjøre, for de får ganske enkelt ikke et eneste napp.

De mennene du snakker om er det kjekkeste mindretallet, som lykkes. Og det du forteller med det du skriver er ikke annet enn at du går etter menn du ikke kan få.

Det er masse andre menn tilgjengelig, men de vil du ikke ha.

Og dette er og blir et deg-problem, uansett hvor tverr og vanskelig du er i forsøk på å skylde på "menn".

Anonymkode: 6cede...1e9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (16 minutter siden):

Svært mange siler en bort ved å ikke ligge med dem ‘i nøden’. 
 

Jeg tror det rundt slike tema er nyttig å minne om at de aller fleste kvinner finner kjærester og de aller fleste kvinner har ensiffret antall sexpartnere. Både påstander om at kvinner flest ‘ligger rundt med mer attraktive menn’ og at det er så vanskelig å sile ut menn som kun vil ha sex virker dermed beviselig feil. Det tror jeg er et oppløftende budskap til både kvinner og menn.

Så det lureste er egentlig å vente til ekteskapet for å være på den sikre siden. For å sette det på spissen😅 

Ja tror nok du har rett i det du skriver. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere tar det for gitt at det alltid er mannen som sier nei.

 

Anonymkode: 0baa0...fff

Nei.

Memorangen skrev (16 minutter siden):

Så det lureste er egentlig å vente til ekteskapet for å være på den sikre siden. For å sette det på spissen😅 

Ja tror nok du har rett i det du skriver. 

Det kommer nok helt an på hvor sikker du vil være 😛 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kan gjenta dette tullet til krampa tar deg, det blir aldri sant.

De fleste menn får ikke matcher i det hele tatt!

Dette er et udiskutabelt og dokumenterbart faktum. Og absolutt alt av dating-eksperter forteller nøyaktig samme historien: Et flertall av menn har ingenting på appene å gjøre, for de får ganske enkelt ikke et eneste napp.

De mennene du snakker om er det kjekkeste mindretallet, som lykkes. Og det du forteller med det du skriver er ikke annet enn at du går etter menn du ikke kan få.

Det er masse andre menn tilgjengelig, men de vil du ikke ha.

Og dette er og blir et deg-problem, uansett hvor tverr og vanskelig du er i forsøk på å skylde på "menn".

Anonymkode: 6cede...1e9

Men hvordan er dere da? Er kjeften full av snus? Gir dere den skitten arbeidskar viben? 

Anonymkode: 0baa0...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er bedre å være singel enn i forhold. Jeg tror mange kvinner tenker som meg at det hadde vert bedre å være i ett bra forhold enn å være singel. 

Men så brenner man seg litt på dårlige forhold og menn. 

Da tipper vektskålen sakte men sikkert mot at det er ikke verdt risikoen ved å prøve for å kanskje bli lykkeligere. Det er tross alt mulig å ha det veldig greit som singel også. 

Møter jeg en grei mann som tar meg med storm så skal jeg selvsagt holde han fast med begge hender!  Personlig så er mitt problem at jeg ubevisst velger emosjonelt utilgjengelige menn fordi det føles trygges for meg, men når jeg blir forelsket så er de fortsatt like utilgjengelige og da er det selvsagt ikke like morro lengre. 

Jeg må lære meg å ikke velge disse utilgjengelige menn og håpe de på magisk vis blir emosjonelt tilgjengelige og heller gå for de som faktisk er emosjonelt tilgjengelige også må jeg i tillegg tåle å bli avvist. 

Det er mer enn jeg får til akkurat nå. Så derfor er jeg singel. Det er ingen vits i å utsette seg selv for sitt dårlige mønster når det bare skaper smerte. 

Tviler på at jeg er unik, så er nok flere som meg, som har blitt litt såret og derfor ikke tørr mer, men som innerst inne håper på å finne den rette likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det flere som tenker at single livet er bedre enn å være i forhold?

Sliter med å finne noen?

