Gå til innhold

Ferie med barn - jeg synes det er koselig jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi koser oss også! 
har to jenter på 6 og 8 år. Så deilig med masse rolig hjemmetid! Livet ellers er hektisk med skole, jobb, venner og aktiviteter. Nå har vi fire uker sammen, tre av de hjemme. Kjempefint! Vi har tatt noen små opplevelsesturer, mye badeland, vårt lokale utendørsbasseng når været er ok. Ellers rydder vi rommene klare for nytt skoleår, bygger togbane, og er hyppig på biblioteket, pløyer oss gjennom svært mange bøker! I dag har vi ryddet i regnværet, lest bøker og tatt en joggetur (jeg) med jentene på sykkel etter det verste regnet. Nå slapper vi av i sofaen med litt skjermtid hele gjengen :D Rom for det også! 

Lørdag tar vi en uke på Mallorca, det blir bra!😊

Anonymkode: 6ab1a...79c

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen blir  syke eller får dårligere helse etter at de får barn.  Barn blir født med diagnoser som ikke oppdages på ultralyd.  Hadde jeg visst det jeg vet nå for 10 år siden hadde jeg valgt å ikke få barn.

Anonymkode: 910ae...df4

Men tenker virkelig ikke folk over at sykdom hos seg selv eller barn kan faktisk skje. At det er ingen som er skånet mot det.

Anonymkode: 54294...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.44):

Dette ble en trivelig tråd! 🤣

Anonymkode: 667b9...e9c

Håper alle kg-brukere, spesielt dere som er mødre, koser dere masse i ferien! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, siden du kun har ett barn, og foreløpig et lite bhg barn, og i tillegg ikke er i jobb så forstår jeg godt at du ikke er sliten fra før og klarer å nyyyyyte ferien i fulle drag. 
Prøv 2 barn eller flere i skolealder, gjerne full jobb og en aktiv hverdag å sjonglere år etter år. DA er det ikke sikkert at sommerferien er full av harmoni lenger, når du går utslitt inn i den og fortsatt har mye du skal rekke over i løpet av ferien, i tillegg til å ta hensyn til flere sine ønsker og behov gjennom ukene….

Lurt å ha innsikt nok til å forstå at alle livssituasjoner er ulike og at du tross alt har det veldig enkelt, ts…. 

Anonymkode: 6ae18...9fa

Prøv å å gjøre alt dette du ramser opp med en avkappet fot, kronisk utmattelse og en senil, rasistisk onkel boende i boden!! Hva er så grusomt galt med en positiv tråd for foreldre som nyter ferien sammen med barna sine. Synes ikke hi er skrevet i en så fryktelig nedlatende tone egt...

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men tenker virkelig ikke folk over at sykdom hos seg selv eller barn kan faktisk skje. At det er ingen som er skånet mot det.

Anonymkode: 54294...4f5

Med det tankesettet kan du jo bare slutte å gjøre noe som helst. Aldri få deg kjæreste, aldri få barn, aldri reise med fly eller kjøre bil...Alt kan potensielt ende med negative utfall. 

Anonymkode: b0b18...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som å opprette en «Vi som elsker gjærbakst»-tråd for å så få hele cøliakiforeninga på nakken.

 

Anonymkode: 24fe1...483

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er som å opprette en «Vi som elsker gjærbakst»-tråd for å så få hele cøliakiforeninga på nakken.

 

Anonymkode: 24fe1...483

😂👍🏼

Anonymkode: 3666d...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gratulerer med sommerens desidert mest selvskrytende tråd. Føles det godt å utbasunere perfektheten din, TS? 

Anonymkode: a5e09...023

Idiotisk svar pø et hyggelig innlegh

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel, siden du kun har ett barn, og foreløpig et lite bhg barn, og i tillegg ikke er i jobb så forstår jeg godt at du ikke er sliten fra før og klarer å nyyyyyte ferien i fulle drag. 
Prøv 2 barn eller flere i skolealder, gjerne full jobb og en aktiv hverdag å sjonglere år etter år. DA er det ikke sikkert at sommerferien er full av harmoni lenger, når du går utslitt inn i den og fortsatt har mye du skal rekke over i løpet av ferien, i tillegg til å ta hensyn til flere sine ønsker og behov gjennom ukene….

Lurt å ha innsikt nok til å forstå at alle livssituasjoner er ulike og at du tross alt har det veldig enkelt, ts…. 

Anonymkode: 6ae18...9fa

Hva er greien deres, takler dere ikke st noen sier de har fin ferie. Bitre sure mennesker ee usjarmerende 

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 9.23):

Du må gjerne tenke det. Men jeg har tenkt over slike ting før jeg valgte antall barn. 

Dødsfall er grusomt det, men ingen er reservert for det heller. Så når man velger å få barn, bør man tenke på hvor mange man klarer å håndtere alene, hvor mange man har økonomi til å forsørge også hvis sykdom inntreffer. 

Anonymkode: 54294...4f5

Feil. Jeg har stort hus,god økonomi, 2 sydenturer i året osv. Betyr ikke at man forutse sykdom og død😂 Eneste jeg er enig i er at økonomi skal være på plass.

Anonymkode: ccef2...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Feil. Jeg har stort hus,god økonomi, 2 sydenturer i året osv. Betyr ikke at man forutse sykdom og død😂 Eneste jeg er enig i er at økonomi skal være på plass.

Anonymkode: ccef2...969

Hvis du har klar å skaffe deg så god inntekt. Er det veldig rart at du ikke klarer å se at sykdom og skade er litt bingo, det er ingen som er skånet mot det. Å alle skal dø, noen dør tidlig i livet andre sent. Hva som skjer i morgen, er det ingen som vet. 

