Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Uff det høres forferdelig ut. Ikke ferie i mine øyne, vil heller blitt hjemme. 

Å sove i campingvogn med svigermor er helt uaktuelt. 

Jeg bruker campingvogn selv og synes det er helt supert. Men da er det sammen med barna og mannen, ikke noen andre. Kunne kanskje vurdert det med en venninne på en jentetur, men det er det. 

Du kan helt fint si til mann og svigermor at du ikke vil. Evt kan jo han ta med seg barna i noen dager, om det er viktig for ham. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg veldig godt jeg altså. Men her er det nok du og din samboer som må si ifra på en hyggelig, men "bestemt"måte. 

Om dere kan dra dit på dagsturer hadde jeg gjort det. At hun mener det er unødvendig dere kjøper hytte pga hun har campingvogn blir jo faktisk helt tullete.

Anonymkode: 16e1c...720

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men campingplasser har jo ofte alt mulig rart tilpasset barn, har de ikke det? badeplasser, lekeplasser, og til og med show?

Anonymkode: 17504...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som en koselig plass å ha campingvogn. Er svigermoren din alene/enke?

Jeg tenker isåfall at vogna burde ha vært på en mer sosial plass, så hun kanskje kunne hatt selskap av andre rundt seg. Mer liv på en stor plass med gode fasiliteter, og hun hadde sluppet og vært så alene. Er nok det som er årsaken til at hun vil ha dere med.

Da kunne dere dratt på dagsturer og besøkt henne, og ungene kunne ha lekt og badet.

Anonymkode: d3769...2f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å leie hytte? Så kan dere besøke svigermor og hun besøke dere. 

Ikke bo oppå hverandre i en liten vogn om dere ikke må. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått meg på de som drar på camping. Trang plass,tett oppå andre. Det er lytt med lite privatliv,uff! Bare vær ærlig å si at dessverre,dette er ikke for dere.Dere kan heller snu på det neste gang dere reiser til utlandet ved å tilby henne å treffe dere der istedenfor. Da blir det på deres premisser.

Anonymkode: 659c1...716

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Slike campinger har gjerne venteliste på plass, og er mye dyrere leie. Siden svigermors budsjett er lite, er det ikke sikkert hun har råd til noe slikt, meget mulig vognen hennes er plassert slik den er fordi det er et billig alternativ. Det er vel tvilsomt om den står på en campingplass i det hele tatt for øyeblikket, hvis det ikke en gang finnes et sanitæranlegg eller en kiosk. 

Anonymkode: 7871f...d9b

Mannen til min venninne har en jobb som gjør at de ofte må ta campingturer litt på sparket. De får likevel plass for noen dager i slengen på de store campingplassene. Bruker restplasser osv aktivt og ringer rundt og kan komme på kort varsel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også familie med campingvogn, men det er på en ganske grei campingplass med lekeplass, flere sanitæranlegg, kiosk og strender. Så det er litt å finne på for barna der. I tillegg unngår vi resolutt å bo i deres campingvogn, det vi gjør er å leie en av campinghyttene på plassen og så treffes vi på dagen.

Det fungerer veldig fint, men jeg hadde på ingen måte gått med på det opplegget du forklarer. Dra på dagsbesøk, si at dere ikke ønsker å overnatte. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er camping for folk som ikke liker telt og som ikke gidder å gnure rundt på samme stedet år etter år slik hyttefolk gjør.

Personlig er jeg en hotell-person, liker hverken telt, bilkjøring eller hytter. Dessverre er økonomien min mer i retning telt 😆

Anonymkode: 06e23...1b0

Noen campingvogner er nesten som hytter å regne, så grundig etablerte de er med spikertelt, gjerde og beplantning på uteplassen.

Svigers har vogn en slik campingplass tilpasset en godt, etablert og voksen befolkning. Ingen lekeplass, barnevennlig badeplass eller fine turområder for barn, men supert for voksne som besøke hverandre og prate, fiske i den strie elva og som klarer å passe seg i 80-sonen. Skjønner godt at svigers trives der, men de også skjønner at det ikke egner seg til stort mer enn et par dagers besøk for småbarn. 

Anonymkode: fdc8a...e40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har de menneskene som gjør det beste ut av situasjonen, som ser nytten av å tilbringe noen dager med familien, bygge relasjon og la barna få utfordret seg i mange forskjellige situasjoner og så har vi slike som ts

Anonymkode: d9d0e...4f8

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

Kanskje for noen, men jeg vet mange som foretrekker campingvogn på fast plass med spikertelt osv fremfor hytte, fordi de liker å ha det veldig sosialt. Mange som tilbringer masse tid på camping og har omtrent hele sitt sosiale liv der og masse venner de besøker og får besøk av. 

Anonymkode: 7871f...d9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stortrives på camping men det må være på campingplass med gode lekemuligheter (minimum trampoliner) og flotte naturopplevelser. Har bommet noen ganger i sommer ved å havne på "voksencamping" og det er grusomt for ungene. 😂 Så jeg forstår deg godt! 

Vær ærlig med svigermor, si hva barna trenger og at hun gjerne må ta ungene med på kjøretur til en egnet plass hvis hun vil, men at vogna er for liten for dere alle. Hadde aldri overnattet i vogn med svigermor, eller egen mor, ass. 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (6 timer siden):

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

Kanskje dere kan foreslå en mellomting? Noen dager på en annen campingplass der det er mer å gjøre for barna.  https://www.visitnorway.no/overnatting/camping/barnevennlige-campingplasser/

så kan dere jo se om det er en ledig campinghytter der sånn dere får litt privatliv å slipper kjeft for å være bort i ting. 

Anonymkode: bb14c...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SnartMammaLykke skrev (6 timer siden):

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

De har nok vognen på campingplass. Og større campingplasser har ofte hytter til utleie (ikke noe luksus men mere plass), ofte er det også noen hoteller i nærheten.  Hvis selve destinasjonen er ok, så kan dere si at dere har bestilt hytte eller hotellrom og kommer til å være med dem på dagen.  Hvorfor? Det finnes plenty unnskyldninger til det med små barn.... sjekk også for barnepark i nærheten.  Og lekeland og badeland, basseng på hotellet f eks.  Så kan det bli helt ok

Anonymkode: fcef5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (6 timer siden):

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

Her var det mye meg meg og meg og slt negativt. Endre litt holdning kanskje? Jamen  ikke rart barna også er negative med sånne foreldre

Anonymkode: f2c2c...d21

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (6 timer siden):

Jeg tror nok at jeg kunne dratt om det var hyggelig og være der, men når ungene kjeder seg så blir det dessverre enda kjedeligere for oss foreldre. Jeg orker ikke å bruke ferien min på en plass jeg ikke trives.

Hadde vi hatt et lekestativ, en sandkasse eller noe vi kan leke med så hadde det vært bittelitt enklere. Det er ikke så langt fra sjøen, men det er gigantiske steiner og ingen strand så barna må hå på store glatte steiner som er livsfarlige å gå på. Derfor ingen egnet plass for å bade, og det er iskaldt i sjøen. 

Avlastning blir det ikke med henne da hun ikke tar noe ansvar for barna når vi er der.. Hun har nok med seg selv som hun sier. 

Herregud sp tafatt! Ta med dere leker , gå å bad, kjør til noen aktiviteter 

Anonymkode: f2c2c...d21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

Nei

Anonymkode: f2c2c...d21

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her var det mye meg meg og meg og slt negativt. Endre litt holdning kanskje? Jamen  ikke rart barna også er negative med sånne foreldre

Anonymkode: f2c2c...d21

Å dere kan vel leie en hytte der siden dere har god råd

Anonymkode: f2c2c...d21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så det er ingenting i nærheten? Står kun en campingvogn og en veikro der, midt i ødemarka? På en grusplass? Null natur, skog, vann, sjø, elv? Ingenting av interesse i nærområdet? De fleste som har campingvogn, er veldig mye ute. Bruker nesten bare vogna til å sove i. Hvis dere er sånne som bare sitter inni vogna, så skjønner jeg at det blir lite trivelig. 

Anonymkode: bc2ec...bb1

Vi hadde fastplass i en del år da ungene var små. De elsket det. Det var «ingenting» annet enn natur der, men for ungene var det et paradis. De dro ut om morgenen, var hjemom for å spise, og kom inn igjen om kvelden. Masse unger, kano, tråkkebåt og mulighet til å fiske. Ikke Internett og dårlig mobildekning. Selve vogna sov vi i, spikerteltet var vi i om det regnet, ellers satt vi ute. Både vi og ungene husker tilbake på den tiden med stor glede. 

Anonymkode: af6ee...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at svigermor orker DEG i campingvogna. Du har jo skrevet i flere tråder nå om din forferdelige svigermor, hvor du forklarer din egen ufyselige oppførsel.

Svigermoren din må jo ha en engels tålmodighet.

Anonymkode: 8dc11...51d

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...