Gå til innhold

Er det lov å be hundeier om å roe ned hunden sin?


Karen90

Anbefalte innlegg

Tror nok ikke hunden er lært opp til å hoppe på og plage andre. Den er valp enda, og spesielt i andres hus og med middags lukt blir de fleste hunder litt giret. 
Det går an å gi den et gnagebein under middagen, så den har noe å gjøre på når dere spiser 

Anonymkode: 6ab71...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer har hund på jobben sin som brukes som terapi hund på et aktivitetshus. Hunden er vel 9 eller 10 måneder. Han kan hilse pent på folk med å bare snuse litt. Så mye bedre enn hoppende hund som ikke har lært seg å slutte når man sier nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en aktiv hundevalp på besøk fremfor en unge når som helst. 🤗

Anonymkode: 0c539...8fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hund det meste av livet, men ønsker likevel ingen andre hunder på besøk. 
Eneste grunn er akkurat det ts beskriver. 
Hunder uten oppdragelse eller rammer er helt pyton- både inne og ute 😤

Anonymkode: 44ce4...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke ha den type hund i huset, så da får de komme uten eller la være å komme. Det er for mye å for vente at en valp skal være rolig, men det er for lengst forventa at eierne skal være i gang med ro-trening. Det var noe vi begynte med på dag 1 da vi hadde hund for noen år siden. Det er jo så avslappende for hunden å faktisk kunne legge seg i fred og ro. Vi tok alltid med hundens teppe, et enkelt fleecepledd, så den alltid hadde et sted å gå til om den ville ha fred eller om vi ga den beskjed om å gå på plassen sin/legge seg.

Vi har bare katt nå, og den tolererer rolige hunder, og det synes jeg også er greit. En vilter hund vil ikke bare irritere meg, men også irritere katta og hunden vil ende opp oppklort og blødende, vil jeg tro. Jeg er så glad for at katta og jeg har likt syn på dette, så trenger jeg ikke være den kjipe som ikke vil ha overivrige og oppjaga hunder på besøk.

 

Anonymkode: dc0ed...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...