Gå til innhold

Kan menn og kvinner bare være venner eller er det biologisk umulig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre om hva slags vennskap det er mellom menn og kvinner. Er det noen kvinner som har feks tette bånd med en mann uten å være kjærester? 

Litt sånn venner og harmløs flørting? Fins det? Litt nysgjerrig på vennskap og grenser. 

Anonymkode: a9f62...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er umulig for hetero single menn, kvinner vil utnytte dem uten å gi tilbake det de ønsker.

Anonymkode: f7b7c...f08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mulig. Min erfaring er at menn ofte ikke er så gira på det? Hatt et par ekser der kjærligheten brant ut, men vennskapet og humoren egentlig levde videre, men vi klarte ikke å ta vare på vennskapet (og det sto ikke på meg). Litt trist.

Anonymkode: 7072b...d59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem å kun være venner, men dette med «uskyldig flørting» forstår jeg ikke noe av med mindre jeg flørter og da er vi pr. definisjon ikke kun venner lenger. 
jeg flørter definitivt ikke, hverken uskyldig eller med hensikt med mine mannlige venner… hadde jeg gjort det ville vennskapet blitt anstrengt…

og er det gjensidig flørting vil det før eller siden utarte seg noe som kan ødelegge eller gjøre videre vennskap kleint og rart.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologisk umulig?

Hva er det du fabler om, kvinner og menn er jo venner hele tiden. Det er jo beviselig fullstendig mulig. 

Det kommer i ørten varianter da, men det går an at det er helt platonisk, om det er det du lurer på.

Anonymkode: 43dd4...4df

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Er umulig for hetero single menn, kvinner vil utnytte dem uten å gi tilbake det de ønsker.

Anonymkode: f7b7c...f08

Tull. Det er absolutt mulig at mann og dame er venner, til og med gode venner, uten at det er noe mer. Alle som sier noe annet har enten dårlig dømmekraft eller klarer ikke få seg action andre steder, trolig begge deler. 

Anonymkode: 50fff...73f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke finner alle kvinner attraktive, kunne dette fungert om hun var en av disse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturligvis mulig, men ofte vil det være håp om noe mer, gjerne fra mannens side. En forutsetning for at dette skal gå er at dama ikke er så pen, evt at mannen har plenty med muligheter slik at det er mindre fare for at han begynner å håpe på noe mer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenn er en mann, vi har vært venner i over 20 år og har laget egne liv på hver vår kant. Vi kan fint møtes/være på besøk alle sammen og min mann kan for eksempel reise på konsert med min kompis og hans dame kan da være på besøk her med meg og ungene. Min kompis, hans dame og min mann har også vært på festival uten meg. Jeg og kompisen min finner også på ting på egenhånd uten barn og dame/mann. Så ja, det er fullt mulig!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som møtte en kar på Tinder for flere år siden. De var begge single og i en periode hvor de festet mye og var ute etter uforpliktet sex. Den seksuelle kjemien stemte aldri, men de gikk godt overens. De var nære venner lenge og er fremdeles venner, har samboere på hver sin kant og kjenner godt til hverandres kjærester. Han ble innlemmet i kretsen hennes. Venninnen sier det aldri har skjedd noe mellom dem, og hun er temmelig åpen om sånt, så jeg tror på henne. 

Anonymkode: 42415...6c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere gode kompiser, min bestekompis har jeg nå vært venner med i 15 år, barna mine kaller han onkel "Ulrik" og han besøker oss ca 1 gang i måneden. Jeg drar også opp til han ett par ganger i året og overnatter. 

Han og mannen min kommer godt overens og fester innimellom ilag.

Jeg er utrolig glad i han og håper dette vennskapet varer livet ut.

Så ja, vennskap mellom menn og kvinner er selvfølgelig mulig. 

Anonymkode: 155e5...d12

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner vil ofte svare "jaa, selvfølgelig" mens de fleste menn ofte vil svare at det kommer an på hvor flott kvinnen er.

