Gå til innhold

Kan menn og kvinner bare være venner eller er det biologisk umulig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Absolutt. Har vokst opp med mange gutter.  Og har stort sett bare kompiser.  Trives uansett ikke så mye sammen med damer og jeg passer dårlig sammen med dem. 

Kun en gang har jeg blitt sammen med en kompis. Vi trodde vi likte hverandre som noe mer enn venner. Det gjorde vi ikke, og det ble et raskt gjendidig brudd på et par uker. Da gikk vi ukomplisert tilbake som venner. Og vennskapet ble bedre og sterkere fordi det var liksom ingen til lengre om at vi ikke skulle være et par..

De få gangene noen har hatt mer følser for meg er det veldig tydelig for meg. Ikke altid for andre. Når man er mer som en søster så er man ikke så interessant.  Så det har ikke vært noe problem at noen vil noe mer. Det har som regel isåfall vært andre som har kommet inn i gruppen.

Mine kompiser ønsker noe annet i et kjærestefohold enn det jeg har å by på. Men trenger de kvinnen i gruppa som samler de litt sammen når de har dame. Fordi jeg ser dem og skjønner dem.

Tulleflørter gjør vi ikke. Men tøyser mye generelt.  

Damene som kommer inn i gruppa og flørter med alle blir ikke i gruppa så lenge. De ødelegger dynamikken.  Men de er velkommen inn om de holder seg til en eller ingen. 

Kompisene mine er forøvrig ikke en gjeng som ønsker å ligge rundt med hvemsomhelst  heller. For det har de hatt mulighet til om de ønsket. 

Om noen har kommet inn i gruppa og prøvd seg på meg. Sjekker de altid om det er ok for min del eller ikke. Er det ikke ok. Har de blitt kastet ut. Så vi passer på hverandre 

Nå som godt voksne og travle familieliv. Sees vi ikke så mye. Men vi møttes for en uke siden. Og det ble en skikkelig god og morsom samtale. Fritt for at noen tar hele rommet og fritt for avbrytelser. Og det går fra alvor, tøys,  fantasi om hverandre. Ingen sitter å misforstår. Tror noen mener noe galt. Da slapper jeg av og bare koser meg. En liten vitamin innsprøyting. 

Samtalen gikk fra reprasjon på bil, hyttebygging, fine ting de har gjort med barna sine,hvor mye de hater konebankere osv og hvert tema går over i en eller annen form for tull og fantasi. 

Når menn snakker om barna sine syntes jeg det er på en bedre måte enn kvinner gjør. Og tar de opp problemer er det mer for å lufte ting, og få litt innspill.  Ikke at andre skal løse alle problemer for dem. 

Til en kompus som ikke skjønner hvorfor dama er sur på dem. Så kan jeg si feks, men du har vært mye på jobb i det siste,så kan jo hende hun syntes hun ikke har nok plass hos deg. Så kan jo prøve med litt mer positiv kontakt når du er hjemme. Det er jo tøft å være med 3 unger hele uka, og du ikke er tilstede.  Også går det bra. Noe sånt kan jeg ikke finne på å si til en veninde. Da er man bedreviter og slem. Og man får kritikk om man sier noe. Fordi jeg skulle visst bare lytte. Lytter jeg så blir det galt, for jeg bryr meg vidstnok ikke om jeg ikke sier noe. Damer er så forvirrende. Og da blir det for meg veldig anstrengt.

Kompiser stiller opp om jeg trenger hjelp. Det skjer skjeldent om jeg ber ei veninde om hjelp.  De sier bare at du må gjerne be om hjelp, for så bli sure når du faktisk gjør det. 

Anonymkode: f1a2c...dd7

Kan dere feks snakke fritt om sex uten at det blir tatt som noe mer? 

Går det an? Eller blir det upassende? 

Anonymkode: a9f62...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste kvinner vil ofte svare "jaa, selvfølgelig" mens de fleste menn ofte vil svare at det kommer an på hvor flott kvinnen er.

Er du mindre attraktiv, vil det gå veldig fint for en mann å kun være "være venner". Har også sett utallige youtube-videoer om dette temaet. 

Anonymkode: 7b33e...954

YouTube videoer... hva med relasjoner som kan bekreftes for deg? Egne opplevelser? 

Om jeg er drit forelsket i en mann, vil jeg ikke være vennen hans. Det er sårende. Så dette er egentlig ikke en manne greie. Men folk kan være venner av motsatt kjønn. 

Anonymkode: e667d...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

YouTube videoer...

Ja, vi finner vår egen sannhet i youtube videoer..

