Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rart barna kjeder seg når dere er materialistiske og reiser til Italia og dyre plasser. Barna deres er bortskjemte, og tar små gleder for gitt fordi mamma og pappa kjøper kjærlighet. Camping er groovy! Små hytter er groovy! Vi har en del penger vi og, men bruker mye på gjenbruk, små hytter og camping. Og en Kiel tur i blant. Ikke rart feriepresset for barn uten penger er stort med sånne mennesker som dere... Barna kommer skrytende hjem fra Italia mens mange har kun vært hjemme pga de ikke hatt råd. Lukter mobbing av sånt.. det er en skam. Syns du må faktisk lære deg verdien av det fine i livet, ikke bare dyre verdier. Og lære barna dine at ting trenger ikke koste 30 lapper  for å dra på ferie. Mannen din virker som en tøffel som på pleased deg og sier han hater camping pga deg. Og velger din pleasure fremfor sin egen mor. Jeg hadde lett vært med svigermor på camping, til og med alene om hun hadde levd. Du virker og bortskjemt og ubrukelig. Stakkars svigermor. 

Anonymkode: 5616a...b6c

For det første må du slutte å shame folk som drar på dyrere ferier enn deg. Det betyr ikke automatisk at de har mange dårlige verdier. 

For det andre er det ironisk at du beskylder andre for å ha dårlige verdier når du selv driver personangrep på nett med "bortskjemt og ubrukelig". 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fikk du ikke med deg at hele tråden handler om at hun ikke vil dit? 

Anonymkode: 7871f...d9b

Jo. Som ts skrev...hun og samboer har god råd, og er vant til mer eksklusive ferier 🙂 Altså ikke eksklusivt nok for ts og være noen dager med svigermor. Ikke en gang, når de ikke skal noen steder i år. 

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (1 time siden):

Jeg drikker nesten aldri alkohol, men godt forsøk. Vi drar heller ikke så ofte til syden, fordi vi trenger å besøke familie, men det er koselig de gangene vi drar.

Og basert på innleggene over så er det tydelig at problemet ligger hos deg. Vi har ikke et ansvar for å gjøre feriene våres mer kjedelige fordi barn som har kjedelige ferier vil bli misunnelige. 

Ferie er hva man gjør det til. Noen av mine beste ferieminner er fra Norge. Men de kom ikke fra en gørrkjedelig campingplass for godt voksne.

Innleggene over ?  Nei, men stort sett er familier i syden for å bli skækk mens unga leker på stranda. Typisk syden. Står for at det er harry. Enig i Norge er mine beste ferie minnet også. Til og med camping 😅.. nå er jeg født og oppvokst med camping selv med god råd og mann og familie i olje bransjen og til sjøs. Men her er de små tingene som betyr noe, og lære ungene riktig verdier. Gir du de 10.000 kroner og Italia turer hvert år, eller Dubai, blir de vant til det og blir bortskjemte og rakker ned på faktisk de som aldri får oppleve en fisketur en gang. Fordi de ikke har råd. 

Anonymkode: 5616a...b6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For det første må du slutte å shame folk som drar på dyrere ferier enn deg. Det betyr ikke automatisk at de har mange dårlige verdier. 

For det andre er det ironisk at du beskylder andre for å ha dårlige verdier når du selv driver personangrep på nett med "bortskjemt og ubrukelig". 

Anonymkode: 7871f...d9b

Det er jo sant. Syns du det er greit at barna dine sitter å skryter at de gikk 10.000 på tur til Italia foran unger som ikke fikk en fisketur engang ? Syns ikke det er riktig. Og jo, da er man bortskjemt.  Dyre turer gir ikke så gode minner eller opplevelser som de små verdiene og kjærlighet. Når mor kjøper barna til Italia og 10.000 spenn i lomme penger, da har det gått for langt syns jeg.. en fisketur med far eller telttur er mye mer givende og man knytter sterkere bånd og kjærlighet. Penger gir deg ikke kjærlighet. Folk idag er opptatt av mer penger, og mindre tid med unga. Idag kan unger kjøpes, og du kan kjøpe barna kjærlighet i penger. Og dyre turer.. og det gir mobbing på fattige barn. 

