Gå til innhold

Menn som har barn med forskjellige mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En eller to er ganske normalt, men fire ekser å forholde seg til mtp barn og samvær er mye bagasje. Hadde ikke orket.

Anonymkode: 8473c...8ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En eller to er ganske normalt, men fire ekser å forholde seg til mtp barn og samvær er mye bagasje. Hadde ikke orket.

Anonymkode: 8473c...8ba

Sant. Men om du leser noen av de seneste svarene mine så er det et stort aldersspenn mellom de, de to eldste har egne liv så han ser de visstnok ikke så mye mer, gutten på 16 er opptatt med alt unge er opptatt av og kommer når han vil. Er kun yngste han har halvparten av tida. Men ja, det er veldig mange barn og mødre å forholde seg til. Så jeg er ikke sikker på om jeg orker styret. Ts

Anonymkode: 8f2a6...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med kvinner som har flere barn med flere fedre så skiller ikke denne saken seg. 

For meg er det helt uforståelig at folk innleder noe med de som har flere barn med flere mødre/fedre. De ber om å leve et liv fylt av uenigheter og konflikter, de ber om at de aldri får ro i samlivet, aldri tid alene, pengene strekker aldri til så du må være med å sponse konfirmasjon, ferier, bursdager, førerkort, fritidsaktiviteter og what not.. 

De som går inn i slike forhold kan ikke ha mye kritisk tankegang, evne til å tenke langsiktig, evne til å la fornuft styre over følelser osv.. 

Dem om det, deres liv - men ikke kom i ettertid å klag over at livet ikke ble som forespeilet hvis du satser på denne alenemoren eller alenefaren med 4 barn laget med 2-3 eller 4 . 

 

Anonymkode: e04b7...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2024 at 1:23 PM, Bombasi said:

Høres helt drøyt ut å ha 4 barn med 4 forskjellige kvinner. 

Han kan umulig ha gode verdier rundt kjærlighet og forhold. 

Kan ikke skjønne at noen ønsker å innlede et forhold til en sånn mann. Høres ut som et lavtillitsforhold der man får 4 ekser og 4 eks-svigerfamilier på kjøpet. 

Nettopp. 
 

Anonymkode: df08b...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei jeg er ferdig med barn for lenge siden. Har to på snart 22 og 17. Barna hans er 22, 18, 16 og 9. 

ts

Anonymkode: 8f2a6...a6a

Særbo i minst 9 år, altså, men det kan jo være ok det?

Er dere fortsatt sammen når hans yngste er ute av redet, kan dere vurdere å flytte sammen? Men joggu må det i så fall gå ryddig for seg med tanke på alle involverte barn (framtidige arvinger).

Anonymkode: 0b423...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange ikke ville innledet et forhold til ham pga styr og stress med så mange ekser. Men hovedproblemet her er jo en mannn som åpenbart har problemer med å holde på en partner over tid! Ikke godt å si om han starter å kjede seg og tror gresset er grønnere på en andre siden, eller om han ikke evner kommunikasjon og å skape sterke relasjonelle bånd over tid, eller noe helt annet. Uansett er ikke dette en mann jeg ville satset på når det komme til å få en langtidspartner. Om dere blir sammen, tipper jeg det varer i maks 2–4 år.

Anonymkode: df08b...063

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han har dårlig selvkontroll med andre ord, og tenker lite over konsekvensene av hans handlinger. Man trenger ikke å reprodusere seg med alle man møter og det er viktig å etablere et sunt og trygt forhold før man begynner med barneproduksjonen. 

Anonymkode: c3331...2b1

Jeg har et søsken som ble produsert i en rimelig fart, å livet hadde ikke vært det samme uten selv om forholdet dem imellom ikke holdt. Derfor er jeg ikke helt for at alle må tenke, ikke om de er åpen for å være gode foreldre. Forholdet er ikke bestandig gaven som får forbli, men barnet. Dere tenker så mye på relasjonen. Å ja, det er ikek sånn at jeg har lyst til at mitt neste forhold skal være kort heller, men sannheten er jo at ting endrer seg jo bestandig. 

Når jeg ser meg rundt i kretsen er det ikek sånn at jeg ser mange kjempe fine menn(siden jeg er kvinne) Jeg også hadde tenkt at HAN må jeg få barn med. Men de er da så glade i barna sine, at har det noe å si at det ble som det ble?

Vi er i en tid mange klager over å ikke møte noen å få barn med. Så lenge de der og da hadde gode intensjoner og var glade i hverandre, la det gå sin gang. 

Anonymkode: b9c7f...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et søsken som ble produsert i en rimelig fart, å livet hadde ikke vært det samme uten selv om forholdet dem imellom ikke holdt. Derfor er jeg ikke helt for at alle må tenke, ikke om de er åpen for å være gode foreldre. Forholdet er ikke bestandig gaven som får forbli, men barnet. Dere tenker så mye på relasjonen. Å ja, det er ikek sånn at jeg har lyst til at mitt neste forhold skal være kort heller, men sannheten er jo at ting endrer seg jo bestandig. 

