Gå til innhold

Hvor mange av dere har brukt sommerkjoler mer enn 10 ganger denne sommeren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det regn, kaldt og sikkelig møkkavær… i allefall her på Østlandet.

så da spør jeg dere: 

Hvor mange av dere har brukt sommerkjoler mer enn 10 ganger denne sommeren?

Håper på at vi kan få noen varme dager i løpet av juli så jeg kan få kjøpt sommerkjolene jeg kjøpte i vår😃

Anonymkode: 4709d...a57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi teller med mai selvom det ikke er en sommermåned, så har jeg brukt sommerkjolene mine langt mer enn 10 ganger. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Det begynte så fint og så ble det ikke så fint ja... Tja ble en del i mai da. Så har nok blitt brukt rundt 10 ganger. Men nå er det bukse hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er det regn, kaldt og sikkelig møkkavær… i allefall her på Østlandet.

så da spør jeg dere: 

Hvor mange av dere har brukt sommerkjoler mer enn 10 ganger denne sommeren?

Håper på at vi kan få noen varme dager i løpet av juli så jeg kan få kjøpt sommerkjolene jeg kjøpte i vår😃

Anonymkode: 4709d...a57

Teller de 3-4 sommerukene vi hadde i mai? Såfall brukt minst 20 dager☺️

Anonymkode: 73b7b...f58

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er opp i 10, fordi mai var så fin. 

Håper det blir mer sommer ja, de kjolene dine må få lufte seg 💃

Anonymkode: faeb0...8eb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over 10. Bruker mest mulig kjoler selv om det er litt kaldt, lange kjoler med ermer er litt varmere.

Anonymkode: 06ffd...8a0

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det kommer an på hva man definerer som sommerkjole og hva som bare er kjole. Jeg bruker kjoler ofte, minst halvparten av dagene, så det har blitt langt over 10 dager. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vært masse fint vær i Indre Troms i mai/juni/juli. Og det er vel ikke akkurat kaldt om det er over 15 grader? Bruker kjole om jeg bare surrer rundt hjemme også. Har også brukt shorts masse.

Anonymkode: b151c...00b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt mange gangene nei... Kanskje mer enn 10, men ikke mye. Har jo vært stusselig vær. tenkte på det i går kveld, får jo ikke brukt de fine sommerklærne mine :( bare regn, vind og kjølig hele tida... Har endelig en jobb der jeg kan kle meg, så må jeg bruke bukse stort sett hver dag.. ikke bra. 

Håper også det kommer noen fine dager/uker igjen slik at sommerklærne får luftet seg fra skapet.  

Anonymkode: 9351d...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i kjole stort sett hver dag hele året. Og har hatt mange dager uten strømpebukse i år også - den pleier å ryke ca 1 mai avhengig av været. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mer enn 10. Men alle gangene var i mai og juni 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man regner med mai, selv om det egentlig er en vårmåned, så har jeg nok brukt sommerkjole mer enn 10 ganger i år. Om ikke så er jeg på kanskje 4-5 ganger. Jeg var på ferie den uken i juni det var skikkelig sommervær, så da slo jeg meg løs med kjoler. Da var det 27-28 grader, og himmelsk vidunderlig. Ellers har jeg trasset meg til å bruke kjole et par dager innimellom, der det er meldt rundt 20 grader. Men det ender stort sett opp med å bli kaldere, og det er minimalt med sol, så de dagene har jeg gått rundt og hakket tenner. 

Denne sommeren er nesten stussligere enn i fjor, for selv under Hans var det i alle fall akseptable temperaturer. I år har vi hatt latterlig mange dager på 10-14 grader, og det er ikke kjolevær. Eventuelt kan man bruke kjole med strømpebukse under og termodress over. Har ferie i august, og skal på ferie til et land der man bør kunne forvente sommer som faktisk er sommer, og ikke reprise på høsten fra 1998. Satser på å bruke mest mulig av sommerklærne mine der. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte sommerkjole en god del i mai. 
I juni har det nok bare blitt 3-4 ganger, men det er mer krykker enn vær som har skylda for det. 
 

Anonymkode: decd3...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi ser bort fra mai, så er ullgenser det plagget jeg har brukt mest i sommer.. Kjole har jeg brukt 2 ganger i juni/juli..

Anonymkode: 988f2...fb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kun i kjoler og skjørt, hele året, og regner de fleste som helårsplagg, så det blir jo et definisjonsspørsmål. Men strømpebukse sluttet jeg med for flere måneder siden og ytterjakker brukes bare unntaksvis i sommermånedene - stort sett holder det med en strikkejakke over kjolen - så jeg er adskillig mer sommerkledd enn jeg var i april, nesten hver dag.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kjolene mine flere dager i juni før jeg reiste på ferie til et varmere sted og her blir de også brukt.

Anonymkode: d1fa8...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker mine sommerkjoler masse, nesten hver dag hele sommeren så langt. Det er jo ganske mildt og fint, 15-16 grader synes jeg er perfekt, og jeg supplerer med en lett jakke, cardigan e.l. dersom jeg blir for kald. Sokker eller strømpebukser har jeg ikke hatt på meg siden april.

Anonymkode: f7dbf...19d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kjoler da jeg var i "Syden" i mai, men da jeg kom tilbake til Norge var det bare regn, så 0 ganger. Går mer i ull og fleece her.

Anonymkode: 7f360...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt kjole null ganger denne så kalte sommeren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nå er det regn, kaldt og sikkelig møkkavær… i allefall her på Østlandet.

så da spør jeg dere: 

Hvor mange av dere har brukt sommerkjoler mer enn 10 ganger denne sommeren?

Håper på at vi kan få noen varme dager i løpet av juli så jeg kan få kjøpt sommerkjolene jeg kjøpte i vår😃

Anonymkode: 4709d...a57

Så vidt mer enn 10 ganger, men ikke fordi det har vært en «dårlig sommer». Mai var så fremragende varm at jeg for første gang i mitt liv følte et behov for å ha en garderobe egnet både for arbeid og høy temperatur (jeg bruker selvsagt ikke kjole, verken sommerkjole eller annen, på jobb)

Så vidt mer altså ikke fordi det har vært kaldt. Det har vært betydelig mer enn 10 dager til nå i sommerhalvåret egnet for kjole. Men fordi det har vært vind. I vind bruker jeg shorts, av helt naturlige grunner.

Anonymkode: 32035...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...