Gå til innhold

Dødfødsel I utlandet på ferie i uke 23


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke vært der før, vil du si hvorfor du ikke ville reist dit?

Anonymkode: a8ca9...1da

Altså er du bare ute etter å trolle. Skjerp deg. 

Anonymkode: b16f5...0bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke vært der før, vil du si hvorfor du ikke ville reist dit?

Anonymkode: a8ca9...1da

Varme, fare for matforgiftning ingen av delene er bra for deg når du er svanger….

Anonymkode: 572e3...eda

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke reis til Tyrkia. 

Anonymkode: 5f653...0c7

Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du er så engstelig at du tenker for dette scenariet, ville jeg heller droppet reisen. Tyrkia er ikke så viktig. 

Anonymkode: 17bde...be3

Jeg har reist til Tyrkia på ferie når jeg var gravid og det gikk fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Varme, fare for matforgiftning ingen av delene er bra for deg når du er svanger….

Anonymkode: 572e3...eda

Jeg har selv vært på ferie i Tyrkia når jeg var gravid og det har gått fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfjer19 skrev (3 minutter siden):

Jeg har reist til Tyrkia på ferie når jeg var gravid og det gikk fint. 

Men du var sikkert ikke så engstelig for dødfødsel når du skulle på ferie at du måtte planlegge hvordan det skulle foregå.. Da blir ikke turen noe morsom når man bare går og er livredd for at det skal gå galt med fosteret. Jeg tenker TS bør få samtaler med f.eks en psykolog om angsten sin når den er så uttalt som dette, for det er ganske irrasjonelt når man vet den statistiske sannsynligheten for at det blir å skje. Og det er ikke bra for hverken den gravide eller barnet at mor har så mye angst. 

Anonymkode: c2535...abc

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Altså er du bare ute etter å trolle. Skjerp deg. 

Anonymkode: b16f5...0bb

Ts her.

Unnskyld, trolle? 

Hva får det deg til å tro det? Bare fordi jeg ikke har vært i Tyrkia før?

Jeg hadde vel ikke skrevet innlegget hvis jeg ikke var engstelig og søker svar før jeg kontakter min jordmor og Reiseforsikringen i morgen. 

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri reist til Tyrkia hvis jeg hadde vært så engstelig 

Anonymkode: a083a...559

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Unnskyld, trolle? 

Hva får det deg til å tro det? Bare fordi jeg ikke har vært i Tyrkia før?

Jeg hadde vel ikke skrevet innlegget hvis jeg ikke var engstelig og søker svar før jeg kontakter min jordmor og Reiseforsikringen i morgen. 

Anonymkode: a8ca9...1da

De kommer til å tro at du er sprø. Du har ikke engang et risikosvangerskap. Du bør heller kontakte psykolog. 

Anonymkode: 22206...9e7

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

Om du er så engsetlig så er det kanskje best å ikke dra? Siden det er et etterlengtet barn og du allerede engster deg for at noe kan skje på ferien så må det vel være mer avslappende å ha hjemmeferie isteden?

Anonymkode: b9578...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du var sikkert ikke så engstelig for dødfødsel når du skulle på ferie at du måtte planlegge hvordan det skulle foregå.. Da blir ikke turen noe morsom når man bare går og er livredd for at det skal gå galt med fosteret. Jeg tenker TS bør få samtaler med f.eks en psykolog om angsten sin når den er så uttalt som dette, for det er ganske irrasjonelt når man vet den statistiske sannsynligheten for at det blir å skje. Og det er ikke bra for hverken den gravide eller barnet at mor har så mye angst. 

Anonymkode: c2535...abc

Denne turen ble bestilt to uker før jeg ble gravid. Vi hadde prøvd veldig lenge og som nevnt veldig etterlengtet. Men at jeg nå i dag skal sitte med angsten og frykten for å miste på ferie hadde jeg ikke trodd jeg skulle gjøre. 

Jeg skal snakke med min jordmor og Reiseforsikringen I morgen også vurdere da om å avbestille turen. For som du skriver så blir det ikke noe ålright for noen å skulle reise med en slik stor bekymring selvom svangerskapet til nå har gått helt fint.

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kommer til å tro at du er sprø. Du har ikke engang et risikosvangerskap. Du bør heller kontakte psykolog. 

Anonymkode: 22206...9e7

Jeg håper du ellers har en fin kveld, og ikke svarer andre så ufint som du gjør 🤍

Anonymkode: a8ca9...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke reist på ferie til Tyrkia hvis jeg var engstelig for spontanabort.

