Gå til innhold

Utslitt av å passe 4 åringen i sommerferien! Orker ikke mer!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Takk for mange gode svar, og enkelte ikke så gode svar i denne tråden. Jeg har nå «flyttet» til mine foreldre for noen dager. Slik at de kan avlaste meg mer. Moren min er i full jobb, men far er pensjonist og tar med barnet ut til lekeplassen/ut å sykle 1-2 timer hver dag slik at jeg kan hvile og barnet får utløp for litt energi. Ellers så blir det litt skjerm, litt Lego og litt tv-titting. Det kjipe er at jeg må sove hos foreldrene mine, det er litt uvant og de har litt andre senger enn det jeg er vant til. Men her får jeg mye avlastning og hjemmelagd middag hver dag. Vi drar hjem fredag kveld og blir hjemme hele helga, fordi mannen har da fri fra jobb. Så kommer vi igjen på mandag og blir til fredag. Dette har blitt løsningen de neste ukene. Vi har kanskje 2-4 sykt barn dager igjen å gå på, å bruke opp dem nå er dumt med tanke på høsten og vinteren som kommer. Det at mannen plutselig kan få ferie nå er umulig på jobben hans. Så da ble dette den beste løsningen. 

Anonymkode: 33939...17d

Skjønner ikke dette med sykt barn-dager. Skal du ikke ha permisjon?

Anonymkode: 0d912...d69

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke dette med sykt barn-dager. Skal du ikke ha permisjon?

Jeg har selvsagt permisjon. Men etter siste fødsel var jeg helt avhengig av hjelp 4-6 uker etter fødsel. Hadde en grusom fødsel og 4 åringen var en skikkelig «klistremerke» baby. Jeg forestiller at det er kjempetungt å være hjemme med en klengete baby, når jeg er utslitt etter fødsel og i tillegg ta seg av en syk 4 åring alene. Dessuten har vi maks 4 sykt barndager å bruke, 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da burde du absolutt IKKE blitt gravid.. det du valgte er dårlig omsorg og prioritering  for barnet ditt. Du burde absolutt ventet noen år, til barnet er mer selvgående og ikke er så avhengig av mamsen sin. Har du valgt dette får du stå i det, enkelt og greit. Ta deg sammen og vær mammaen som barnet trenger.  

Anonymkode: 59985...df2

Jeg er ikke ts og hvor mange ganger jeg velger å bli gravid har ikke du noe med. 

Anonymkode: 8aa4f...ebe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 11.05):

Å kom deg ned fra din høye hest. Det er et høyrisikosvangerskap.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da burde du absolutt IKKE blitt gravid.. det du valgte er dårlig omsorg og prioritering  for barnet ditt. Du burde absolutt ventet noen år, til barnet er mer selvgående og ikke er så avhengig av mamsen sin. Har du valgt dette får du stå i det, enkelt og greit. Ta deg sammen og vær mammaen som barnet trenger.  

Anonymkode: 59985...df2

jeg er ikke tS hvem tror du du er som bestemmer hvor mange barn folk kan få?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 11.16):

Jeg er snart høygravid og sliter veldig med bekkenløsningsmerter. Dette er ett såkalt høyrisiko svangerskap, der jeg har kontroller ukentlig på sykehus eller hos jordmor/fastlege. Jeg har også vært sykemeldt en del i andre trimester av dette svangerskapet. 

Nå har 4 åringen 3 uker ferie fra barnehagen og jeg er utslitt og orker snart ikke mer, barnet har bare vært hjemme denne uken. Det er enda 2,5 uker igjen til barnehagen åpner. Mannen jobber hele sommeren for å spare opp ferien til å avlaste meg i barseltiden. Dette var ett valg vi tok sammen i februar, da formen min var mye bedre enn nå og jeg var i full jobb. Tenkte på det tidspunktet at 3 uker hjemme med 4 åringen ville vært koselig. 

Svigerfamilien min er bosatt på den andre siden av landet og mine foreldre bor 30 min unna med bil. Min mor er i full jobb enda og pappa som er pensjonist passer gjerne barnet vårt i noen 1-2  timer, men greier ikke mer enn det pga egen helse. 

