AnonymBruker Skrevet 11. juli #21 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja alle er litt nevrotiske. Alle er redd for å bli såret og skuffet og sviktet. Anonymkode: 202ae...6f2 Sant. Jeg liker dårlig å bli gjort narr av f.eks. Syntes ikke det er noe gøy. Noen er mer sensitive for negativ kritikk men jeg er ganske sikker på de har opplevd noe ugreit som har gjort de slik. Eller - så kan det være tegn på noe annet. Kan være så mye. Blir bare spekulasjon egentlig . Anonymkode: 08952...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #22 Del Skrevet 11. juli Det kan være "bare" dårlig selvfølelse, eventuelt en følgefeil av omgivelsene, hendelser fra barndommen etc. Det kan være en del av en personlighetsforstyrrelse, nevroutviklingsforstyrrelse(adhd blant annet), kompleks ptsd pga traumer i barndommen ... (Når man blir vant til å aldri bli møtt på følelser, bli invalidert og måtte ta imot spydigheter etc, blir man hele tiden på vakt mot neste stikk. Man vet at det kommer, det gjør det alltid, man vet bare aldri når.) Men det er vanskelig å si basert bare på hvor lettfornærmelig man er. Anonymkode: cbff5...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 11. juli #23 Del Skrevet 11. juli (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, men de kan ha hatt en dårlig oppvekst. En oppvekst der det feks har blitt brukt mye ironi, blitt herjet med av eldre søsken/foreldre. Da er en vandt med at alt har et skult budskap, og at en skal hånliggjøres hele tiden. Anonymkode: a4e98...b3c Vet nå ikke jeg. Jeg tar ting ofte i nøytral eller beste mening, selv om jeg har hørt MYE ironi, dark humor o.l. i oppveksten. Mannen derimot mistenker det meste for å være hån av han hvis det kam mistolkes bittelittegran... og noen gsnger også om ting er veldig rett frem. Han har IKKE hørt mye ironi i oppveksten. Litt stort ego. Litt mistenksom ovenfor folk. Hans mor er derimot en del passiv aggressiv, mens min sa ting rett ut. Endret 11. juli av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #24 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor være slik mot sine egne barn og barnebarn. Hvorfor ikke få hjelp? Anonymkode: 17103...9bb Mange er ikke klar over problemet, og om man er det så er god hjelp vanskelig å få. Anonymkode: 4fea9...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #25 Del Skrevet 11. juli Godt spørsmål. Selv velger jeg alltid å tolke ting i beste mening, mindre slitsomt for meg. Jeg synes det er veldig vanskelig med mennesker som konsekvent velger å tolke alt som blir saft og gjort i verste mening. Men til syvende og sist er det jo dem det er verst for. Jeg har flere ganger sagt til slike mennesker at om jeg sier noe, og det kan tolkes på den ene eller andre måten - velg den som er fordelaktig for deg. Jeg sier/gjør jo ikke ting mot dem for å være ufin. Anonymkode: 8368c...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå