Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Familien har en hytte på Sørlandet men det er på en litt avsides plass, på en øy. Vi er der hver sommer, men hver bidige dag omtrent kjører vi  til nærmeste campingplass som har strand, flere lekeområdet, en kjøsk med is og en cafe, De kjører show / teater for barn. Altså.. på hytta er det absolutt ingenting å gjøre, enn å bare stirre på båtene som kjører forbi men den campingplassen er gull med små barn. 

Anonymkode: 17504...1c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

Vi har flere hytter og camplet. Far hater camping men jeg elsker det. Altså hytte er ok det men camping gir meg frihet til å reise etter godværet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Vi har flere hytter og camplet. Far hater camping men jeg elsker det. Altså hytte er ok det men camping gir meg frihet til å reise etter godværet

Må ikke blande reisecamping med fastplasscamping. Fastplasscamping er jo alltid samme sted, akkurat som en hytte. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har aldri forstått meg på de som drar på camping. Trang plass,tett oppå andre. Det er lytt med lite privatliv,uff! Bare vær ærlig å si at dessverre,dette er ikke for dere.Dere kan heller snu på det neste gang dere reiser til utlandet ved å tilby henne å treffe dere der istedenfor. Da blir det på deres premisser.

Anonymkode: 659c1...716

Det er gull om en reiser med barn, men en må jo velge rette plassene 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må ikke blande reisecamping med fastplasscamping. Fastplasscamping er jo alltid samme sted, akkurat som en hytte. 

Anonymkode: 7871f...d9b

hva er fastplasscamping? Aldri hørt om…

Anonymkode: 06e23...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må ikke blande reisecamping med fastplasscamping. Fastplasscamping er jo alltid samme sted, akkurat som en hytte. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Vet godt forskjellen, vi har vurdert det men det er en dårlig langtids investering siden camping for meg er å reise etter været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hva er fastplasscamping? Aldri hørt om…

Anonymkode: 06e23...1b0

Om du kommer på en campingplass som har spikertelt så er de fastcampere enkelte av de vognene står der 365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så det er ingenting i nærheten? Står kun en campingvogn og en veikro der, midt i ødemarka? På en grusplass? Null natur, skog, vann, sjø, elv? Ingenting av interesse i nærområdet? De fleste som har campingvogn, er veldig mye ute. Bruker nesten bare vogna til å sove i. Hvis dere er sånne som bare sitter inni vogna, så skjønner jeg at det blir lite trivelig. 

Anonymkode: bc2ec...bb1

Abselutt ingenting i nærheten men det er sjø med store glatte steiner og ingen strand. Det er en kro 1 km unna som selger kjøttkaker og øl. Dette er en fastplass og vogna kan ikke flyttes. Det er dog en tur sti man kan gå på, og der har vi gått et par ganger. 
 

3 km til Spar butikk. Mer enn dette er det ikke. 
 

Problemet er at jeg finner meg ikke tilrette på slike plasser, og jeg trives ikke. Da jeg er alt annet enn en campingperson. Jeg kjeder meg, og det gjør barna også.  

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det finnes også folk som foretrekker camping foran hytte uavhengig av økonomi.

Dette til opplysning.

Anonymkode: 2bcc3...c06

Nja, dette er meget sjeldent. De fleste med god økonomi kjøper hytter på Tjøme med egen strandlinje til 25/70 mill. 
 

Men for all del, noen liker spikertelt også men sannheten er at folk flest foreskrevet en solid hytte framfor pappvegger og trampdusj. 

Anonymkode: 58e9a...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (10 timer siden):

Uff det høres forferdelig ut. Ikke ferie i mine øyne, vil heller blitt hjemme. 

Å sove i campingvogn med svigermor er helt uaktuelt. 

Jeg bruker campingvogn selv og synes det er helt supert. Men da er det sammen med barna og mannen, ikke noen andre. Kunne kanskje vurdert det med en venninne på en jentetur, men det er det. 

Du kan helt fint si til mann og svigermor at du ikke vil. Evt kan jo han ta med seg barna i noen dager, om det er viktig for ham. 