Har dere noen råd til meg? Formen er såpass dårlig at det er vanskelig å gå mer enn 200-300 meter om gangen. Går sakte og har ordentlig vondt gange. Sover lite om nettene pga ryggsmerter. 

Mannen din kan bruke egenmelding «syk barnepasser». Da har han 10 dager pr kalenderår å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg er ikke tS hvem tror du du er som bestemmer hvor mange barn folk kan få?

Man bestemmer ikke hvor mange barn andre kan få selv om man sier at de gjør dårlige valg.

Anonymkode: 1748a...ec0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 11.11):

- Kjøp en haug billige leker og underholdningsgreier. Da jeg var høygravid med en 5-åring hjemme under covid, kjøpte vi en bærepose full av play-doh, glitterlim, malesaker, magnetleker og sånt. Pluss fiskespill, terninger og andre småting. Ting barnet kunne gjøre ved stuebordet mens jeg lå på sofaen. Så la vi voksduk over og lot barnet holde på som det ville (tok frem en aktivitet og lot barnet holde på med den til det var lei, ryddet bort og frem med neste aktivitet), og så fikk faren vaske over alt etter leggetid.

- Gi poden fri tilgang til TV. Ingen barn dør av å se for mye TV i noen uker. Prøv med pedagogiske programmer. Barnet mitt elsker Tallkuber, Gjør Det Sjøl og denslags.

- Inngjerdet hage? Kjøp vannpistoler og andre vannleker, legg deg på en strandseng og la barnet søle vann overalt ute. Vanne blomster med vannpistol er underholdning i timesvis. Skyte på fluer med vannpistolen også. 

- Og så får pappaen ta med barnet på en gåtur før eller etter jobb, så barnet får litt fysisk aktivitet også. 

Anonymkode: bdb89...0dc

Så enig med dette innlegget. 
pappan må også ta unna det meste av annet husarbeid når han er hjemme fra jobb, lage opp mat i helga og avlaste deg 100% all den tid han er hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! 

Takk for mange gode svar, og enkelte ikke så gode svar i denne tråden. Jeg har nå «flyttet» til mine foreldre for noen dager. Slik at de kan avlaste meg mer. Moren min er i full jobb, men far er pensjonist og tar med barnet ut til lekeplassen/ut å sykle 1-2 timer hver dag slik at jeg kan hvile og barnet får utløp for litt energi. Ellers så blir det litt skjerm, litt Lego og litt tv-titting. Det kjipe er at jeg må sove hos foreldrene mine, det er litt uvant og de har litt andre senger enn det jeg er vant til. Men her får jeg mye avlastning og hjemmelagd middag hver dag. Vi drar hjem fredag kveld og blir hjemme hele helga, fordi mannen har da fri fra jobb. Så kommer vi igjen på mandag og blir til fredag. Dette har blitt løsningen de neste ukene. Vi har kanskje 2-4 sykt barn dager igjen å gå på, å bruke opp dem nå er dumt med tanke på høsten og vinteren som kommer. Det at mannen plutselig kan få ferie nå er umulig på jobben hans. Så da ble dette den beste løsningen. 

Hvorfor er det dumt at han bruker opp dagene når du er HJEMME I PERMISJON MED BABY!?

Anonymkode: 845ce...a72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det dumt at han bruker opp dagene når du er HJEMME I PERMISJON MED BABY!?

Anonymkode: 845ce...a72

Det har hun svart på allerede...

Anonymkode: 86c84...6b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har selvsagt permisjon. Men etter siste fødsel var jeg helt avhengig av hjelp 4-6 uker etter fødsel. Hadde en grusom fødsel og 4 åringen var en skikkelig «klistremerke» baby. Jeg forestiller at det er kjempetungt å være hjemme med en klengete baby, når jeg er utslitt etter fødsel og i tillegg ta seg av en syk 4 åring alene. Dessuten har vi maks 4 sykt barndager å bruke, 

Ja, lurt å planlegge for at alt ikke alltid går på skinner 😉

Anonymkode: d6e11...704

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 10.16):

Jeg er snart høygravid og sliter veldig med bekkenløsningsmerter. Dette er ett såkalt høyrisiko svangerskap, der jeg har kontroller ukentlig på sykehus eller hos jordmor/fastlege. Jeg har også vært sykemeldt en del i andre trimester av dette svangerskapet. 

