Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er bedre å være singel en i et dårlig forhold. 

Anonymkode: b261d...d13

Jeg syntes det e bedre å være singel en i et bra forhold også. I hvert fall nå og de siste årene.

Mulig jeg får lyst på kjæreste igjen en gang i fremtiden, men nå overgår livet som singel livet i forhold, også et bra forhold. 

Anonymkode: 6d09b...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi lever livene våre på lik linje med menn. Kvinner må få lov til å date, ha behov, ha håp, prøve og feile, ha det gøy(så fremt det er samtykkende). 

Du ser på dette som noe kynisk, men det er et høyst levende samspill med utallige liv i utallige scenarioer hvor hvert individ har sin egen historie og alt det innebærer.

Slutt å forenkle det.

Anonymkode: 0baa0...fff

Slutt å komplisere det. Menn har i all tid tilpasset oppførselen etter hva kvinner belønner, og slik vil det alltid være. Fortsetter kvinner å belønne drittsekk som ligger rundt og behandler kvinner som dritt, vil selvfølgelig mennene som har mulighet til det forsette med dette. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Slutt å komplisere. Menn har i all tid tilpasset oppførselen etter hva kvinner belønner, og slik vil det alltid være. Fortsetter kvinner å belønne drittsekk som ligger rundt og behandler kvinner som dritt, vil selvfølgelig mennene som har mulighet til det forsette med dette. 

Alle mennesker har hvert sitt individuelle liv, det er ikke noe komplisering, fordi det er sannheten og den eneste sannheten om du er nøyaktig. Foruten de tilfellene av noe som er fysisk umulig, er sannheten variert. Da mener jeg ting som at vi må være i live for å leve og slikt.

Jeg vet ikke hvorfor du og andre er så opphengt i at det er kun en forklaring på en verden av ulikheter. 

Anonymkode: 0baa0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke sant. Mine ekser var langt fra de mest attraktive. Likevel gikk de halvhjertet inn i forholdet, prøvde å lure seg unna forpliktelser og behandlet meg som dritt. 

Anonymkode: 26a05...bd2

Samme med eksene mine, fant mannen da, bra OG mye kjekkere enn alle de andre. Både min mening og andres altså. Så det finnes kjekke, gode menn der ute

Anonymkode: a921b...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om noen tror man må ha dårlige erfaringer for å heller ville være singel en i et forhold. Sånn er det jo selvfølgelig ikke.

Det har aldri vært lettere å være singel en i dag. Det er jo ikke rart at mange ønsker å prioritere seg selv, fokus på seg selv. Det er jo veldig deilig.

Anonymkode: 6d09b...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):


Jeg føler at dette blir å bare gjenta det til det slitsomme, men dette er en myte som det er ikke noe grunnlag for å komme med :) Jeg har forståelse for at mange syns det er slitsomt på Tinder, for det syns vi flere at det er, og mange av oss har snakket om at vi syns det er bortkastet tid :) 

Anonymkode: a9712...7aa

Det er en myte at de kjekkeste og mest sjarmerende gutta i Oslo elsker å ligge rundt? Eh, nei 😅Horeoppførselen deres gjør dessverre at helt vanlige Plain Janes tror at de kan få seg en slik ektemann, og derfor i sin tur avviser helt normale mannfolk.

Anonymkode: e123c...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Traktor said:

Slutt å komplisere det. Menn har i all tid tilpasset oppførselen etter hva kvinner belønner, og slik vil det alltid være. Fortsetter kvinner å belønne drittsekk som ligger rundt og behandler kvinner som dritt, vil selvfølgelig mennene som har mulighet til det forsette med dette. 

Du vet man kan både være en attraktiv mann som har sex med mange kvinner, og samtidig behandle dem med respekt?

Just FYI.

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (35 minutter siden):

Menn bryr seg fint lite om kvinnen er lege. Karrierejag trekker nok heller ned. 

Mennene som er skikkelig top notch er særdeles sjelden sammen med en frisør eller en som er ufør. De fleste flotte mannlige advokatene og legene jeg kjenner, er gift med siviløkonomer og leger. De går i operaen, diskuterer doktorgradsavhandlinger og trener sammen til Birken.

Anonymkode: e123c...813

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (12 timer siden):

Jeg synes ikke det er bedre å være singel enn i forhold. Jeg tror mange kvinner tenker som meg at det hadde vert bedre å være i ett bra forhold enn å være singel. 

Men så brenner man seg litt på dårlige forhold og menn. 

Da tipper vektskålen sakte men sikkert mot at det er ikke verdt risikoen ved å prøve for å kanskje bli lykkeligere. Det er tross alt mulig å ha det veldig greit som singel også. 