Er du mindre attraktiv, vil det gå veldig fint for en mann å kun være "være venner". Har også sett utallige youtube-videoer om dette temaet. 

Anonymkode: 7b33e...954

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min over 8 år er bare venn med meg. Han har aldri vært seksuelt interessert. Vi bare ble sammen. 

Anonymkode: 541e1...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av kvinnene som mener at, nei, det er ikke mulig. Dette på bakgrunn av alle de gangene jeg har trodd jeg bare var venn til en mann, også over flere år der alt virker kun vennskapelig. Når da mannen tilslutt prøver seg på meg, og sier at han hele tiden har ønsket noe mer, da ga jeg opp prosjektet "bare venner".

Jeg tror at i noen få tilfeller er det selvfølgelig mulig, men at det er i de færreste. Jeg vet feks at min sønn kun er venner med hun som var nabojenta fra toårsalderen, og klassekamerat hele skoletiden. De VET jeg kun er venner, og sånne situasjoner der mann og kvinne har kjent hverandre i mange år fra de var små, de er jeg ganske trygg på at det kan fungere vennskapelig.

Anonymkode: 08f8b...45a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vil gjerne høre om hva slags vennskap det er mellom menn og kvinner. Er det noen kvinner som har feks tette bånd med en mann uten å være kjærester? 

Litt sånn venner og harmløs flørting? Fins det? Litt nysgjerrig på vennskap og grenser. 

Anonymkode: a9f62...d2a

Jeg har hatt kompiser uten flørt, men mista dem når dem fikk damer. Nå har jeg så og si ingen kompiser annet enn vennene til mannen, det er ingen flørting, det er vennskap.

Mannen har venninner, og jeg er venninner av dem og. Ingen flørt bare vennskap. Altså man legger jo fort merke til om det er noe mer enn bare vennskap, som sagt flørting. Flørting er flørting, finnes ikke noe som heter uskyldig flørt. 

Så min mening er ja, det er fullt mulig og ha venner av det motsatte kjønn uten at det er følelser involvert. Handler om å ha respekt for seg selv og andre.

Men sant skal sies at jeg har sett venner som "ikke er mer enn bare venner", som flørter åpenbart men ikke helt skjønner det selv.

Anonymkode: 331b8...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kvinnelig venn som jeg overhodet ikke synes er attraktiv. Tanken om intimitet med henne får meg til å grøsse. Men som en venn, er hun ganske kul haha

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i et mannsdominert miljø. Og det er mange, veldig mange, jeg aldri kunne følt noen kjemi med annet enn at jeg synes de er hyggelige som mennesker. Tross at man jobber ganske intensivt sammen i perioder, det er jobbreiser der man gjerne også spiser middag og tar et glass vin. En sjelden gang er det jo noen der jeg tenker "hm, om jeg ikke hadde hatt mannen kunne han vært aktuell", uten at jeg reflekterer videre over det, har aldri falt for andre. Selv som singel var det ytterst få jeg var interessert i. 

Tilsvarende tror jeg de fleste menn ikke kaster seg på "alt og alle", selv om det nok er flere menn som ikke sier nei-takk til sex om tilbudet er der, selv om følelsene ikke er det. 

Anonymkode: 22425...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at menn blir irritert når de må snakke med en kvinne de ikke finner attraktiv. Så det er lite sannsynlig at en mann vil være venn med en kvinne han ikke synes er seksuelt attraktiv. Kvinner kan nok være venn med en mann, men menn vil stort sett alltid være interessert i noe mer enn bare vennskap. 

Anonymkode: a1812...ce1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Har vokst opp med mange gutter.  Og har stort sett bare kompiser.  Trives uansett ikke så mye sammen med damer og jeg passer dårlig sammen med dem. 