Enig! Problemer er at han tørr ikke å si at vi ikke kommer. Han prøver å tvinge meg med. Hadde vært helt i orden for meg om de dro uten meg. 

Men tydeligvis veldig viktig for svigermor p vise fram «paradiset» sitt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (15 timer siden):

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. Ingen lekestativ. Sandkasse. Kiosk. Badestrand eller noe. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

Besøk henne på campingen, men ikke  bli så lenge, og så kan dere kjøpe dere et fjelltelt slik at dere har et lite krypinn for dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Familien har en hytte på Sørlandet men det er på en litt avsides plass, på en øy. Vi er der hver sommer, men hver bidige dag omtrent kjører vi  til nærmeste campingplass som har strand, flere lekeområdet, en kjøsk med is og en cafe, De kjører show / teater for barn. Altså.. på hytta er det absolutt ingenting å gjøre, enn å bare stirre på båtene som kjører forbi men den campingplassen er gull med små barn. 

Anonymkode: 17504...1c0

Riktig, men problemet er at på denne campingen så forgår det INGENTING. Det er en forlatt plass med verken kiosk, strandlinje, underholdning, lekestativer, sandkasse og andre hyggelige fasiliteter. Dette er en plass som ligger helt øde, forlatt med en par fastmonterte campingvogner med spikertelt. Dette er en meget kjedelig plass og det er helt dødt der. 
 

Jeg har også vært på camping da jeg var liten og det var noe helt annet. Vi hadde underholdning, kiosk, strand og masse å finne på. Problemet er at her er det ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (7 timer siden):

Vi har flere hytter og camplet. Far hater camping men jeg elsker det. Altså hytte er ok det men camping gir meg frihet til å reise etter godværet

Hun har fastmontert camping med spikertelt. Er derfor ikke mulig å flytte den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Campingvogner er jo gjerne mobile. Hva med å flytte vogna til et mer egnet sted? Som en campingplass med badeplass, lekeapparater, kiosk, dusj og do og mulighet for å leie ei lita hytte til dere selv. 

Anonymkode: a23c9...809

Er ikke mulig å flytte. Den er fastmontert til spikertelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SnartMammaLykke said:

Enig! Problemer er at han tørr ikke å si at vi ikke kommer. Han prøver å tvinge meg med. Hadde vært helt i orden for meg om de dro uten meg. 

Man må velge sine kamper. Jeg hadde ønsket ham og barna god tur og blitt kvar hjemme. Klarer han ikke å si nei til mamma.. whatever, ikke mitt problem. 

Anonymkode: 2ec7b...8e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (30 minutter siden):

Problemet er at jeg finner meg ikke tilrette på slike plasser, og jeg trives ikke. Da jeg er alt annet enn en campingperson. Jeg kjeder meg, og det gjør barna også.  

Ta med en fotball og badmintonutstyr, og kanskje et par  vannpistoler. Og så kan du gå på biblioteket og låne ei bok. Ta  med kraftig lommelykt slik at du kan lese selv om det blir litt mørkt.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SnartMammaLykke skrev (16 minutter siden):

Enig! Problemer er at han tørr ikke å si at vi ikke kommer. Han prøver å tvinge meg med. Hadde vært helt i orden for meg om de dro uten meg. 

Men tydeligvis veldig viktig for svigermor p vise fram «paradiset» sitt.

Men da må du jo få mannen til å forstå at du ikke vil. Og da er det to/tre alternativer: Enten dropper dere det helt, tar en dagstur (om avstanden ikke er for lang), eller så tar han barna med alene. 

Synes det er rart at at to voksne personer (mannen og svigermor) ikke skjønner at campingvogn med "storfamilie" ikke er så fint for alle. Og på toppen av det hele når det ikke er noe spesielt gøy for barna heller.