Møter jeg en grei mann som tar meg med storm så skal jeg selvsagt holde han fast med begge hender!  Personlig så er mitt problem at jeg ubevisst velger emosjonelt utilgjengelige menn fordi det føles trygges for meg, men når jeg blir forelsket så er de fortsatt like utilgjengelige og da er det selvsagt ikke like morro lengre. 

Jeg må lære meg å ikke velge disse utilgjengelige menn og håpe de på magisk vis blir emosjonelt tilgjengelige og heller gå for de som faktisk er emosjonelt tilgjengelige også må jeg i tillegg tåle å bli avvist. 

Det er mer enn jeg får til akkurat nå. Så derfor er jeg singel. Det er ingen vits i å utsette seg selv for sitt dårlige mønster når det bare skaper smerte. 

Tviler på at jeg er unik, så er nok flere som meg, som har blitt litt såret og derfor ikke tørr mer, men som innerst inne håper på å finne den rette likevel. 

Veldig kjent og kjenner flere kvinner som opplever dette. Håper du klarer å styre vekk fra de egoistiske, utilgjengelige typene og til han som tar deg med storm for deg. Jeg jobber med saken her. Karma for ta seg av de råtne utposningene vi har møtt på tidligere. Har erfaring nok til å se røde flagg lyse i neon flash hva gjelder kategorien «menn» som nevnt. Kaller dem ikke menn pga deres div mangler. 

Anonymkode: f9888...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en myte at de kjekkeste og mest sjarmerende gutta i Oslo elsker å ligge rundt? Eh, nei 😅Horeoppførselen deres gjør dessverre at helt vanlige Plain Janes tror at de kan få seg en slik ektemann, og derfor i sin tur avviser helt normale mannfolk.

Anonymkode: e123c...813

Hvordan vet du det? Med de holdningene du utviser her er jo ikke du en av de normale.

Anonymkode: 92e20...804

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (23 minutter siden):

Slutt å komplisere det. Menn har i all tid tilpasset oppførselen etter hva kvinner belønner, og slik vil det alltid være. Fortsetter kvinner å belønne drittsekk som ligger rundt og behandler kvinner som dritt, vil selvfølgelig mennene som har mulighet til det forsette med dette. 

Hvorfor mener du at menn som ligger med mange kvinner er drittsekker? Jeg er ikke spesielt religiøs av meg eller noe sånt, så jeg mener at sex mellom to voksne, samtykkende mennesker er det ikke noe galt i. 

Det er ingen kvinner som tror at de  har funnet mannen i sitt liv når de har truffet en fyr en gang. Har de sex med ham er det fordi de har lyst på sex med ham der og da, ikke fordi han i løpet av et par timer liksom skal ha fått dem til å tro at han vil gifte seg med dem. (Om en fyr sa han ville gifte seg med meg på første date ville jeg vel trodd at han var ustabil eller noe og løpt langt vekk.)

Anonymkode: 44884...a60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en myte at de kjekkeste og mest sjarmerende gutta i Oslo elsker å ligge rundt? Eh, nei 😅Horeoppførselen deres gjør dessverre at helt vanlige Plain Janes tror at de kan få seg en slik ektemann, og derfor i sin tur avviser helt normale mannfolk.

Anonymkode: e123c...813

Ja. Det er noe som dere menn har diktet opp, men la oss hypotetisk si at det skulle være sant, så hvorfor bryr det deg? Hvorfor føler du en sånn dedikasjon til andre sitt sexliv? Hvorfor føler du at du har rett til å blande deg inn i hvordan andre lever sitt liv? Hva gir deg rett til å dømme hvordan andre lever livet sitt?

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er en myte at de kjekkeste og mest sjarmerende gutta i Oslo elsker å ligge rundt? Eh, nei 😅Horeoppførselen deres gjør dessverre at helt vanlige Plain Janes tror at de kan få seg en slik ektemann, og derfor i sin tur avviser helt normale mannfolk.

Anonymkode: e123c...813

Helt normale mannfolk? Du mener rånegutta med snusen rennende ut av kjeften og capsen på snei? Har du egentlig sett hvem kvinnene velger bort på tinder?

Anonymkode: 2371b...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Da burde jeg hatt muligheter, som er ute etter noe seriøst og er tydelig på det, men pussig nok har jeg aldri vært på date med en kvinne fra Oslo selv om jeg bor i området. Jeg har de siste årene møtt noen kvinner fra Tinder, Happn, Sukker og på byen i Oslo, men felles for dem alle er at de har kommet fra typiske pendlerbyer o.l. Mange norske kvinner, og i særdeleshet de fra Oslo, virker rett og slett litt utilnærmelige. Jeg når i hvert fall ikke frem.