Nå har 4 åringen 3 uker ferie fra barnehagen og jeg er utslitt og orker snart ikke mer, barnet har bare vært hjemme denne uken. Det er enda 2,5 uker igjen til barnehagen åpner. Mannen jobber hele sommeren for å spare opp ferien til å avlaste meg i barseltiden. Dette var ett valg vi tok sammen i februar, da formen min var mye bedre enn nå og jeg var i full jobb. Tenkte på det tidspunktet at 3 uker hjemme med 4 åringen ville vært koselig. 

Svigerfamilien min er bosatt på den andre siden av landet og mine foreldre bor 30 min unna med bil. Min mor er i full jobb enda og pappa som er pensjonist passer gjerne barnet vårt i noen 1-2  timer, men greier ikke mer enn det pga egen helse. 

Har dere noen råd til meg? Formen er såpass dårlig at det er vanskelig å gå mer enn 200-300 meter om gangen. Går sakte og har ordentlig vondt gange. Sover lite om nettene pga ryggsmerter. 

Sykt barn-dager kan også brukes når den som skal passe barnet (du) er syk. Hjelper kanskje litt?

Anonymkode: 65736...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du kan jo helt fint bruke opp "sykt barn " - dagene. Du er jo i permisjon til høsten!! Om 4-årignen er syk da så har du ungen bare hjemme med deg og baby. 
Og jeg nekter å tro at du ikke har en eneste venn eller familiemedlem som kan trø til i denne situasjonen. Bare tull. Selv jeg som har veldig lite venner og familie langt unna har noen venner, foreldre av barnas venner, kusiner, tanter, søsken, foreldre, kollegaer og naboer jeg kunne spurt i nøden. Du MÅ bruke nettverket ditt. Eller kast penger på problemet da. Betal en barnevakt. Du må være litt mer løsningsorientert altsa

Anonymkode: f926c...a25

Jeg har liten baby hjemme og jeg kan love deg vi har hatt behov for sykt barn-dagene. Alle storesøsken var syke etter tur i flere uker. Sykdom som ikke baby trengte og med baby som henger på meg 24/7 og ikke sover spesielt godt. Baby og jeg ble også syke. Da måtte far være hjemme.

Anonymkode: f9a76...703

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 10.53):

Men en fireåring kan jo leke fint selv. Har dere byggesett, Lego osv? Kjør på med det. Inviter en venn som han leker fint med. Dra på biblioteket og lån bøker.

Fireåringer er som svamper. Det er en fin alder å lære nye ting på, enten det er å lese eller svømme eller lage mat.

La foreldrene dine ta noen dager innimellom (selv om moren din er i full jobb så har hun vel ferie?),

Har du prøvd en 4-åring som ikke får bevegelse? Stillesittende hverdag gjør at en 4-åring klikker i vinkel. Faktisk klikker mine på 6- og 8 år også om de sitter stille mer perler en hel dag… godt for MEG, ikke godt for barna.

til TS: snakk med mannen din!!  Her må dere finne en løsning. Jeg kjenner flere som har familie på andre siden av landet, flere ganger i året flyr foreldrene inn og er en ukes tid. Er med barnebarna, foreldrene får datetid, tar gjerne inn på hotell en natt osv. jeg forstår ikke hvorfor ikke svigers kan flys inn i en slik situasjon. Din mann må ta ansvar og be foreldrene sine om hjelp! Ellers må han ta ubetalt fri rett og slett. Det er jo en løsning antagelig. Kan være verdt det. Eller ta ferie nå, og søke ulønnet fri senere. Kan hende du trenger hjelpen mer nå enn når kroppen kommer seg etter graviditet! Kan være lettere med to små og barnehage (!) som ikke-gravid, enn gravid i dårlig form og en hyper 4-åring uten bhg! Det er nå du trenger hjelpen! Og i verste fall heller søke han ulønnet perm om det blir krise senere…

men ideelt sett kommer svigers i 2,5 uke for å avlaste. 

