Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå):

Enig! Ble enig med samboer om st hab tar med to barn og drar, så ligger de over i samme seng som svigermor eller hva de har tenkt til dagen etterpå. Jeg og lillegutt blir hjemme. Orker ikke tanken på å bli med. Føler meg slem! Men jeg takler ikke slike turer. 

Det trenger du overhodet ikke ikke å føle deg slem for! 

Men de trenger nok ikke å sove i samme seng, isåfall er det en veldig liten vogn, alle vanlige vogner har mulighet til mer med å legge ned sofa/spisebordet. Man er likevel bare et par meter fra hverandre da.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå):

Det er godt mulig. Jeg er vant til å dra på fine ferier men slike ferier er ikke for meg. Kunne ha blitt med om det var fasiliteter i området men jeg har ikke tenkt å kjøpe verken øl eller kjøttkaker så jeg tror jeg står over. 
 

Bor rett ved sjøen til vanlig så trenger egentlig ikke å kjøre i 2,5 timer for å komme til en plass med dårligere bademuligheter enn hva vi har hjemme. 

For en flott person du må være å få inn i familien. Selvopptatt og egoistisk, alt svigermor gjør er feil. Og kjøttkake og øl skal du ihvertfall ikke ha. Går an å ofre litt for familie, og tilpasse deg mor til din utkårede i et par dager i ferien. 

Anonymkode: ca380...4cd

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (3 minutter siden):

Det er godt mulig. Jeg er vant til å dra på fine ferier men slike ferier er ikke for meg. Kunne ha blitt med om det var fasiliteter i området men jeg har ikke tenkt å kjøpe verken øl eller kjøttkaker så jeg tror jeg står over. 
 

Bor rett ved sjøen til vanlig så trenger egentlig ikke å kjøre i 2,5 timer for å komme til en plass med dårligere bademuligheter enn hva vi har hjemme da vi har 7 strender et steinkast utenfor husveggen vår her hjemme. Og når svigermor er lat og ikke gidder å hjelpe oss med ungene og er generelt sur så frister det enda mindre. 
 

Hjelper ikke på at jeg ikke er stor fan av henne fra før da hun aldri har vært spesielt hyggelig i mot meg. 

Rart. Du som virker så positiv og imøtekommende

Anonymkode: ca380...4cd

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo familien til barna dine. Avse en natt eller ro burde være uproblematisk. Tenk hvordan du ønsker dine skal se på deg den dagen du blir eldre.

Dere kan jo også ta med telt, telt er jo noe barn synes er spennende. 

Anonymkode: 951d3...bc8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (15 timer siden):

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. Ingen lekestativ. Sandkasse. Kiosk. Badestrand eller noe. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

Er bare å si det som det er "Beklager, vi har prøvd dette flere ganger nå og vi ser at stedet er ikke tilrettelagt for å ha barna på besøk + at det ikke er lekeplass i tilknyttning til stedet. Vi bruker nærmiljøet hjemme og har en rolig tid her noe som fungerer supert for oss. Men takk for invitasjonen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen til mas om øl og kjøttkaker. Ta meg deg en flaske vin, en pakke kjeks og en camenbert da

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Det er gull om en reiser med barn, men en må jo velge rette plassene 

Men som voksne så er det minimalt med privatliv? Har dere sex med ungene rett ved siden av? Med lyddemping?😁 På hotell/cruise etc har vi alltid 2 rom med dør imellom. 

Anonymkode: 659c1...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men som voksne så er det minimalt med privatliv? Har dere sex med ungene rett ved siden av? Med lyddemping?😁 På hotell/cruise etc har vi alltid 2 rom med dør imellom. 

Anonymkode: 659c1...716

Jeg tror det er relativt vanlig at småbarnsforeldre på ferietur ikke har så masse sex i ferien🤪

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

Jo, telt er fattigmanns-hytter.

Anonymkode: 91d05...f7d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 timer siden):

Om du kommer på en campingplass som har spikertelt så er de fastcampere enkelte av de vognene står der 365

Tuller du, finner sånne whitetrash trailerparker i Norge? 😵‍💫

Måtte google spikertelt, aldri hørt om det heller.

De jeg kjenner som har campingbil kjører typ til Lofoten for å klatre og surfe, kjører nedover Europa, bor i bilen når de er på festivaler og sånn. Kjenner ingen som drar til en campingplass. Bilene er jo svindyre også, en million og oppover. Så ikke noe for fattigfolk.

Jeg har kun bodd på campingplass på festival, typ Tons of Rock, Roskilde, Vinjerock. Der hadde jeg gjerne bodd i bobil i stedet for telt.

