Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har blitt lit kjent med "incel" greia den siste måneden, og da kom jeg også over den kvinnelige varianten
som mange ikke diskuterer, altså femcels. Dette syntes jeg var interessant. Derfor lurer jeg på om dere, spesielt menn,
har møtt damer dere mistenker var en femcel? Hvis dere har det, så vennligst fortell om det.
Om du ikke vet hva en femcel er, vennligst les deg opp på det før du deltar her.

Endret av Martelè
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Incel opplegget har gjort verden mye verre. 

Incel ble startet opp av en kvinne, som ville ha et sted hvor folk med like opplevelser kunne åpne seg opp om det. Men så kom noen menn og kapret hele greia, gjorde det til et sexistisk oppspy uten like hvor folk genuint har blitt myrdet over det. Å benektet at kvinner kan slite med sex, benekter kvinner vanlig respekt og forståelse. Samtidig som de ikke forstår hvorfor kvinner ikke liker dem, vel, fordi vi har behov for å føle oss trygge og sett av kjærestene våre? 

Men det finns femcels (Ironisk at kvinner måtte bytte navn også fordi incel ikke er et kjønnsbasert navn) og de er lik sin mannlige variant. Så en video av kidolegy om det på youtube. Overaskende faktisk hvor like folk er på tross av kjønn, men videoen var lang og jeg gjorde noe mens jeg hørte på den, så kan hende jeg tar feil? Men husker jeg tekte, wow, for vær kvinne og mann, er det en lik verson av det motsatte kjønn, nesten bare personligheter.

Den heter, a very deep dive into the pink pill community. 

Opplever ikke like ofte at kvinner mobber folk på nett, som det menn gjør. Menn jobber overtid med å fortelle kvinner at de er stygge, gamle(uenderlig mye yngre enn dem selv) uelskbare, kommer til å dø alene, alt mulig av ren trakkasering. Dødstrussler til å med. Jeg tror at det er grunnen til at kvinne versjonen ikke er like åpenbar, fordi det er bare så sinnsykt mange fler av menn som opptrer ufint sammenlignet. Men om jeg tar feil, gjerne si ifra, har ikke lyst til å påstå noe om det er feil. Er bare sjelden at jeg ser kvinner gå etter noen å fortelle dem at de ikke er verdt noen verdens ting. Men det skjer det også. 

Anonymkode: 8448c...185

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Incel betyr involuntary celibate,

Femcel blir vel female celibate. 

Det er ikke mannlig kvinnelig betegnelse. 

Anonymkode: 31196...356

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner kvinner som har vært på utkikk etter mann og som har gitt opp. Det er en form for "ufrivillig sølibat". De ønsker sannsynligvis ikke å leve i sølibat, men finner ingen mann de ønsker å være sammen med. De hater ikke menn og er ikke bitre så vidt jeg vet.

Jeg mener begrepene femcels og incels i praksis inneholder mye mer enn å være ufrivillig singel. Det betyr at man er en bitter person som har veldig negativt syn på motsatt kjønn og skriver om det på nettet hele tiden.

Begge de gruppene er godt representert på KG.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Isambard skrev (22 minutter siden):

Jeg kjenner kvinner som har vært på utkikk etter mann og som har gitt opp. Det er en form for "ufrivillig sølibat". De ønsker sannsynligvis ikke å leve i sølibat, men finner ingen mann de ønsker å være sammen med. De hater ikke menn og er ikke bitre så vidt jeg vet.

Jeg mener begrepene femcels og incels i praksis inneholder mye mer enn å være ufrivillig singel. Det betyr at man er en bitter person som har veldig negativt syn på motsatt kjønn og skriver om det på nettet hele tiden.

Begge de gruppene er godt representert på KG.

Det er riktig at femcels som oftest ikke har den aggressive og utagerende oppførselen som
sin mannlige variant, men det er da forståelig da det er forskjell på menn og kvinner.
Og så er det slik at det å være jomfru ikke er det samme som å være en femcel eller incel.
Disse cellene har som regel en toxic og ond mentalitet

Skrevet

Har ikke møtt noen femcels i virkeligheten. Iallfall ikke kvinner som har vist inntrykk av det.

Her er nok menn mer framtredende. Og menn er i flertall. Jeg tror det er få femcels der ute, fordi kvinner er så selvgående og selvstyrende, samt klarer å kontrollere sine seksuelle behov i større grad, og samtidig er mer attraktive (de har iallfall muligheter) på tross for ufrivillig singelhet.

Mange kvinner som er ufrivillige single trenger ikke menn i den grad menn "trenger" kvinner.

Sant skal sies så tror jeg ikke det er mange incels der ute heller.

Men jeg har sett antydning til femcels på KG. Da i form av mannehat. Samtidig, for å tenke høyt, så synes jeg det er vanskelig å skille femcels i sin rette forstand fra en eller annen form for ekstremfeminisme, der menn skal kastreres og fjernes for at kvinner skal opp og fram. Så er ikke lett å henge en merkelapp på dette. Blir alt utifra temaet menn snakkes om.