Anonymkode: 5616a...b6c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må være en camping menneske for å dra på camping. En kan bli det hvis en vil og med tiden og tilpasset opplæring. Kanskje dere burde velge en plass der du kan ha noe som interesserer deg.

Min mann har aldri vært på camping. Det tok meg 4 år å få mannen med på camping. Nå elsker han det. 

Besteforeldre elsker å være sammen med barnebarn. Kanskje bør du la et av barna være med henne på camping. Barna elsker å være med besteforeldre og på camping. 

Lei hytta i nærheten. 

Det er virkelig noe eget med camping. Folka er avslappet, ingen er grumpy, barna finner sime venner, alt er i naturen. 

Anonymkode: fae2a...ffa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innleggene over ?  Nei, men stort sett er familier i syden for å bli skækk mens unga leker på stranda. Typisk syden. Står for at det er harry. Enig i Norge er mine beste ferie minnet også. Til og med camping 😅.. nå er jeg født og oppvokst med camping selv med god råd og mann og familie i olje bransjen og til sjøs. Men her er de små tingene som betyr noe, og lære ungene riktig verdier. Gir du de 10.000 kroner og Italia turer hvert år, eller Dubai, blir de vant til det og blir bortskjemte og rakker ned på faktisk de som aldri får oppleve en fisketur en gang. Fordi de ikke har råd. 

Anonymkode: 5616a...b6c

Fasaden er jo viktigere enn om det faktisk blir en kjekk og minnerik ferie. Det viktigste er at bildene man deler på sosiale medier viser at man har råd til å dra til syden. Tenk om noen tror du er fattig, fordi du drar på campingtur?! Hva skal ungene fortelle når de kommer tilbake på skolen?

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo. Som ts skrev...hun og samboer har god råd, og er vant til mer eksklusive ferier 🙂 Altså ikke eksklusivt nok for ts og være noen dager med svigermor. Ikke en gang, når de ikke skal noen steder i år. 

Anonymkode: e0203...93c

Jeg ser du gjør om "helt andre ferier" til mer eksklusive ferier, og så legger til din tolkning om at det ikke er eksklusivt nok å dra til svigermor på tross av at TS sin liste består av en hel rekke andre grunner. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kulturkræsj.

Å dra til Italia og på campimgtur er helt greit begge deler og i samme år.

Å være sammen med svigermor i campingvogn er jeg ikke med på. Uansett hvor god forhold jeg har til svigermor. Lei en annen campingvogn.

Du er litt materialistisk, synes jeg. Så du har vært til italia så er det veeeldig stort og camping er for fattige. Feil.

Voks opp. Det er alt for overflatisk også. Du har ikke peiling på livet generelt og stakkars barna dine som skal vokse opp med det komplekset.

Feks. Mine foreldre hadde alltid god råd. Lege og arkitekt. God lønn. Reiste mye også. Helt vanvittige campingmennesker siden 80tallet. Jaktmennesker. Vi barna dro også med veldig mange ganger. Turmennesker. De var med på all inclusive hotellet og aldri mer. De mente det var kjedelig og fordummende å dra til tyrkia (historisk epicenter) for så å dra til antalya på stranda. 

Jeg har også mer enn god lønn. Campingmenneske. Kan dra på all inclusive men synes også det er litt kjedelig. Ingenting å vifte med ihvertfall.

Anonymkode: fae2a...ffa

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Innleggene over ?  Nei, men stort sett er familier i syden for å bli skækk mens unga leker på stranda. Typisk syden. Står for at det er harry. Enig i Norge er mine beste ferie minnet også. Til og med camping 😅.. nå er jeg født og oppvokst med camping selv med god råd og mann og familie i olje bransjen og til sjøs. Men her er de små tingene som betyr noe, og lære ungene riktig verdier. Gir du de 10.000 kroner og Italia turer hvert år, eller Dubai, blir de vant til det og blir bortskjemte og rakker ned på faktisk de som aldri får oppleve en fisketur en gang. Fordi de ikke har råd. 

Anonymkode: 5616a...b6c

Du kan kritisere foreldrene som tar barna til syden for å leke på stranden, mens de drikker og gjør seg feite, men de gjør ihvertfall noe for barna. Andre foreldre som har nok penger sitter bare hjemme eller hos slektninger, drikker, prater og ignorerer barna sine som kjeder seg. Svigermoren til trådstrarten er av denne typen, hun vil ha barna til campingvognen, men når de først er der så forteller trådstarter at hun ikke hjelper med å aktivisere barna.

Som liten husker jeg vi noen ganger dro til campingplasser for godt voksne. Vi ble aldri der lenge, men jeg kjedet meg. Barn liker å leke med andre barn, ikke være på et utendørs eldresenter.

Og det handler ikke om penger, men opplevelser. Lager du en ferie med mange opplevelser så øker det naturligvis forventningene til neste ferie, men det er ikke en grunn til å gjøre feriene kjedeligere. 

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (På 11.7.2024 den 6.25):

Hadde vi hatt et lekestativ, en sandkasse eller noe vi kan leke med så hadde det vært bittelitt enklere. Det er ikke så langt fra sjøen, men det er gigantiske steiner og ingen strand så barna må hå på store glatte steiner som er livsfarlige å gå på. Derfor ingen egnet plass for å bade, og det er iskaldt i sjøen. 

Dette er bare trist… Dere legger i hvertfall ikke tilrette for frilek og undring, men gjør barna avhengig av leker…

Anonymkode: 82f88...145

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Camlon said:

Du kan kritisere foreldrene som tar barna til syden for å leke på stranden, mens de drikker og gjør seg feite, men de gjør ihvertfall noe for barna. Andre foreldre som har nok penger sitter bare hjemme eller hos slektninger, drikker, prater og ignorerer barna sine som kjeder seg. Svigermoren til trådstrarten er av denne typen, hun vil ha barna til campingvognen, men når de først er der så forteller trådstarter at hun ikke hjelper med å aktivisere barna.

Som liten husker jeg vi noen ganger dro til campingplasser for godt voksne. Vi ble aldri der lenge, men jeg kjedet meg. Barn liker å leke med andre barn, ikke være på et utendørs eldresenter.

Og det handler ikke om penger, men opplevelser. Lager du en ferie med mange opplevelser så øker det naturligvis forventningene til neste ferie, men det er ikke en grunn til å gjøre feriene kjedeligere. 

Det går an å snakke om valg av campingplass.

En god campingplass er på stranda så forstår ikke helt din sammenligning. På Campingplass er folk mye tettere på hverandre,og det er mange barn så de blir lettere kjent. Jeg har vært på mange hoteller i mange land, som barn og voksen. Ingen hotel kan måle seg med camping når det gjelder kontakt, mennesker, lek, opplevelse. 

Om du velger å gi barnet opplevelse type å se eller oppleve noe,, så er du på helt feil plass,stranda i Syden. Dra til Barcelona, Roma, Istanbul. 

Anonymkode: fae2a...ffa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går an å snakke om valg av campingplass.

En god campingplass er på stranda så forstår ikke helt din sammenligning. På Campingplass er folk mye tettere på hverandre,og det er mange barn så de blir lettere kjent. Jeg har vært på mange hoteller i mange land, som barn og voksen. Ingen hotel kan måle seg med camping når det gjelder kontakt, mennesker, lek, opplevelse. 

Om du velger å gi barnet opplevelse type å se eller oppleve noe,, så er du på helt feil plass,stranda i Syden. Dra til Barcelona, Roma, Istanbul. 

