Gå til innhold

Har dere alltid hatt en følelse av at dere ikke kan bli gravide?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har visst det siden jeg var omtrent 12 år. Jeg aner ikke hvorfor, for jeg hadde ingen symptomer på at noe var galt. Da jeg var 23 år tok jeg tak I det, løy til legen om at jeg hadde forsøkt å bli gravid siden jeg var 18 år uten hell (jeg hadde ikke aktivt forsøkt å få barn, men jeg var ikke god med prevensjon og jeg hadde samme partner hele veien). Jeg gjorde ikke dette fordi jeg ville ha barn akkurat da, men fordi jeg var helt sikker på at noe var galt.

legene fant ut at begge eggstokkene var tette, den ene var deformert og dermed ikke til å redde. Den andre klarte de å redde halvparten av, resten ble operert ut. Det var i tillegg mange andre feil; eggstokkene var fulle av cyster, jeg hadde en pH verdi i underlivet som gjorde trivselen til sædcellene utrivelig, pluss diverse andre ting. 

operasjonene (i flertall)  vellykket og jeg fikk mine barn da jeg senere ønsker de, men jeg måtte i tillegg bruke medisiner for å få eggløsning.

Anonymkode: ab6d1...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 0.44):

Jeg har alltid hatt en følelse av at jeg ikke kan bli gravid eller kommer til å måtte få hjelp for å bli det. Har ikke prøvd, men i ungdommen slurvet jeg med prevensjon og ble aldri gravid. 

Anonymkode: 2d251...eb7

Har hatt akkurat samme tanken. Vært slurvete med prevensjon men aldri vært gravid. Da jeg og samboer (som møttes godt voksne) bestemte oss for å gjøre et forsøk var jeg 38, og der satt på første forsøk. Nå har vi lyst på et barn til, og jeg har akkurat samme følelsen på nytt. At jeg absolutt ikke kan bli gravid. Men nærmer meg også 40, så sannsynligheten er jo der for at det stemme denne gangen😬

Anonymkode: e2a13...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger. 

_popcorn_ ,adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...