Jeg har møtt svært få menn som ligger rundt, så at de få det gjelder skulle være noe særlig til utfordring for kvinner som ønsker et skikkelig forhold skjønner jeg ikke.

Anonymkode: 98968...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Katten.2.0 said:

Du vet man kan både være en attraktiv mann som har sex med mange kvinner, og samtidig behandle dem med respekt?

Just FYI.

Min erfaring med menn er at det er de attraktive og de med høyest utdanning som er de mest anstendige mennene, som er de mest respektfulle og mest empatiske. 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan vet du det? Med de holdningene du utviser her er jo ikke du en av de normale.

Anonymkode: 92e20...804

Jeg er en kvinne som har vært lykkelig gift i snart 15 år, men under de 4 årene jeg tilbrakte som student i Oslo, så var det bemerkelsesverdig enkelt å få tilgang på de aller flotteste mannfolka. Men det jeg etter hvert gjenkjente, var at de gjorde meg usikre, jeg følte meg aldri bra nok, og de var umulige å få til forplikte seg. Sex og dates, kjempelett, men forpliktelse? Never 😅  Jeg tok heldigvis til vettet etter noen år og fant meg en snill, kjekk mann 😊

Anonymkode: e123c...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Mennene som er skikkelig top notch er særdeles sjelden sammen med en frisør eller en som er ufør. De fleste flotte mannlige advokatene og legene jeg kjenner, er gift med siviløkonomer og leger. De går i operaen, diskuterer doktorgradsavhandlinger og trener sammen til Birken.

Anonymkode: e123c...813

Og om jeg mener å huske riktig er at like tiltrekker hverandre så er det gjerne sånn at høyt intelligente menn finner seg høyt intelligente kvinner, rike finner rike og fattige finner fattige osv. :) 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da burde jeg hatt muligheter, som er ute etter noe seriøst og er tydelig på det, men pussig nok har jeg aldri vært på date med en kvinne fra Oslo selv om jeg bor i området. Jeg har de siste årene møtt noen kvinner fra Tinder, Happn, Sukker og på byen i Oslo, men felles for dem alle er at de har kommet fra typiske pendlerbyer o.l. Mange norske kvinner, og i særdeleshet de fra Oslo, virker rett og slett litt utilnærmelige. Jeg når i hvert fall ikke frem.

Jeg har møtt svært få menn som ligger rundt, så at de få det gjelder skulle være noe særlig til utfordring for kvinner som ønsker et skikkelig forhold skjønner jeg ikke.

Anonymkode: 98968...6c4

Og dette er kvinnenes feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Det er noe som dere menn har diktet opp, men la oss hypotetisk si at det skulle være sant, så hvorfor bryr det deg? Hvorfor føler du en sånn dedikasjon til andre sitt sexliv? Hvorfor føler du at du har rett til å blande deg inn i hvordan andre lever sitt liv? Hva gir deg rett til å dømme hvordan andre lever livet sitt?

Anonymkode: a9712...7aa

Jeg er faktisk en kvinne. Og tro meg, som ung og slank student var det ikke vanskelig å få telefonnummeret og et par dates med veltrente, kjekke og sjarmerende menn i Oslo. Men å få dem til å forplikte seg? Det skjedde aldri. I retrospekt så var det veldig tydelig at de så på meg som uforpliktende gøy.

Anonymkode: e123c...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne som har vært lykkelig gift i snart 15 år, men under de 4 årene jeg tilbrakte som student i Oslo, så var det bemerkelsesverdig enkelt å få tilgang på de aller flotteste mannfolka. Men det jeg etter hvert gjenkjente, var at de gjorde meg usikre, jeg følte meg aldri bra nok, og de var umulige å få til forplikte seg. Sex og dates, kjempelett, men forpliktelse? Never 😅  Jeg tok heldigvis til vettet etter noen år og fant meg en snill, kjekk mann 😊

Anonymkode: e123c...813

Måten du svarer på, med de aggressive og nedlatende holdningene som du viser ovenfor her så beklager, så tror jeg ikke på at du er kvinne. Jeg skjønner at du prøver å vri litt over perspektivet nå og late som at du er kvinne, fordi at du har fått veldig mye motstand og prøver en annen gang innfallsvinkel. :) Men utover det, så er det som jeg sier over. Hva gir deg retten til å tro at du kan dømme hvordan andre lever? 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...