Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur

SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For en flott person du må være å få inn i familien. Selvopptatt og egoistisk, alt svigermor gjør er feil. Og kjøttkake og øl skal du ihvertfall ikke ha. Går an å ofre litt for familie, og tilpasse deg mor til din utkårede i et par dager i ferien. 

Anonymkode: ca380...4cd

Helt ok å ikke bli med på campingtur med en svigermor som ikke behandler svigerdatter bra. 

Anonymkode: 58e9a...3db

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For det første må du slutte å shame folk som drar på dyrere ferier enn deg. Det betyr ikke automatisk at de har mange dårlige verdier. 

For det andre er det ironisk at du beskylder andre for å ha dårlige verdier når du selv driver personangrep på nett med "bortskjemt og ubrukelig". 

Anonymkode: 7871f...d9b

Vi har det godt. Er heldige å har god økonomi og det har jeg jobbet hardt for, og det er jeg veldig glad og takknemlig for. Kan godt hende jeg har høyere standard på ferier enn mange, men jeg takker høflig nei til å ta med tre unger på en trang campingvogn uten noen som helst form for fasiliteter rundt meg. Dette sier jeg uten å måtte skjemmes over det! Hadde det vært lekestativ, en strand man kan bade i, eller en sandkasse for barna så er det ok for en dag, men dette er på et dritt kjedelig sted med ingenting rundt og det er så kjedelig at det å sitte hjemme er 10 ganger morsommere. 

Jeg jobber 100% og ferien min skal brukes på noe jeg liker. Ferie for meg er å kose meg og slappe av, eller gjøre aktiviteter med barna som gir oss positive opplevelser! Jeg koser meg dessverre ikke med å bruke tramp-dusj, ligge i en seng med tre unger og en mann mens svigermor ligger på gulvet mellom kjøkken og dass.. Beklager, men det er ikke ferie for meg men stress. Det er ikke alle campinglivet er laget for, og jeg har ingen problemer med å stå for det😊

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo sant. Syns du det er greit at barna dine sitter å skryter at de gikk 10.000 på tur til Italia foran unger som ikke fikk en fisketur engang ? Syns ikke det er riktig. Og jo, da er man bortskjemt.  Dyre turer gir ikke så gode minner eller opplevelser som de små verdiene og kjærlighet. Når mor kjøper barna til Italia og 10.000 spenn i lomme penger, da har det gått for langt syns jeg.. en fisketur med far eller telttur er mye mer givende og man knytter sterkere bånd og kjærlighet. Penger gir deg ikke kjærlighet. Folk idag er opptatt av mer penger, og mindre tid med unga. Idag kan unger kjøpes, og du kan kjøpe barna kjærlighet i penger. Og dyre turer.. og det gir mobbing på fattige barn. 

Anonymkode: 5616a...b6c

Er ikke automatisk slik at folk med god råd er dårlige folk. Å velge å motstå campinglivet er en rett, og har ingenting med verdier å gjøre eller det å være slem. Noen liker å dra på cruise, noen liker hotellferier og noen kan lige så gjerne være hjemme. 

Noen har rett og slett andre feriemål, og ikke alle er laget for Ole Ivars og pølser på grillen en hel sommer. Folk er forskjellige! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (5 timer siden):

Du kan kritisere foreldrene som tar barna til syden for å leke på stranden, mens de drikker og gjør seg feite, men de gjør ihvertfall noe for barna. Andre foreldre som har nok penger sitter bare hjemme eller hos slektninger, drikker, prater og ignorerer barna sine som kjeder seg. Svigermoren til trådstrarten er av denne typen, hun vil ha barna til campingvognen, men når de først er der så forteller trådstarter at hun ikke hjelper med å aktivisere barna.

Som liten husker jeg vi noen ganger dro til campingplasser for godt voksne. Vi ble aldri der lenge, men jeg kjedet meg. Barn liker å leke med andre barn, ikke være på et utendørs eldresenter.

Og det handler ikke om penger, men opplevelser. Lager du en ferie med mange opplevelser så øker det naturligvis forventningene til neste ferie, men det er ikke en grunn til å gjøre feriene kjedeligere. 

Godt skrevet! 

