Gå til innhold

Bestevenninnen min løy til meg veldig lett

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hun ville ikke såre deg ved å si at hun ikke likte den, siden du har tatt deg bryet ved å bruke tid ved å gå rundt og se etter en gave til henne og brukt penger på gaven. 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 13.44):

Ja, jeg hadde tålt det om jeg spurte og grov selv, men dette ble spesielt. Jeg liker å tro at jeg ikke tar meg selv for høytidelig eller er en rar giver, jeg ga henne bare en gave jeg trodde hun ville like. Nå lurer jeg på hvor mange gaver hun har gjort det samme med 

Anonymkode: 4ae47...b1f

Men at du henger deg så mye opp i dette som du gjør, er faktisk litt rart. Det er mulig hun har oppfattet ved tidligere anledninger at dette er noe du har vært opptatt av, uten at det trenger å være bevisst fra din side, og derfor gir deg de tilbakemeldingene hun tror du vil ha. Uansett er det en velment bagatell, det vil ikke komme noe godt ut av å ta det opp.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 12.51):

Ts. Jeg skrøt ikke av at jeg hadde funnet perfekt gave eller noe, jeg ga den til henne og sa håper du liker den. Hun ble glad og takket, jeg forstår om det var en hvit løgn.

Det jeg synes er rart er alle gangene etter det, feks hun sa at sjefen hennes hadde sett den gaven og gitt henne masse konplimenter for det, eller hvordan det sto til den jakken eller buksa osv. Helt uoppfordret fra meg, jeg spurte ikke mer eller nevnte gaven etter at den var gitt. Jeg føler det er rart å dikte opp situasjoner på den måten bare. Det er jo løgn at sjefen så den feks. 

Er kanskje der du tråkket feil? Med en gang du hadde sagt dette (ikke at jeg syns det er feil å si det) så følte hun seg forpliktet til å fortelle at hun liker gaven. Sikkert bare redd for å såre deg og veldig unødvendig å nevne den flere ganger og lyve om hvor godt hun liker genseren. 

Det du skulle gjort var å ta tak i den genseren å ta den på deg. Uten å si noe selvfølgelig. Kunne sikkert vært mer moro å se reaksjonen hennes enn at dette plager deg i ettertid 

Anonymkode: ac36b...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 0.28):

Jeg kjøpte en sommerkjole i mai, har brukt den kanskje 8 ganger nå. Men sånn 3 timer hver gang, ca, den er ikke blitt skitten, så jeg har ikke vasket den.

Merkelappen i kartong er fortsatt på. Jeg stikker den baki og den synes ikke, selv om den er stor. Jeg lot den sitte først i tilfelle jeg ombestemte meg og ville selge kjolen på Finn, og så henger den bare der. 

Anonymkode: 2a697...3e2

Så du skal kanskje selge en kjole på Finn som du har brukt x antall ganger uten å vaske den 🙈🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen kan utbrodere løgner hvis de føler de må stå til rette for noe pga dårlig samvittighet eller forsvare det. Er nok bare veldig klønete av henne å gjøre, og hun burde ikke gjort det. Om hun sier noe om plagget igjen kan du jo bare svare: « åh, så rart for den fant jeg helt ubrukt i skapet ditt da jeg fikk låne et plagg av deg med merkelappen på?» 

ellers ville jeg bare latt det ligge. Hun kunne sikkert ha fått bytte den om hun hadde mulighet uansett? Det bør man jo få mulighet til om man får klær i gave. Eller kanskje hun venter på å bruke den til en spesiell anledning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlic skrev (7 timer siden):

Vet at noen kan utbrodere løgner hvis de føler de må stå til rette for noe pga dårlig samvittighet eller forsvare det. Er nok bare veldig klønete av henne å gjøre, og hun burde ikke gjort det. Om hun sier noe om plagget igjen kan du jo bare svare: « åh, så rart for den fant jeg helt ubrukt i skapet ditt da jeg fikk låne et plagg av deg med merkelappen på?» 

ellers ville jeg bare latt det ligge. Hun kunne sikkert ha fått bytte den om hun hadde mulighet uansett? Det bør man jo få mulighet til om man får klær i gave. Eller kanskje hun venter på å bruke den til en spesiell anledning? 

Ja jeg tenker ikke å si noe, bare synes det var rart med alle ekstra-løgnene, men hvis hun sier noe mer sånt så kan jeg si det du foreslo, at den lå ubrukt med lappen på der jeg lånte genser. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts. Jeg skrøt ikke av at jeg hadde funnet perfekt gave eller noe, jeg ga den til henne og sa håper du liker den. Hun ble glad og takket, jeg forstår om det var en hvit løgn.

Det jeg synes er rart er alle gangene etter det, feks hun sa at sjefen hennes hadde sett den gaven og gitt henne masse konplimenter for det, eller hvordan det sto til den jakken eller buksa osv. Helt uoppfordret fra meg, jeg spurte ikke mer eller nevnte gaven etter at den var gitt. Jeg føler det er rart å dikte opp situasjoner på den måten bare. Det er jo løgn at sjefen så den feks. 

Jeg tror ikke dette handler om deg, gaven eller forholdet mellom dere, men hvordan hun har opplevd det å få gaver og hvordan hun har blitt møtt på sine reaksjoner (eller mangel på reaksjoner) tidligere i livet sitt. At hun har lært at hun må takke og si ting som viser takknemlighet uoppfordret når hun var barn f.eks.

Anonymkode: b2639...1f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er smiskende. Ekkelt, ja. Men hvis hun nevner hvor mye hun liker plagget igjen, så si absolutt at det var da merkelig, ettersom du så plagget med merkelappen på i skapet hennes. Til pass for henne. 😄

Anonymkode: 76e2d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror ikke dette handler om deg, gaven eller forholdet mellom dere, men hvordan hun har opplevd det å få gaver og hvordan hun har blitt møtt på sine reaksjoner (eller mangel på reaksjoner) tidligere i livet sitt. At hun har lært at hun må takke og si ting som viser takknemlighet uoppfordret når hun var barn f.eks.

Anonymkode: b2639...1f9

Det kan være det ja, hun har fortalt om en dårlig barndom, det kan være noe i det du sier.. så fælt hvis hun føler det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 11.15):

I fjor ga jeg venninnen min en gave, en jeg var sikker på hun ville like og som var i hennes stil. Hun ble veldig glad og ofte fortalte hun meg hvor fin den var, hvor hun hadde brukt den, at den ga henne så mye glede osv. Vi bor ikke på samme sted. Tilfeldigvis skulle jeg forbi henne og kom på besøk et par dager, jeg skulle låne ett plagg og hun sa jeg bare kunne ta fra skapet i gangen. Da jeg åpnet og skulle ta ut en så fant jeg gaven fra meg, med merkelapp, ubrukt, i en av hyllene innerst. Jeg stivnet til, følte meg dum, skjønte ikke hvorfor hun løy om bruken osv. Burde jeg sagt noe, ville du sagt noe? Jeg lot være og latet som ingenting. 

Jeg trodde det var snakk om noe veldig alvorlig.

Anonymkode: b4a2d...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende hun har fått samme gave to ganger?

Anonymkode: a9c24...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det hende hun har fått samme gave to ganger?

Anonymkode: a9c24...fd9

Ha ha!  TS, er det ikke rart at du aldri har sett henne bruke gaven din, hvis dere omgås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha!  TS, er det ikke rart at du aldri har sett henne bruke gaven din, hvis dere omgås?

Nei, nå leste jeg at dere ikke bor på samme sted. Ja, ok, da får du ikke sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på hvor mye du henger deg opp i dette er det jo fullt forståelig at venninnen din ikke fortalte deg at hun ikke likte det, for jeg kan jo bare tenke meg hvordan du hadde reagert da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye du henger deg opp i dette er det jo fullt forståelig at venninnen din ikke fortalte deg at hun ikke likte det, for jeg kan jo bare tenke meg hvordan du hadde reagert da.

Helt normalt, jeg har gitt henne gaver før som ikke har slått an, da har vi ledd av det og hun byttet feks, jeg har aldri oppført meg på en måte som krever at noen lyver bevisst på eget initiativ i ettertid altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, det er jo uoppfordrede, unødvendige løgner om gaven i ettertid som TS reagerer på! Alle forstår vel at en gave ikke faller i smak alltid, og da er det bedre at mottakeren ikke snakker om gaven i ettertid enn å servere enda flere løgner om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun likte den så godt at hun har kjøpt make som hun vil gi i presang til en annen gang.

Hun er glad i deg, og setter pris på at du gav henne gave, og har stor trang for å overbevise deg om at hun likte det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt normalt, jeg har gitt henne gaver før som ikke har slått an, da har vi ledd av det og hun byttet feks, jeg har aldri oppført meg på en måte som krever at noen lyver bevisst på eget initiativ i ettertid altså 

Dette var jo relevant tillegginfo. Når hun har vært åpen om det tidligere og dere har ledd av det, så er det jo veldig rart at hun skal lyve gjentatte ganger nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...