Gå til innhold

Kan menn og kvinner bare være venner eller er det biologisk umulig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 0.43):

Er umulig for hetero single menn, kvinner vil utnytte dem uten å gi tilbake det de ønsker.

Anonymkode: f7b7c...f08

Som kvinne er jeg helt enig. Tenk så mange menn som spiller "venn", håper på noe mer...om muligheten byr seg. Hjelper til med alt mulig rart, som kvinnen utnytter...vet om en som byttet kjøkken også! Jeg prøvde å fortelle han...at han blir utnyttet!! Men han levde i håper som han sa, kanskje det ble noe en dag 😂

Anonymkode: fd120...3be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som kvinne er jeg helt enig. Tenk så mange menn som spiller "venn", håper på noe mer...om muligheten byr seg. Hjelper til med alt mulig rart, som kvinnen utnytter...vet om en som byttet kjøkken også! Jeg prøvde å fortelle han...at han blir utnyttet!! Men han levde i håper som han sa, kanskje det ble noe en dag 😂

Anonymkode: fd120...3be

Eksen min holdt på sånn. Hadde menn på vennelisten i tilfelle hun trengte en snekker, rørlegger eller hva det måtte være. Og hun skrøt nesten av det. Det varte ikke lenge det forholdet akkurat 

Anonymkode: b1444...2c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2024 at 11:36 PM, AnonymBruker said:

Vil gjerne høre om hva slags vennskap det er mellom menn og kvinner. Er det noen kvinner som har feks tette bånd med en mann uten å være kjærester? 

Litt sånn venner og harmløs flørting? Fins det? Litt nysgjerrig på vennskap og grenser. 

Anonymkode: a9f62...d2a

Jeg har i hvert fall godt over hundre bevis på at det går an å ha mannlige venner som bare er det.

Anonymkode: ff1c6...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksen min holdt på sånn. Hadde menn på vennelisten i tilfelle hun trengte en snekker, rørlegger eller hva det måtte være. Og hun skrøt nesten av det. Det varte ikke lenge det forholdet akkurat 

*LOL*

Jeg har aldri brukt mine mannlige venner som snekkere eller rørleggere, da. Der går grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 23.36):

Vil gjerne høre om hva slags vennskap det er mellom menn og kvinner. Er det noen kvinner som har feks tette bånd med en mann uten å være kjærester? 

Litt sånn venner og harmløs flørting? Fins det? Litt nysgjerrig på vennskap og grenser. 

Litt sånn venner og harmløs flørting...

Når den ene eller andre er i forhold.. 

Vi snakker tydeligvis om heterofile menn og heterofile kvinner, da alle andre klarer å tenke med annet enn tissen sin..? Ironivarsel

Hvordan kan noen som er bifil ha venner?

Ikke alle er interessert i alle andre på en seksuell eller intim måte. Folk med "godt utvikla seksuell sans" er heller ikke nødvendigvis gira på verken flørt eller annet med eh det motsatte kjønn? 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 0.43):

Er umulig for hetero single menn, kvinner vil utnytte dem uten å gi tilbake det de ønsker.

Anonymkode: f7b7c...f08

Mulig hvis dama er stygg. Jeg har flere kompiser, og ingen av dem har lyst på meg.

Anonymkode: 1424f...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yodas skrev (1 time siden):

*LOL*

Jeg har aldri brukt mine mannlige venner som snekkere eller rørleggere, da. Der går grensa.

Nesten mer overraskende at hun turte å si det til meg uten å være flau, han ene hadde hjulpet med noe oppussing en gang.

De hadde vært på en date, og hun beholdt han som venn pga han muligens kunne brukes til noe senere. Og dette sa hun til meg mens hun lo.

Aldri mistet respekten for en dame så fort 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 5.42):

De fleste kvinner vil ofte svare "jaa, selvfølgelig" mens de fleste menn ofte vil svare at det kommer an på hvor flott kvinnen er.

Er du mindre attraktiv, vil det gå veldig fint for en mann å kun være "være venner". Har også sett utallige youtube-videoer om dette temaet. 

Anonymkode: 7b33e...954

Som stygg kvinne kan jeg skrive under på det. 

Anonymkode: 1424f...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nesten mer overraskende at hun turte å si det til meg uten å være flau, han ene hadde hjulpet med noe oppussing en gang.

