AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Del Skrevet 10. juli Noen som har erfaring med bichon Havanais? Røyter de? Anonymkode: 8a7d7...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. juli #2 Del Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som har erfaring med bichon Havanais? Røyter de? Anonymkode: 8a7d7...752 Havanaise røyter ikke. De må klippes flere ganger i året. Det er hår og ikke pels, så det krever mye pleie om det skal være langt. Viktig med god shampo og balsam. Har dere kontaktet en oppdretter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Del Skrevet 10. juli Vet de kan lide av seperasjonsangst. De liker ikke å være alene. Den jeg kjenner er ok, men vet mange er ganske gneldrete Anonymkode: f32ba...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Del Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet de kan lide av seperasjonsangst. De liker ikke å være alene. Den jeg kjenner er ok, men vet mange er ganske gneldrete Anonymkode: f32ba...fd4 Har lest det samme. Er de ok om de er sammen med annen hund i huset? Anonymkode: 8a7d7...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Del Skrevet 10. juli Irak skrev (2 timer siden): Havanaise røyter ikke. De må klippes flere ganger i året. Det er hår og ikke pels, så det krever mye pleie om det skal være langt. Viktig med god shampo og balsam. Har dere kontaktet en oppdretter? Vi har en yorkeshire terrier fra før. Den barberer vi og klipper hver uke, vil ikke ha lang pels. Kan det også gjøres på havanais? Anonymkode: 8a7d7...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Del Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har en yorkeshire terrier fra før. Den barberer vi og klipper hver uke, vil ikke ha lang pels. Kan det også gjøres på havanais? Anonymkode: 8a7d7...752 Hvorfor ha langhåret rase om du ikke vil ha langhåret hund? Pelsen er der for en grunn. Anonymkode: 77300...b4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredelig Skrevet 10. juli #7 Del Skrevet 10. juli Hvorfor kjøpe en langhåret rase, hvis man ønsker å klippe av pelsen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. juli #8 Del Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi har en yorkeshire terrier fra før. Den barberer vi og klipper hver uke, vil ikke ha lang pels. Kan det også gjøres på havanais? Anonymkode: 8a7d7...752 Det er mange som gjør det så sant det ikke er floker. Blir det for langt så det fort skje siden det er hår og ikke pels. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. juli #9 Del Skrevet 10. juli Fredelig skrev (11 minutter siden): Hvorfor kjøpe en langhåret rase, hvis man ønsker å klippe av pelsen? Allergivennlig, pluss at man kan ikke får hår i hele huset der man ikke har lyst til å ha det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Del Skrevet 11. juli Jeg har Havanais, for en fantastisk hund. Jeg var skeptisk til om jeg ønsket en så liten hund men var opptatt av å velge en som passet i vår familie. Jeg ønsket ikke en hund som var avlet for bruk, være seg jakt eller gjeting. En stor fordel at den er så liten, så "alle" kan gå tur med den. Jeg har tidligere hatt både retriever og gjeterhund, og tror aldri jeg skal velge annet enn Havanais igjen. Det er utrolig godt med en hund som ikke røyter. Jeg klipper han ca. hver tredje måned, gjør det selv og det går veldig greit. Plager meg ikke med litt pelsstell, og vi tar det som en kosestund på fanget. Hunden er utrolig lærevillig og smart, lærer seg nye triks og kommandoer på kort tid. Veldig leken og morsom, skikkelig spretten og syns agility er kjempegøy. Går lange fjellturer, og er med på alt vi gjør. Fantastisk fin rase! Vi startet tidlig med alene-hjemme-trening, og for oss har det ikke vært noe problem. Den er hjemme alene hver dag mens vi er på jobb og ungene er på skole, ligger å sover og slapper av. Anbefales. ❤️ Anonymkode: a106f...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Del Skrevet 11. juli De har blitt populære, og selv om det finnes mange fine individer, så finnes det mange dårlige også... Slik det gjerne blir når en rase øker i popularitet og avlen øker. Jeg har hørt mange historier om havanais som gneldrer, er hypre, har separasjonsangst, biter barn og er ustyrlige. At folk har fått mye mer hund enn de så for seg og et problem i hverdagen, når de bare ville ha en koselig familiehund... Jeg har litt lyst på en selv, grunnet størrelse og gemytt (hos de med godt gemytt). Men er litt skeptisk grunnet alle skrekkhistoriene... Anonymkode: 1593d...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Del Skrevet 11. juli Fredelig skrev (På 10.7.2024 den 23.20): Hvorfor kjøpe en langhåret rase, hvis man ønsker å klippe av pelsen? De har ikke pels, men hår og de røyter ikke. det er hunden og hundens personlighet og str jeg vil ha. Ikke lang pels med hestehale. Anonymkode: 8a7d7...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): De har blitt populære, og selv om det finnes mange fine individer, så finnes det mange dårlige også... Slik det gjerne blir når en rase øker i popularitet og avlen øker. Jeg har hørt mange historier om havanais som gneldrer, er hypre, har separasjonsangst, biter barn og er ustyrlige. At folk har fått mye mer hund enn de så for seg og et problem i hverdagen, når de bare ville ha en koselig familiehund... Jeg har litt lyst på en selv, grunnet størrelse og gemytt (hos de med godt gemytt). Men er litt skeptisk grunnet alle skrekkhistoriene... Anonymkode: 1593d...b34 Dette skjedde dessverre med oss. Hunden har positive egenskaper, men stresser og bjeffer mye. Tar og ødelegger alt den kommer over. Er konstant «på» og veldig intens. Hater også pelsstell. Fikk utrolig mye mer hund enn vi så for oss og det er mye mer jobb enn kos. Dessverre. Anonymkode: 951e9...191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå