AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Del Skrevet 11. juli 2024 Jeg kjente kunstneren fra ungdommen, men ingen kontakt siste 30 årene. Har nå fått tak i ett at maleriene som vedkommende malte i starten av karrieren sin. Et nydelig verk. Tror ikke personen som solgte meg maleriet var klar over hvor mye det var verdt. Tror det ble solgt fra dødsbo. Er derimot ganske sikker på detter verdt minst det dobbelte. Tenkte å ta kontakt med kunstneren (vi er venne på fb) og spørre personen rett ut om maleriet og hvor mye personen tror det kan være verdt. Men er det upassende eller frekt? Har sett tilsvarende maleriet av personen har vært solgt for 30-40 tusen. Jeg kjøpte maleriet for 4000 kr…Kanskje det er brukt billigere utstyr eller solgt billig i utgangspunktet. Dette vil kanskje bare kunstneren selv kunne svare på. Personen har derimot solgt MASSE malerietr og annen kunst både i Norge og utlandet. Så kanskje h*n ikke husker. Men spørsmålet er altså, er det frekt å spørre? Anonymkode: 8c69d...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11. juli 2024 #2 Del Skrevet 11. juli 2024 Ja, det er veldig frekt!!! Sånn gjør man ikke. Hva med Google, sjekke auksjonssider og Finn! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Del Skrevet 11. juli 2024 Rotemor skrev (10 minutter siden): Ja, det er veldig frekt!!! Sånn gjør man ikke. Hva med Google, sjekke auksjonssider og Finn! Ok da dropper jeg det😄 Anonymkode: 8c69d...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Del Skrevet 11. juli 2024 Rotemor skrev (10 minutter siden): Ja, det er veldig frekt!!! Sånn gjør man ikke. Hva med Google, sjekke auksjonssider og Finn! Som sagt så ser jeg tilsvarende bilder går for opp til 40 tusen. Men dette bilde er litt unikt og skiller seg ut i mengden. Det har vel også litt å si på hvilken anledning, evt kunstutstilling det ble kjøpt og det vet jeg ikke. Men syns de sa det ble kjøpt direkte fra kunstner på slutten av 80-tallet, begynnelsen av 90-tallet. Bare innrammingen er verdt over det jeg kjøpte bilde for.. Anonymkode: 8c69d...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Del Skrevet 11. juli 2024 Hør med Blomqvist. De kan gi deg en pekepinn. Anonymkode: 91d1c...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hør med Blomqvist. De kan gi deg en pekepinn. Anonymkode: 91d1c...4fe Takk for tips☺️ Anonymkode: 8c69d...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Del Skrevet 11. juli 2024 Rotemor skrev (34 minutter siden): Ja, det er veldig frekt!!! Sånn gjør man ikke. Hva med Google, sjekke auksjonssider og Finn! Fant et i litt samme sjanger av kunstneren på Finn til 50 000 kr og det var ikke i nærheten av så fint som mitt (syns jeg). Har ikke funnet andre steder som selger malerier av kunstneren. Tror det meste henger på veggene i hjem rundt om i verden. Kunstneren lager mest Litografier o.l nå Anonymkode: 8c69d...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #8 Del Skrevet 11. juli 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Fant et i litt samme sjanger av kunstneren på Finn til 50 000 kr og det var ikke i nærheten av så fint som mitt (syns jeg). Har ikke funnet andre steder som selger malerier av kunstneren. Tror det meste henger på veggene i hjem rundt om i verden. Kunstneren lager mest Litografier o.l nå Anonymkode: 8c69d...ef5 Da har du vel svaret ditt? Anonymkode: 6aead...722 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #9 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da har du vel svaret ditt? Anonymkode: 6aead...722 Ja men stoler ikke på det.. Kan like godt være denne personen på Finn overpriser eller underpriser.. Anonymkode: 8c69d...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå