Gå til innhold

Er jeg hårsår? Eller er kjæresten min en dust..


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

En jeg bodde sammen med under studietiden sa «lykke til» eller «skit fiske» når man sa fra om at man måtte på do og ble borte lenge (sa fra i tilfelle noen trengte å tisse først).
Bare morsomt med sånne små kommentarer. 

Anonymkode: ce1d7...62d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker som et ekstremt usikkert menneske? Må være utrolig slitsomt å være sammen med deg. 

Anonymkode: f57dc...f70

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ekstremt hårsår. Her sitter det to tenåringer og diskuterer skincare og sminke, noe kjæresten din mest sannsynlig ikke kan noe som helst om og det derfor oppfattes som ganske gresk for han. Så sier de at de har dårlig tid og må forte seg å gjennomføre hele rekka de akkurat har diskutert. «Lykke til med det» er jo bare en teit kommentar. Du spurte han til og med og fikk svar. La det ligge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har 4 barn. 2 jenter tenåringer 16,17. 2 mindre jenter på barneskolen 7 ,9 år.

Min kjæreste har støttet meg mye emosjonellt. Opplevd mye traumer med psykisk vold, dårlige foreldre etc. Går til psykolog. 

Vært sammen i 2 år. Aldri vært noe negativt, støttende mot meg,snill med barna. 

Mine tenåringer snakker mye om sminke og skincare som sikkert andre i alderen... Opptatt av utseende, men ikke sminkedukker.Men det går mye på repeat når de snakker....

I helga rundt taco bordet snakket tenåringene om en nettside hvor de hadde bestilt sminke. Jeg og kjæresten smilte litt til hverandre,og jeg synes de er litt komiske når de påstår at det er verdens beste produkter osv,dere skjønnet greia...tenåringer.

Begge tenåringene skulle på kino og  spratt opp fra bordet,hvor den ene sier "å nei vi må forte oss fikse ansiktet ,og himler med øynene" jeg lo litt, og kjæresten min sier : "lykke til med det",så ler vi litt begge ( han sa lykke til fordi han så for seg trutemunn og eyelashes osv sa han senere til meg....) Han synes slikt er komisk,greit nok en 40år+ mann... 

Etterpå begynte jeg å tenke om han mente de hadde stygge ansikter... "Lykke til med det" som at de var stygge. 

Kjæresten min ble satt ut når jeg kommenterte det. Han sa det var en dårlig teit spøk,hadde ingenting med at barna mine var stygge i Ansiktet. Han sa han var glad i barna mine,og aldri hadde sagt noe stygt til dem! Så ja...han hadde klønete teit humor, jeg derimot tok dette svært tungt og begynte nesten å gråte..

Kan legge til at jeg og kjæreste har veldig teit humor ofte sammen men han mener her jeg tolket en tullete spøk for noe det aldri var mener han.

Kjæresten og barna mine er ganske close. Han bruker all sin ledige tid på dem og meg. Bare gode ting å si om han,men jeg tenker fremdeles at han kanskje mener de har stygge ansikter.. Jeg blir kald, fraværende,redd og tenker mye..  Tvang han til å si unnskyld for dårlig humor....

 

 

Anonymkode: ced94...5ef

Håper kjæresten din får jevnlig oppfølging av psykolog og diverse fagpersoner, det må være knalltøft for vedkommende å leve med en så hårsår person.

Endret av megmegmego
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig kjæresten din er en dust siden han holder ut med en så lettkrenka og overtenkende person. Er du alltid sånn?

Anonymkode: dc89c...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få deg et liv og/eller en hobby. Da slipper du å overtenke til stadighet. Og kjæresten din slipper å måtte leve med en nevrotiker. 

Anonymkode: dc89c...0be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg kraftig sammen ts. Får være måte på å overdrive her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grubler? Her overrreagerte nok du

Anonymkode: 95266...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra alt det gode du skriver om denne bonusfaren er jeg sikker på at du overtenker!  Jeg tror du skal prise deg lykkelig over denne mannen.

Og -  "pappahumor" er jo et begrep blant unge. Fedre er nesten programforpliktet til å ha ganske  dårlige humor...😁😊

Endret av Frutti
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har funnet en fin fyr. Har du dårlige erfaringer fra tidligere forhold? Da er det lett å dra med tolkninger og reaksjonsmønstre inn i nye forhold.

Dette tenker jeg er en veldig uskyldig kommentar, til noen man deler hverdagen med. Og jeg reagerer kanskje mer på at du blir så skiplet, slev etter å ha fått en forklaring. Han viser jo også en ydmyk og fin side, som beklager etter din kommando.

Har han barn selv? Om ikke er det direkte imponerende å falle lett inn i en familie med tenåringsjenter (og to barnekull)

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er hårsår! At DU tenker at han mente dine jenter er stygge, sier mer om deg. Skjerp deg!