Det minste jeg skal ha er eget soverom ihvertfall! På en hytte. (Med mann og evt barn da). Å ligge i en 12 kvadratsvogn med svigermor, nei aldri i verden. Da skulle vi i såfall vært på rømmen fra krig eller naturkatastrofe. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må ikke blande reisecamping med fastplasscamping. Fastplasscamping er jo alltid samme sted, akkurat som en hytte. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Du kan fortsatt flytte campingvogna dersom du ønsker å reise bort et annet sted. 
Dessuten er fastplass camping mye mer sosialt. Jeg er vokst opp slik, hver helg på campingplassen fra vår til høst. Det var mange andre barn der, vi badet, fisket, var på havet med skikkelig båt, hadde gummibåt og lekte i fjæra hele dagen. Beste barndomsminnene er derifra! 

Synes ts er veldig negativ. Dere kan foreslå å dra et sted med mer aktiviteter for barn, og kanskje barna deres har godt av å leke uten å bli underholdt av lekeland og alskens fornøyelsesparker. Hvis barn kjeder seg på camping hvor det er ved havet/vannet, så bør de bli flinkere på å underholde seg selv. Sorry, men det høres ut som du er fin på det, og barna bortskjemte. 

Blir det trangt kan dere jo dra et sted med flere hytter til utleie, eller leie en campingvogn/bobil å dra på en langhelg med svigermor. 

Anonymkode: ca380...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (6 minutter siden):

Men da må du jo få mannen til å forstå at du ikke vil. Og da er det to/tre alternativer: Enten dropper dere det helt, tar en dagstur (om avstanden ikke er for lang), eller så tar han barna med alene. 

Synes det er rart at at to voksne personer (mannen og svigermor) ikke skjønner at campingvogn med "storfamilie" ikke er så fint for alle. Og på toppen av det hele når det ikke er noe spesielt gøy for barna heller.

Det minste jeg skal ha er eget soverom ihvertfall! På en hytte. (Med mann og evt barn da). Å ligge i en 12 kvadratsvogn med svigermor, nei aldri i verden. Da skulle vi i såfall vært på rømmen fra krig eller naturkatastrofe. 

Enig! Ble enig med samboer om st hab tar med to barn og drar, så ligger de over i samme seng som svigermor eller hva de har tenkt til dagen etterpå. Jeg og lillegutt blir hjemme. Orker ikke tanken på å bli med. Føler meg slem! Men jeg takler ikke slike turer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan fortsatt flytte campingvogna dersom du ønsker å reise bort et annet sted. 
Dessuten er fastplass camping mye mer sosialt. Jeg er vokst opp slik, hver helg på campingplassen fra vår til høst. Det var mange andre barn der, vi badet, fisket, var på havet med skikkelig båt, hadde gummibåt og lekte i fjæra hele dagen. Beste barndomsminnene er derifra! 

Synes ts er veldig negativ. Dere kan foreslå å dra et sted med mer aktiviteter for barn, og kanskje barna deres har godt av å leke uten å bli underholdt av lekeland og alskens fornøyelsesparker. Hvis barn kjeder seg på camping hvor det er ved havet/vannet, så bør de bli flinkere på å underholde seg selv. Sorry, men det høres ut som du er fin på det, og barna bortskjemte. 

Blir det trangt kan dere jo dra et sted med flere hytter til utleie, eller leie en campingvogn/bobil å dra på en langhelg med svigermor. 

Anonymkode: ca380...4cd

Det er godt mulig. Jeg er vant til å dra på fine ferier men slike ferier er ikke for meg. Kunne ha blitt med om det var fasiliteter i området men jeg har ikke tenkt å kjøpe verken øl eller kjøttkaker så jeg tror jeg står over. 
 

Bor rett ved sjøen til vanlig så trenger egentlig ikke å kjøre i 2,5 timer for å komme til en plass med dårligere bademuligheter enn hva vi har hjemme da vi har 7 strender et steinkast utenfor husveggen vår her hjemme. Og når svigermor er lat og ikke gidder å hjelpe oss med ungene og er generelt sur så frister det enda mindre. 
 

Hjelper ikke på at jeg ikke er stor fan av henne fra før da hun aldri har vært spesielt hyggelig i mot meg. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...