Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er så synd at det er sånn. Tviler ikke på at det finnes NOEN seriøse rundt om, men det er dsv ikke nok til alle oss damer som vil ha noe seriøst :( 

Menn skylder på kvinner for at det er så mange single, men hallo det er jo menn som velger å multidate, multipule og kaste bort tid på tull. Hvis man vil ha et seriøst forhold så kan man ikke ha trekant med Eli, Kari og Irina ene dagen og bli sugd av Henriette dagen derpå. For å sette det på spissen.

Og før noen menn blir krenket, JA jeg vet at det finnes damer som sikkert multidater og ligger med flere menn. Men merkelig nok kjenner jeg ingen damer som holder på sånn, kjenner kun til damer som er ordentlige og vil ha kjæreste! 

Anonymkode: c6a85...6fa

Du tror det er en vesentlig overlapp mellom menn som har trekant på fredag og blir sugd av ei deilig jente på lørdag, og ufrivillig single menn?

De fleste menn vil ha forhold, men kun med en jente som er "bra nok". Problemet er at så mange av dem går på rundgang med en slik du beskriver og ikke skjønner hvorfor "ingen" menn vil ha forhold.

Kvinner har en lei tendens til å forveksle "kan ligge med i nøden" med "forholdsmateriale", siden menn har så lav terskel for førstnevnte.

Anonymkode: 9bba8...4bc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre å være singel en i et dårlig forhold. Dateing kulturen har forandret seg og slik dating markede er nå er det svært lite fristende å bruke tid og energi på det.

Anonymkode: b261d...d13

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Joda, mange vil være i forhold. Men det er de kjekkeste mennene med høyest status som naturlig nok vil pule rundt siden de kan velge og vrake. Og det er disse mennene kvinner vil ha.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Skal vi tro overskriften i tråden er de fleste menn i forhold, og gitt at en del av de som ikke er det ønsker de var det virker påstanden om at "menn flest vil ikke være i forhold" åpenbart feil. 

Om en opplever å kun havne i seng med alle potensielle partnere en treffer er det mest sannsynlig noe en selv gjør feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er stadig flere som ser de gode sidene ved singellivet, det er bra. Nå mangler bare en god singelpolitikk, politikerne snakker nesten bare om barnefamilier. Single må snart være en stor nok gruppe til å bli prioritert de også.

Anonymkode: bcc04...d03

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det flere som tenker at single livet er bedre enn å være i forhold?

Sliter med å finne noen?

Hva om halvparten i Norge blir single? 

Anonymkode: 9b645...52d

Jeg er i forhold, men blir nok singel om en stund. Er på ferie med mine barn, men savner ikke samboer. Ikke vil han gifte seg, selv om han vet at det er viktig for meg. Ikke vil han ta tunge bør sammen med meg - jeg er overlatt til å ta dem alene. Sexen er god, mannen er snill og rolig, men har altså tatt til takke med meg. På samme måte som eksene mine gjorde. Det er mye bedre å være alene enn å være i et forhold med noen som har "valgt" deg fordi de ikke hadde noen flere alternativer. 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller singel enn med en idiot av en mann. Jeg er ingen mannehater. Jeg vet det finnes flotte, ålreite og virkelig gode menn der ute. Men jeg faller ikke for dem. Og nå er jeg forbi peak markedsverdi. Har ikke samme valgmuligheter. Pga utbrenthet er sex overhodet ikke noe savn, heller. Så da er jeg heller lykkelig singel.

Anonymkode: 7b226...be4

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En slik situasjon du beskriver så går jo dere alle etter samme type menn, og hvilken type menn er det? Jo, de aller mest attraktive...

Anonymkode: 42fd2...d7f

Ikke sant. Mine ekser var langt fra de mest attraktive. Likevel gikk de halvhjertet inn i forholdet, prøvde å lure seg unna forpliktelser og behandlet meg som dritt. 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (13 minutter siden):

Skal vi tro overskriften i tråden er de fleste menn i forhold, og gitt at en del av de som ikke er det ønsker de var det virker påstanden om at "menn flest vil ikke være i forhold" åpenbart feil. 