Kun en gang har jeg blitt sammen med en kompis. Vi trodde vi likte hverandre som noe mer enn venner. Det gjorde vi ikke, og det ble et raskt gjendidig brudd på et par uker. Da gikk vi ukomplisert tilbake som venner. Og vennskapet ble bedre og sterkere fordi det var liksom ingen til lengre om at vi ikke skulle være et par..

De få gangene noen har hatt mer følser for meg er det veldig tydelig for meg. Ikke altid for andre. Når man er mer som en søster så er man ikke så interessant.  Så det har ikke vært noe problem at noen vil noe mer. Det har som regel isåfall vært andre som har kommet inn i gruppen.

Mine kompiser ønsker noe annet i et kjærestefohold enn det jeg har å by på. Men trenger de kvinnen i gruppa som samler de litt sammen når de har dame. Fordi jeg ser dem og skjønner dem.

Tulleflørter gjør vi ikke. Men tøyser mye generelt.  

Damene som kommer inn i gruppa og flørter med alle blir ikke i gruppa så lenge. De ødelegger dynamikken.  Men de er velkommen inn om de holder seg til en eller ingen. 

Kompisene mine er forøvrig ikke en gjeng som ønsker å ligge rundt med hvemsomhelst  heller. For det har de hatt mulighet til om de ønsket. 

Om noen har kommet inn i gruppa og prøvd seg på meg. Sjekker de altid om det er ok for min del eller ikke. Er det ikke ok. Har de blitt kastet ut. Så vi passer på hverandre 

Nå som godt voksne og travle familieliv. Sees vi ikke så mye. Men vi møttes for en uke siden. Og det ble en skikkelig god og morsom samtale. Fritt for at noen tar hele rommet og fritt for avbrytelser. Og det går fra alvor, tøys,  fantasi om hverandre. Ingen sitter å misforstår. Tror noen mener noe galt. Da slapper jeg av og bare koser meg. En liten vitamin innsprøyting. 

Samtalen gikk fra reprasjon på bil, hyttebygging, fine ting de har gjort med barna sine,hvor mye de hater konebankere osv og hvert tema går over i en eller annen form for tull og fantasi. 

Når menn snakker om barna sine syntes jeg det er på en bedre måte enn kvinner gjør. Og tar de opp problemer er det mer for å lufte ting, og få litt innspill.  Ikke at andre skal løse alle problemer for dem. 

Til en kompus som ikke skjønner hvorfor dama er sur på dem. Så kan jeg si feks, men du har vært mye på jobb i det siste,så kan jo hende hun syntes hun ikke har nok plass hos deg. Så kan jo prøve med litt mer positiv kontakt når du er hjemme. Det er jo tøft å være med 3 unger hele uka, og du ikke er tilstede.  Også går det bra. Noe sånt kan jeg ikke finne på å si til en veninde. Da er man bedreviter og slem. Og man får kritikk om man sier noe. Fordi jeg skulle visst bare lytte. Lytter jeg så blir det galt, for jeg bryr meg vidstnok ikke om jeg ikke sier noe. Damer er så forvirrende. Og da blir det for meg veldig anstrengt.

Kompiser stiller opp om jeg trenger hjelp. Det skjer skjeldent om jeg ber ei veninde om hjelp.  De sier bare at du må gjerne be om hjelp, for så bli sure når du faktisk gjør det. 

Anonymkode: f1a2c...dd7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Forskning viser at menn blir irritert når de må snakke med en kvinne de ikke finner attraktiv. Så det er lite sannsynlig at en mann vil være venn med en kvinne han ikke synes er seksuelt attraktiv. Kvinner kan nok være venn med en mann, men menn vil stort sett alltid være interessert i noe mer enn bare vennskap. 

Anonymkode: a1812...ce1

Hva i alle dager. Mennesker omgåes på flere grunnlag enn sexuekle, så de mennene det gjelder er nødt til å roe seg ned noen hakk å bli normale.

Anonymkode: e667d...25b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...