Anonymkode: eebdb...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 12.43):

Vel, du vet lite om situasjonen min. Med to ganske aktive gutter og fremdeles sykemelding to år etter sist svangerskap pga bekkenet så forstår jeg ganske godt hva det går i. Mange synes innlegget mitt virker ganske nedlatende, men det var ikke ment slik, beklager det. Aktivitetene jeg nevner er aktiviteter som di aller fleste voksne kan stå og se på at barnet gjør selv. Og strand var ikke ett godt eksempel, det var ikke gjennomtenkt som forslag.

Mine gutter har lært å leke selv til den grad at jeg ikke trenger å være med mer enn å følge med. Ja, di trenger en plan, men det er nok å kjøre til en lekeplass og se dem leke selv mens jeg setter meg ned. Slik er det for di aller fleste fireåringer. Jeg kan sitte på gulvet og bygge lego, eller bare finne den fram og di starter selv, etc. Min erfaring er at min eldste sønn som er fire, blir veldig mye vanskeligere å håndtere om jeg er i «humør» der jeg tydelig viser at livet er tungt. Barn føler og kjenner på dette, og i mitt tilfelle blir di utrolig urolige og «vanskelige». Som oss voksne kjenner di også på stemningen. Det samme gjelder om det er for mye skjerm inne i bildet da di rett og slett blir overstimulert. 

Men som jeg også skrev er det viktig å bare la hus og rot stå og ikke fokusere på dette nett nå, og prøve å se om mannen kan ordne noe som gjør st belastningen blir mindre. 

Anonymkode: c9c55...3fd

Et lite vennlig tips er at «di» skrives «de». 

Anonymkode: 5b63f...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere har funnet en form for løsning som gjør det litt lettere for deg, selv om du selvsagt burde hatt enda mer avlastning. 

Her tenker jeg at mannen må ta velferdspermisjon - lønnet eller ulønnet. Det går ikke an å si at det ikke passer med jobben til far. Hva om han hadde blitt syk og sykemeldt? Da hadde de jo vært nødt til å finne en løsning. 

Etter å ha lest denne tråden, skjønner jeg veldig godt hvorfor fødselstallene stuper, for å si det sånn. Denne tråden er et perfekt eksempel på at kvinnens helse og den jobben det faktisk er å ga gravid og ta vare på barn, verdsettes til nøyaktig 0. Burde vært en selvfølge at far har krav på fri med lønn på samme måte som om han skulle vært sykemeldt i slike tilfeller.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så flott at dere har funnet en form for løsning som gjør det litt lettere for deg, selv om du selvsagt burde hatt enda mer avlastning. 

Her tenker jeg at mannen må ta velferdspermisjon - lønnet eller ulønnet. Det går ikke an å si at det ikke passer med jobben til far. Hva om han hadde blitt syk og sykemeldt? Da hadde de jo vært nødt til å finne en løsning. 

Etter å ha lest denne tråden, skjønner jeg veldig godt hvorfor fødselstallene stuper, for å si det sånn. Denne tråden er et perfekt eksempel på at kvinnens helse og den jobben det faktisk er å ga gravid og ta vare på barn, verdsettes til nøyaktig 0. Burde vært en selvfølge at far har krav på fri med lønn på samme måte som om han skulle vært sykemeldt i slike tilfeller.  

Det sykeste er jo å se alle kvinnene som sier at TS ikke burde fått barn, at hun burde forutsett dette, tror at mannen bare kan flytte ferien sin midt i fellesferien, at TS må drite i barnet i magen og passe på 4-åringen likevel for de klarte det med omgangssyke osv osv.