Anonymkode: c0c6b...d9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hårsår, inntil det absurde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyren har holdt ut med drama og 4 barn som ikke er hans i 2 år? Her snakker vi stoisk ro på fyren. Sørg for å holde på han.

Anonymkode: 5ede2...5da

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du helt ute på vidda TS. 

Anonymkode: 24fd3...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 23.19):

(...)

Kjæresten min ble satt ut når jeg kommenterte det. Han sa det var en dårlig teit spøk,hadde ingenting med at barna mine var stygge i Ansiktet. Han sa han var glad i barna mine,og aldri hadde sagt noe stygt til dem! Så ja...han hadde klønete teit humor, jeg derimot tok dette svært tungt og begynte nesten å gråte..

(...)

Jeg blir kald, fraværende,redd og tenker mye..  Tvang han til å si unnskyld for dårlig humor....

(...)

 

Anonymkode: ced94...5ef

Stakkars, stakkars mann. Du strever helt sikkert, men det tar han også åpenbart enormt mye hensyn til.

Her er det du som har behandlet ham dårlig og må beklage det. Dypt og inderlig.

Anonymkode: b64c6...cb8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du fortsetter sånn TS blir du singel snart.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Måten vi forstår en situasjon handler ofte om hva vi har erfart tidligere. Du beskriver selv om traumer og lignende i din barndom, noe som gjør at man får et sårt utgangspunkt. Har du opplevd noe lignende selv? Hva er det fra dine opplevelser som gjør at dette ble så sårt?

Du har kommet langt når du klarer å stille spørsmål ved det. Likevel tenker jeg at man ikke skal sette en egenskap på deg ved å kalle deg hårsår. Man kan heller si at det ble opplevd som sårt, og derfor kom tårene. Dersom man forstår ting annerledes slik som du gjør ved å stille spørsmål ved det, så vil du også reagere annerledes på det.

Det å forstå noe som humor handler om at man klarer å se det i en annen sammenheng. Din sammenheng virker å komme fra dårlige minner, som gjør det vanskelig å se det humoristiske med det. Det ble ikke slik du forsto det. Og det er ikke noe fasit om hvordan man skal forstå det. Men man kan velge om man vil stille spørsmål ved det, eller konkludere med at det ikke var noe snilt sagt. 

Har du fått noen andre tanker om det i etterkant eller henger det fremdeles? Hvis det henger fremdeles ville jeg ha tatt en liten runde hos psykologen med det.

Alt godt,

Gato blanca 

Endret av Gato blanca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er ekstremt hårsår, på grensen til patetisk. DU burde be mannen din om unnskyldning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 23.19):

Jeg har 4 barn. 2 jenter tenåringer 16,17. 2 mindre jenter på barneskolen 7 ,9 år.

Min kjæreste har støttet meg mye emosjonellt. Opplevd mye traumer med psykisk vold, dårlige foreldre etc. Går til psykolog. 

Vært sammen i 2 år. Aldri vært noe negativt, støttende mot meg,snill med barna. 

Mine tenåringer snakker mye om sminke og skincare som sikkert andre i alderen... Opptatt av utseende, men ikke sminkedukker.Men det går mye på repeat når de snakker....

I helga rundt taco bordet snakket tenåringene om en nettside hvor de hadde bestilt sminke. Jeg og kjæresten smilte litt til hverandre,og jeg synes de er litt komiske når de påstår at det er verdens beste produkter osv,dere skjønnet greia...tenåringer.

Begge tenåringene skulle på kino og  spratt opp fra bordet,hvor den ene sier "å nei vi må forte oss fikse ansiktet ,og himler med øynene" jeg lo litt, og kjæresten min sier : "lykke til med det",så ler vi litt begge ( han sa lykke til fordi han så for seg trutemunn og eyelashes osv sa han senere til meg....) Han synes slikt er komisk,greit nok en 40år+ mann... 

Etterpå begynte jeg å tenke om han mente de hadde stygge ansikter... "Lykke til med det" som at de var stygge. 

Kjæresten min ble satt ut når jeg kommenterte det. Han sa det var en dårlig teit spøk,hadde ingenting med at barna mine var stygge i Ansiktet. Han sa han var glad i barna mine,og aldri hadde sagt noe stygt til dem! Så ja...han hadde klønete teit humor, jeg derimot tok dette svært tungt og begynte nesten å gråte..

Kan legge til at jeg og kjæreste har veldig teit humor ofte sammen men han mener her jeg tolket en tullete spøk for noe det aldri var mener han.

Kjæresten og barna mine er ganske close. Han bruker all sin ledige tid på dem og meg. Bare gode ting å si om han,men jeg tenker fremdeles at han kanskje mener de har stygge ansikter.. Jeg blir kald, fraværende,redd og tenker mye..  Tvang han til å si unnskyld for dårlig humor....

 

 

Anonymkode: ced94...5ef

Du er hårsår….

Anonymkode: f90c3...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...