Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 13.05):

Imponerende at svigermor orker DEG i campingvogna. Du har jo skrevet i flere tråder nå om din forferdelige svigermor, hvor du forklarer din egen ufyselige oppførsel.

Svigermoren din må jo ha en engels tålmodighet.

Anonymkode: 8dc11...51d

Kanskje nok en grunn for å stå imot camping med svigermor? Hvis hun har vært veldig fæl så hvorfor tilbringe tid med henne? 
 

 

Anonymkode: 58e9a...3db

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 13.05):

Imponerende at svigermor orker DEG i campingvogna. Du har jo skrevet i flere tråder nå om din forferdelige svigermor, hvor du forklarer din egen ufyselige oppførsel.

Svigermoren din må jo ha en engels tålmodighet.

Anonymkode: 8dc11...51d

Kanskje nok en grunn for å stå imot camping med svigermor? Hvis hun har vært veldig grusom så hvorfor tilbringe tid med henne? 
 

Er nok mer her enn hva man vet. Kan jo være at svigermor har vært en heks som er sykelig sjalu på sønnen sitt nye liv.. Mange av de, og forhold har blitt ødelagt av slike svigermødre om man ikke setter tydelig grense. 

Anonymkode: 58e9a...3db

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 13.05):

Imponerende at svigermor orker DEG i campingvogna. Du har jo skrevet i flere tråder nå om din forferdelige svigermor, hvor du forklarer din egen ufyselige oppførsel.

Svigermoren din må jo ha en engels tålmodighet.

Anonymkode: 8dc11...51d

Kanskje nok en grunn for å stå imot camping med svigermor? Hvis hun har vært veldig grusom så hvorfor tilbringe tid med henne? 
 

Er nok mer her enn hva man vet. Kan jo være at svigermor har vært en heks som er sykelig sjalu på sønnen sitt nye liv.. Mange av de, og forhold har blitt ødelagt av slike svigermødre om man ikke setter tydelig grense. 

Anonymkode: 58e9a...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2024 at 9:53 PM, SnartMammaLykke said:

Jeg har bestemt meg for å stå over. Mannen tar med barna og jeg får bli hjemme med minsten. Jeg klarer rett og slett ikke tanken på å ligge over. 

Helt grei løsning. La barna ha bestemor og sønnen mora si så får freden din. Det er ihvertfall noe jeg gjør. Mannen bør jo besøke sine foreldre, det er helt greit at barna tilbringer tid med besteforeldrene sine. Jeg liker søndagen min.

Anonymkode: fae2a...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2024 at 6:32 AM, AnonymBruker said:

Mange av vognene og plassene koster mer enn hytter. Vogner kan jo koste opp mot 1,5 millioner, og så har du telt og plassleien og strøm i tillegg. Jeg har også alltid trodd at campingvogn er for folk uten råd til egen hytte, men tok feil gitt. Det er jaggu bare smak og behag. 

Anonymkode: 51f4f...a4b

Høres fortsatt billigere ut enn hytter.

Anonymkode: 10625...1ef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å fortelle svigermor at camping er ikke helt deres greie, men er veldig glad på hennes vegne at hun har fått oppfylt drømmen? Er så mange på forumet her som ikke tør si helt vanlige vennlige ting til sine nærme. Fatter det ikke. Alt har jo bare med måten man sier det på. Hun kan låne ungene noen dager, evt et annet år om de er for små hvis hun ønsker. Ta evt et dagsbesøk på vei forbi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camlon skrev (På 12.7.2024 den 7.33):

De kan spille kort, brettspill, ballspill, gå på tur, være sammen i syden også. Og de kan dra på stranden, leke i bassenget, møte andre familier og barn, spise god mat, gå på tur og se fantastisk utsikt, kose seg i varmen, dykke, kjøre vannscooter, dra på badeland og temaparker, dra på bytur, se på museer, delta på aktiviteter, dra på konsert og mye mer.

Så du har helt rett, det er mye kjekkere i syden enn på en gørrkjedelig campingplass for godt voksne. Hvorfor skal man ofre barnas ferie for svigermor?

 

Syden er pyton , grøss det er kjip ferie det

Anonymkode: f2c2c...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (På 12.7.2024 den 15.10):

Vi har det godt. Er heldige å har god økonomi og det har jeg jobbet hardt for, og det er jeg veldig glad og takknemlig for. Kan godt hende jeg har høyere standard på ferier enn mange, men jeg takker høflig nei til å ta med tre unger på en trang campingvogn uten noen som helst form for fasiliteter rundt meg. Dette sier jeg uten å måtte skjemmes over det! Hadde det vært lekestativ, en strand man kan bade i, eller en sandkasse for barna så er det ok for en dag, men dette er på et dritt kjedelig sted med ingenting rundt og det er så kjedelig at det å sitte hjemme er 10 ganger morsommere. 

Jeg jobber 100% og ferien min skal brukes på noe jeg liker. Ferie for meg er å kose meg og slappe av, eller gjøre aktiviteter med barna som gir oss positive opplevelser! Jeg koser meg dessverre ikke med å bruke tramp-dusj, ligge i en seng med tre unger og en mann mens svigermor ligger på gulvet mellom kjøkken og dass.. Beklager, men det er ikke ferie for meg men stress. Det er ikke alle campinglivet er laget for, og jeg har ingen problemer med å stå for det😊

Ferie som du liker altså , ikke som alle i familien liker nei

Anonymkode: f2c2c...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Syden er pyton , grøss det er kjip ferie det

Anonymkode: f2c2c...d21

Både og, ikke eller eller. Spesielt for barna.

Anonymkode: fae2a...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 7.29):

Det er jo et mareritt å bo så trangt med små barn. Mannen din må forklare henne dette tydelig.

Anonymkode: c5f48...6fc

Nei, ikke gi en grunn! (Men ja, det er mannens ansvar å si nei)

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 10.20):

"Takk for invitasjonen, men vi har testet dette et par ganger nå og campinglivet er rett og slett ikke noe for oss. Det blir litt for trangt for barna og umulig for oss å slappe av. Men du må kose deg, vi kan prøve å stikke innom på en dagstur en eller annen gang".

Anonymkode: 854b0...78c

Si kun "Takk for invitasjonen, men vi ønsker ikke campingferie :) "

IKKE fortell hvorfor, at det handler om at det er trangt, umulig å slappe av eller lignende. Hvis hun er av typen problemløser (slik som jeg er selv), så virker det da som at det er problemene med plass og avslapning som gjør at dere ikke vil, ergo kan hun fort lete etter løsninger på disse problemene. 

Hvis jeg inviterer noen på besøk, og de svarer at de ikke har hundepass, penger til bilturen, fullt på toget eller lignende, så tolker jo jeg dette som at de har lyst, men problemene er i veien, så jeg foreslår å ta med hundene, at jeg spanderer drivstoff, hente i stedet for togtur osv. Hvis noen ikke har lyst er det så mye bedre om de bare sier det 😅 Ikke med grunner for hvorfor de ikke har lyst, for de fleste grunner kan man gjøre noe med. Vil man ikke ha diskusjon, så stopp setningen etter vil ikke!

Anonymkode: cf0f3...750

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg skal i alle fall ikke klage på svigermor og camping. Hun tok med seg begge barna våre på sykkeltur med telt i sommer i fem dager. Alle tre tror jeg var strålende fornøyd!

Anonymkode: 7fdaa...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...