Anonymkode: 06e23...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

hva er fastplasscamping? Aldri hørt om…

Anonymkode: 06e23...1b0

Det er veldig vanlig, noen campingplasser har nesten bare slike faste plasser. Det er de som leier vognplass på årsbasis som har spikertelt eller fortelt som er som hus, der det er møblert med sofa, kjøkken, lagt vann til en kran etc. De vognene står der hele året. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, telt er fattigmanns-hytter.

Anonymkode: 91d05...f7d

Nå er det ikke snakk om telt-camping her, det er noe annet. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Tuller du, finner sånne whitetrash trailerparker i Norge? 😵‍💫

Måtte google spikertelt, aldri hørt om det heller.

De jeg kjenner som har campingbil kjører typ til Lofoten for å klatre og surfe, kjører nedover Europa, bor i bilen når de er på festivaler og sånn. Kjenner ingen som drar til en campingplass. Bilene er jo svindyre også, en million og oppover. Så ikke noe for fattigfolk.

Jeg har kun bodd på campingplass på festival, typ Tons of Rock, Roskilde, Vinjerock. Der hadde jeg gjerne bodd i bobil i stedet for telt.

Anonymkode: 06e23...1b0

Haha, har du aldri sett campingplasser med vogner og spikertelt når du har vært ute på alle disse festivalreisene dine? De finnes i hopetall langs veier i hele Norge.

Anonymkode: 72c19...62d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du det er flaut med campingvogn ts? Er det under deg?

Du må jo ikke legge ut på sosiale medier at du er der med familien i noen dager. Ingen trenger å vite det 😉

 

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tuller du, finner sånne whitetrash trailerparker i Norge? 😵‍💫

Måtte google spikertelt, aldri hørt om det heller.

De jeg kjenner som har campingbil kjører typ til Lofoten for å klatre og surfe, kjører nedover Europa, bor i bilen når de er på festivaler og sånn. Kjenner ingen som drar til en campingplass. Bilene er jo svindyre også, en million og oppover. Så ikke noe for fattigfolk.

Jeg har kun bodd på campingplass på festival, typ Tons of Rock, Roskilde, Vinjerock. Der hadde jeg gjerne bodd i bobil i stedet for telt.

Anonymkode: 06e23...1b0

Nei, det er ikke whitetrash trailerparker🙄 Folk bor ikke der, de er på ferie. Jeg kjenner flere som har slike plasser, og det er alt fra folk med lav inntekt og leid leilighet til millioninntekter med flotte dyre hus hjemme som har fastplass på camping. Aldri hørt sangen Kongen av campingplassen? 

Og ingen med fast campingplass har campingbil/bobil, de har campingvogn, sånne du må dra med en bil. De kan fås billig, men de skikkelig svære som er laget for nettopp å stå stille på slike plasser er også svindyre. Å si at fastplasscamping er for fattigfolk er som å si at å dra til syden er for fattigfolk. Noen i gruppen vil være folk med dårligere råd, men du finner også de med svært god råd og alt i mellom. 

Du har litt å lære om ditt eget land, tror jeg. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, telt er fattigmanns-hytter.

Anonymkode: 91d05...f7d

Telt er for de som liker å være i naturen. 

Fattige folk tar opp kredittlån, og drar til hetebølgen i syden. Harry som F.

Anonymkode: e0203...93c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns du det er flaut med campingvogn ts? Er det under deg?

Du må jo ikke legge ut på sosiale medier at du er der med familien i noen dager. Ingen trenger å vite det 😉

 

Anonymkode: e0203...93c

Nøyaktig ingenting på TS' liste over grunner til å mistrives der hadde noe med "flaut" å gjøre. Er det en følelse du selv sitter med som du projiserer over på andre med en gang de ikke trives i en campingvogn? 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nøyaktig ingenting på TS' liste over grunner til å mistrives der hadde noe med "flaut" å gjøre. Er det en følelse du selv sitter med som du projiserer over på andre med en gang de ikke trives i en campingvogn? 

Anonymkode: 7871f...d9b

Nei

Anonymkode: e0203...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, telt er fattigmanns-hytter.

Anonymkode: 91d05...f7d

Så rart, da, at mange av de jeg kjenner som telter mye selv eier hytte😏

Anonymkode: 7871f...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei

Anonymkode: e0203...93c

Så du tilhører gruppen på kg som liker å angripe TS for random ting du finner på selv og som ikke har noe med ts sine innlegg å gjøre. Skjønner. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...