Gå til innhold

Ferie med barn - jeg synes det er koselig jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Også er det alltid den «du har et enkelt barn, selfølgelig koser du deg da». 
 

Alle barn krever sitt. «Enkle» eller ei. Det er krevende og være forelder. For alle.
 

Men det handler svært mye om innstilling. Og foreldrene sin omsorgsevne. Ja faktisk.

Anonymkode: e79aa...99d

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er gullungene tenåringer, og vi koser oss skikkelig 🌞

Anonymkode: 24e28...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også er det alltid den «du har et enkelt barn, selfølgelig koser du deg da». 
 

Alle barn krever sitt. «Enkle» eller ei. Det er krevende og være forelder. For alle.
 

Men det handler svært mye om innstilling. Og foreldrene sin omsorgsevne. Ja faktisk.

Anonymkode: e79aa...99d

Nei vettu hva! Nok søvn er grunnleggende for å ha det bra, og det handler IKKE om innstilling 

Anonymkode: f2288...70c

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg også i ferier med mini på 3 år❤️ lange frokoster, masse kos, tar dagene på sparket, er barnslig sammen med han og lar han styre litt hva vi gjør ut av dagene. Ingen forpliktelser annet enn å bare ha det fint! Selvsagt grensesetting og oppdragelse, men legger vi til rette for en god dag så får vi gjerne det. 
 

Har flere venninner som syns ferier er slit, de er avhengig av fint vær for å ha det gøy med barna sine, at rutiner sklir ut ødelegger harmonien dems osv., og for meg så er det litt av det med ferie da. Skjer lite etter mini sovner likevel - da spiser vi voksne gjerne kveldsmat, ser en serie eller holder på med et eller annet. Øyeblikk for oss selv, men savner fort mini når han har sovna😂 

Anonymkode: 3a1bf...5bc

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det akkurat som deg med min datter på snart 2. Koser oss med rolige morninger og lang frokost, før vi går ut og leker litt før lunsj og dupp. På ettermiddagen tegner vi, leker med plastelina, finner på aktivitet ute, går på cafe... Mannen har også ferie, så vi storkoser oss alle tre.

Anonymkode: 551a9...be7

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg veldig med barna i ferien. Jeg har alltid lik ferie, pga. tempoet og å slippe å forholde seg strengt til planer tidspunkter og frister. Barna mine, som nå er 4 og 6, blir også roligere og mer harmoniske når vi har hatt noen fridager i strekk. 

For meg er hverdagen veldig slitsom. Jeg har venninner som takler den mye bedre enn meg. 

Anonymkode: d6a52...986

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid kost meg med ferie og barn. De er nå 14 og 18 og vi drar til Danmark i morgen gleder oss skikkelig. 

Anonymkode: cc0ea...dd4

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da sønnen var liten, da dro vi to på telttur sammen. Han var 5-6 år og vi koste oss i noen dager på tur. Hadde med sykler også. Badet i badeland.  Prøvde å gjøre det så billig som mulig. Da han var liten tok vi turer på stranda. Faren hans og jeg måtte ha flere uker alene med sønnen for å dekke hele sommeren. Gode minner.

Anonymkode: bb6ba...c3d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også ferie med barna 😊 De er 2 og 7. Er både krangling og kaos innimellom, men det er jo en del av det og det er noe med å sette pris på all den tiden vi får sammen 🩷 Alt trenger ikke å gå knirkefritt for at det skal være kvalitetstid. Spesielt når mannen jobber (jeg har lenger ferie enn han) så er det litt travelt, men mye kos også. 2-åring er jo mye fart og tidlige morgener, men sånn er det bare en periode 🙂 

Jeg tror på å senke tempoet og finne feriepulsen. Ikke alltid ha så mange planer. Barna (og vi) har så godt av at tempoet senkes, og bare ha tid til å sette seg ned og forsvinne inn i en bok, eller gå ut og plukke bær fordi de kjeder seg. Viktig ❤️ Legge vekk skjermene mest mulig er mitt tips. La de måtte finne på ting! (Er ikke alltid jeg følger mitt eget råd, blir  barne-tv innimellom) 

Vi liker også å reise bort på ferie og ha litt planer. Har alltid elsket sommerferie, og er glad for å fortsatt føle det slik med barn! Er heldig med lang ferie, så har tid til både noe egentid og mye familietid. 

Anonymkode: 605d0...c72

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei vettu hva! Nok søvn er grunnleggende for å ha det bra, og det handler IKKE om innstilling 

Anonymkode: f2288...70c

Jo, det sitter i hodet ditt. Man kan fint endre både søvnmønster og tankemønster. Det er du som bestemmer hvordan du ønsker å møte utfordringer, og det er du som påvirker din døgnrytme. Enten sover du for lite, for mye eller generelt har dårlig søvnkvalitet. Om du ikke klarer å stå opp klokken 5 om morgenen, må du kanskje ta deg en tur til legen for å ta blodprøver.

