Gå til innhold

Slipper dere katten ut med en gang den gir beskjed at den ønsker ut, selv om det er sent på kveld?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hankatt som er utekatt, og han har aldri vært så mye ute som de siste månedene, og også om natten når temperaturen har vært bra.

Han kommer inn kun for å spise, og så er det bort til døren og mas om å få ut, selv om klokken er over 22.

Jeg føler meg så kjip hvis jeg nekter han å gå ut og får han til å sove inne en natt, men er det riktig av meg?

Anonymkode: 195f2...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine katter har alltid fått lov til å være ute om natten hvis de ønsket, og visst at det ikke er noe angrerett i løpet av natta. De har selv villet gå ut i 8-9-tiden, og ikke kommet inn før jeg har stått opp om morgenen. 

De fleste år har de kanskje vært inne 20 netter i løpet av vinteren, og på sommeren har de kun vært inne for å spise før de vil ut igjen. Her har de tilgang til uthus de kan hvile i når de vil da. De har gravd seg ei grop/bygd seg seng i noe gammel isolasjon, rett ved siden av "kattehuset" jeg ordnet til de. 😅

Anonymkode: d881f...d42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteluke om du bor sånn at det er mulig.

Ellers så har han ikke vondt av å roe seg litt inne om han er ute mesteparten av tiden.

Anonymkode: 8c7e7...5d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Katteluke om du bor sånn at det er mulig.

Ellers så har han ikke vondt av å roe seg litt inne om han er ute mesteparten av tiden.

Anonymkode: 8c7e7...5d4

Har ikke mulighet for å ha katteluke

Jeg tenker også at han ikke har vondt av å roe seg inne når det pissregner ute.

Hvis jeg ikke har fått sove før langt på natt eller jeg må opp på do feks midt på natten, har jeg gått ut for å hente han og da er han alltid rett rundt hjørnet og kommer pilende inn, så han er litt bortskjemt.

Ts

Anonymkode: 195f2...962

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på at min holder seg inne på natta. Skulle ønske naboene gjorde det samme, fordi det er et leven uten like med slossing/mjauing enkelte netter her. 

Anonymkode: e6818...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her i hus er alltid innom natta. Noe annet er ikke et tema. Og hun får være så mye ute som en vil på dagtid som lider absolutt ingen nød av å ligge sammen meg i senga natta

Anonymkode: 3d89e...1ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...