Hadde min svigermor satt pris på besøket og hjulpet oss med barna så hadde det vært annerledes. Hun sitter i et hjørne å bare snakker om hunden sin, samt drikker vin og klager på at hun er sliten. Om barna    blir for aktiv så blir hun sliten og klager over migrene. Jeg tror det er viktig for henne at vi kommer slik at hun kan fortelle alle naboene sine om hvor mye besøk hun får, samt ser hvor flink en bestemor hun er. De skulle bare visst hvor lite hun bryr seg samt stiller opp i det virkelige liv. Alt handler om henne, og hun hadde ikke tid til å hjelpe oss en gang da jeg måtte føde og ingen kunne hjelpe oss som barnevakt. Vi måtte finne en barnevakt som kostet oss mye penger for to dager på sykehus, og mannen holdt på å gå glipp av å være med på fødsel og det var helt grusomt. Grunnen til at hun ikke kunne stille opp var fordi hun skulle ut på byen med noen venninner!

Hun har overhode ikke vært det for verken oss eller barna! Er meget skuffet over henne. Det siste jeg vil er å legge ferien min etter hennes pipe, samt sitte i en trang vogn med henne å kjede meg med barna. 

Jeg har bestemt meg for å ikke være med, og jeg blir hjemme med god samvittighet. 

Å nei, camping er ingenting for meg og jeg bryr meg fint lite om noen konkluderer at jeg er en grusom person som er materialistisk. Jeg liker ikke å sitte med svigermor i en campingvogn med ingenting rundt meg jeg kan finne på annet enn å grille pølser å gå tur i nærområdet. For meg er dette gørrkjelig! Jeg har mye mer lyst å være hjemme å slappe av. Jeg er gledelig hjemme å slapper av her. Å ja, jeg er kanskje materialistisk men jeg ser ingenting galt i det👍

Noen liker camping, andre liker andre ferier. Jeg personlig liker ferier der barna koser seg, møte andre barn, eller kan bade eller leke trygt. Ingenting av dette kan de gjøre hos hennes «ferieparadis». 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 12.50):

Her var det mye meg meg og meg og slt negativt. Endre litt holdning kanskje? Jamen  ikke rart barna også er negative med sånne foreldre

Anonymkode: f2c2c...d21

Og når ungene blir eldre så forstår ikke foreldrene hvorfor barna er så lite fleksible / dårlig på å omstille seg. 

Antar ts er ganske lik sin mor

Anonymkode: d9d0e...4f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og når ungene blir eldre så forstår ikke foreldrene hvorfor barna er så lite fleksible / dårlig på å omstille seg. 

Antar ts er ganske lik sin mor

Anonymkode: d9d0e...4f8

Nope, tenker nok også på ungene som kjeder vettet av seg og som blir kjeftet på hele tiden når de gjør noe galt i vognen hennes. (Springer inne på trang plass, velter stoler ute, eller kommer bort i noe som hun anser som meget verdifullt) Barns er små og aktive. Barna må sitte helt stille inne fordi de skal helst ikke røre seg, og det er så lite at for oss blir det bare å bære rundt på unger og sitte å være på vakt 24/7.

Svigermor har vært invitert på alle ferier med oss men hun sier nei fordi hun orker ikke å passe unger som hun sier, og vi har aldri ment dette som tur med barnepass. Men å ha oss på besøk i campingvognen det vil hun. Det er for meg mye mer arbeid å ha oss der, enn å kunne dratt på Lolo og Bernie ferie i Spania. 

Tenker også på barna som kunne vært hjemme å koset seg mye mer framfor å sitte på en gudsforlatt plass å kjede seg. Hjemme har de alt de trenger, stor hage med leker og strender som er tilrettelagt barn i umiddelbar nærhet.

Hjemme er det både stellebord, innlagt vann og varmt vann i dusjen så jeg velger heller det framfor å sitte ut i gokk med en kronisk negativ svigermor som rett og slett ikke er hyggelig å tilbringe mer tid med enn nødvendig! Sier også nei takk til campinglivet fra nå av. 

Er så glad jeg la ut innlegget her fordi nå har jeg aldri vært mer sikker enn før på at jeg ikke skal bli med!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men som voksne så er det minimalt med privatliv? Har dere sex med ungene rett ved siden av? Med lyddemping?😁 På hotell/cruise etc har vi alltid 2 rom med dør imellom. 

Anonymkode: 659c1...716

Nå reiser jeg alen på camping med barna, men vi har combicamp som ikke har vegg-vegg sovedeler. Når det kommer til sex må det ikke skje i en vogn eller et telt, har du ikke fantasi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tuller du, finner sånne whitetrash trailerparker i Norge? 😵‍💫

Måtte google spikertelt, aldri hørt om det heller.

De jeg kjenner som har campingbil kjører typ til Lofoten for å klatre og surfe, kjører nedover Europa, bor i bilen når de er på festivaler og sånn. Kjenner ingen som drar til en campingplass. Bilene er jo svindyre også, en million og oppover. Så ikke noe for fattigfolk.

Jeg har kun bodd på campingplass på festival, typ Tons of Rock, Roskilde, Vinjerock. Der hadde jeg gjerne bodd i bobil i stedet for telt.

Anonymkode: 06e23...1b0

Ikke mange witetrash som har råd til fast plass på de gode plassene. Bobil har sine fordeler, vogn sine, telt sine og combicamp sine en må velge hva som er rett for ens egne behov.

Trailer parks har vi så vidt meg bekjent ikke i Norge

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker camping, om det er i telt, van, campingvogn eller på fastplass, MEN jeg ville ikke hatt ferie på camping med svigermor, selv om jeg faktisk digger min svigermor. Når vi ferierer med svigermor, eller mine foreldre for den saks skyld, er det behov for å gjøre det i former som også kan gi litt mer privatliv enn man har på camping. 

Min svigermor har trang økonomi, så en gang i året drar vi henne og min ene svoger (autist) med på en ferietur. Å leie stor leilighet går da fint. Hotell med rom til oss og til dem er best. Campingvogn har jeg aldri vurdert, og kommer aldri til å vurdere, selv om jeg altså elsker camping. Da måtte det seriøst ha vært to vogner. 

Når jeg og mannen camper gjør det absolutt ingenting at det er trangt, for vi er jo hverandres privatliv liksom. 😂 Bare kos med trangt da! 😊

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larissa 2 skrev (1 time siden):

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette innlegget 🤔Hvis du ikke vil på campingtur med svigermor så finn på noe annet da vel. Men en dagstur eller to til henne i løpet av sommeren klarer dere vel 😉

Hun vil fortelle oss at hun og mannen har god råd.

Anonymkode: 880e4...00f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hun vil fortelle oss at hun og mannen har god råd.

Anonymkode: 880e4...00f

Og at hun syns svigermor er "white trash"

Anonymkode: e0203...93c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Camlon said:

Ja, det finnes campingplasser som tilbyr opplevelser for barn og det kan være fantastisk. Men det er ikke hva trådstarter snakket om og det er en realitet at mange campingplasser fungerer mer som et utendørs eldresenter. Der er det ikke mange barn, de voksne drikker og prater med hverandre og de få barna som er der kjeder seg.  

Og Barcelona, Roma, Istanbul er opplevelser for de voksne, ikke for barn. Det er få barn som bryr seg om historiske bygninger og eksotisk mat. Opplevelser for barn er ting som badeland, nye venner, fjelltur, seiltur og konsert.

Ja, jeg vet. Hun snakket om hvor mange problemer hun har på campingplass, hvor kjedelig det er, hvor lite plass hun har og hvordan det ikke fungerer med svigermor.  Jeg bare prøver å gi løsninger. Finn rn plass der det er barn, gå dit HI kan finne interessant, lei ei campingvogn til slik at det er mer plass.

Men det var ikke problemer da. Problemet er at hun reiser til Italia og vil fremheve det? 

Når det gjelder Roma, Barcelona og Istanbul, de er helt perfekte for barn. Mine foreldre tok meg med til Tyrkia da jeg var 9 år og det var så fint. Jeg tok 3 barn på cruise ifjor:barcelona, roma, marseille. Det var supert! Det kaller jeg opplevelse!

Og ja, jeg er en campingmenneske også! Akkurat kommet fra en campingplass. Herlig! Barna elsket camping:lekte med andre barn, badet, fisket osv. 

Anonymkode: fae2a...ffa

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (19 timer siden):

Faen til mas om øl og kjøttkaker. Ta meg deg en flaske vin, en pakke kjeks og en camenbert da

Enig!!!  Man må ta litt ansvar for egen lykke og finne sin egen glede selv når man motvillig bruker tid med folk man ikke har mye glede av. Man får ikke mye mer moro enn den man lager sjøl, og er man aktiv så er det utrolig hvor bra man kan ha  det til tross for vanskelige  forhold.

Det er utrolig hvor fin mat man kan få nedi en kjølebag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ALDRI i livet vurdert tanken på å besøke svigermor, eller noen andre, i en campingvogn! Med henne, 3 unger og meg og ektefelle... Hell no!! 

