Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nøyaktig ingenting på TS' liste over grunner til å mistrives der hadde noe med "flaut" å gjøre. Er det en følelse du selv sitter med som du projiserer over på andre med en gang de ikke trives i en campingvogn? 

Anonymkode: 7871f...d9b

Ts skriver: 

Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du tilhører gruppen på kg som liker å angripe TS for random ting du finner på selv og som ikke har noe med ts sine innlegg å gjøre. Skjønner. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Angriper? Jeg spurte henne 2 spørsmål. Når jeg leser dette, så forstår jeg det som det er under ts å feriere i campingvogn. 

 Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel problemet først og fremst at du ikke liker svigermor.

Det høres da vitterlig merkelig ut at små barn kjeder seg. Dere har altså ingen mulighet til å aktivisere disse barna? Det er ingen muligheter for å gå tur, leke med ball/ballspill (som dere tar med), kortspill, andre leker la de leke med bøtte og spade og andre uteleker, ta en kjøretur osv. Jeg nekter å tro at det ikke finnes noe som helst i nærheten, at det kun er denne campingvognen og en kro i nærheten. Liksom ikke noe skog, ikke noe vann, ingenting, høres helt merkelig ut.

Barna kjeder seg nok på grunn av din innstilling. Den merker de, og når dere foreldre heller ikke gidder å finne på ting med barna fordi det liksom ikke er noe å finne på, er det klart de kjeder seg. 
 

Jeg er heller ikke så glad i campingvogn, men jeg hadde likevel dratt for en natt eller to, med en positiv innstilling. 

Anonymkode: f5bf0...b6b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts skriver: 

Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Anonymkode: e0203...93c

Her prøver du å lese mellom linjene.

Det hun skriver er at hun har mye bedre ferier på egenhånd og vil derfor ikke ha ferie med svigermor på en kjedelig campingplass.

Og slike campingplasser er gørrkjedelige for familier fordi de er designet for godt voksne mennesker og ikke barn. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 6.30):

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

Nå er det mange måter å campe på. Men campingplasser er for folk som er sosiale. 

En nabo her  bor på camping 10 minutter unna hele sommeren. Da møter de folk fra fjærn og nær. Samt ungene har massevis av venner  leke med hele sommeren. Veien hjem til dusj og vaskemaskin er ikke lang.

Vi bor jo i skogen. Så å bo tett og sosialt på sommeren er for dem beste ferien.  Dessuten så er det mye aktiviteter for barna der og voksne 

Anonymkode: a53c6...aab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (5 minutter siden):

Her prøver du å lese mellom linjene.

Det hun skriver er at hun har mye bedre ferier på egenhånd og vil derfor ikke ha ferie med svigermor på en kjedelig campingplass.

Og slike campingplasser er gørrkjedelige for familier fordi de er designet for godt voksne mennesker og ikke barn. 

Jeg og samboer har god råd....

Anonymkode: e0203...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det høres da vitterlig merkelig ut at små barn kjeder seg. Dere har altså ingen mulighet til å aktivisere disse barna? Det er ingen muligheter for å gå tur, leke med ball/ballspill (som dere tar med), kortspill, andre leker la de leke med bøtte og spade og andre uteleker, ta en kjøretur osv. Jeg nekter å tro at det ikke finnes noe som helst i nærheten, at det kun er denne campingvognen og en kro i nærheten. Liksom ikke noe skog, ikke noe vann, ingenting, høres helt merkelig ut.

Det er alltid fine steder hvis man kjører litt, men jeg tviler på trådstarters svigermor blir veldig fornøyd hvis de kjører bort nesten hver dag til steder som er mer interessant.

Og hvis man ikke gjør det så blir barna lei av å spille kort og ballspill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg og samboer har god råd....

Anonymkode: e0203...93c

Det betyr at de har penger og kan derfor reise hvor de vil.

Det betyr ikke alt det andre du leste imellom linjene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (Akkurat nå):

Det er alltid fine steder hvis man kjører litt, men jeg tviler på trådstarters svigermor blir veldig fornøyd hvis de kjører bort nesten hver dag til steder som er mer interessant.

Og hvis man ikke gjør det så blir barna lei av å spille kort og ballspill.

Uff, ja stakkars barn. Tenk å måtte spille kort, brettspill, ballspill, gå tur, være sammen. Alt dette er mye kjekkere i syden 😃

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (1 minutt siden):

Det betyr at de har penger og kan derfor reise hvor de vil.

Det betyr ikke alt det andre du leste imellom linjene.

Og de med dårlig råd drar på svigermor sin campingvogn.

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og de med dårlig råd drar på svigermor sin campingvogn.

