Gå til innhold

Dødfødsel I utlandet på ferie i uke 23


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

Hvis du er så engstelig at du tenker på dette hvorfor drar du på ferie?? Jeg er også sånn som bekymrer meg lett og ville aldri tatt fly til utlandet med sånn type tankegang. Hold deg i ro hjemme i Norge og slutt å stresse. Makan til ting man skal lage diskusjon om

Anonymkode: b86cb...f35

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du reiser ikke til Tyrkia hvis du et redd for barnet. 

Anonymkode: 5f653...0c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Denne turen ble bestilt to uker før jeg ble gravid. Vi hadde prøvd veldig lenge og som nevnt veldig etterlengtet. Men at jeg nå i dag skal sitte med angsten og frykten for å miste på ferie hadde jeg ikke trodd jeg skulle gjøre. 

Jeg skal snakke med min jordmor og Reiseforsikringen I morgen også vurdere da om å avbestille turen. For som du skriver så blir det ikke noe ålright for noen å skulle reise med en slik stor bekymring selvom svangerskapet til nå har gått helt fint.

Anonymkode: a8ca9...1da

Avbestill herregud

Anonymkode: b86cb...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er så engstelig at du tenker på dette hvorfor drar du på ferie?? Jeg er også sånn som bekymrer meg lett og ville aldri tatt fly til utlandet med sånn type tankegang. Hold deg i ro hjemme i Norge og slutt å stresse. Makan til ting man skal lage diskusjon om

Anonymkode: b86cb...f35

Ferien ble bestilt to uker før jeg ble gravid, men ja vi prøvde å bli gravide i lang tid så at jeg kunne være gravid på reisen var vi forberedt på, men ikke denne angsten og engstelsen som jeg har.

Anonymkode: a8ca9...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet, men har hele tiden hatt en veldig sterk angst og engstelse for å miste og den slipper ikke taket. Jeg skal snakke med jordmor i morgen tidlig og høre hva hun tenker om veien videre. Og som du sier så hadde jeg nok trengt å snakket med noen andre🤍

Anonymkode: a8ca9...1da

dropp syden som gravid, der er ekstrem hetebølge, mye smitte og urent vann, ++ fokuser på babyen sitt beste hvis du virkelig er så engstelig

Anonymkode: b86cb...f35

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

Da hadde jeg ikke dratt. Er økt fare for infeksjon og blodpropp ifm flyreise. Tyrkia kan du heller reise til neste år?

Anonymkode: 9e6d6...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ferien ble bestilt to uker før jeg ble gravid, men ja vi prøvde å bli gravide i lang tid så at jeg kunne være gravid på reisen var vi forberedt på, men ikke denne angsten og engstelsen som jeg har.

Anonymkode: a8ca9...1da

Ingen som tvinger deg til å dra. Bare å avbestille. Kanskje legen kan fraråde reisen basert på din sterke angst

Anonymkode: b86cb...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at de ikke ville reist til Tyrkia i din situasjon. Reise kan du senere. Jeg var i Tyrkia i august, og det var42 grader c. Det var heftig uten å være gravid . Syke ble hele reisefølget også, med en mageinfeksjon som ikke var vanlig i Tyrkia heller. Var syke lenge etter vi kom hjem.

Vær hjemme og kos deg med graviditeten. Tyrkia kan du reise til en annen gang.

Anonymkode: 3e2d0...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man reiser ikke på ferie som gravid hvis man er så bekymret for at noe skal skje at man undersøker og planlegger for potensiell dødfødsel mens man er på ferie. Da dropper man å reise. 

Og med de hetebølgene som er så dropper man det iallefall. 

Hva er viktigst ts? Graviditeten eller ferie i Tyrkia? Seriøst...! 

Anonymkode: 718ea...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du selv forstår at du må holde deg hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har i dag snakket med jordmor, fastlegen og reiseforsikringen. 

Jeg får en erklæring som jeg kan bruke til Reiseforsikringen og avbestiller da turen. 

Jeg skal også få time hos psykolog for å snakke ut om angsten jeg har i meg ennå, selvom alt er bra og skal være trygt.

Tusen takk for alle som tok seg tid til å svare🤍

 

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Liker 3
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her.

Jeg har i dag snakket med jordmor, fastlegen og reiseforsikringen. 

Jeg får en erklæring som jeg kan bruke til Reiseforsikringen og avbestiller da turen. 

Jeg skal også få time hos psykolog for å snakke ut om angsten jeg har i meg ennå, selvom alt er bra og skal være trygt.

Tusen takk for alle som tok seg tid til å svare🤍

 

Anonymkode: a8ca9...1da

Jeg er veldig overrasket over at angst for dødfødsel skal være tilstrekkelig for å få pengene igjen på reiseforsikringen… da er det jo plutselig veldig lett å få igjen da. Plutselig utvikle alvorlig angst mot heteslag eller noe..  men bra for deg

Anonymkode: 62f35...c47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er veldig overrasket over at angst for dødfødsel skal være tilstrekkelig for å få pengene igjen på reiseforsikringen… da er det jo plutselig veldig lett å få igjen da. Plutselig utvikle alvorlig angst mot heteslag eller noe..  men bra for deg

Anonymkode: 62f35...c47

Enig. Tror ikke helt på det. 

Anonymkode: 82fc6...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres også utrolig spesielt ut å ringe reiseforsikringen for å spørre hva som skjer om babyen dør i utlandet, når ingenting tilsier at det skal skje.. 

Anonymkode: 82fc6...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg for deg TS! Angst er ofte ikke rasjonelt. Drit i kommentarene om at det er "spesielt" eller "sykt" at du føler det slik. Graviditetshormonene kan også spille inn og få deg til å tenke ting som du kanskje ikke hadde tenkt uten å være gravid. Heier på deg TS, og unner deg en fin ferietur en gang du føler deg klar for det ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har reiseforsikring så ordner det seg. Og hvis du ikke har det så får du alltid hjem barnet. Men det koster en del penger. Men det ordner seg. Ikke tenk på det. Jeg har lang erfaring i dette. Så kos deg isteden for. 

Anonymkode: f0410...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 20.01):

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

Veldig engstelig er du vel ikke hvis du reiser til Tyrkia i uke 23? 
 

Håper du klarer å roe ned bekymringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid og synes alt man skal passe på med mat, fosterbevegelser, osv alene her i Norge er så stressende at det kunne ikke falt meg inn å reise på ferie i utlandet i sommer, ihvertfall ikke i Tyrkia. Hadde vært redd for å spise ca alt, redd for å pusse tenner i annet enn flaskevann, redd for alle løskatter/løshunder, varmen, væskebehov osv hadde stressa meg så mye at jeg ikke hadde klart å kose meg. Jeg har da ikke engang tenkt på skrekkscenarioet dødfødsel i utlandet slik som deg. Vil anbefale deg å ikke reise på ferie når det er slike ting du vil sjekke på forhånd, du kommer til å være redd hele tiden og ikke kose deg når dette er ferieplanlleggelsene dine. 

Anonymkode: c1f50...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig synes jeg det er rart at du får dekket avbestilling på reiseforsikringen, men bra for deg. Det hadde nok ikke vært bra for deg å reise. Håper du får hjelp av psykolog framover for å håndtere krisetankene, for de handler vel neppe bare om Tyrkia…? De kan også fortsette lenge etter fødsel. Det er viktig å få hjelp slik at du kan hindre at du får langvarig angst og/eller en massiv fødselsdepresjon.

Anonymkode: ef693...bf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...