I lys av dette tror jeg egentlig at mange incels egentlig ikke er incels av ordets forståelse, men tilhører en eller annen form for falsk ekstremmaskulinisme, altså reinheklede kvinnehatere uten at de direkte ønsker å dele livet med kvinner. 

Synes dog at brukere på forumet har en tendens til å kaste rundt seg med både femcels- og særlig incels-begrepet mot andre som er kritiske. Begrepet er sånn sett utvannet, og brukes som hersketeknikker.

• Liker 6
Skrevet
Martelè skrev (18 minutter siden):

Det er riktig at femcels som oftest ikke har den aggressive og utagerende oppførselen som
sin mannlige variant, men det er da forståelig da det er forskjell på menn og kvinner.
Og så er det slik at det å være jomfru ikke er det samme som å være en femcel eller incel.
Disse cellene har som regel en toxic og ond mentalitet

Jeg mener ordet incel har fått en annen betydelig enn å bare være jomfru. Det er en slags ideologi som går ut på at feminismen har ødelagt samfunnet. Jeg mener man ser incel-holdninger hos menn i forhold også.

Men nå skulle vi diskuterer femcels. Vel - det er nesten ingen kvinner på nettet som sier at de ikke har mulighet til å ha sex. Noen sliter med å finne seg en kjæreste, men det er ikke de samme som er bitre på menn.

Jeg synes ikke motstykket til incels er kvinner i ufrivillig sølibat. Motstykket er kvinner som velger bort menn fordi de hater menn. Jeg ser på det som femcels. Det ligger ikke i ordet femcels at sølibatet er ufrivillig.

De to gruppene er uansett ganske like. De har helt fastlåst syn på hvordan menn og kvinner er.

• Liker 7
Skrevet
Isambard skrev (56 minutter siden):

Det ligger ikke i ordet femcels at sølibatet er ufrivillig.

Hvordan står ordet insol (involuntary solitude) i forhold til femcel?

Tenker at insol kan sammenlignes med incel, og ikke femcel.

For å være ærlig vet jeg ikke definisjonene insol vs femcel, men jeg tror folk bruker begrepene rundt hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er litt sånn at kvinner blir bitre pga negative relasjoner til menn, mens menn blir bitre pga manglende relasjoner til kvinner.

Anonymkode: 3ee8a...12f

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Femcellene fokuserer heller mer på det som kalles for looksmaxxing enn å være voldelige.
Men det er egentlig den eneste forskjellen slik jeg har forstått det. Begge parter følger en Black Pill ideologi
som vil si et meget fatalistisk og pessimistisk perspektiv på dating. Black Pill er navnet på ideologien som incel og femcel følger

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Jeg mener man ser incel-holdninger hos menn i forhold også.

Enig, så i starten skjønnte jeg ingenting hvorfor jeg havnet i seriøse diskusjoner med menn som klagde over manglende sex, for at det så viste seg at dette var ikke et problem de hadde. De var i lykkelige forhold. Å da blir jeg litt sånn, okei er det i det hele tatt noen her som sliter med dette, eller bare er de sexist og bittre uten grunn? For om de hadde kvinner hjemme, hvordan kunne de forstå kvinner så lite. Mener ikke alle kvinner er like, men vite at kvinner er mennesker akkurat, som menn er. 

Mange er også bare troll. 

Isambard skrev (1 time siden):

Men nå skulle vi diskuterer femcels. Vel - det er nesten ingen kvinner på nettet som sier at de ikke har mulighet til å ha sex. Noen sliter med å finne seg en kjæreste, men det er ikke de samme som er bitre på menn.

Jeg synes ikke motstykket til incels er kvinner i ufrivillig sølibat. Motstykket er kvinner som velger bort menn fordi de hater menn. Jeg ser på det som femcels. Det ligger ikke i ordet femcels at sølibatet er ufrivillig.

De to gruppene er uansett ganske like. De har helt fastlåst syn på hvordan menn og kvinner er.

Det er kvinner som ikke finner noen å ha sex med. Også det at sex må jo føles ut som sex og være frivilig. Så da føles det jo ufrivelig ut, om du aldri møter noen du kan ha sex med. Men det lar mange ikke være lov, for de forventer at det at noen sier ja i det hele tatt betyr at sex behovet blir dekket. Men det blir det jo ikke, sex må være godt, det må også være trygt for mange. Å mange kvinner kan ha problemer med å møte menn, selv om de teknisk sett ikke blir hatet av menn. For grunner som usosiale tendenser og angst.

Jeg syns det er vanskelig å finne arenaer å møte menn, fordi jeg har mye frykt og ingen kommer til meg heller. Da blir det jo på et vis femcel, men har jo hatt menn innterisert da jeg var sosial. Mye kan være vanskelig og jeg tror samtalen hadde vært bedre om det var mer forståelse i den. Idag er det umulig for meg, på grunn av min personlighet å finne noen(men jeg vil ikke være femcel,f til det). Å hadde noen sendt meg en pm, hadde jeg ignorert den. For sex må være ønsket, å noen krever en nær relajson for det også. 