Jeg hadde ikke utsatt meg for høye temperaturer som det er der nede nå.

Da jeg var gravid om sommaren syntes jeg det var mer enn varmt nok når det var 23-24 grader her i Bergen

Anonymkode: bb4cb...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Denne turen ble bestilt to uker før jeg ble gravid. Vi hadde prøvd veldig lenge og som nevnt veldig etterlengtet. Men at jeg nå i dag skal sitte med angsten og frykten for å miste på ferie hadde jeg ikke trodd jeg skulle gjøre. 

Jeg skal snakke med min jordmor og Reiseforsikringen I morgen også vurdere da om å avbestille turen. For som du skriver så blir det ikke noe ålright for noen å skulle reise med en slik stor bekymring selvom svangerskapet til nå har gått helt fint.

Anonymkode: a8ca9...1da

Jeg er også gravid med et veldig etterlengtet barn og hadde veldig frykt for å miste i første trimester, men på et tidspunkt må man liksom gi slipp på det og heller la gleden over å være gravid slippe til. Det er en ekstremt lav sannsynlighet for at ting går galt, når alt har vært fint med den lille på kontroller, og man er frisk. Jeg tenker at man bør ta det på alvor hvis man ikke klarer å gi slipp på den frykten og at den tar så overhånd at man planlegger for en eventuell dødfødsel, fordi man kan utvikle depresjon for eksempel. Det er bra du skal snakke med jordmor, og så håper jeg jordmor henviser deg til kommunens psykolog.

Anonymkode: c2535...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

Om du er så bekymret så synes jeg du skal la vær å reise. Reise kan du gjør senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så trist🤍 Og forstår godt at det var tøft. 

Kan jeg spørre om du fikk god hjelp av reiseforsikringen?

Jeg veldig engstelig siden barnet er veldig etterlengtet. 

Anonymkode: a8ca9...1da

Hvis du er så engstelig at dette er noe du virkelig bekymrer deg for, bør du droppe turen.

Det er også et veldig dårlig tidspunkt å reise til et land med dårligere helsevesen enn det norske. Et barn på 23 uker kan i ganske mange tilfeller reddes, men kun hvis det får helsehjelp av topp kvalitet med en gang. Hvor skal du? Sjekk hva reiseforsikringen din dekker. 

Anonymkode: ef693...bf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke reist på ferie til Tyrkia hvis jeg var engstelig for spontanabort.

Jeg hadde ikke utsatt meg for høye temperaturer som det er der nede nå.

Da jeg var gravid om sommaren syntes jeg det var mer enn varmt nok når det var 23-24 grader her i Bergen

Anonymkode: bb4cb...2e1

Reisen er siste uken i august. Men som jeg svarte andre så skal jeg snakke med jordmor og Reiseforsikringen I morgen tidlig. 

Men sånn min sterke engstelse er nå så kommer jeg nok ikke til å reise. 

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skal til Tyrkia, jeg ville ikke reist dit hvis jeg var 23 uker på vei. Antar de beste sykehusene er fullt på nivå med Norge, men det er ikke sikkert du havner på et av dem. I tillegg er det masse antibiotikaresistens.

Anonymkode: ef693...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reist om jeg var i dine sko, men mer pga frykt for matforgiftning (dårlig erfaring derfra tidligere), toxoplasmose-smitte fra mat eller løskatter, overoppheting osv. Hadde ikke klart å nyte turen rett og slett, og da er det bortkastet både tid og penger…

Anonymkode: 23147...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er også gravid med et veldig etterlengtet barn og hadde veldig frykt for å miste i første trimester, men på et tidspunkt må man liksom gi slipp på det og heller la gleden over å være gravid slippe til. Det er en ekstremt lav sannsynlighet for at ting går galt, når alt har vært fint med den lille på kontroller, og man er frisk. Jeg tenker at man bør ta det på alvor hvis man ikke klarer å gi slipp på den frykten og at den tar så overhånd at man planlegger for en eventuell dødfødsel, fordi man kan utvikle depresjon for eksempel. Det er bra du skal snakke med jordmor, og så håper jeg jordmor henviser deg til kommunens psykolog.

Anonymkode: c2535...abc

Jeg vet, men har hele tiden hatt en veldig sterk angst og engstelse for å miste og den slipper ikke taket. Jeg skal snakke med jordmor i morgen tidlig og høre hva hun tenker om veien videre. Og som du sier så hadde jeg nok trengt å snakket med noen andre🤍

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...