Denne tråden er noe av det mest fordummende jeg har lest på lenge. Disse damene (?) har nok aldri vært i arbeidslivet eller vært gravide eller hatt småbarn når de skriver slik. Tror ikke engang at menn ville kommet med disse fullstendig absurde innspillene og kakle som verste høna i hønsegården. 

Anonymkode: 4faec...cf4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du prøvd en 4-åring som ikke får bevegelse? Stillesittende hverdag gjør at en 4-åring klikker i vinkel. Faktisk klikker mine på 6- og 8 år også om de sitter stille mer perler en hel dag… godt for MEG, ikke godt for barna.

til TS: snakk med mannen din!!  Her må dere finne en løsning. Jeg kjenner flere som har familie på andre siden av landet, flere ganger i året flyr foreldrene inn og er en ukes tid. Er med barnebarna, foreldrene får datetid, tar gjerne inn på hotell en natt osv. jeg forstår ikke hvorfor ikke svigers kan flys inn i en slik situasjon. Din mann må ta ansvar og be foreldrene sine om hjelp! Ellers må han ta ubetalt fri rett og slett. Det er jo en løsning antagelig. Kan være verdt det. Eller ta ferie nå, og søke ulønnet fri senere. Kan hende du trenger hjelpen mer nå enn når kroppen kommer seg etter graviditet! Kan være lettere med to små og barnehage (!) som ikke-gravid, enn gravid i dårlig form og en hyper 4-åring uten bhg! Det er nå du trenger hjelpen! Og i verste fall heller søke han ulønnet perm om det blir krise senere…

men ideelt sett kommer svigers i 2,5 uke for å avlaste. 

Anonymkode: eebdb...1a4

Hvem sier at 4-åringen ikke kan bevege seg selv om mor ikke kan bevege seg? 4-åringen kan turne og hoppe mens mor skryter og gir utfordringer. Lek hund/apport. Mange muligheter.

Og hvorfor skal mannen kreve at foreldrene hans skal ta seg fri fra jobb for å komme og hente når ts nå bor hos sine foreldre og får masse hjelp? Leser du ikke tråden før du slenger ut laaaange innlegg? 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt burde ikke far få fri fra jobb med lønn fordi de ikke vil betale en barnevakt, ærlig talt! Hvor skal grensen for å få innvilget det gå? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det sykeste er jo å se alle kvinnene som sier at TS ikke burde fått barn, at hun burde forutsett dette, tror at mannen bare kan flytte ferien sin midt i fellesferien, at TS må drite i barnet i magen og passe på 4-åringen likevel for de klarte det med omgangssyke osv osv.

Denne tråden er noe av det mest fordummende jeg har lest på lenge. Disse damene (?) har nok aldri vært i arbeidslivet eller vært gravide eller hatt småbarn når de skriver slik. Tror ikke engang at menn ville kommet med disse fullstendig absurde innspillene og kakle som verste høna i hønsegården. 

Anonymkode: 4faec...cf4

Virker mer som dere som mener far skal lyve på seg en sykmelding eller at far burde få fri med lønn i stedet for å måtte betale for barnevakt, som aldri har vært i arbeidslivet. Ikke rart velferdsstaten velter med så mange snyltere som man finner i denne tråden (ts er heldigvis ikke en av dere!). Jeg er faktisk dypt sjokkert. Lurer på om dere som snylter på trygd/sykepenger på denne måten også snylter på skatten og stjeler ekstra jordbær til din egen kurv på butikken etc…

Anonymkode: 1748a...ec0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 19.14):

Det har du helt rett i....jeg leste regelverket litt for fort. Har selv barn med kronisk tilstand, så har ekstra dager pga det og har nok aldri reflektert over hvor lite 10 dager faktisk er når barna er små. 

Anonymkode: 79b7c...589

10 dager pr forelder. Det er 20 dager i løpet av et år (dvs nesten en hel arbeidsmåned). Vi opplevde aldri å bruke opp disse dagene og komme i noen skvis. Her skal jo hi ut i mammaperm, så skjønner ikke helt poenget med å spare sykt- barn dager til høsten. Da er jo hun hjemme. 