Om en opplever å kun havne i seng med alle potensielle partnere en treffer er det mest sannsynlig noe en selv gjør feil. 

Selvfølgelig. På samme måte som det er offerets feil når noen stjeler hans eller hennes lommebok, voldtektsofferets feil at hun ble voldtatt og den sykes feil at han har fått kreft. Kjempe"logisk". De av mennene som er drittsekker, er det fordi de er drittsekker. Ikke fordi kvinnen ditten og datten.

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig. På samme måte som det er offerets feil når noen stjeler hans eller hennes lommebok, voldtektsofferets feil at hun ble voldtatt og den sykes feil at han har fått kreft. Kjempe"logisk". De av mennene som er drittsekker, er det fordi de er drittsekker. Ikke fordi kvinnen ditten og datten.

Anonymkode: 26a05...bd2

Jeg synes deg er ganske ufint å bagatellisere voldtekt på den måten du gjør. Å gå til sengs med noen uten at det ender i et forhold kan overhodet ikke sammenlignes med å være offer for voldtekt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ikke frem alder da. Jeg er singel og godt voksen, har de barna jeg skal ha, og har bidratt til at befolkningstallet holder seg. 

Jeg kan skjønne det kanskje er mer frustrerende om man er yngre og ønsker seg familie, men for meg er det ikke noe problem å være singel. 

Anonymkode: 40aca...42e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og digger singellivet. Har aldri vært så lykkelig. Partner er ikke noe for meg

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner har en lei tendens til å forveksle "kan ligge med i nøden" med "forholdsmateriale", siden menn har så lav terskel for førstnevnte.

Anonymkode: 9bba8...4bc

Og veldig høy terskel for sistnevnte.

Hvordan skal kvinner vite hvilken kategori de havner i? Menn har en lei tendens til å lyve for å få en kvinne med seg hjem på kvelden, selv om de allerede vet at de ikke er interessert i noe forhold med dama. For å få en vellykket kveld med utløsning har de fleste ikke kvaler med å gjøre det som er nødvendig, les lyve som det renner.

Kvinner som opplever dette flere ganger lærer ikke nødvendigvis at de sikter for høyt men at mange menn er drittsekker. Og kvinner flest har ikke samme behov for sex, så for dem er det ikke nødvendigvis et problem å gå uten. Noe som igjen betyr at enda flere andre menn ikke får sjans, mange kvinner forsvinner permanent fra datingmarkedet, bitter og desillusionert. Og så går nu dagen.

Anonymkode: 70161...057

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, herzeleid said:

Skal vi tro overskriften i tråden er de fleste menn i forhold, og gitt at en del av de som ikke er det ønsker de var det virker påstanden om at "menn flest vil ikke være i forhold" åpenbart feil. 

Om en opplever å kun havne i seng med alle potensielle partnere en treffer er det mest sannsynlig noe en selv gjør feil. 

Litt av det handler nok om at menn har veldig enkelt for å holde damer (som de ikke er interessert i) på gress og late som om de er interessert i dem. :) 

Nå har jeg vært på Tinder og det flommer over av menn som har lite nettverk og har massive psykiske problemer 😅. De liker oppmerksomheten og at de kan føle seg ettertraktet av jo flere jo bedre. ☺️ Det er ikke der man finner seg en kjæreste.

Anonymkode: a9712...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og veldig høy terskel for sistnevnte.

Hvordan skal kvinner vite hvilken kategori de havner i? Menn har en lei tendens til å lyve for å få en kvinne med seg hjem på kvelden, selv om de allerede vet at de ikke er interessert i noe forhold med dama. For å få en vellykket kveld med utløsning har de fleste ikke kvaler med å gjøre det som er nødvendig, les lyve som det renner.

Kvinner som opplever dette flere ganger lærer ikke nødvendigvis at de sikter for høyt men at mange menn er drittsekker. Og kvinner flest har ikke samme behov for sex, så for dem er det ikke nødvendigvis et problem å gå uten. Noe som igjen betyr at enda flere andre menn ikke får sjans, mange kvinner forsvinner permanent fra datingmarkedet, bitter og desillusionert. Og så går nu dagen.