Hadde det vært en "normal" camping, kunne vi ofret noen dager hvis vi hadde leid oss egen hytte... ellers...nei takk! 

Anonymkode: 71618...345

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde ALDRI i livet vurdert tanken på å besøke svigermor, eller noen andre, i en campingvogn! Med henne, 3 unger og meg og ektefelle... Hell no!! 

Hadde det vært en "normal" camping, kunne vi ofret noen dager hvis vi hadde leid oss egen hytte... ellers...nei takk! 

Anonymkode: 71618...345

Og jeg tenker at den campingvogna ikke er stor nok (den hadde ikke vært stor nok selv om den var på 300 m2 ) for både TS , svigermor , gubben og barna, men hva så, svigermor ,  gubben og barna kan glede seg i campingvogna og TS kan ha sitt eget lille telt med masse deilig alenetid og more seg med familien og slekta akkurat når det passer henne.

Nå ser  det ut som TS blir igjen hjemme, og det kan være den beste løsningen.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg vet. Hun snakket om hvor mange problemer hun har på campingplass, hvor kjedelig det er, hvor lite plass hun har og hvordan det ikke fungerer med svigermor.  Jeg bare prøver å gi løsninger. Finn rn plass der det er barn, gå dit HI kan finne interessant, lei ei campingvogn til slik at det er mer plass.

Men det var ikke problemer da. Problemet er at hun reiser til Italia og vil fremheve det? 

Når det gjelder Roma, Barcelona og Istanbul, de er helt perfekte for barn. Mine foreldre tok meg med til Tyrkia da jeg var 9 år og det var så fint. Jeg tok 3 barn på cruise ifjor:barcelona, roma, marseille. Det var supert! Det kaller jeg opplevelse!

Og ja, jeg er en campingmenneske også! Akkurat kommet fra en campingplass. Herlig! Barna elsket camping:lekte med andre barn, badet, fisket osv. 

Har hun prøvd å fremheve dette? 

er vel mer du som prøver å få det til å virke fremhevet. Er det galt å si at man drar til Italia på ferie? Er det ikke lov å si at man skal reise til utlandet, fordi da kan andre bli fornærmet? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En må være en camping menneske for å dra på camping. En kan bli det hvis en vil og med tiden og tilpasset opplæring. Kanskje dere burde velge en plass der du kan ha noe som interesserer deg.

Min mann har aldri vært på camping. Det tok meg 4 år å få mannen med på camping. Nå elsker han det. 

Besteforeldre elsker å være sammen med barnebarn. Kanskje bør du la et av barna være med henne på camping. Barna elsker å være med besteforeldre og på camping. 

Lei hytta i nærheten. 

Det er virkelig noe eget med camping. Folka er avslappet, ingen er grumpy, barna finner sime venner, alt er i naturen. 

hun er ikke interessert i å passe barnebarn. Men vil gjerne ha besøk av oss, slik at vi tar ansvaret. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo hva dere gjør det til selv. Skal være enig i at det er trangt og ugunstig for unger, men et par dager klarer dere. Ta med ball, badminton og utstyr, ring spill, brettspill, kortspill osv. Kast kongler på trær.. Altså mye man kan finne på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 11.15):

Det høres ikke ut som en koselig plass å ha campingvogn. Er svigermoren din alene/enke?

Jeg tenker isåfall at vogna burde ha vært på en mer sosial plass, så hun kanskje kunne hatt selskap av andre rundt seg. Mer liv på en stor plass med gode fasiliteter, og hun hadde sluppet og vært så alene. Er nok det som er årsaken til at hun vil ha dere med.

Da kunne dere dratt på dagsturer og besøkt henne, og ungene kunne ha lekt og badet.

Anonymkode: d3769...2f3

Hun er alene og har vært singel hele livet. Tror hun har grei økonomi men hun er ikke rik. Fint at hun har fått en plass hun trives på, men jeg trives ikke der. 

Jeg og svigermor er forskjellige. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (2 minutter siden):

Er jo hva dere gjør det til selv. Skal være enig i at det er trangt og ugunstig for unger, men et par dager klarer dere. Ta med ball, badminton og utstyr, ring spill, brettspill, kortspill osv. Kast kongler på trær.. Altså mye man kan finne på. 

Jeg har bestemt meg for å stå over. Mannen tar med barna og jeg får bli hjemme med minsten. Jeg klarer rett og slett ikke tanken på å ligge over. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...