Jeg er B-menneske, men foretrekker å stå opp mellom 4-5 om morgen, for da er jeg kvikk og opplagt. Men da legger jeg meg også tidlig. Typ 20-21. 

Anonymkode: 99c09...e75

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, noen av oss fungerer bare ikke kl 5 om morgenen, er vel ikke egoistisk fordet! 

Anonymkode: f2288...70c

Det hjelper å legge seg tidlig. Handler om å innstille seg på småbarnslivet. 

Anonymkode: f3fbd...7ef

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker en lang sommerferie med mine to. Er alene og bortsett fra en uke med far har jeg de i 6 uker (lærer). Selvfølgelig er det ting som går på tverke og det som i mitt hode skal være idyll blir ikke fult det. Men nå har jeg jo tid. Det er ikke noe som skal rekkes eller må bli gjort. Vi skal straks pakke bilen og reise sørover til min storfamilie og vi gleder oss stort. Godt for barna å henge med fettere og kusiner, og jeg ser frem til noe voksetid med søsken og foreldre. 

Anonymkode: 39ec0...46c

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, det sitter i hodet ditt. Man kan fint endre både søvnmønster og tankemønster. Det er du som bestemmer hvordan du ønsker å møte utfordringer, og det er du som påvirker din døgnrytme. Enten sover du for lite, for mye eller generelt har dårlig søvnkvalitet. Om du ikke klarer å stå opp klokken 5 om morgenen, må du kanskje ta deg en tur til legen for å ta blodprøver.

Jeg er B-menneske, men foretrekker å stå opp mellom 4-5 om morgen, for da er jeg kvikk og opplagt. Men da legger jeg meg også tidlig. Typ 20-21. 

Anonymkode: 99c09...e75

Du missa den delen der ungen våkner annenhver time?

Anonymkode: f2288...70c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lange frokoster? 

 

Toåring?

 

 

Anonymkode: 32197...773

Jada - jeg har også en sånn 😊 Vi sitter og spiser og snakker. Når ikke maten kan søles mye med så kan toåringen sitte på fanget og jeg leste bok. Brukte mye tid på å lære om ulike ting før vi dro til barnehagen 😊

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser oss med en på to og en på fire. Vi elsker å gå på fjellet, og nyter nå rolige dager med god frukost og god tid, før vi tar en tur på fjellet med fireåringen som leder og styrer showet. Begge elsker også å være ute, så helt topp for oss voksne. Litt synd med veret eneste, for om vi ikke går ut en/to ganger til dagen så blir det fort dårlig stemning inne 😅har begrenset med tørke muligheter og litt lite regntøy med 😅

Anonymkode: ab3a2...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jo, det sitter i hodet ditt. Man kan fint endre både søvnmønster og tankemønster. Det er du som bestemmer hvordan du ønsker å møte utfordringer, og det er du som påvirker din døgnrytme. Enten sover du for lite, for mye eller generelt har dårlig søvnkvalitet. Om du ikke klarer å stå opp klokken 5 om morgenen, må du kanskje ta deg en tur til legen for å ta blodprøver.

Jeg er B-menneske, men foretrekker å stå opp mellom 4-5 om morgen, for da er jeg kvikk og opplagt. Men da legger jeg meg også tidlig. Typ 20-21. 

Anonymkode: 99c09...e75

Jøss, hadde vel ikke eksistert søvnproblemer da, bare å påvirke egen døgnrytme det? Ikke alle klarer å sovne kl 20 altså, selv om man er trøtt. 

Anonymkode: 45c6e...76f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lange frokoster? 

 

Toåring?

 

 

Anonymkode: 32197...773

Ja? altså to åringer sitter 30-40’min ved bordet i bhg og klarer det der

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ts, elsker ferie! 

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja den listen la du fint selv ved og ta hensyn til egne behov og ikke barnets, fra dagens start. 
Du høres veldig egoistisk ut.

Ja, også måtte du selvsagt forsure en tråd som skulle handle om oss som faktisk evner og kose oss med barna våre. 

Anonymkode: e79aa...99d

👏

Anonymkode: 28065...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk kan selvsagt uttrykke sin glede. Er klart ferie er deilig når livet er en walk in the park og kidza enkle. Men om man klarer å sette seg litt inn i at andre kan ha det annerledes, så forstår man jo fort hvorfor ferie ikke er like lett for alle.

Anonymkode: 60e81...32a

Har  ikke enkelt barn men elsker ferie likevel 

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...