Anonymkode: 2a57f...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10 dager pr forelder. Det er 20 dager i løpet av et år (dvs nesten en hel arbeidsmåned). Vi opplevde aldri å bruke opp disse dagene og komme i noen skvis. Her skal jo hi ut i mammaperm, så skjønner ikke helt poenget med å spare sykt- barn dager til høsten. Da er jo hun hjemme. 

Anonymkode: 2a57f...14f

Ts skriver at hun vil spare på de dagene, fordi de planlegger for at det kanskje ikke blir så lett etter fødselen.

Det er dog mange her i tråden som har fått kjeft, fordi de påpekte at det somregel er lurt å ha en plan B. 

Anonymkode: d6e11...704

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 10.31):

Man får ikke sykmelding fordi kona er i dårlig form. 

Anonymkode: 1f156...184

Man får faktisk det.

Da yngste ble født med et katastrofesnitt i uke 34 og både hun og jeg holdt på å stryke med; hun pga hun ikke fikk oksygen da navlestrengen løsnet fra morkaken, og jeg pga jeg holdt på å blø ihjel. Vi lå på føden i 2,5 uker.

Da vi ble utskrevet så var jeg fortsatt for medtatt til å ta meg av henne alene. Kunne feks ikke bære henne pga fars for besvimelse. Legen på sykehuset sykemeldte mannen min i 4 uker.

Så jo; i enkelte situasjoner har far krav på sykemelding i de første 6 ukene av permisjonen som er forbeholdt mor/barseltiden.

Man har også rett på velferdspermisjon ved sykdom hos den som tar seg av barnet. Stenger barnehagen ned feks så må jo noen ta seg av barna. Eller som i dette tilfellet; ts kunne fått bekreftelse fra fastlege at hun ikke er i fysisk stand til å ta seg av barnet og barnehagen er stengt/barnet har ferie, og far kunne søkt velferdspermisjon. Det er ikke å snylte.

Men nå har det heldigvis løst seg til det beste for ts :) 

Ts: anbefaler deg å utvide nettverket, selv om du blir frisk igjen etter at barnet blir født så kan det skje ting som gjør at dere vil ha behov for hjelp; bli bedre kjent i nabolaget; det er garantert ungdommer i nærheten dere kan bli kjent med, som gjerne ønsker å tjene penger på å være barnevakt. Eller naboer som stiller opp hvis noe skulle skje (kusina mi måtte «hive» eldstemann til naboen da hun fikk styrtfødsel og moren henne rakk ikke frem i tide, men barnet var trygg på naboene så det gikk bra) Vi har heller ikke familie her vi bor, men vi har i årenes løp fått venner, gode kollegaer, blitt kjent med naboene og vi stiller opp for hverandre. Har ikke småunger lengre nå, men vi har alltid jobbet turnus i helsevesenet (dog, jeg ble ufør for 4 år siden pga kreft, men da hadde ikke yngste behov for barnevakt lengre) og det var til tider et puslespill da barna var små. Så vi ble godt kjent med nabogutten på ca 15 år den gangen, og han var fast barnevakt til han var ferdig med Vgs. Vær på tilbudssiden selv også hvis naboer behøver hjelp, da er det lettere å be om hjelp selv når det går begge veier :) 

Jeg satt mye barnevakt eller var «trillepike» for naboer da jeg var fra rundt 13 år, det samme har døtrene mine vært.

De fleste er villige til å hjelpe, man må bare tørre å bli kjent og spørre :)

Går også an å spørre søsken om dere har det, Jeg reiste til søsteren min som bor en flytur unna i vår og var der ei uke for å hjelpe til med å passe niesen min. Forstår at ikke alle har mulighet til det mtp jobb, men det kommer an på hvilken jobb man har. Eller om søsken er studenter der ikke alle forelesningene er obligatorisk oppmøte på.

Lykke til med siste innspurt; og selv om det er stusselig å bare møte mannen din i helgene så er der bare for en kort periode❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...