Hva om halvparten i Norge blir single? 

Anonymkode: 9b645...52d

Jeg foretrekker forhold. Men jeg forstår hvorfor folk vil være single, fordi i dagens kultur er det jo slik at så fort folk er i et forhold og må respektere en annen så føler dem at de mister respekt for seg selv. Mange sier dem vil ha 50 tallets gammel kjærlighet, men man kan ikke være så naiv å tro at på 50 tallet eller årene uttover det så var forhold perfekt, folk var utro i all hemmelighet. Folk hatet hverandre men følte de hadde en plikt i et ekteskap. Det var voldt i hjemmet.

Men idag så er det slik at ikke alle har lyst å gå tilbake til den kulturen hvor man skal holde ut med noen dem begynner å mislike.

Ja kanskje folk gir opp for lett, og jobber ikke hardt nok med forholdet. Men mange blir sammen også er de ikke kompatible med hverandre. 

Jeg tror det er bra at folk velger å bruke god tid med å finne partner. Fordi da har man sjans å finne noen man vil være sammen med til den siste dagen man har her på jorda.

Anonymkode: ab1bc...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, på 80-tallet, da internett ikke fantes, og det var uvanlig å reise noe særlig, fant man gjerne partneren sin i nærmiljøet eller på studiestedet.

I dag kan man bruke datingapper, og potensielt ha et datingmarked over hele verden. Det blir mye å velge i, og "hva om man finner noe bedre rundt neste hjørne"? Da blir det vanskeligere å slå seg til ro med noe i det hele tatt. Man har en forestilling om at man skal kunne velge fra øverste hylle.

Folk er uten tvil mer selvsentrerte i dag, noe som gjør at de er mindre villige til å kompromisse for en partner. Alt skal være perfekt.

Folk er mye mer utsatt for uheldig påvirkning når det gjelder utseende i dag, og dermed også mer fokusert på det. Dessverre fører det til at flere potensielle partnere "diskvalifiseres", selv om de kanskje er utmerkete mennesker med flotte egenskaper som livspartnere og evt foreldre.

Det evige lykkejaget: Det kan synes som om mange tror at de skal kunne kjenne seg like forelsket i den samme partneren gjennom hele livet. At selve forelskelsen for oss mennesker gjennomsnittlig varer i kun 2 år, og deretter erstattes av andre følelser - som dessuten går i bølgedaler - synes vanskelig for mange å håndtere. Så når det uunngåelige skjer, og følelsene endrer seg, blir man gjerne utilfreds. Man synes man fortjener det beste, dumper partneren og går videre. 

Jeg er så glad for at jeg ikke er ung i dag. 

Anonymkode: eb8f5...259

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tviler på at de fleste menn bare er ute etter å tømme seg. Det stemmer i alle fall ikke med hva single menn selv sier. Kan jo ha noe å gjøre med hvilke arenaer man møter menn på og hvilke menn man møter også.

Alder er selvsagt også en faktor. Nå er ikke det et problem lenger i dag, men da jeg var yngre prøvde jeg som regel å unngå yngre kvinner fordi de som regel ikke var ute etter noe seriøst.

Anonymkode: 03f03...eed

Mange menn på Tinder er ute etter å tømme seg. Det er ikke der menn som leter etter noe seriøst driver og henger :) 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, norw said:

Menn vil nok helst få seg kjæreste, men markedet er så ubalansert og ødelagt at det heller blir sex med damer på en lavere hylle. Menn ville vært mer innstilt på fast forhold om man fikk napp hos jevnbyrdige damer og ikke bare må date nedover.

Jeg kommer aldri til å skjønne den der som dere menn sier med å date nedover. Jeg har hele livet fått høre at jeg dater nedover, men jeg har valgt menn fordi vi liker hverandre, har felles mål og ambisjoner. Man skal lage et godt liv sammen, lage gode minner og vi blir alle gråe og rynkete på et tidspunkt. :) 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...