De hadde vært på en date, og hun beholdt han som venn pga han muligens kunne brukes til noe senere. Og dette sa hun til meg mens hun lo.

Aldri mistet respekten for en dame så fort 

Det var ikke så veldig pent nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner kan absolutt bare være venner. Selv om noen hevder at biologiske impulser eller sosiale normer kan komplisere vennskap mellom menn og kvinner, viser forskning og erfaringer at slike vennskap er både mulige og vanlige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (På 11.7.2024 den 13.44):

Min kjæreste er også en veldig attraktiv dame, hun får mye mer oppmerksomhet fra menn enn hun liker, mange menn er jo rett og slett jævlig slemme når de får nei. Så jeg har sett hvordan det er å navigere gjennom den jungelen. Men problemet var jo at hun hadde fått en del mannlige venner gjennom årene, og flere av de avslørte ikke sine intensjoner før etter lang tid, nå er det få vennskap igjen heldigvis. 

Tilfellene jeg kommenterte i første omgang var tilfeller der kvinner tror mannen kun er en venn, og der er det min erfaring at veldig mange kvinner blir lurt.

Og det er vel ingen vennskap, om den man tror er en venn egentlig bare lyver og manipulerer?

Nei, men hvor mange ganger skal jeg gjenta meg selv da?

Man kan være venner hvor INGEN lyver og manipulerer. Ekte venner. Platoniske venner.

Å si at noen lyver og manipulerer betyr ikke at alle gjør det. 

Jeg vet mange som har vært utro eller bedrar kjæresten sin, det betyr ikke nødvendigvis at du bedrar din kjæreste likevel - gjør det vel? At noe finnes, til og med ikke er spesielt uvanlig, betyr ikke at det alltid gjelder i alle relasjoner. Så argumentet ditt er jo litt bortkastet på meg, om du vil kalle de som lyver for venner eller ei er helt revnende likegyldig, da det finnes venner som ikke lyver om at de er det.

Anonymkode: 43dd4...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Har en del venner av motsatt kjønn og jeg tenker absolutt ikke at jeg vil ha noe intimt med dem. Selv om jeg er hetero går jeg ikke rundt å tenker på alle av motsatt kjønn som en potensiell partner. En partner er annerledes. Man vet dette om man lytter til følelsene sine.

Anonymkode: f85f6...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lesbiske og homofile?Kan ikke lesbiske være venner med andre jenter fordi de for dem kan se på andre jenter som potensielle partnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 23.36):

Nei, det er ikke mulig, en av partene vil noe mer, og mest sannsynlig så vil mannen ligge med «venninnen» hvis han får tilbudet

Anonymkode: 53930...c89

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 2.30):

Jeg har flere gode kompiser, min bestekompis har jeg nå vært venner med i 15 år, barna mine kaller han onkel "Ulrik" og han besøker oss ca 1 gang i måneden. Jeg drar også opp til han ett par ganger i året og overnatter. 

Han og mannen min kommer godt overens og fester innimellom ilag.

Jeg er utrolig glad i han og håper dette vennskapet varer livet ut.

Så ja, vennskap mellom menn og kvinner er selvfølgelig mulig. 

Anonymkode: 155e5...d12

Ok, hva tror du ville skjedd hvis du tok initiativ til sex med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, absolutt. Har en del venner av motsatt kjønn og jeg tenker absolutt ikke at jeg vil ha noe intimt med dem. Selv om jeg er hetero går jeg ikke rundt å tenker på alle av motsatt kjønn som en potensiell partner. En partner er annerledes. Man vet dette om man lytter til følelsene sine.

Er du kvinne? Tror du de ville hatt sex med de hvis du spurte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 17.12):

Jeg har i hvert fall godt over hundre bevis på at det går an å ha mannlige venner som bare er det.

Anonymkode: ff1c6...732

Tror du noen av de hundre ville hatt sex med deg, hvis du spurte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 22.04):

Har flere kvinnelige venner. Et par svært nære/gode. Nei, ingen flørting.

Min kone har mannlige venner. De fleste fra lenge før jeg møtte henne.

Min oppriktige mening er at folk som ikke evner å holde gode vennskap med andre av motsatt kjønn, mangler noen helt grunnleggende sosiale ferdigheter. Det er utrolig sært.

Anonymkode: 44a61...980

Det er sneversynt å påstå om andre og deres genuine erfaringer. Kanskje noen andre som ikke evner å se klart her.

Anonymkode: d2856...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...