Anonymkode: e0203...93c

De med dårlig råd kan ikke dra på ferie der de ønsker, og er avhengig av å ta i mot ferietilbud de ikke liker. TS prøver å si at dette ikke er tilfelle for dem. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De med dårlig råd kan ikke dra på ferie der de ønsker, og er avhengig av å ta i mot ferietilbud de ikke liker. TS prøver å si at dette ikke er tilfelle for dem. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Ts skriver at de ikke skal ikke på ferie i år

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, ja stakkars barn. Tenk å måtte spille kort, brettspill, ballspill, gå tur, være sammen. Alt dette er mye kjekkere i syden 😃

Anonymkode: e0203...93c

De kan spille kort, brettspill, ballspill, gå på tur, være sammen i syden også. Og de kan dra på stranden, leke i bassenget, møte andre familier og barn, spise god mat, gå på tur og se fantastisk utsikt, kose seg i varmen, dykke, kjøre vannscooter, dra på badeland og temaparker, dra på bytur, se på museer, delta på aktiviteter, dra på konsert og mye mer.

Så du har helt rett, det er mye kjekkere i syden enn på en gørrkjedelig campingplass for godt voksne. Hvorfor skal man ofre barnas ferie for svigermor?

 

Endret av Camlon
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts skriver at de ikke skal ikke på ferie i år

Anonymkode: e0203...93c

Men ikke fordi de ikke har råd. De sitter ikke og venter på å bli bedt inn til noen. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men ikke fordi de ikke har råd. De sitter ikke og venter på å bli bedt inn til noen. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Leste du det mellom linjene?

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart barna kjeder seg når dere er materialistiske og reiser til Italia og dyre plasser. Barna deres er bortskjemte, og tar små gleder for gitt fordi mamma og pappa kjøper kjærlighet. Camping er groovy! Små hytter er groovy! Vi har en del penger vi og, men bruker mye på gjenbruk, små hytter og camping. Og en Kiel tur i blant. Ikke rart feriepresset for barn uten penger er stort med sånne mennesker som dere... Barna kommer skrytende hjem fra Italia mens mange har kun vært hjemme pga de ikke hatt råd. Lukter mobbing av sånt.. det er en skam. Syns du må faktisk lære deg verdien av det fine i livet, ikke bare dyre verdier. Og lære barna dine at ting trenger ikke koste 30 lapper  for å dra på ferie. Mannen din virker som en tøffel som på pleased deg og sier han hater camping pga deg. Og velger din pleasure fremfor sin egen mor. Jeg hadde lett vært med svigermor på camping, til og med alene om hun hadde levd. Du virker og bortskjemt og ubrukelig. Stakkars svigermor. 

Anonymkode: 5616a...b6c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Camlon skrev (10 minutter siden):

De kan spille kort, brettspill, ballspill, gå på tur, være sammen i syden også. Og de kan dra på stranden, leke i bassenget, møte andre familier og barn, spise god mat, gå på tur og se fantastisk utsikt, kose seg i varmen, dykke, kjøre vannscooter, dra på badeland og temaparker, dra på bytur, se på museer, delta på aktiviteter, dra på konsert og mye mer.

Så du har helt rett, det er mye kjekkere i syden enn på en gørrkjedelig campingplass for godt voksne. Hvorfor skal man ofre barnas ferie for svigermor?

 

Mens dere foreldre kan drikke dere drita? Er så harry i syden med barnefamilier ass. 

Anonymkode: 5616a...b6c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Mens dere foreldre kan drikke dere drita? Er så harry i syden med barnefamilier ass. 

Anonymkode: 5616a...b6c

Jeg drikker nesten aldri alkohol, men godt forsøk. Vi drar heller ikke så ofte til syden, fordi vi trenger å besøke familie, men det er koselig de gangene vi drar.

Og basert på innleggene over så er det tydelig at problemet ligger hos deg. Vi har ikke et ansvar for å gjøre feriene våres mer kjedelige fordi barn som har kjedelige ferier vil bli misunnelige. 

Ferie er hva man gjør det til. Noen av mine beste ferieminner er fra Norge. Men de kom ikke fra en gørrkjedelig campingplass for godt voksne.

Endret av Camlon
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at ts ikke trives i campingvogn jeg. Mange har fastplass på en åkerlapp ved e6, uten særlig til tilbud rundt utover et halvslitt servicehus. Alt er ikke som Gustavsvik, det hadde være en helt annen opplevelse! Og i ei halvgammel lita vogn ? Neitakk herfra og, og jeg trives godt med camping om forholdene og tilbudene er gode.

Men, så er det noe som heter høflighet. Ei helg i løpet av sommeren må man klare å lime på seg et smil for svigermor og husfred resten av året. Eller er det på en plass hvor det er mulig å leie campinghytte den helga, så man får mulighet til litt privatliv - eller i det minste sove til etter 08 uten å ligge på spisebordet? 

Anonymkode: c646b...ef2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste du det mellom linjene?

Anonymkode: e0203...93c

Fikk du ikke med deg at hele tråden handler om at hun ikke vil dit? 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...