Anonymkode: 70161...057

Se på de mennene som har ønsket å forplikte seg til deg tidligere. Om han du har trekant med er vesentlig mer attraktiv er du neppe forholdsmateriale.

Det er helt utrolig hvor dårlige kvinner er til å avsløre "ekte tiltrekning" hos menn... men det er vel noe med at selvbedrag er komfortabelt?

Anonymkode: 9bba8...4bc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Se på de mennene som har ønsket å forplikte seg til deg tidligere. Om han du har trekant med er vesentlig mer attraktiv er du neppe forholdsmateriale.

Det er helt utrolig hvor dårlige kvinner er til å avsløre "ekte tiltrekning" hos menn... men det er vel noe med at selvbedrag er komfortabelt?

Anonymkode: 9bba8...4bc

Hva hvis en aldri har opplevd at en mann har vært forelsket i en? 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Se på de mennene som har ønsket å forplikte seg til deg tidligere. Om han du har trekant med er vesentlig mer attraktiv er du neppe forholdsmateriale.

Det er helt utrolig hvor dårlige kvinner er til å avsløre "ekte tiltrekning" hos menn... men det er vel noe med at selvbedrag er komfortabelt?

Anonymkode: 9bba8...4bc

Liker at menn alltid rater andre menn etter utseendet.

Er man kjekk, høy, og med grei jobb.

Ja nei da liker man pule rundt og kan bare bli sammen med en veldig pen yngre dame.

Og det burde damer skjønne.

Jo kjekkere mannen er, jo større drittsekk er han.

😆😆😆😆

Anonymkode: bb02b...668

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva hvis en aldri har opplevd at en mann har vært forelsket i en? 

Anonymkode: 26a05...bd2

 

Er dette noen som har ligget med mange menn? I så fall har man nok siktet litt høyt og bør sikte lavere.

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liker at menn alltid rater andre menn etter utseendet.

Er man kjekk, høy, og med grei jobb.

Ja nei da liker man pule rundt og kan bare bli sammen med en veldig pen yngre dame.

Og det burde damer skjønne.

Jo kjekkere mannen er, jo større drittsekk er han.

😆😆😆😆

Anonymkode: bb02b...668

Nevnte ikke utseendet, det var deg. Noen spurte hvordan man kan vite hvilke menn som ser på deg som "bruk og kast" og hvem som ønsker forhold.

Anonymkode: 9bba8...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er så synd at det er sånn. Tviler ikke på at det finnes NOEN seriøse rundt om, men det er dsv ikke nok til alle oss damer som vil ha noe seriøst :( 

Menn skylder på kvinner for at det er så mange single, men hallo det er jo menn som velger å multidate, multipule og kaste bort tid på tull. Hvis man vil ha et seriøst forhold så kan man ikke ha trekant med Eli, Kari og Irina ene dagen og bli sugd av Henriette dagen derpå. For å sette det på spissen.

Og før noen menn blir krenket, JA jeg vet at det finnes damer som sikkert multidater og ligger med flere menn. Men merkelig nok kjenner jeg ingen damer som holder på sånn, kjenner kun til damer som er ordentlige og vil ha kjæreste! 

Anonymkode: c6a85...6fa

Jeg har landet på at man må slutte med Tinder og finne seg en ordentlig mann ute i det virkelig liv. Er som folk mister sosiale antenner på Tinder 😅🙈 og de ordentlig mennene jeg kjenner fant kjærestene sine i sosiale settinger :) 

Anonymkode: a9712...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det hadde jo vært interessant å sett ration over ufrivillige enslige menn og selvvalgte enslige kvinner. Tenker de fleste kvinnene er gamle enker.

Anonymkode: 1e7c0...b94

Hvis det er noen kvinner som er selvvalgt enslig, så er det vel ikke , vil jeg tro 🙄😆

Anonymkode: 508f6...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...