Gå til innhold

Lite hyggelig møte med NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvem «casher ut» masse penger fra NAV??

Anonymkode: c7176...31a

TS: Akkurat den setningen der kom nok ut som frustrasjon fordi jeg hadde blitt forespeilet hjelp av kundebehandler og etter nesten 7 ukers behandlingstid får jeg nei. Men det er jo heller ikke noe hemmelighet at det er folk som vet å bruke systemet. Heldigvis har jeg ikke hatt behov for å være i kontakt med NAV før. Har nå lagd en avtale med der jeg leier nå at jeg ikke betaler leie siste måneden og kan bruke de pengene på depositum, så trekker utleier før det nåværende depositumet blir betalt ut. Det hjelper mye. 

Anonymkode: e5a35...03d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvem «casher ut» masse penger fra NAV??

Anonymkode: c7176...31a

Staten og kommunene casher ut masse penger fra nav. 1/ 3 av statsbudsjettet hvert år går ut fra nav til befolkningen faktisk.   Men det er jo selvfølgelig alt for lite for oss nordmenn. 🙈

Anonymkode: 19f77...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS: Akkurat den setningen der kom nok ut som frustrasjon fordi jeg hadde blitt forespeilet hjelp av kundebehandler og etter nesten 7 ukers behandlingstid får jeg nei. Men det er jo heller ikke noe hemmelighet at det er folk som vet å bruke systemet. Heldigvis har jeg ikke hatt behov for å være i kontakt med NAV før. Har nå lagd en avtale med der jeg leier nå at jeg ikke betaler leie siste måneden og kan bruke de pengene på depositum, så trekker utleier før det nåværende depositumet blir betalt ut. Det hjelper mye. 

Anonymkode: e5a35...03d

Så bra at det ordner seg ☺️

Anonymkode: f298e...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lov om sosiale tjenester så kan man få utbetalingen som lån, men du må først fylle vilkåret for hjelp. Og Nav kan ikke gi deg et lån om de mener du ikke kan betjene det. Det er faktisk like strengt som lån i banken.

Lov om sosiale tjenester er mye vurderinger, derfor kan man oppleve forskjeller. Både fra kontor til kontor og fra veileder til veileder. 

Anonymkode: 22a42...109

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...