Hele problemet med incel, er jo mangelen av forståelse. De hadde fått mer sympati om de ikke var så fiendtlige også. Men det virker ikke som det bare er de som faktisk er incel som sprer hatet nei. Det er mange gifte menn. 

Men tror folk har så negative assoisasjoner til ordene incel, femcel og hele sulamitten, at det ikek er noen vei til at den samtalen kan bli sunnere. Kun at folk privat finner løsninger, vi går lei, og slutter å prate om det fordi noe nytt dukker opp. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Martelè skrev (11 timer siden):

Jeg har blitt lit kjent med "incel" greia den siste måneden, og da kom jeg også over den kvinnelige varianten
som mange ikke diskuterer, altså femcels. Dette syntes jeg var interessant. Derfor lurer jeg på om dere, spesielt menn,
har møtt damer dere mistenker var en femcel? Hvis dere har det, så vennligst fortell om det.
Om du ikke vet hva en femcel er, vennligst les deg opp på det før du deltar her.

Det heter ikke "femcel", det heter inspin.

Involuntary spinster.

Anonymkode: 68aab...89b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter ikke "femcel", det heter inspin.

Involuntary spinster.

For no tull

Gjest Heftig
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror det er litt sånn at kvinner blir bitre pga negative relasjoner til menn, mens menn blir bitre pga manglende relasjoner til kvinner.

Anonymkode: 3ee8a...12f

Kanskje, men i disse tider så tror jeg enkelte kvinner kan bli negative også på grunn av hva menn får seg til å si og gjøre via sosiale medier og internett. Sosiale medier og internett er en stor del av manges hverdag og veldig mange deler selvsagt tanker og meninger ufiltrert her. Du skal ikke scrolle lenge på instagram, tik tok, forumer, reddit og lignende før du ikke har så lyst til å gå ut og møte menn lenger. De normale mennene med gode holdninger er sterkt underrepresentert på internett, dessverre. 

Skrevet

Femcel. Kvinner som lever i ufrivillig sølibat. Tja, det finnes helt sikkert. Men jeg opplever at kvinner flest ikke har store problemer med å ha sex. Men det viktigste for vårt samfunn, slik jeg ser det, er at tilstrekkelig antall kvinner og menn finner hverandre slik at vi kan fylle på med barn. Lave fødselsrater er et problem!

Og % andel av menn som ikke finner partnere har økt de siste tiårene. Det som er nytt, er at % andel kvinner (NB! USA forskning, se Mads Larsen i Wolfgang Wee podcast) som er single (frivillig eller ei) også øker. Det vil i praksis si at antallet kvinner som en liten gruppe menn har hatt fri tilgang til, går ned. 

Uansett årsak: vi MÅ fokusere på å løse problemet sammen. Og jeg mener at problemet vi fronter er alt for lave fødselsrater. Hvert enkelt individ bestemmer selv, men dersom mange nok dropper reproduksjon bør vi ikke være overrasket dersom det blir få til å ta vare på de eldre og syke i samfunnet. Da må vi alle klare oss selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Incel betyr involuntary celibate,

Femcel blir vel female celibate. 

Det er ikke mannlig kvinnelig betegnelse. 

Anonymkode: 31196...356

Forskjellen ligger i at en kvinne som er sølibat så og si alltid er det av eget valg, ikke fordi hun ikke har muligheten til å få seg sex. Altså ikke ufrivillig sølibat (Incel)

Anonymkode: 1d9d9...6fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forskjellen ligger i at en kvinne som er sølibat så og si alltid er det av eget valg, ikke fordi hun ikke har muligheten til å få seg sex. Altså ikke ufrivillig sølibat (Incel)

Jo, fordi du vil ha sex på noen du er tent på for at det skal telle som sex og ikke overgrep. 

Nå vet ikke jeg hvorfor mange menn er så desperate at de ligger med noen de ikke liker, men der har dere ødelagt for dere selv.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Martelè skrev (9 timer siden):

For no tull

Jeg spurte ikke om din mening, jeg gav deg en opplysning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det stemmer ikke. Mange kvinner er ufrivillig sølibat, men de er gjerne ikke unge eller pene, og de er fullt klar over hvorfor menn ikke ønsker sex med dem. De innfinner seg stort sett med situasjonen uten å gjøre noe stort nummer av det.

Anonymkode: fff82...13f

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det stemmer ikke. Mange kvinner er ufrivillig sølibat, men de er gjerne ikke unge eller pene, og de er fullt klar over hvorfor menn ikke ønsker sex med dem. De innfinner seg stort sett med situasjonen uten å gjøre noe stort nummer av det.

Anonymkode: fff82...13f

De hadde sikkert kunne ligget med incelsene men er kanskje ikke tiltrukket av dem?

Anonymkode: 4fccb...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...