Anonymkode: db3cb...cef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Forskning viser at menn blir irritert når de må snakke med en kvinne de ikke finner attraktiv. Så det er lite sannsynlig at en mann vil være venn med en kvinne han ikke synes er seksuelt attraktiv. Kvinner kan nok være venn med en mann, men menn vil stort sett alltid være interessert i noe mer enn bare vennskap. 

Anonymkode: a1812...ce1

Jaså? Hvem er det som har forsket på dette da? Se & Hør? Kjekt å kunne kaste ut ville påstander uten noen som helst kilde?

Men ja, selvfølgelig er det mulig. Har og har hatt flere venner av motsatt kjønn, er lykkelig gift og ikke interessert i noe annet overhode. Jeg pleier ikke å flørte/ligge med vennene mine, uavhengig av om de er menn eller kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som påstår at menn og kvinner ikke kan være venner må være i mott syn meget enkelt besjelet. Alle er noen man er interessert i har lyst til å ligge med og dele livet med.

Sånn er ikke min verden. At jeg tenker på stakan til hver eneste mann heg møter. Og mine kompiser tenker ikke på å komme til seng med alle kvinner de møter.

Enten har man en tiltrekning sexuelt og har lyst på noe mer. Eller så har man det ikke. Siste kategori er størst.  Faktisk er de færreste jeg tenker på som partner og i senga. Og sånn er det også forde fleste menn. Selv om flere menn ikke har noe problem med kun sex, er det ikke alle de har lyst til å ligge med.

Min mann tok også opp dette at menn og kvinner ikke bare kunne være venner. Og han har mange veninder. Så det morsomme var vel egentlig at han hadde ikke hadde tenkt på dem når han sa det.

Fordi han så mine kompiser som noe annet. Min mann har veninder som er 15 år eldre og 15 år yngre.  Han jobber med flere kvinner og blitt venn med de.

Jeg vet han bare er venn fordi keg har sett han de gangene han faktisk har blitt betatt. Og det er noe annet

Anonymkode: f1a2c...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Forskning viser at menn blir irritert når de må snakke med en kvinne de ikke finner attraktiv.

Øh, har du noe dokumentasjon på dette? Det blir jo litt komplisert i arbeidslivet hvis man skal gå rundt å være irritert på kvinner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Forskning viser at menn blir irritert når de må snakke med en kvinne de ikke finner attraktiv. Så det er lite sannsynlig at en mann vil være venn med en kvinne han ikke synes er seksuelt attraktiv. Kvinner kan nok være venn med en mann, men menn vil stort sett alltid være interessert i noe mer enn bare vennskap. 

Min samboer finner meg ikke attraktiv men han har vært med meg i flere år, så jo de finnes. Sint og sur er han dog, men likevel vil han ikke gå.

Anonymkode: 541e1...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste kvinner vil ofte svare "jaa, selvfølgelig" mens de fleste menn ofte vil svare at det kommer an på hvor flott kvinnen er.

Er du mindre attraktiv, vil det gå veldig fint for en mann å kun være "være venner". Har også sett utallige youtube-videoer om dette temaet. 

Anonymkode: 7b33e...954

Og jeg har sett utallige Youtube-videoer om at jorda er flat, så da må jo det være sant 🙄

Jeg har, i stedet for å leve på Youtube, levd et langt liv med mange mannlige venner. Og jeg er ganske så fin. 

To av mine aller beste venner, er menn. Han ene har vært platonisk hele livet, vi er som bror og søster. Tanken om noe annet har vel streifet oss begge for 20 år siden, men det er ikke akkurat noe som må rasere et vennskap. Han andre startet med dating, men så ble det et langvarig og nært vennskap heller.

Slutt og sluk alt du ser på youtube, og gå ut og skaff deg egne erfaringer. Youtube serverer deg bare det de tror du allerede tenker, så det er jo en evig loop hvor feillæring blir bekreftet.

Anonymkode: 43dd4...4df

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man småflørter er man ikke bare venner. Flørter du med søsken og venninner? Neppe. 

Så lenge man ikke flørter, og oppfører seg som man ville gjort mot en bror, er det mulig.

Anonymkode: c47c4...7e6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man småflørter er man ikke bare venner. Flørter du med søsken og venninner? Neppe. 

Så lenge man ikke flørter, og oppfører seg som man ville gjort mot en bror, er det mulig.

Anonymkode: c47c4...7e6

Vil ikke si at jeg flørter, men jeg er veldig leken så det kan kanskje bli oppfattet som det....

Så er sex min humor så...Er bare sånn jeg er, men jeg antyder ingenting. Er vel mer at jeg sender sånne tøysesnutter og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye av tråden, og særlig HI, illustrerer jo at menn som er på KG har veldig lite omgang med kvinner 😅

For de fleste av oss så er det helt normalt å omgås det andre kjønn uten å tenke på de som noe annet enn venn/kollega/menneske. 

Anonymkode: 22425...81b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mye av tråden, og særlig HI, illustrerer jo at menn som er på KG har veldig lite omgang med kvinner 😅

For de fleste av oss så er det helt normalt å omgås det andre kjønn uten å tenke på de som noe annet enn venn/kollega/menneske. 

Hl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hl? 

Første innlegget i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke umulig, er selv venn med eksen uten noe problem 

Men én ting kvinner bør lære seg er at menn har baktanker mye oftere enn dere tror, veldig mange av dere har menn i livet deres som dere tror er gode venner, men sannheten er at de later som de er en venn, og det kan virke ekte, men det er kun for å fortsette å ha dere i livet i håp om knulling i fremtiden, og i ekstreme tilfeller kan dette foregå i årevis 

Veldig mange kvinner ønsker ikke å innse dette, men det er desverre den harde sannheten, mange av disse vennene har aldri vært venner. Det som er trist er at dere bare blir utnyttet, og vi menn ser det så utrolig fort, men av en eller annen grunn er dere ofte helt blinde for dette.

Litt som med bad boys, menn kjenner de igjen fra laaang avstand, men kvinner går i samme fella gang etter gang  

Endret av Arild37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg personlig klikker bedre med menn enn med kvinner.  Så det hadde vært kjekt, men etter en viss alder merker at det blir vanskeligere og vanskeligere å være bare venner med menn. Dvs ca 30. Alle får seg damer og kanskje selv vil noe mer og da blir det fort feil. Utrolig synd det dee

Anonymkode: 9bab3...171

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Første innlegget i tråden. 

Det er ikke en mann, men en dame som har startet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Arild37 said:

Det er ikke umulig, er selv venn med eksen uten noe problem 

Men én ting kvinner bør lære seg er at menn har baktanker mye oftere enn dere tror, veldig mange av dere har menn i livet deres som dere tror er gode venner, men sannheten er at de later som de er en venn, og det kan virke ekte, men det er kun for å fortsette å ha dere i livet i håp om knulling i fremtiden, og i ekstreme tilfeller kan dette foregå i årevis 

Veldig mange kvinner ønsker ikke å innse dette, men det er desverre den harde sannheten, mange av disse vennene har aldri vært venner. Det som er trist er at dere bare blir utnyttet, og vi menn ser det så utrolig fort, men av en eller annen grunn er dere ofte helt blinde for dette.

Litt som med bad boys, menn kjenner de igjen fra laaang avstand, men kvinner går i samme fella gang etter gang  

I så fall er de tålmodige, da. For jeg er dame og har mannlige venner jeg har kjent siden studietiden, dvs at jeg har hengt sammen med dem i 25 år uten at det er blitt noe forsøk på knulling. Men jeg er sikkert uattraktiv, da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (9 minutter siden):

I så fall er de tålmodige, da. For jeg er dame og har mannlige venner jeg har kjent siden studietiden, dvs at jeg har hengt sammen med dem i 25 år uten at det er blitt noe forsøk på knulling. Men jeg er sikkert uattraktiv, da.

Du hadde blitt overrasket over hvor tålmodig mange er, og hvor kyniske og manipulative mange menn er.

Min kjæreste har iløpet av tiden vi har vært sammen vært nødt til å blokkere flere venner pga de har kommet med upassende fremstøt. Et par av disse var barndomsvenner som er gift, altså "venner" har hatt i 25 år. Også er det på andre enden av skalaen hvor det er noen hun har datet en gang, for så å bli enig om å være venner, noe som selvsagt ikke var hans intensjon. 

Heldigvis har hun lært og er mindre naiv nå, og det er jeg veldig glad for, ikke fordi jeg er redd for utroskap, men fordi jeg hater å se henne bli utnyttet 

Endret av Arild37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg er kvinne og har mange mannlige venner. Traff de fleste i studietiden. Det går helt fint å være venner, til og med bo sammen som single. I dag er vi alle voksne med familie og barn. I det daglige snakker jeg faktisk mer med konene deres enn de, men det er litt sånn det blir

Anonymkode: 813d7...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Yodas said:

Samme her. Da jeg skrev dette i en anne tråd for lenge siden fikk jeg også beskjed om at jeg sikkert var ekstremt stygg. Hahaha

Anonymkode: 813d7...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...