Å selvfølgelig så er det ingen som håper på å miste kjente og kjære eller bli syk. Men ikke ha det med i beregningen, når man skaper seg et liv. Er fryktelig dumt. 

Da ender det som for mange, med trang økonomi og flere barn enn dem kar kapasitet til... 

Anonymkode: 54294...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det handler ikke om å ta på seg mer enn man kan håndtere. Vi har selv to barn og ønsket oss det, kunne aldri tenke meg å ha kun ett barn.
Klart det er slitsomt i perioder når de er små, men det er jo verdt det og man tenker mer langsiktig enn det. Men jeg kunne aldri tenke meg å legge ut en skrytetråd om hvor bra vi takler ferien med to barn, slik som ts har gjort her.

Dette er utelukkede en tråd med hensikt om å skryte av egen fortreffelighet samt å sende stikk til de som sliter i ferien. Meget dårlig stil, og spesielt når TS selv kun har ett lite barn og heller ikke i står i jobb til vanlig. 

Anonymkode: 6ae18...9fa

Men da er det deg, la nå ts få lage en tråd om hvor koselig det er med ferie. 

På dette forumet skal alt handle om elendighet, er det ikke bra at noen har det fint også. Å er det så farlig å si det. Janteloven lenge leve... 

Anonymkode: 54294...4f5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Med det tankesettet kan du jo bare slutte å gjøre noe som helst. Aldri få deg kjæreste, aldri få barn, aldri reise med fly eller kjøre bil...Alt kan potensielt ende med negative utfall. 

Anonymkode: b0b18...429

For de som ikke skjønner at man skal planlegge livet sitt, med å ta med i beregningen at livet kan skje. Ja de bør kanskje ikke gjøre noe som helst... 

Anonymkode: 54294...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.49):

Alene med en på 5, han slår og stikker av om han ikke får viljen sin. Synes ikke det er koselig, angrer på at jeg fikk barn. 

Anonymkode: cfbfc...1b4

Kanskje gå litt inn i deg selv? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at en positiv tråd utvikler slik som dette. Jeg fatter ikke hvordan noen kjenner på så mye bitterhet for at majoriteten har det bra med barn og ferien. Hvor kommer behovet for å legge ut i det vide og det brede om lite søvn, utfordrende barn, mangel på avlastning, du har bare ett barn osv. Hva har det med denne tråden å gjøre? 

Det er jo ikke slik at selv om man hat en fin ferie, så forstår man ikke at andre kan slite. Det ene utelukker ikke det andre, men nå var dette en tråd som er positiv og kan vise at familielivet også kan være helt fint, og ikke som man er i krigen hver dag. 

 

Anonymkode: 39ec0...46c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.32):

Ja den listen la du fint selv ved og ta hensyn til egne behov og ikke barnets, fra dagens start. 
Du høres veldig egoistisk ut.

Ja, også måtte du selvsagt forsure en tråd som skulle handle om oss som faktisk evner og kose oss med barna våre. 

Anonymkode: e79aa...99d

Egoistisk bare fordi man ikke vil gå rundt som søvn zombie? Javel... Kvalmt syn på mødre du har. Ingen snakker som til fedre. Er bare mødre som må være 100% selvoffrende og elske hvert sekund av å høre mor 

Dere som koser dere med barna har nok enkle barn. Sånn er det. Jeg hadde et enkelt barn og hadde det fint med han. Fikk så søsken og ble et helvete. Så handler rett og slett om flaks 

Anonymkode: 92a36...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 15.27):

Det handler ikke om å ta på seg mer enn man kan håndtere. Vi har selv to barn og ønsket oss det, kunne aldri tenke meg å ha kun ett barn.
Klart det er slitsomt i perioder når de er små, men det er jo verdt det og man tenker mer langsiktig enn det. Men jeg kunne aldri tenke meg å legge ut en skrytetråd om hvor bra vi takler ferien med to barn, slik som ts har gjort her.

Dette er utelukkede en tråd med hensikt om å skryte av egen fortreffelighet samt å sende stikk til de som sliter i ferien. Meget dårlig stil, og spesielt når TS selv kun har ett lite barn og heller ikke i står i jobb til vanlig. 

Anonymkode: 6ae18...9fa

I alle dager. Drøyt.

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alvorlig kronisk sykdom og ferien kan være ganske ødeleggende for meg fysisk. Men det er så koselig med barna på 2 og 6. Vi har "ferie-frokost" hver dag, baker langtidshevede rundstykker og dekker pålegget på et fint fat. Barna setter skikkelig stor pris på at ting er litt annerledes. 

De leker og koser seg hjemme på formiddagen og så har vi en aktivitet midt på dagen og ettermiddagen.

Vi forskyver dagene så ungene sover litt lenger på morgenen og er oppe litt lenger på kveldene, så vi får mer ut av dagene.


På kveldene må jeg ofte hvile hvile på sofaen, mens mannen tar seg av leggingen. Og noen dager må jeg ligge i sengen hele dagen, men barna mine er så fine, vi har en sunn og fin tilknytning. Vi setter tydelige grenser for barna, og barna vet hvilke regler som gjelder hjemme, så det er ikke noe kaos å ha dem hjemme i feriene.

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som koser dere med barna har nok enkle barn. Sånn er det. Jeg hadde et enkelt barn og hadde det fint med han. Fikk så søsken og ble et helvete. Så handler rett og slett om flaks 

Oppdragelse, grensesetting, foreldrenes evne til å være gode rollemodeller med selvregulering etc. Barna våre har sine fighter og er slitsomme i perioder, men for det meste er de veloppdratte og hele familien vil hverandre vel.

Innlegget ditt oser sjalusi.

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...