Anonymkode: fae2a...ffa

Ja, det finnes campingplasser som tilbyr opplevelser for barn og det kan være fantastisk. Men det er ikke hva trådstarter snakket om og det er en realitet at mange campingplasser fungerer mer som et utendørs eldresenter. Der er det ikke mange barn, de voksne drikker og prater med hverandre og de få barna som er der kjeder seg.  

Og Barcelona, Roma, Istanbul er opplevelser for de voksne, ikke for barn. Det er få barn som bryr seg om historiske bygninger og eksotisk mat. Opplevelser for barn er ting som badeland, nye venner, fjelltur, seiltur og konsert.

Endret av Camlon
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo sant. Syns du det er greit at barna dine sitter å skryter at de gikk 10.000 på tur til Italia foran unger som ikke fikk en fisketur engang ? Syns ikke det er riktig. Og jo, da er man bortskjemt.  Dyre turer gir ikke så gode minner eller opplevelser som de små verdiene og kjærlighet. Når mor kjøper barna til Italia og 10.000 spenn i lomme penger, da har det gått for langt syns jeg.. en fisketur med far eller telttur er mye mer givende og man knytter sterkere bånd og kjærlighet. Penger gir deg ikke kjærlighet. Folk idag er opptatt av mer penger, og mindre tid med unga. Idag kan unger kjøpes, og du kan kjøpe barna kjærlighet i penger. Og dyre turer.. og det gir mobbing på fattige barn. 

Anonymkode: 5616a...b6c

Du beviser jo i hvert fall at du ikke har så gode verdier som tillegger så mye negativt til folk som drar en tur til Italia. Det er rent sjokkerende alt du drømmer opp som liksom naturlig følger av en Italia-tur. Håper ikke du lærer bort denne typen fordommer til barna dine, jammen ikke rart det mobbes når barna lærer hjemme at alle som er på en bestemt type ferie er onde. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Campingturer er det vår 4 unger har likt best. Vi sitter jo ikke oppå hverandre; vi er ute nesten hele dagen. Og er vi på en campingplass, pleier det å være mye å gjøre for barn. Lyser igjennom at det er DU som ikke vil være med svigermor.

Anonymkode: ebd04...232

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Campingturer er det vår 4 unger har likt best. Vi sitter jo ikke oppå hverandre; vi er ute nesten hele dagen. Og er vi på en campingplass, pleier det å være mye å gjøre for barn. Lyser igjennom at det er DU som ikke vil være med svigermor.

Anonymkode: ebd04...232

Du glemte å lese biten om at denne campingplassen ikke har noe for barn, ikke en gang strand?

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du glemte å lese biten om at denne campingplassen ikke har noe for barn, ikke en gang strand?

Anonymkode: 7871f...d9b

Men farmor er jo der. Kjekt å besøke farmor et par dager vel? Barna blir jo selvfølgelig negative når foreldrene er negative. Må det være 100% stimuli og planlagte aktiviter, hver dag i 6 uker?

Anonymkode: e0203...93c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart er de gravide.

Anonymkode: e744f...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mannen og barnas skyld må det da være mulig å holde ut noen dager i en campingvogn??

Vil man ha et harmonisk ekteskap/forhold er begge parte nødt til å ofre seg hver sin tur og ikke minst behandle hverandres foreldre med respekt. Det i hvertfall funket fint i det hittil 22 år lange forholdet jeg er i. 
 

Anonymkode: e5de7...888

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette innlegget 🤔Hvis du ikke vil på campingtur med svigermor så finn på noe annet da vel. Men en dagstur eller to til henne i løpet av sommeren klarer dere vel 😉

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet , vær glad hun ønsker og ha dere der , for hennes del så setter hun vel pris på dere og ønsker og være sammen med dere . Enig at det ikke skjer allverden på en camping plass , men regner med dere har bil så ta fram kartet og Finn steder dere kan ta noen dagsturer med barna ,dere virker jo ikke å prøve så mye selv heller for og ha det litt trivelig sammen . Leter man etter problemer så finner man di , snu hodet litt og sett pris på livet . Alt blir så mye bedre .

Anonymkode: 88137...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...