Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 22.05):

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Min erfaring og, menn tror uavhengig av hvor attraktive de er, at sex uten forpliktelser er et sannsynlig scenario. De tror damer er på samme måte som menn, at de har lyst på sex med en de ikke kjenner, som ikke er en venn å snakke med, eller er en støtte i hverdagen. Det finnes sikkert enkelte kvinner som noen ganger vil det, men jeg tror de er i mindretall. 

Anonymkode: fb58e...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring og, menn tror uavhengig av hvor attraktive de er, at sex uten forpliktelser er et sannsynlig scenario. De tror damer er på samme måte som menn, at de har lyst på sex med en de ikke kjenner, som ikke er en venn å snakke med, eller er en støtte i hverdagen. Det finnes sikkert enkelte kvinner som noen ganger vil det, men jeg tror de er i mindretall. 

Anonymkode: fb58e...716

Menn som "bare vil pule rundt" er også i mindretall. Gøy med generaliseringer, gitt. Husk at de mest ivrige "pulerne" er de som syns best i datingmarkedet. En litt sjenert fyr som egentlig bare vil ha en kjæreste og se seg ferdig med "jakten" er ikke blant dem som renner ned brukerne til folk på Tinder.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

De vokser faktisk på "trær". De er ofte bare ikke spennende og kjekke nok for dere ved første øyekast.

Dersom flere single kvinner fokuserer på å bli virkelig kjent med en bra mann, i det virkelige liv, istede for å sveipe dem bort på Tinder, vil dere kunne finne disse alrighte mannfolka uten problemer. Men når du vet du kan få opmerksomhet fra han superkjekke høye mørke Cassanova'n på Tinder, er jo det mye mye enklere enn å investere litt i å bruke tid på å bli kjent med en bra gjennomsnittlig fyr i det virkelige liv?

Nå er det ikke akkurat så mange kvinner som er på Tinder, da.

Anonymkode: 44884...a60

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er dette incels ikke forstår når de jamrer om at menn tar til takke med kvinner og derfor burde kvinner gjøre det samme. Men her ser du resultatet, den som blir tatt til takke med forblir mer ulykkelig enn om de bare var single, for det er verre å leve med en som ikke elsker, beundrer og respekterer deg enn å leve alene. 

Anonymkode: c19c7...12e

Akkurat. Jeg forstår derfor ikke hvorfor uattraktive menn higer etter å bli tatt til takke med på denne måten.

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 20.28):

Men det er en ting. Når du er omringet av så mange mennesker, så tror jeg folk stenger folk litt mer ute.. det fortalte ei som bor i Oslo meg. 

Blir sliten mentalt av mange mennesker. 

Anonymkode: 0baa0...fff

Det er jo fordi hun sannsynligvis er noe sensitiv og blir fort stresset av at mye skjer rundt henne...andre får energi av at det skjer mye og det er mange mennesker rundt dem🙂

Anonymkode: a2c75...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er to hovedgrunner til at flere er single nå enn før.

At menn og kvinner bor på forskjellige steder. Kvinnene forsvinner til storbyene og mennene blir igjen.

Det at norske kvinner har fått preferanse for tynne menn med svart hår. Som kommer fra underholdningsindustrien i USA. Som kjent har norske menn veldig sjeldent svart hår. Så enkle er faktisk kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hermann said:

Jeg tenker at det er to hovedgrunner til at flere er single nå enn før.

At menn og kvinner bor på forskjellige steder. Kvinnene forsvinner til storbyene og mennene blir igjen.

Det at norske kvinner har fått preferanse for tynne menn med svart hår. Som kommer fra underholdningsindustrien i USA. Som kjent har norske menn veldig sjeldent svart hår. Så enkle er faktisk kvinner.

Haha. Du skal mansplaine for KG hva kvinner liker, altså? Minner meg om den gode gamle "menn vil ha blondiner med store pupper". Som jo alle menn vet er bullshit.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bare mer single etterhvert. Menn klarer seg veldig bra alene idag. Vi har vaskemaskiner og oppvaskmaskiner som har tatt over jobben til damene. De fleste menn lager bedre mat enn damer idag, snart får vi roboter også.

Anonymkode: ad9e7...285

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det blir nok bare mer single etterhvert. Menn klarer seg veldig bra alene idag. Vi har vaskemaskiner og oppvaskmaskiner som har tatt over jobben til damene. De fleste menn lager bedre mat enn damer idag, snart får vi roboter også.

Anonymkode: ad9e7...285

Du får si det til Simen Velle og hans meningsfeller, som sutrer og griner over at 10%-en tar alle damene og mennene som er igjen slett ikke er fornøyd med hverken vaskemaskin, oppvaskmaskin eller leketøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir nok bare mer single etterhvert. Menn klarer seg veldig bra alene idag. Vi har vaskemaskiner og oppvaskmaskiner som har tatt over jobben til damene. De fleste menn lager bedre mat enn damer idag, snart får vi roboter også.

Anonymkode: ad9e7...285

Så da har dere ingenting å klage over, ikke sant? 

Anonymkode: 26a05...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir nok bare mer single etterhvert. Menn klarer seg veldig bra alene idag. Vi har vaskemaskiner og oppvaskmaskiner som har tatt over jobben til damene. De fleste menn lager bedre mat enn damer idag, snart får vi roboter også.

Anonymkode: ad9e7...285

Haha, det var da litt av et kvinnesyn å mene at klesvask og oppvask er damejobber…

Vil tippe at en mann som mener at vaskemaskin og oppvaskmaskin har gjort at kvinner er overflødige, neppe er den mest stødige på kjøkkenet. Lukter Grandis og Fjordland lang vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror flere er single i dag som resultat av likestilling. Før i tiden var kvinnene økonomisk avhengig av menn, som var de som stod for det lønnsgivende arbeidet. Kvinner var lite i arbeid, de var hjemme og passet barn, vasket hus, laget mat. Mange fant seg kanskje også i å ikke bli behandlet så bra av sin mann, da de var overlegne grunnet økonomisk makt. Spol frem til i dag. Kvinner jobber og har inntekt på lik linje med menn. De er ikke økonomisk avhengig av en mann. Kvinner gidder ikke å være sammen med en voksen baby, en mann som ikke gidder å hjelpe til med barna, som ikke gidder å bruke dokosten etter seg, som ikke gidder å vaske hus. Menn innbiller seg ofte at dette fremdeles er kvinnens oppgave. Mannen blir mer en belastning enn en partner. Menn generelt trenger å steppe opp og ta mer ansvar i hjemmet. 

Anonymkode: 3ceb3...38f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...