Når jeg ser meg rundt i kretsen er det ikek sånn at jeg ser mange kjempe fine menn(siden jeg er kvinne) Jeg også hadde tenkt at HAN må jeg få barn med. Men de er da så glade i barna sine, at har det noe å si at det ble som det ble?

Vi er i en tid mange klager over å ikke møte noen å få barn med. Så lenge de der og da hadde gode intensjoner og var glade i hverandre, la det gå sin gang. 

Anonymkode: b9c7f...9ce

Pappan min var også et dårlig valg, men jeg er glad for å leve. 

Anonymkode: b9c7f...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2024 at 12:50 PM, AnonymBruker said:

Jeg har truffet en mann i 40-årene, som har 4 barn med 4 ulike damer. 
Han har god kontakt med alle barna, og har en av de halvparten av tida. 
Jeg er mer av den typen som aldri kunne hatt mer enn en far til mine barn, ville gifte meg og leve lykkelig sammen alle våre dager osv. Slik ble det ikke, dessverre. 
Jeg sliter med å se for meg at det er et såkalt grønt flagg å ha så mange barn med ulike mødre. Det høres slitsomt ut. Er det bare meg? 

Anonymkode: 8f2a6...a6a

Tenker at dersom følelsene er på plass, men at det er fornuften som holder deg igjen, så bør du adressere skepsisen din i klartekst. Få avklart hvorfor han har kommet i en situasjon med fire barn med fire forskjellige damer. Det kan definitivt være noe usunt som ligger bak, men det kan også være livet som skjer. 

Fire partnere er ikke uvanlig, men å få barn med disse fire er ikke vanlig. 

Hvor mye forholder han seg til sin exer, svigerfamilie? Hvor mye kabaler er det som "må gå opp" i livet hans med tanke på de forskjellige barna?

Du har fått mange "gode" råd i denne tråden, men ingen vet jo bakgrunnen for den spesielle situasjonen han har kommet i.

Men om du uansett ikke har noen sterke følelser, så  er det jo bare å kikke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (3 minutter siden):

Tenker at dersom følelsene er på plass, men at det er fornuften som holder deg igjen, så bør du adressere skepsisen din i klartekst. Få avklart hvorfor han har kommet i en situasjon med fire barn med fire forskjellige damer. Det kan definitivt være noe usunt som ligger bak, men det kan også være livet som skjer. 

Fire partnere er ikke uvanlig, men å få barn med disse fire er ikke vanlig. 

Hvor mye forholder han seg til sin exer, svigerfamilie? Hvor mye kabaler er det som "må gå opp" i livet hans med tanke på de forskjellige barna?

Du har fått mange "gode" råd i denne tråden, men ingen vet jo bakgrunnen for den spesielle situasjonen han har kommet i.

Men om du uansett ikke har noen sterke følelser, så  er det jo bare å kikke videre.

Jeg tenker det samme som Fjompenisse. Få avklart hvorfor han har havnet i denne situasjonen. Noen ganger havner man i rare og uvanlige situasjoner uten at man er en «dårlig» person av den grunn. 

En venninne har fire barn med tre forskjellige fedre og hun er verdens mest ordentlige og oppegående menneske. Første fikk hun veldig ung og forholdet tok slutt fordi de kort og greit vokste fra hverandre. De to neste fikk hun med mannen hun ble gift med, dessverre døde han altfor ung. Den siste har hun fått med sin nye mann i godt voksen alder. Alle barna var kjærlighetsbarn og høyt ønsket, men livet kom i veien.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er idag 

Menn blir resirkulert

Har en sånn på jobb, kjekkas ja men er jo en rørekopp av dimensjoner. Er vel det damene vil ha

Anonymkode: c6bb8...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har barn med ulike mødre, kjempesnill og sjarmerende fyr, god som en venn. Men det er en grunn til at han har barn med ulike mødre, han klarer ikke å fungere i et langvarig forhold, så jeg ville vært forsiktig med å innlede et forhold.

 

Jeg har selv prøvd å være åpen å datet damer som har barn med ulike menn, men jeg har etterhvert skjønt at det er en grunn til at de har barn med ulike menn, og funnet ut at damer som har barn med samme far, er mye enklere å forholde seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.47):

Ja det er drøyt? Fikk ikke vite at det var ulike mødre før vi møttes. Fikk litt å tenke på da. Har fått beskjed fra mine venner om at jeg stiller for høye krav og derfor er singel, så tenkte at det kanskje var bare meg som oppfattet det som slitsomt 😅 
ts

Anonymkode: 8f2a6...a6a

Det høres ikke ut som du stiller for høye krav; det høres ut som du stiller feil krav…

Denne mannen har til de grader vist hvor lite stabil han er og hvor dårlig vurderingsevne han har. Vil du noensinne ha barn? Da er svaret: LØP før du blir den femte i rekken! Vil du ikke ha barn? Virker likevel som et ustabilt slit.. Kanskje det ikke er her du skal fire på kravene?

Anonymkode: a883e...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...